Short haul flights Vs High Speed Trains

  • Thread starter Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Hastaroth":cqcgzjmd said:
Γιά την Θεσσαλονίκη ναί μέν είσαι σέ 4.30 κοντά στό κέντρο τής πόλης,αλλά άν πάρης τό ένα δρομολόγιο που σταματάει μόνο στην Λάρισα.Μέ τά υπόλοιπα,κυμαίνεται από 5.30 (απλά IC) μέχρι 6 και κάτι (νυχτερινά κρεβατάδικα ή πολύ πρωινός "μουντζούρης").
Αυτό δεν είναι ακριβές. Τα ICE είναι πλέον δυο ζεύγη (ICE50/51 το πρωϊ, ICE56/57 το απόγευμα). To 56, που προτιμώ, φεύγει 1930 από Αθήνα και είναι Θεσσαλονίκη λίγο πριν τα μεσάνυχτα. Σταματάει Λειανοκλάδι & Λάρισα. Το νυκτερινό (604) κάνει 7 ώρες!! Ο πρωϊνός μουτζούρης (1510) έχει καταργηθεί εδώ και αρκετά χρόνια. Το IC70 (απλό) κάνει 5 ώρες ακριβώς.

Hastaroth":cqcgzjmd said:
άλλωστε τό τμήμα Θεσ/νίκη-Αλεξ/πολη γίνεται ήδη μέ ηλεκτράμαξες.
Όχι βέβαια. Με ηλεκτράμαξες γίνεται το Λάρισα-Θεσσαλονίκη και το Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη μόνο diesel, αλλά σε μονή γραμμή με χαμηλές ταχύτητες χωρίς σηματοδότηση, με συσσωρευόμενες καθυστερήσεις κλπ.
 
Προφανώς λοιπόν,απέχουμε πολύ από τό να δούμε "high speed trains" νά ανταγωνίζωνται τά short hauls στην Ελλάδα,οπότε άς μήν ανησυχούν οι αεροπορικές εταιρείες.

Ισως μάλιστα,εμείς τουλάχιστον,νά μήν δούμε και ποτέ τέτοιο πράγμα.

Ακούγομαι-ή μάλλον φαίνομαι-απαισιόδοξος,αλλά,όπως τραγουδά και ο Βοσκόπουλος,"άς είμαστε ρεαλιστές".....

ΥΓ.Γιά να γίνη πραγματικός ανταγωνισμός μεταξύ HST και short-haul πτήσεων στην Ελλάδα,θά πρέπη το "φάσμα" διάρκειας ενός σιδηροδρομικού ταξιδιού οπουδήποτε και από οπουδήποτε νά μήν ξεπερνά τό δίωρο.Αλλιώς,είναι εμφανές οτι τό αεροπλάνο θα είναι πάντα πιό γρήγορο...
 
Δυστυχως γρηγορα τρενα στην Ελλαδα θα αργησουμε να δουμε... Αν και θα βοηθουσαν πολυ στην μειωση των ατυχηματων και γενικοτερα στην αποσυμφόρηση του οδικου δικτυου. Φανταστειτε μια γραμμη απο Πατρα-Αθηνα-Θεσσαλονικη αρχικα στην οποια θα μπορουσες να φευγεις απο Σταθμο Λαρισης και να εισαι σε 2,5 ωρες Θεσσαλονικη και σε 1 Πατρα.

Στα υπολοιπα θεματα που θιξατε:

@Kiwi Jumbo: Δυστυχως/ευτυχως εσυ προτιμησες να χρησιμοποιησεις το αεροπλανο αλλα οι στατιστικες δειχνουν οτι ολοενα και περισσοτερος κοσμος (δικαιολογημενα κατα την αποψη μου στρεφετε στα τρενα). Το θεμα δεν ειναι αν θα τις πληξουν η οχι αλλα το ποτε.

@flesland: Δυστυχως τα συστηματα shuttle γινονται ολοενα και λιγοτερα ανα την υφηλιο. Λιγο οι αυξανομενες τιμες καυσιμων, λιγο η τρομουστερια εχουν κοψει αρκετα απο τα κλασικα δρομολογια. (με το κλασικοτερο στην Ευρωπη ισως το Madrid-Barcelona το οποιο κοπηκε απο την Iberia πριν απο μερικα χρονια...Απλα εφτανες αεροδρομιο 20 λεπτα πριν την αναχωρηση, αγοραζες εισητηριο και μεσα σε 1 ωριτσα ησουν στον προορισμο σου).
 
Για την Ελλάδα. ήταν στραβό το κλίμα (κακοδιαχείριση ΟΣΕ, συμφέροντα ταξί/ΚΤΕΛ/μεταφορικών) το 'φαγε κι ο γάιδαρος (χρεωκοπία) οπότε γρήγορα τρένα θα δούν τα παιδιά/εγγόνια μας... Η μόνη περίπτωση είναι να μας έρθει καμμιά γραμμή απο αλλού (Τουρκία, Βουλγαρία κτλ) και με συγχρηματοδότηση να ενταχθεί σε κανένα πρόγραμμα (αν δεν μας τα κόψουν κι αυτά)...

