Σχολή Ικάρων Ιπτάμενοι

  • Thread starter Thread starter air_boy
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ικάρων

Έχω κάποιες απορίες σχετικά με την σχολή (Ικάρων). Θα ήθελα να παρακαλέσω όσους φοιτούν σε αυτή την σχολή ή την έχουν τελειώσει και ασκούν το επάγγελμα του Ικάρου να μου στείλουν πμ για να τους θέσω τις ερωτήσεις μου.

Ελπίζω να ανταποκριθείτε.

Ευχαριστώ :)
 
[off topic]
Για να ακριβολογουμε...
Δεν υπαρχει επαγγελμα "Ικαρος". Ικαροι ονομαζονται οι σπουδαστες της σχολης και οι αποφοιτοι της ειναι αξιωματικοι (ιπταμενοι και μη) της ΠΑ.
[/off topic]
 
Φίλε air boy, κρίνοντας από τα posts σου, θα σε συμβούλευα να αποκλήσεις ως επιλογή την Ικάρων. Η σχολή αυτή, δεν είναι απλώς μια σχολή που διδάσκει τους σπουδαστές της πώς να γίνουν πιλότοι. Πρώτα από όλα, είναι μια στρατιωτική ακαδημία. Είσαι διατεθειμένος να είσαι σαν φαντάρος (χειρότερα μάλλον από φαντάρος); Να είσαι εσώκλειστος πλην ΣΚ, εορτών και λίγες μέρες άδεια το χρόνο για 4 χρόνια; Ότι κατά τη φοίτησή σου θα πετάξεις το 1ο έτος (στη Δεκέλεια) και μετά ξανά το 3ο ή το 4ο στην Καλαμάτα.
Από συγγενικό μου πρόσωπο, γνωρίζω ότι την σχολή τη βγάζουν κατά 90%, μόνο όσοι έχουν πραγματικά όνειρο να πετάξουν (μαχητικό φυσικά η συντριπτική πλειονότητα) και να σταδιοδρομήσουν στην ΠΑ.
Από ότι καταλαβαίνω, δε σου ταιριάζει η σχολή αυτή. Δοκίμασε την τύχη σου στην πολιτική αεροπορία όπου θα νιώθεις πιο άνετα.
Σου εύχομαι καλή επιτυχία σε ό,τι και αν επιλέξεις! :great:
 
Τα ιδια

Αγαπητέ al.porto,

Μην μου πεις ότι όσοι επιλέγουν να πάνε στον στρατό ξηράς, πηγαίνουν γιατί έχουν όνειρο να γίνουν στρατιώτες ή ότι όσοι πηγαίνουν στο ναυτικό πάνε επίσης επειδή το όνειρό τους ήταν να γίνουν καπετάνιοι σε πολεμικά πλοία. Πάνε φυσικά και άτομα που απλά επέλεξαν αυτή τη σχολή γιατί την θεώρησαν ως την καλύτερη επιλογή από άποψη επαγγελματικής αποκατάστασης και φυσικά θα υπάρχουν και άτομα που βρέθηκαν τελείως τυχαία, χωρίς να ήταν καθαρά δική τους επιλογή. Ε λοιπόν εγώ δεν ανήκω σε αυτούς. Εγώ έχω ένα πάθος. Να γίνω πιλότος. Αλλά!! Δεν θέλω να πάω στην ικάρων για να γίνω χειριστείς αυτής της απόλυτης πολεμικής μηχανής (όπως είναι το μαχητικό αεροσκάφος). Αλλά θέλω να πάω στην σχολή για να γίνω πιλότος. Για να ζήσω ρε αδερφέ μια ζωή στον αέρα! Να γίνω αυτό που λατρεύω - πιλότος - ! Ποιο είναι το πρόβλημα σας με αυτό δεν καταλαβαίνω. Σίγουρα θα προτιμούσα να πετάω στα C-130 αντί στα F-16 καθώς όπως προείπα δεν θέλω να γίνω χειριστής απόλυτης πολεμικής μηχανής (δεν το βλέπω έτσι, δεν μου άρεσε ποτέ να το βλέπω έτσι) Αλλά να γίνω πιλότος! Εάν είναι απαραίτητο να περάσω από τα μαχητηκά.. Δεν νομίζω να με πείραζε. Μπορεί και να μου άρεζε

