Ryanair στην Ελλάδα

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
ουτε εξω μας ελεγξαν , σε καποια φαση νομιζα οτι ειναι απλα διακοσμητικο... αυτο το κανεις νομιζω για να εισαι σιγουρος με τον εαυτο σου , δε βρισκω αλλο λογο
 
Μήπως γνωρίζουμε τι έγινε με τις πτήσεις της FR για Ελλάδα;;
Πήγα να κλείσω από Bergamo για Βόλο τον Νοέμβριο, να τιμήσω τις πτήσεις της επίσημης αγαπημένης για Ελλάδα, και δεν βγάζει τίποτα μετά τον Οκτώβριο...
Για 5 μήνες ήταν τα πανηγύρια;; Και κάποιοι έβλεπαν και βάσεις της Ryanair να έρχονται προς Ελλάδα :rolleyes:
 
απ'οσο γνωριζω στο βολο παει πολυ καλα...
το θεμα ειναι οτι στο βολο θελανε 6μηνη συνδεση αλλα η FR ζηταει 12μηνη , οποτε μαλλον τα ''θελω'' της FR θα γινουν!
οποτε ανεμενε συντομα ανακοινωσεις για τα χειμερινα δρομολογια...
 
Το θέμα είναι αν φιλοτιμηθούν και άλλες τουριστικές περιοχές της Ελλάδος να συνεργατούν με τον Μιχάλη Ο' Λίρι και να δούμε τα 738 του και σε Κρήτη, Κέρκυρα, Κυκλάδες, Θεσ/νίκη ή αν θα παραμείνουν υπό πορτοκαλί κυριαρχία.. :D
 
Σε συνέχεια του άρθρου που παραθέτω με τις απειλές των Τ.Ο για την κάθοδο της FR στη Κύπρο, το ίδιο άρθρο εμφανίζεται μετεφρασμένο και σε τοπική εφημερίδα της Ρόδου αλλά με την απαραίτητη προσθήκη
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι τουρ οπερέιτορς εξετάζουν το ενδεχόμενο να στείλουν τελεσίγραφο και στη Ρόδο, με αφορμή την επιδότηση δρομολογίων της Ryanair προς και από το νησί μας.
"Υπάρχουν πολλές εταιρείες χαμηλού κόστους που πραγματοποιούν πτήσεις προς τη Ρόδο χωρίς να επιδοτείται καμία απ' αυτές. Δεν μπορεί να αποτελεί εξαίρεση η Ryanair και αν δεν το καταλάβουν αυτό οι Ροδίτες, οι επιπτώσεις θα είναι σοβαρές", δήλωσε εκπρόσωπος μεγάλου τουρ οπερέιτορ.

Η συγκεκριμένη εφημερίδα δείχνει να προσπαθεί λάου λάου να περάσει μια γραμμή καθώς έχει ξανασχοληθεί με το θέμα και μου είχε φανεί παράξενο. Τελικά, τίποτα δεν είναι παράξενο αν αναλογιστούμε τα συμφέροντα που παίζονται σε τοπικό, εθνικό αλλά και ευρωπαΪκό επίπεδο. Στη μέση οι προορισμοί που κάνουν ότι μπορούν για να φέρουν κόσμο και γύρω γύρω οι διακινητές, Τ.Ο-Locos-FR. Θα έχει ενδιαφέρον η συνέχεια, ειδικά μόλις κλείσει η σεζόν...
 
Ανοιξαν οι πτησεις και απο την ΚΩ καθε Δευτερα και Παρασκευη για Frankfurt-Hahn για την χειμερινη περιοδο.Καμια ενημερωση για Βολο ???Ηξερα οτι η Ryanair ηθελε να λειτουργει και τη χειμερινη περιοδο αλλα το θεμα ηταν οικονομικο <επιδοτηση>,δεν εδωσε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας πλην για την καλακαιρινη περιοδο....
 
