Συνετρίβη αεροσκάφος της Helios

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων Κύπρου
Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν Ελλάδα και Κύπρος σε θέματα αεροπορικών ατυχημάτων
Τετάρτη, 28 Δεκεμβρίου 2005
Το Μνημόνιο Συνεργασίας που υπέγραψαν εντός Δεκεμβρίου η κυπριακή Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων και η ελλαδική Επιτροπή Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων καθορίζει μεταξύ άλλων την συνεργασία σε θέματα διερεύνησης αεροπορικού ατυχήματος ή σοβαρού συμβάντος, παροχής τεχνικής ή άλλης βοήθειας και πραγματοποίησης εκπαιδευτικών σεμιναρίων.

Στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας, θα πραγματοποιηθεί στην Κύπρο από τις 22 Μαΐου μέχρι τις 2 Ιουνίου 2006 εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα `Διερεύνηση ατυχημάτων και σύστημα διαχείρισης ασφάλειας πτήσεων`, στο οποίο θα παρευρεθεί και ο Πρόεδρος της ελλαδικής Επιτροπής Ακριβός Τσολάκης.

Ο Πρόεδρος της κυπριακής Επιτροπής Κώστας Ορφανός χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντικό το σεμινάριο και σημείωσε ότι σε αυτό θα διδάξουν Ευρωπαίοι εμπειρογνώμονες και θα λάβουν μέρος γύρω στους 40 Κύπριους, οι οποίοι θα προέρχονται, μεταξύ άλλων, από το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και από κυπριακές αεροπορικές εταιρίες.
LINK
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=3
 