Και στο κάτω κάτω αυτός είναι και ο λόγος που θέλω να μιλήσω με παιδία που φοιτούν στην σχολή ή που την τελείωσαν και είναι τώρα ιπτάμενοι. Για να μάθω - να δώ κατά πόσο είμαι ικανός να αντεπεξέλθω σε μια τέτοια σχολή. Κατά πόσο είναι αυτό που θέλω.. Έλεος.. υπάρχει κάποιο πρόβλημα με αυτό? Πώς μου λέτε να μην σκέφτομαι την ΠΑ. να την ξεγράψω ..γιατί απ όσα λέω δεν κάνω για αυτήν. :lol: Μου ακούγεται πολύ αστείο. Δηλαδή εσείς τι είστε? Εκπευδευτές της ΠΑ και έπειτα από ψυχολογικά τεστ και όλα αυτά που απαιτούνται με κρίνατε ως μη κατάλληλο?

Κύριοι. Το τοπικ έχει σαφέστατο θέμα. Σχολή ικάρων ιπτάμενοι , και διευκρίνηση , αν μπορώ και κατά πόσο μπορώ να επιλέξω να πετάω στα C-130. Δεν έγραψα o Air Boy και η καταλληλότητα του να γίνει Ιπτάμενος στην ΠΑ. :wink: [πολύ το κουράσαμε το θέμα]

Λοιπόν και επί τις ευκαιρίας, επειδή μάλλον οι ελάχιστοι ίκαροι που έχουμε στο forum βλέποντας ένα τύπο να τους ζητάει να του στείλουν πμ για να τους κάνει ερωτήσεις, θα σκέφτονται ότι θέλει να τους ρωτήσει για ιστορίες με τούρκους στα ΙΜΙΑ και με αναχαιτίσεις UFO. Δεν θέλω να ρωτήσω κάτι τέτοιο.

Θέλω απλά να μιλήσω σε φιλικό ύφος με κάποιον που να φιτεί ή που να έχει τελειώσει την εκπαίδευση του και να είναι αυτή τη στιγμή ιπτάμενος. Έτσι ώστε να μου απαντηθούν κάποια ερωτήματα σχετικά με την εισαγωγή στην σχολή. Ξέρω φυσικά για τα ιατρικά τεστ και την μυωπία, ξέρω για τα 17.000 μόρια, ξέρω για τα αγωνίσματα. Απλά θέλω κάποιες διευκρινίσεις και μερικά πιο αναλυτικά πράγματα. Ακόμη θέλω να μάθω για το πώς είναι η σχολή και το πώς γίνεται η εκπαίδευση (με σκοπό al.porto να κατανοήσω πώς είναι αυτή η σχολή και αν μου ταιριάζει). Και τέλος και σημαντικότερο να μου εξηγήσει πώς γίνεται η επιλογή στους τύπους των αεροσκαφών (ξέρω ότι η επιλογή γίνεται με τεστ και διαγωνισμοί) αλλά θέλω πιο συγκεκριμένα πράγματα. Έτσι ώστε να καταλάβω αν μπορώ και κατά πόσο μπορώ να είμαι σίγουρος ότι θα μπορούσα να περάσω στα C-130 (με δική μου επιλογή πάντα).

Και επειδή τα παραπάνω ίσως να μην μπορούν να απαντηθούν εδώ (γιατί θα περιέχουν προσωπικές απόψεις και βιώματα) για αυτό και θέλησα να μιλήσω μέσω πμ με κάποιον ιπτάμενο.

Αυτά!

Και φυσικά χωρίς κακή διάθεση και τελείως φιλικά! :)
 
Αν και έχω πάνω από 15 χρόνια που τέλειωσα την Ικάρων, σε κάποια πράγματα φίλτατε Γιώργο μπορώ να απαντήσω. Θα μιλήσω μόνο για πράγματα που ξέρω σίγουρα και όχι για φήμες (αρβύλες στην γλώσσα των Ικάρων).