Στο εξωτερικό όμως, και μην βλέπουμε εμάς τους τρελαμένους που "βρέξει-χιονίσει" θα πάρουμε αεροπλάνο, ο κόσμος το γυρίζει σιγά σιγά... Γνωστός μου στην Ισπανία, που για επιχειρηματικούς λόγους κάνει το MAD-BCN 5-6 φορές τον μήνα και ήταν φανατικός Iberίτης, χρησιμοποιεί πλέον αποκλειστικά το AVE...
 
Καλησπέρα σας.

Αρκετά ενδιαφέρον το θέμα.

Θα σας μιλήσω ως κάτοικος Γαλλίας.

Στο Γαλλία έχουμε το τραίνο TGV (train à grande vitesse) με διάφορεσ παραλλαγές (Eurostar, Thalys), το οποίο και συγκεταλέγεται στα γρηγοτότερα τραίνα του κόσμου. Όντως οι πτήσεις εσωτερικού, καθώς και οι πτήσεις πρις γειτονικές χώρες (Βλεπε Βέλγιο, Ολλανδία, Αγγλία) βιώνουν έναν σχετικό ανταγωνισμό.

Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι, στατιστικά, κοστίζει λιο λιγότερο (ή το ίδιο) το αεροπλάνο. Το τραίνο βέβαια δίνει στον επιβάτη την δυνατότητα να κερδίζει χρόνο και να αποφύγει την διαδρομή από και προς το αεροδρόμιο (στο Παρίσι χανουμε πολύ χρόνο απο αυτό!).

Βέβαια, οι λάτρεις των πτήσεων, βρίσκουμε τρόπους για να μειώσουμε τον χρόνο που χάνουμε στο αεροδρόμιο κάνοντας e-check in κλπ.

Στην ελλάδα τα παραπάνω δεν ισχύουν, καθότι τα τραίνα μας δεν μας εξυπηρετούν πολύ.
 
Kiwi Jumbo":1mma5bxo said:
Μόλις σήμερα γύρισα από Παρίσι. Όταν έκλισα εισιτήρια σκέφτηκα να πάω με Eurostar αλλά το θέμα είναι ότι το τρένο είχε 100 ευρώ για 2μιση ώρες ταξίδι και με Air France 130 ευρώ για μόλις 45 λεπτά. Εξαρτάτε από το καθένα με τι προτιμάει να ταξιδέψει από άποψη τιμής και διάρκεια ταξιδίου και άνεσης. Προσωπικά νομίζω πως τα τρένα μπορούν να πλήξουν, αλλά ελάχιστα, τις αερομεταφορές.
Αυτό το ελάχιστα πες στο στην Iberia. :D

Προσωπικά είμαι λάτρης του τρένου για μικρές αποστάσεις, αλλά φυσικά όχι στην Ελλάδα.
Για παράδειγμα όσες φορές θέλω να πετάξω από Γενεύη-Αθήνα βράδυ, αντί να κλείσω ανταπόκριση παίρνω το τρενάκι μου για Ζυρίχη και πετάω με τη βραδινή της Swiss. Σε 3 ώρες από τη στιγμή που θα βγω από το σπίτι μου είμαι στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης. Κατά σύμπτωση κάπου τόσο κάνει και Έλληνας συνάδελφός μου που πετάει GVA-ZRH-ATH.
Θα χαρώ πολύ επίσης όταν θα μπορούμε να πάμε Milano-Roma σε 3 ώρες με την NTV. Είναι ο πρώτος ιδιωτικός παίκτης που μπαίνει σε high-speed γραμμή πανευρωπαϊκά αν δεν κάνω λάθος. Άλλο να έχει η Απλιτάλια ανταγωνισμό από την Trenitalia και άλλο από ιδιωτικό παίκτη με στήριξη από την SNCF.
Στην Ελλάδα τώρα, μόνο στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη μπορεί κάποια στιγμή (ελπίζω πριν το 2030) να χτυπήσουν τα τρένα τις αεροπορικές. Στο Θεσσαλονίκη-Πάτρα η απόσταση ευνοεί το αεροπλάνο, αλλά ούτως ή άλλως δεν πετάει και καμία εταιρία.

Τέλος ένας παράγοντας που για εμένα είναι σημαντικότατος είναι τα αέρια. Θεωρώ πολύ θετικό το να μειώνονται οι πτήσεις μεταξύ αεροδρομίων όπως MAD-BCN γιατί το τρένο είναι πολύ πιο οικολογικό (αν δεν έμπαινε και αυτός ο παράγοντας δε θα είχα πρόβλημα με όσους επιθυμούν να πετάξουν αντί να πάρουν το AVE).
 