Αγωγή κατά της εταιρίας Boeing κατέθεσαν οι οικογένειες των θυμάτων της πτήσης 522 της εταιρίας Helios
Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2006
Αγωγή κατά της αμερικάνικης κατασκευάστριας εταιρίας αεροσκαφών, Boeing, κατέθεσαν προχτές, Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2006, οι οικογένειες των θυμάτων της πτήσης 522 της εταιρίας Helios Airways, στο Περιφερειακό Δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών στο Σικάγο της Πολιτείας του Ιλλινόις. Υπενθυμίζεται ότι στις 14 Αυγούστου 2005 αεροσκάφος, τύπου Boeing 737-200, της κυπριακής εταιρίας Helios Airways, συνετρίβη στο Γραμματικό της Αθήνας, καταδικάζοντας σε θάνατο 115 επιβάτες και 6 μέλη του πληρώματος.
Η έρευνα για το ατύχημα της πτήσης 522 της εταιρίας Helios Airways αποκάλυψε, σύμφωνα με τις αναφορές, ότι το σύστημα συμπίεσης του αεροπλάνου δεν είχε ρυθμιστεί σωστά από τους πιλότους, όταν το αεροσκάφος απογειώθηκε από τη Λάρνακα της Κύπρου. Ωστόσο, ο κ. Robert L. Lieff, ιδρυτικό στέλεχος του αμερικανικού νομικού οίκου Lieff Cabraser Heimann & Bernstein, LLP, που σε συνεργασία με το κυπριακό δικηγορικό γραφείο `Φοίβος, Χρήστος Κληρίδης, N. Πιριλίδης και συνεργάτες` εκπροσωπούν τις οικογένειες των θυμάτων, εξήγησε ότι "αν και φαίνεται να υπήρξε αμέλεια από πλευράς των πιλότων της Helios, η Boeing επέδειξε επίσης αμέλεια και έχει μέρος της ευθύνης για τους θανάτους των επιβατών".
Ο κ. Χρήστος Κληρίδης δήλωσε σχετικά: "Με μεγάλη ευχαρίστηση κάνω αυτό το βήμα προς την επίτευξη απονομής δικαιοσύνης στους πελάτες μου. Η πρόθεσή μας είναι να καταστήσουμε βέβαιο ότι κανένας υπεύθυνος δεν θα αποφύγει τις ευθύνες που έχει γι` αυτή τη φοβερή τραγωδία".
Ο κ. Nigel Taylor, δικηγόρος συνεργαζόμενος με τον Lieff Cabraser, με έδρα το Λονδίνο, που είναι επίσης ένας από τους πλέον έμπειρους δικηγόρους για αεροπορικές υποθέσεις, ανέφερε ότι "αυτή η αγωγή δημιουργεί μεγάλες ελπίδες για δίκαιη αποζημίωση στις οικογένειες των θυμάτων και διαθέτουμε μια εξαιρετική ομάδα για να επιτύχουμε αυτό το σκοπό".
Ο κ. Hans-Peter Graf, πρώην κυβερνήτης αεροσκαφών και επικεφαλής ερευνητής του Γραφείου Ερευνών Ατυχημάτων Swiss Aircraft Accidents Investigation Bureau, ο οποίος ειδικεύεται στο θέμα του χειρισμού πτήσης και ανθρωπίνων παραγόντων, έχει προσληφθεί από το γραφείο Lieff Cabraser για να εργαστεί σ` αυτή την υπόθεση. Ο κ. Graf σχολίασε "οι κατάλογοι ελέγχου που σύνταξε η Boeing και σύστησε για το αεροσκάφος 737 καθιστά εύκολο στα πληρώματα να απογειώνονται και να εκτελούν την πτήση με ακατάλληλες ρυθμίσεις του συστήματος συμπίεσης. Οι προειδοποιήσεις και συναγερμοί που δόθηκαν στο πλήρωμα ήταν αδικαιολόγητα ασαφείς και καθυστερημένοι. Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός ανώτερου συστήματος, θα είχε κοστίσει ελάχιστο χρηματικό ποσό. Έτσι, είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι η Boeing και οι συνεργάτες της διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο σ` αυτό το ατύχημα και ότι θα μπορούσαν να το είχαν αποτρέψει με ένα σωστό σχεδιασμό του συστήματος προειδοποίησης του πληρώματος".
Πιο συγκεκριμένα, η αγωγή ισχυρίζεται ότι μια σειρά σχεδιαστικών ελαττωμάτων στο Boeing 737-200 οδήγησε στην μη κατανόηση εκ μέρους των πιλότων της φύσης των προβλημάτων που αντιμετώπιζαν. Το πλέον σημαντικό ελάττωμα απ` αυτά είναι ότι ο ηχητικός συναγερμός προειδοποίησης συμπίεσης στο Boeing 737-200 εκπέμπει τον ίδιο ήχο που χρησιμοποιείται για την προειδοποίηση πιλότων σχετικά με ακατάλληλες ρυθμίσεις κατά την απογείωση και προσγείωση. Η σύγχυση των πιλότων αυξήθηκε από το γεγονός ότι ο ίδιος ο κίνδυνος για τον οποίο είχε τεθεί σε λειτουργία το σύστημα προειδοποίησης - χαμηλή πίεση αέρα καμπίνας - εξασθενεί τις διανοητικές λειτουργίες. "Εάν προειδοποιείς σχετικά με μια επικίνδυνη κατάσταση που εξασθενεί την ικανότητα σκέψης του πιλότου, τότε η κοινή λογική λέει ότι πρέπει να κάνεις αυτή την προειδοποίηση όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρη και η Boeing δεν το έκανε αυτό", ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Robert L. Lieff.
Η αγωγή ισχυρίζεται ότι δύο χρόνια πριν το ατύχημα της Helios, το έτος 2003, η Boeing ενημέρωσε τους χειριστές του 737 ότι τα πληρώματα πτήσης μπορεί να μην αναγνωρίσουν την ηχητική προειδοποίηση [της αστοχίας συμπίεσης καμπίνας αεροσκάφους] ως προειδοποίηση υπερβολικού ύψους καμπίνας. Παρ` όλ` αυτά, σχολίασε ο κ. Robert L. Lieff, "η Boeing δεν προχώρησε σε διορθωτική ενέργεια σε απόκριση αυτού του ενδεχόμενου κινδύνου ασφαλείας, εκτός από το ότι ζήτησε από τους χειριστές των αεροσκαφών 737 να αναθεωρήσουν τα εγχειρίδιά τους. Η Boeing θα μπορούσε να είχε εξαλείψει τη σύγχυση των πολλαπλών χρήσεων του ίδιου ηχητικού συναγερμού, με τη χρήση φωνητικής προειδοποίησης, ή ενός αποκλειστικού ήχου γι` αυτό το συναγερμό, μέσω μιας μη δαπανηρής τροποποίησης στο σύστημα προειδοποίησης συμπίεσης του αεροσκάφους 737".
Σημειώνεται τέλος ότι η εταιρία Lieff Cabraser είναι ένας από τους μεγαλύτερους νομικούς οίκους αποκλειστικής αντιπροσώπευσης εναγόντων στις Ηνωμένες Πολιτείες, με μεγάλη εμπειρία σε αντίστοιχες περιπτώσεις συντριβής αεροσκαφών.

