Short haul flights Vs High Speed Trains

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
OA701":1kaom8ql said:
Άσχημα τα νέα κι απ' την Αυστραλία αφού μελετάται η HSR σύνδεση Σίδνεϊ-Καμπέρα-Μελβούρνη-Μρίσμπεϊν. Χαρακτηριστικά, η απόσταση των 1.000 χλμ. ΣίδνεΙ-Μελβούρνης θα καλύπτεται σε 3 ώρες όταν αεροπορικώς χρειάζεται 1 1/2.
Υποθέτω ότι και το εισιτήριο τού HSR θα είναι αναλόγου "φθήνειας",μιά και η διάρκεια τού σιδηροδρομικού ταξιδιού είναι ακριβώς διπλάσια τής τού αεροπορικού...

OA701":1kaom8ql said:
YΓ2
Το ΑΠΕ-ΜΠΕ έγραψε πάλι. Άκου εκεί Βρισβάνη :twisted: . Απο περιέργεια το έψαξα μήπως το όνομα είναι "δικό μας" αλλά το έχει πάρει απ' τον ομώνυμο ποταμό που το έχει πάρει απ' τον Σκώτο στρατιώτη και μετέπειτα κυβερνήτη Sir Thomas Brisbane. Εκτός κι αν ο πάπους του ήταν Θωμάς Βρισβάνης... :mrgreen:

Γιατί,το αποκλείεις να είχε παππού Ελληνα που μετανάστευσε στην Σκωτία; :D
 
Καλά, τέτοια παραδείγματα για ελληνοποιημένα ονόματα πόλεων υπάρχουν πολλά.
Απλά έχουμε συνηθίσει να λέμε στα ελληνικά τις μεγάλες και γνωστές πόλεις, και στην τοπική γλώσσα τις μικρότερες.
Έτσι το Beijing λέγεται Πεκίνο αλλά η λιγότερο γνωστή Xi'an λέγεται Σιαν.
To New York λέγεται Νέα Υόρκη, αλλά το York της Αγγλίας λέγεται Γιορκ και όχι Υόρκη (γιατί δεν είναι τόσο γνωστή πόλη)!
Το Brussel λέγεται Βρυξέλλες και το Antwerp Αμβέρσα...
Έτσι λοιπόν, υπάρχει και το Αμστελόδαμο αλλά και η Βρισβόνη!
Δεν είναι θέμα αν το όνομα προέρχεται από τα ελληνικά, αλλά πώς συνηθίζουμε να το λέμε... Γενικά, δεν υπάρχει κανόνας, αλλά συνήθως οι πιο γνωστές πόλεις έχουν ελληνοποιημένα ονόματα!
 
Ξεχνάς ότι πολλά τα έχει αλλάξει κάποιος ενδιάμεσος, πχ την Αμβέρσα δεν την κάναμε Αμβέρσα εμείς.
Και σε κάποια άλλα έχουμε κρατήσει το παλαιότερο όνομα, πχ το Λονδίνο λεγόταν Londinium επί Ρωμαιοκρατίας και άρα είμαστε αρκετά συνεπείς και δεν το έχουμε εξελληνίσει όσο θα συμπέραινε κάποιος ημιμαθής θεωρώντας ότι το όνομα Λονδίνο παρήχθη στα Ελληνικά απευθείας από το London.
 
Hastaroth":2krw1icy said:
Υποθέτω ότι και το εισιτήριο τού HSR θα είναι αναλόγου "φθήνειας",μιά και η διάρκεια τού σιδηροδρομικού ταξιδιού είναι ακριβώς διπλάσια τής τού αεροπορικού...
Nομίζω ότι στα HS τρένα οι τιμές δεν είναι και τόσο οικονομικές αλλά ανταγωνίζονται τις αεροπορικές. Το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα έγκυται στο ότι ένα τρίωρο ταξίδι μπορεί να σου φάει 5 ώρες door-to-door ενώ με την αεροπορική η 1 1/2 ώρα πτήσης μπορεί χαλαρά να φτάσει και τις 6-7 ανάλογα με τα επίπεδα ασφαλείας των τοπικών α/δ.

Hastaroth":2krw1icy said:
Γιατί,το αποκλείεις να είχε παππού Ελληνα που μετανάστευσε στην Σκωτία; :D
:D ή απλά να είναι ελ κι αυτός...