Η ζωή στην Σχολή αυτή καθεαυτή είναι αρκετά σκληρή. Η επιλογή των υποψηφίων είναι αρκετά χαλαρή, με σκοπό να κρατηθεί ο μέσος όρος των βάσεων κάπως ψηλά. Αν οι εξεταστές ήταν διπλωματούχοι ψυχίατροι και κόβαν όποιον δεν ήταν 100% άρρωστος με το Ικαριλίκι, πολλοί από μας τους "νορμάλ" δεν θα ήμασταν στην Αεροπορία. Όπως και να έχει όμως, η ζωή στην Ικάρων είναι δύσκολη και αυτό ουσιαστικά είναι ένα επιπλέον κριτήριο επιλογής για την συνέχεια. Εγώ προσωπικά δεν είχα εξ αρχής το μικρόβιο του πιλότου και στην αρχή τα βρήκα σκούρα, αλλά είμαι σκληρό καρύδι και επιβίωσα. Για να πω και την αμαρτία μου, την πτήση την αγάπησα πολύ αργότερα, αφού πέταξα το πρώτο μου σόλο...
Τα διαδικαστικά στη σχολή πιστεύω τα ξέρεις. Πτήσεις στο 1ο και το 3ο έτος, μαθήματα, γυμναστικά και στρατιωτική ζωή. Αν καταφέρεις να αποφοιτήσεις, πας στην Καλαμάτα για το τελευταίο εκπαιδευτικό στάδιο των πτήσεων και μετά ακολουθεί η τοποθέτησή σου σε κάποια Μοίρα αεροσκαφών/ελικοπτέρων. Πραγματικά δεν ξέρω πως γίνεται η επιλογή όσον αφορά το ποιος πάει πού, αλλά αυτό που ξέρω είναι πως ο αριθμός των Ανθυποσμηναγών που τελειώνουν από Καλαμάτα είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των χειριστών που μπορούν να απορροφήσουν οι Μοίρες των μαχητικών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, ένας αριθμός χειριστών να τοποθετούνται απευθείας σε Μοίρες μεταγωγικών και ποτέ στη ζωή τους να μην πετάει με τα "επικίνδυνα" - όπως νομίζεις - μαχητικά.
Εγώ προσωπικά δεν έχω ζήσει τα μαχητικά αρκετά. Μετά από 2 χρόνια στην Μοίρα της αρχικής μου τοποθέτησης, ζήτησα μετάθεση για το νομό Αττικής και έτσι βρέθηκα στα Ελικόπτερα. Μετά από κάμποσες πραγματικές αναχαιτίσεις Τούρκων στο Αιγαίο, μετά από εικονικούς και πραγματικούς βομβαρδισμούς στα πεδία βολής, μετά από πτήσεις με μονοκινητήριο ελικόπτερο στον Όλυμπο, στα φαράγγια της Κρήτης και αλλού, μετά από νυχτερινές πτήσεις διάσωσης λαθρομεταναστών σε καταιγίδα, μετά από ναυτιλίες νύχτα από νησί σε νησί στα 500 πόδια, μετά από πτήσεις σε χιονοθύελλα και καταιγίδες όταν το μόνο που πετούσε στην Ελλάδα ήταν 2 super puma και οι Αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ, εξακολουθώ να πιστεύω πως το πιο επικίνδυνο πράγμα που έχω κάνει στην ζωή μου είναι οι διαδρομές με τη μηχανή και το αυτοκίνητό μου. Αν και πλέον είμαι οικογενειάρχης και οδηγώ ένα station-wagon 2 τόνων με αερόσακους μέχρι και στο τασάκι του, εξακολουθώ να φοβάμαι περισσότερο στο αυτοκίνητο όταν περνάω τα 80 χιλιόμετρα την ώρα σε ελληνικό δρόμο ανάμεσα σε έλληνες οδηγούς, παρά όταν πετάω νύχτα με σκατόκαιρο στα 500 πόδια με 200 χιλιόμετρα. Τα συμπεράσματα δικά σου.
Τέλος, δεν ξέρω αν κάνεις για πιλότος. Ούτε αν κάνεις για την Αεροπορία γενικά, Πολεμική ή Πολιτική. Ούτε οι εξεταστές και οι αξιολογητές ξέρουν. Ο μόνος που ξέρει είσαι εσύ. Δυστυχώς, εμείς στο φόρουμ, οι διάφοροι γνωστοί σου ή οι διάφοροι γνώστες, οι γονείς ή οι συγγενείς σου, δεν μπορούν να σε βοηθήσουν. Μόνο εσύ μπορείς να δεις και να κρίνεις αν το ιπταμενιλίκι, με Boeing/F-16/C-130/Super Puma σου κάνει και αξίζει τον κόπο να σπαταλήσεις χρήμα ή χρόνο ή και τα 2 σε αυτό. Σκέψου, κάνε την επιλογή σου και πάλεψε γι αυτήν. Στο τέλος, θα έχεις να ευχαριστείς ή να κατηγορείς μόνο τον εαυτό σου.