link
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=1
 
737-300 ήταν,όχι 200...Αμάν ακόμα να το μάθουν αυτοί οι δημοσιογράφοι...
 
Αν θυμαμαι καλα, σε λιγο δεν αναμενεται και το πορισμα του ατυχηματος απο την Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων?

Μετα την αναπαρασταση τον Δεκεμβριο, δεν ακουσαμε τιποτα....
 
Ωραία.... δηλ. με 3000+ 737 που πετάνε σε όλο τον κόσμο, μόνο στην Helios έτυχε αυτό, και φταίει η Boeing? Τους "ακατάλληλους κατάλογους ελέγχου" δέν τους ξέρει κανείς άλλος και δέν την έπαθε κανείς άλλος?
Παράξενο μου ακούγεται...
 
Καθόλου παράξενο.
Με τους νόμους περί liability στην Αμερική, κυνηγάς την πιό παχιά αγελάδα.Φταίει-δεν φταίει.

Εκεί θα ρίξουν το βάρος οι δικηγόροι. Εκεί είναι τα πολλά λεφτά. Από πού θα πάρουν περισσότερα? Από την Ήλιος ? :D :D :D ΄Η μήπως από την χήρα του κυβερνήτη. Ή από την Κυπριακή κυβέρνηση. :D :D :D

Επιπλέον, αν περιμένουν οι συγγενείς το τελικό πόρισμα, να πάνε στα Κυπριακά ή στα Ελληνικά δικαστήρια, για να βρούν το δίκιο τους και να αποζημιωθούν, ζήσε Μάη μου.

Κοιτάξτε το παράδειγμα των θυμάτων και των συγγενών των θυμάτων του Σαμίνα. Δεν τους έφτανε που σκυλοπνιγήκανε (ή οι ίδιοι ή οι συγγενείς τους) αλλά τους έχουνε αλλάξει την πίστη στα δικαστήρια και κόντρα αναβολές κλπ κλπ κλπ. Και ένα ωραίο πρωί θα ακουστεί ότι τα αδικήματα παραγραφήκανε (ειδικά για τους ηθικούς αυτουργούς) και ούτε γάτα ούτε ζημιά.

Πολύ καλά κάνανε οι συγγενείς του Ηλιου.

Τα τζιμάνια-καρχαρίες Αμερικανοί δικηγόροι, θα βγάλουν και από την μύγα ξύγγι. Γιατί στην Αμερική η δικαιοσύνη δουλεύει. Μπορεί καμμιά φορά να αδικεί τις μεγάλες εταιρείες και να βγάζει υπέρογκα ποσά υπέρ θυμάτων, αλλά καλύτερα να αδικείς τον πλούσιο, παρά τον φτωχό.

Τέλος, σχετικά με τα περί προειδοποίησης της Boeing περί πιθανής δυσκολίας στη αναγνώριση του ηχητικού σήματος, δεν ξέρω για πριν 3 χρόνια , αλλά αυτή την στιγμή, δεν υπάρχει κανένα τέτοιο έγγραφο για το 737.