Με τις αποδόσεος ονομάτων στα ελληνικά, επικρατεί γενικά ένας αχταρμάς όπως αναφέρουν και οι συμφορουμίτες παραπάνω με παραδείγματα. Δεν θα ξεχάσω την πρώτη φορά που άκουσα "Νέα Υερσέη" απ' τον (favorite) Μιχ. Ιγνατίου του mega. Kανένα πεντάλεπτο μου πήρε να στροφάρω για να καταλήξω... :rolleyes:

lewton":2krw1icy said:
Εξαιρετικά νέα. Μακάρι να προχωρήσει αυτή η σύνδεση.
Μήπως γράφεις σε λάθος φόρουμ? Μήπως ανήκεις κι εσύ στους φίλους του σιδηρόδρομου? :mrgreen:
Πλάκα κάνω, έτσι? :) Είναι πολύ θετικό απο πολλές σκοπιές, ίσως όμως όχι και για το hobby μας...
 
http://rail-news.com/2010/10/19/ice-arr ... t-pancras/


Το γερμανικό ICE έφτασε σήμερα στο Λονδινούμ και ξεκινάν οι δοκιμές ώστε σε 3 χρόνια να προσφέρει απ ευθειας δρομολόγια για φρανκφουρτη άμστερδαμ και χωριά. Βέβαια έχει ο καιρός γυρίσματα και έχουμε πολύ μέλλον διότι οι γάλλοι δεν κάθονται να κοιτάν τους γερμανούς να τους φάν τα μεροκάματα αλλά...σε λίγο ίσως α κλείνουμε κανένα ath-fra-lon και το fra-lon να ειναι operated by DB...Σε κάθε περίπτωση η σιδηροδρομική υποδομή τουFRA είναι σε αναβάθμιση...ίδωμεν... (ενδεχομένως το 2013 να ενεργούμε άπαντες σαν Κρητικοί- να πηγαίνουμε Ευρώπη να μπούμε στο τραίνο εδώ δεν θα υπάρχει...)
 
Μάλιστα, από άποψη χρόνου διαδρομής το ταξίδι θα είναι άκρως ανταγωνιστικό με τα αεροπορικά ταξίδια. Από Φρανκφούρτη 5 ώρες και από Κολωνία 4 ώρες για το Λονδίνο. Αν υπολογίσει κανείς ότι πρέπει να είσαι 1,5 ώρες πριν την αναχώρηση στο αεροδρόμιο, 1,5 ώρες ο χρόνος πτήσεις και τον χρόνο από και προς τα αεροδρόμια, τότε το τρένο μπορεί να κερδίσει. Αρκεί το σιδηροδρομικό εισιτήρια να μην είναι ακριβότερο του αεροπορικού.
 
Σήμερα διάβαζα για το παρασκήνιο: η Γερμανία δέχεται πιέσεις να μην ανοίξει τελικά τα δρομολόγια που είναι ανταγωνιστικά στο Eurostar. Σε αντάλλαγμα; Ήδη γνωστή εταιρεία ηλεκτρικών ειδών, τηλεπικοινωνιών, αμαξοστοιχιών με ειδίκευση τις μίζες σε υπανάπτυκτες χώρες, πήρε την παραγγελία αντί της Γαλλικής Alstom για τα νέα τρένα του Eurostar.

http://www.ft.com/cms/s/0/d9258852-db64 ... abdc0.html
 
Τελικά, τους έχουμε κάνει όλους τους ευρωπαίους γάτες στα μιζοπάζαρα. Όχι ότι δεν τα κάνανε αλλά με τη συμβολή μας πήρανε και docorate :twisted:

ΥΓ
Λογικά, κάπου θα είναι κρυμμένη και η LH.
 
Άνοιξε η "γρήγορη" γραμμή Πεκίνο-Σαγκάη στην Κίνα με τις αεροπορικές να αντιδρούν άμεσα και να προσφέρουν φθηνότερα ναύλα στην economy, δωρεάν λεωφορεία απο/προς τα α/δ, αποκλειστικά τσεκ-ιν και security checks αλλά και περισσότερες θέσεις. Βέβαια, το δυνατό χαρτί των αεροπορικών στο συγκεκριμένο δρομολόγιο είναι οι business κ first class, τους οποίους κ προσπαθούν να κρατήσουν.

Σε 6μηνη πρόβλεψη της China Eastern υπολογίζουν πτώση 20-30% στην επιβατική κίνηση ωστόσο σε μακροχρόνια βάση ελπίζουν ότι δεν θα τους επηρρεάσει πολύ το τρένο. Σε κάποιο άλλο άρθρο διάβασα πάντως ότι κάποιες αεροπορικές που δραστηριοποιούνται στη γραμμή θα αλλάξουν απο wide body σε narrow body λόγω των τρένων...

:arrow: http://www.centreforaviation.com/ne...mp-as-high-speed-rail-service-commences/page1
 
Top