Όποια άλλη απορία εχεις, ρίχτηνα :). Αν ξέρω θα απαντήσω... :mrgreen:
 
AIr boy. Ό,τι σου έγραψα δε το έκανα για να σε αποθαρρύνω, αλλά για να σκεφτείς αν σου ταιριάζει η στρατιωτική ζωή. Στην ΠΑ, ότι τύπο και αν πετάς, δεν πάυει να είσαι στρατιωτικός και να αντιμετωπίζεσαι ως στρατιωτικός(όχι ως πιλότος) με τα υπέρ και τα κατά που συνεπάγεται αυτό το επάγγελμα.
Τα υπόλοιπα σε ΠΜ
 
al.porto":1hej60zj said:
AIr boy. Ό,τι σου έγραψα δε το έκανα για να σε αποθαρρύνω, αλλά για να σκεφτείς αν σου ταιριάζει η στρατιωτική ζωή. Στην ΠΑ, ότι τύπο και αν πετάς, δεν πάυει να είσαι στρατιωτικός και να αντιμετωπίζεσαι ως στρατιωτικός(όχι ως πιλότος) με τα υπέρ και τα κατά που συνεπάγεται αυτό το επάγγελμα.

Τι ακριβώς σημαίνει για σένα αυτό, φίλε al.porto? Προσωπικά, σε όλη μου τη ζωή αντιμετωπίζομαι σε όλα τα θέματα σαν στρατιωτικός, επειδή αυτό ακριβώς είμαι. Από τη στιγμή που μπαίνω στο cockpit όμως, αντιμετωπίζομαι όχι ως στρατιωτικός, ούτε ως πιλότος. Είμαι ο μόνος, απόλυτος και αδιαμφισβήτητος αρχοντας του μέσου που πετάω και ποτέ κανείς - ούτε καν όταν ήμουν Ίκαρος - δεν τόλμησε να επέμβει στην πτήση μου. Safety first and who gives a s.hit about slots and times. Αφού να φανταστείς τώρα που είμαι κοντά στην επιλογή της Πολιτικής Αεροπορίας για τη συνέχεια της καριέρας μου, ανησυχώ πάρα πολύ όταν σκέφτομαι πως ένα από τα κριτήρια για τον χαρακτηρισμό ενός χειριστή είναι η ικανότητά του να αποδέχεται αποστολές και να τις εκτελεί την ώρα τους. Εγώ έχω συνηθίσει αλλοιώς: Εκτελώ τις αποστολές όταν είμαι απολύτως έτοιμος και ασφαλής για να το κάνω, και αν δεν μπορώ για λόγους ασφαλείας πτήσεων ή απλά επειδή εκείνη τη μέρα δεν νοιώθω καλά, ιατρικά ή ψυχολογικά, κανείς δεν θα μου πει και τίποτα :)

Αλήθεια, ποιά είναι για σας συμφορουμίτες και συμφορουμίτισσες τα υπέρ και τα κατά του να είσαι στρατιωτικός?
 