Μιάς και είχαμε αναφέρει τι γίνεται σε Ευρώπη και Ασία, ας δούμε τι γίνεται και στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού (ή για να ακριβολογούμε, πιό πέρα ακόμη, στα ανατολικά παράλια του Ειρηνικού)...

Στην Καλιφόρνια σχεδιάζεται high speed γραμμή, απο Frisco (ή Sacramento) προς LA και τέρμα κάτω San Diego. $2.25 δις εξασφάλισε ο "Arnie" και το project προχωρά, αν και το άρθρο αναρωτιέται αν οι αεροπορικές που έχουν συμφέροντα στην περιοχή θα το αφήσουν να ολοκληρωθεί καθώς οι απώλειες τους υπολογίζονται σε 6.000.000 επιβάτες. Υπάρχει ήδη προηγούμενο, στο Τέξας, όπου στις αρχές των 90s το αντίστοιχο project μπλόκαρε και τελικά το έστειλε στα τάρταρα η Southwest.

:arrow: http://industry.bnet.com/travel/100...-hurt-airports-but-results-may-be-overstated/

Και η ιστοσελίδα του έργου, με έναν ωραίο interactive χάρτη διαδρομών.

ΥΓ
Credit στον συν-φορουμίτη SK που έδωσε το link προχθές :great:
 
Kiwi Jumbo":2yaq107g said:
Μόλις σήμερα γύρισα από Παρίσι. Όταν έκλισα εισιτήρια σκέφτηκα να πάω με Eurostar αλλά το θέμα είναι ότι το τρένο είχε 100 ευρώ για 2μιση ώρες ταξίδι και με Air France 130 ευρώ για μόλις 45 λεπτά. Εξαρτάτε από το καθένα με τι προτιμάει να ταξιδέψει από άποψη τιμής και διάρκεια ταξιδίου και άνεσης. Προσωπικά νομίζω πως τα τρένα μπορούν να πλήξουν, αλλά ελάχιστα, τις αερομεταφορές.

Νομιζω πως κανεις ενα λαθος στους χρονους. Με αεροπλανο θελει κανεις: 1 ωρα να παει στο Heathrow (κ παραπανω για τα υπολοιπα αεροδρομια), να ειναι εκει 2 ωρες πριν την πτηση για μια πτηση που διαρκει 45 λεπτα και μετα να περιμενει τη βαλιτσα του κατα μεσο ορο 30 λεπτα, μεχρι να μπει στο τρενο που θα τον παει στο κεντρο του Παρισιου (αφου πιθανοτατα θα εισαι στο CDG) το οποιο χρειαζεται καποια σεβαστη ωρα κ αυτο. Τα ανωτερω μας κανουν περιπου 5 ωρες ταξιδι με 130 Ε.

Το Eurostar το παιρνεις απο το Waterloo που ειναι στο κεντρο του Λονδινου 10 - 15 λεπτα πριν ξεκινησει το τρενο, μπαινεις, καθεσαι, κανεις 2 ωρες ταξιδι, κ φτανεις σχεδον στο κεντρο του Παρισιου. Maximum 2.30 ωρες συν πλην. Με 100 Ε.

Αρα τα αεροπλανα δε συμφερουν καθολου πλεον, οπου υπαρχει αριστη συνδεση με μεσα σταθερης τροχιας.
 
Το eurostar έχω την εντύπωση ότι ξεκινάει από το St.Pancras και το ταξίδι διαρκεί 140 λεπτά.Για να φτάσεις εκεί σίγουρα θες κάποιο διάστημα, εκτός και αν μένεις δίπλα στο σταθμό.Από την άλλη δεν είναι απαραίτητο να είσαι 2 ώρες πριν στο lhr, με ένα online checkin μπορείς να φτάσεις 45 λεπτά πριν.
Το κακό βέβαια είναι ότι το lhr-cdg με τις αναμονές και τις τροχοδρομήσεις μάλλον ξεπερνάει τη μία ώρα, αλλά και πάλι η διαφορά στη door to door απόσταση δεν είναι τόσο μεγάλη. Είναι στην τελική θέμα προτίμησης,σαφώς τιμής και του που ακριβώς μένεις στις δύο πόλεις.
 
Ευτυχώς που με υποστήριξε και κάποιος γιατί φαίνατε πως 4 χρόνια στο Λονδίνο δεν ξέρω ακόμα πόσο χρόνο θέλω να πάω στα αεροδρόμια του Λονδίνου το κόστος για να πάω όσο πιο γρήγορα γίνεται και φυσικά δεν ξέρω από που φεύγει το Eurostar. Όσο για το χρόνο που θέλω να πάρω την βαλίτσα ήταν ήδη έτοιμη πριν ακόμα φτάσω στον ιμάντα, άλλωστε το Eurostar δεν είναι και ο ασφαλέστερος τρόπος να πας Παρίσι μπορείς και να μείνεις μέσα στο τούνελ όπως απέδειξε και η πρόσφατη ιστορία……. Τέλος…
 
Top