Και εγώ είμαι της γνώμης ότι με κατάλληλη εκπαίδευση και τεχνικές γνώσεις δεν τίθεται θέμα να μπερδέψει κανείς για ποιά βλάβη ακούγεται η κόρνα.

Με την λογική ότι δεν έπρεπε να υπάρχει η ίδια κόρνα για δύο διαφορετικές βλάβες, θα έλεγα εγώ να υπάρχουν δύο διαφορετικά κουδούνια για πυρκαγιά κινητήρα. Δεν υπάρχουν όμως. Ένα κουδούνι είναι. Και βαράει είται για την δεξιά ή την αριστερή μηχανή. Επειδή το κουδούνι είναι ένα, δικαιολογείται ο χειριστής να σβήσει λάθος κινητήρα? Ο ήχος είναι για να τραβάει την προσοχή, οι λυχνιες και τα όργανα σου λένε για ποιά βλάβη ακούστηκε ο ήχος.
 
Well, that's America !

Για το κάπνισμα ευθύνεται η Phillip Morris (Marlboro etc) και έχει και δεδικασμένο.

Γιατί σταμάτησε η Piper και η Cessna να κατασκευαζει καινούργια ελαφρά αεροσκάφη στις αρχές του 90? Για να γλιτώσει το liability.

It's a crazy world.
 
Όπως είχα γράψει και τον Αύγουστο οι Αμερικανοί δικηγόροι έπιασαν αμέσως δουλειά

SARIDAKIS VASILIS":664i7154 said:
Αμερικανική Νομική εταιρεία που ασχολείται με αεροπορικά ατυχήματα
Έχει σελίδα στα Ελληνικά και προτρέπει του συγγενής αυτών που σκοτώθηκαν στη συντριβή του αεροπλάνου της Helios να μάθουν τα νομικά τους δικαιώματα , τις αποζημιώσεις και τις υποχρεώσεις και νομικές ευθύνες της Helios Airways και της Boeing

Η Lieff Cabraser Heimann & Bernstein, LLP, ιδρύθηκε το 1972 και είναι μια εθνικής εμβέλειας εταιρία των Ηνωμένων Πολιτειών με γραφεία στο Σαν Φρανσίσκο , τη Νέα Υόρκη , το Νασβίλλ , το Μπέβερλι Χιλλς και την Ουάσιγκτον .
Η πρωτοποριακή δουλειά της Lieff Cabraser την έχει βοηθήσει να δημιουργήσει ένα προηγούμενο με το οποίο πολίτες εκτός ΗΠΑ μπόρεσαν να εγείρουν αξιώσεις από τα δικαστήρια των ΗΠΑ και να εισπράξουν σοβαρές αποζημιώσεις από Αμερικάνικες κατασκευάστριες εταιρίες , βασιζόμενοι σε αεροπορικά δυστυχήματα που συνέβησαν εκτός Ηνωμένων Πολιτειών , μεταξύ των οποίων και της Boeing Corporation. Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες έχουμε εκπροσωπήσει στα δικαστήρια αφ � ενός άτομα που τραυματίστηκαν , αφ � ετέρου τις οικογένειες αυτών που σκοτώθηκαν σε αεροπορικές τραγωδίες . Η εκπροσώπησή μας περιλαμβάνει Αμερικανούς πολίτες αλλά και κατοίκους Ευρωπαϊκών και Ασιατικών χωρών σε σχέση με αεροπορικές δικαστικές υποθέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο .

http://www.globalaviationlaw.com/cases-helios-greek.htm
 
Μη βιάζεστε να κατηγορήσετε τους συγγενείς των θυμάτων για υπερβολές. Ακόμη κι αν δεν καταφέρουν να δικαιωθούν έστω και μερικώς σ'αυτή την υπόθεση (που εύχομαι να το πετύχουν), θα έχουν τουλάχιστον τη συνείδησή τους ήσυχη ότι προσπάθησαν να δικαιωθούν. Μην ξεχνάτε ότι έχουν να αντιμετωπίσουν τον ξαφνικό θάνατο πολλών αγαπημένων τους προσώπων. Δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται...
 
Top