Δεν εννοώ τίποτα παραπάνω από τις μεταθέσεις, τις υπηρεσίες, την εξέλιξη, το μισθολόγιο κτλ.
Δεν έχω τίποτα με τους στρατιωτικούς. Το αντίθετο μάλιστα τους σέβομαι και εκτιμώ βαθύτατα και γνωρίζω από πρώτο χέρι την δουλειά τους.
Φιλικά
 
Air Boy, μου πήρε λίγη ώρα, αλλά κατάλαβα τί περνάει από το "πονηρό" μυαλό σου. Να γλιτώσεις (οι γονείς σου βασικά) το οικονομικό σκέλος της αεροπορικής σου εκπαίδευσης, ελπίζοντας έτσι ότι θα καμφθούν κάπως οι αντιρρήσεις τους. Ότι έτσι θα τους έρθει πιό ελαφρή και θα έχεις πιό πολλές ελπίδες να δεχθούν μία τέτοια σταδιοδρομική επιλογή. Αργώ λίγο αλλά τα πιάνω στο τέλος!

Λοιπόν, η σκέψη καλή και προπάντων πονηρή. Θα πάς μπροστά :great:

ΟΜΩΣ, πιστεύω ότι έχει λακούβες μία τέτοια διέξοδος. Τα ενδεχόμενα (αν φυσικά οι γονείς σου στηρίξουν το πλάνο σου) είναι πολλά.

Μπαίνεις στην ΣΙ, με δόξα και τιμή. Από μέσα σου δεν ξέρεις αν θα πρέπει να χαίρεσαι. Βλέποντας την ΣΙ σαν το δωρεάν μέσο για ένα μεγάλο παράθυρο σε ιπτάμενη μηχανή, την ψιλο-υποτιμάς βασικά. Και όταν κάτι το υποτιμάς, συνήθως σε δαγκώνει. Θα σε δαγκώσει πιθανώς η στρατιωτική πειθαρχία (της σχολής). Μπορεί να σε δαγκώσουν οι μανούβρες της προκεχωρημένης πτητικής εκπαίδευσης. Πολλά μπορεί. Και αν δεν τα αντέξεις? Μετά τί? Θα κάτσεις και θα τα φάς στη μάπα και θα υποφέρεις? Ως πότε? Ποιός έχει γίνει καλός σε ότι κάνει όταν υποφέρει κάνοντάς το? Κανένας.

Υπάρχει βέβαια και η πιθανότητα να τρελλαθείς από την χαρά σου, μιάς και μπορεί να βρείς ότι πράγματι ανήκεις εκεί. Σου αρέσει τελικά να είσαι αξιωματικός και δεν το ήξερες. Σου αρέσει να πετάς με μιράζ και να εμπλέκεσε σε αερομαχίες με τους απέναντι και...δεν το ήξερες. Τέλεια. Θα περάσεις ζάχαρι για 10-15-20 χρόνια. Και μετά? Όταν θα αρχίσεις να πετάς γραφεία αντί αεροπλάνα θα πρέπει να αποφασίσεις τί θα κάνεις. Θα εξακολουθήσεις να πετάς γραφεία μιάς και έτσι θα διατηρήσεις το μισθό σου και τα προνόμιά σου? Μήν ξεχνάς ότι τότε θα έχεις τις 600πλάσιες υποχρεώσεις από ότι έχεις σήμερα.

Αν δεν το θές, πού θα πάς? Θα υποβάλεις παράιτηση και θα βγείς στην αγορά εργασίας στην πολιτική αεροπορία? Είσαι σίγουρος ότι θα σε περιμένουν με ανοιχτές αγκάλες στα 40τόσα σου χρόνια? Πόσο καιρό θα μπορέσεις να μείνεις με την σύνταξη μόνο, μέχρι να φτιάξουν τα πράγματα και να ανοίξουν πάλι οι δουλειές?

Με άλλα λόγια φίλε μου αγαπητέ, δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις την Σχολή Ικάρων σαν δωρεάν σχολή πιλότων. Ούτε μπορέις να το κάνεις ελπίζοντας ότι μόλις τελειώσεις στα 22 σου, θα γίνεις συγκυβερνήτης στα C130 και θα περιμένεις 5-10 χρόνια και να βγείς κυβερνήτης στα C-130 και να μείνεις εκεί μέχρι τα 45 σου. Καταρχάς θα ...τρελλαθείς. Δεν λέω, τα C-130 είναι φοβερή μηχανή και με πολύ ενδιαφέρουσες αποστολές (καμμιά φορά). Αλλά ψάρι-κρέας κάθε μέρα, το βαριέσαι. Βέβαια εσύ στην ηλικία που είσαι, σκέφτεσαι "αεροπλάνο νά'ναι και ας το πετάω μέχρι τα γεράματα".

Σε διαβεβαιώ όμως ότι δεν είναι έτσι. Στην ζωή μας το ίδιο και το ίδιο το βαριόμαστε αργά ή γρήγορα. Όσο ενδιαφέρον και συναρπαστικό να είναι.

Θα στα έστελνα με πμ αυτά, αλλά μπορεί να υπάρχουν και άλλα παιδιά σαν και εσένα που να σκέφτονται έτσι. Τουλάχιστον εγώ, την έκανα αυτή τη σκέψη που κάνεις εσύ όταν ήμουν 13-14 χρονών. :wink:
 
Η σκέψη μου δεν νομίζω ότι είναι πονηρή, ούτε καν έξυπνη θα την χαρακτήριζα. Μια απλή σκέψη θα έλεγα ότι είναι. Δεν θέλησα να βλάψω κάποιον, το μόνο που θέλησα είναι να εκμεταλλευτώ στο έπακρο τις επιλογές που έχω σχετικά με το ποιο επάγγελμα θα ακολουθήσω στην μετέπειτα ζωή μου, και πώς θα το ακολουθήσω.



Μπορεί να σε δαγκώσουν οι μανούβρες της προκεχωρημένης πτητικής εκπαίδευσης, και θα υποφέρεις

Δηλαδή? Εννοείς να μην τα καταφέρω στη πτητική εκπαίδευση? Ναι δεκτό, όλα είναι πιθανά. Αλλά γιατί να σκεφτώ αυτό και να μην σκεφτώ ότι θα τα καταφέρω? Στο κάτω πιστεύω όντως ότι μπορώ να τα καταφέρω.

Γιατί να μην με θέλουν στην πολιτική? Θα είμαι ένας εξαιρετικά έμπειρος πιλότος με χιλιάδες ώρες πτήσης στην πλάτη του και σίγουρα κατάλληλος να μου εμπιστευθούν τα πολιτικά τους αεροσκάφη. Έχω γνωρίσει πιλότους που ήταν στην ΠΑ και τώρα είναι στην Αιγαίου ή στην Ολυμπιακή.

Γιατί να βαρεθώ να πετάω? Τόσοι εκατοντάδες πιλότοι στον κόσμο δεν το βαριούνται. Άλλοι ασχολούνται με την αεροπορία σαν χόμπι. Ξυπνάνε και πάνε την δευτέρα στο γραφείο τους νοσταλγώντας την Κυριακή που πέταξαν με το Cessna. Και σκέφτονται με πίκρα στο στόμα πότε θα ξανάρθει Κυριακή για να ξαναπετάξουν..
[έτσι σκέφτηκα ότι θα είμαι και εγώ αν δεν γίνω επαγγελματίας πιλότος]

Έπειτα ποιος μου λέει ότι αν σπουδάσω οικονομικά πχ δεν θα βαριέμαι να πηγαίνω κάθε μέρα στο γραφείο κτλ.

Γιατί αγαπητέ gonso μου τα παρουσιάζεις τόσο σκούρα τα πράγματα? :(

Τι θέλεις να μου πεις? Εσύ τι θα με συμβούλευες να κάνω?



Αγαπητέ vassdel εχερετικες οι πληροφορίες που μου έδωσες, ευχαριστώ! Όσο για αυτό με τα μεταγωγικά ίσως να είναι και αυτό που επιδιώκω. Ωστόσο δεν νομίζω να είχα πρόβλημα να πάω σε οποιαδήποτε μοίρα. Αρκεί να είμαι ιπτάμενος.. :D Πάντως τα όσα μου λες είναι εξαιρετικά χρήσιμα! [ξέρεις με ενδιαφέρει πολύ η άποψη και όσα έχει να πει κάποιος που ήταν ή είναι στην ΠΑ(για ευνόητους λόγους)]
 
Top