Όταν τον Φλεβάρη του 2009, από τα έδρανα της αντιπολίτευσης, ο τότε τομεάρχης τουρισμού του ΠΑΣΟΚ κ Γ. Νικητιάδης «σφυροκοπούσε» τον πρώην Υφυπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ Μ. Μπεκίρη για την απόφαση της κυβέρνησης να μην προχωρήσει σε γενναίες, αν όχι απίθανες, μειώσεις του κόστους του αεροδρομίου της Κω για να εξασφαλίσει την δρομολόγηση πτήσεων της Ryanair κανείς δεν φανταζόταν ότι με την ανάληψη των καθηκόντων του στην κυβέρνηση δεν θα ανελάμβανε πρωτοβουλίες για την υλοποίηση όμοιων πολιτικών.
Πόσο μάλλον όταν για την δρομολόγηση των πτήσεων της εταιρείας σε Ρόδο και Κω προηγήθηκε λεόντειος συμφωνία, με το κόστος της οποίας επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός του Επιμελητηρίου ή καλύτερα το μοναδικό αποθεματικό του ταμείου του...
Η Ryanair ιδρύθηκε το 1985. Ξεκίνησε με μετοχικό κεφάλαιο μίας λίρας, συνδέοντας με ένα 15-θέσιο αεροπλάνο ένα ιρλανδικό χωριό με το Λονδίνο κι έφτασε σήμερα να έχει ένα τεράστιο στόλο αεροσκαφών.
Η Ryanair από τα γεννοφάσκια της έχει μια ειδική σχέση με την πολιτική. Το 1986, ένας νόμος της Θάτσερ της έδωσε φτερά.
Η πολιτική βούληση της «Σιδηράς Κυρίας» βοήθησε την εταιρεία να χωθεί στο χρυσοφόρο δρομολόγιο Δουβλίνο-Λονδίνο, σπάζοντας την αποκλειστικότητα British και AerLingus.
Το 1992 η ευρωπαϊκή οδηγία για την «απορρύθμιση» των αερομεταφορών απογείωσε την εταιρεία. Οι αντιμονοπωλιακοί νόμοι της Ε.Ε. θα στρέφονταν ενάντια στην εταιρεία που στα πρώτα βήματά της ευνόησαν...
Οταν η Ryanair προσπάθησε να αγοράσει ένα πακέτο μετοχών με το οποίο θα αποκτούσε τον έλεγχο της AerLingus, η Κομισιόν με μια σπάνια απόφασή της, μπλόκαρε τη μεταβίβαση για λόγους προστασίας της ελεύθερης αγοράς.
Η Ryanair, ακολούθως το Νοέμβρη του 2007 στράφηκε εναντίον της Κομισιόν για πέντε περιπτώσεις. Αφορούν ελλιπή άσκηση ελέγχου σχετικά με κρατική χρηματοδότηση (Ολυμπιακή, Alitalia) και μειωμένη κοστολόγηση υπηρεσιών αεροδρομίων (Lufthansa, AirFrance, Volare).
Η Ιρλανδική εταιρεία, απειλούσε πως θα προσφύγει στα ευρωπαϊκά δικαστήρια για την υπόθεση των παράνομων ενισχύσεων του ελληνικού δημοσίου προς την Ολυμπιακή, και το έκανε πράξη αφού κατέθεσε μήνυση κατά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την κατηγορία πως δεν διερεύνησε σε βάθος την υπόθεση!!
Οι προσφυγές των Ιρλανδών πρέπει να θεωρηθούν νομική ρελάνς στην απαγόρευση της εξαγοράς και την πίεση της Κομισιόν στη Ryanair και στα αεροδρόμια που συνεργάζονται με αυτήν με ειδικούς όρους.
Εξάλλου οι Βρυξέλλες πριν τις προσφυγές αυτές είχαν απειλήσει με κλείσιμο όλων των αεροπορικών εταιρειών που παρελκυστικά υπόσχονται χαμηλές τιμές. Στο Δουβλίνο κατάλαβαν για ποιον χτυπάει η καμπάνα...
Η μείωση του κόστους έγινε επίσημη θρησκεία της εταιρείας. Τη Ryanair αντέγραψαν πολλές αεροπορικές εταιρείες, αν και όχι με τέτοιο φανατισμό. Οι Ιρλανδοί έφτασαν στο σημείο να απαγορεύσουν στους υπαλλήλους να φορτίζουν τα κινητά τους στη δουλειά. Συνιστά, ισχυρίστηκαν, κλοπή ηλεκτρικού ρεύματος.
Η παρέμβαση της στην πονεμένη ιστορία του εθνικού αερομεταφορέα δεν ήταν τυχαία...
Η Ryanair επιθυμούσε διακαώς το Μαλπένσα, το κύριο αεροδρόμιο του Μιλάνου για βάση. Η πρότασή της συνοδεύτηκε από υπόσχεση επένδυσης 700 εκατομμυρίων ευρώ στο αεροδρόμιο με την προϋπόθεση ότι η Alitalia θα έφευγε από τον χώρο, παραδίδοντας τα σλοτ. Η πρόταση διατυπώθηκε τον Σεπτέμβρη του 2007, αλλά απορρίφθηκε από την ιταλική πλευρά.
Η Ryanair παρεξέκλινε από τη φιλοσοφία της να μην επενδύει σε κύρια και ακριβά αεροδρόμια, γιατί επεκτείνεται προς Ανατολάς και διότι ψάχνει να στεγάσει τα νέα της αεροσκάφη.
Οι δυνατότητες και η γεωγραφική θέση του «Ελ. Βενιζέλος» το καθιστούσαν ιδανικό για τους σκοπούς της. Τα υψηλά τέλη των Σπάτων, άμα τη απουσία της Ολυμπιακής, οι Ιρλανδοί θα μπορούσαν να τα διαπραγματευτούν από πολύ πλεονεκτική θέση.
Έκτοτε η Ιρλανδική αεροπορική εταιρία έριζε για το κόστος των τελών των αεροδρομίων στην Ελλάδα επιδιώκοντας προφανώς να εξασφαλίσει ειδική μεταχείριση.
Το 2009 επί θητείας στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών του Υφυπουργού κ Μ. Μπεκίρη κάνει την εμφάνιση του την 23η Φεβρουαρίου επίκαιρη ερώτηση του τότε τομεάρχη Τουρισμού του ΠΑΣΟΚ κ Γεωργίου Νικητιάδη σχετικά με τη μείωση του κόστους για τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης εδάφους στο αεροδρόμιο της Κω.
Ο κ Νικητιάδης μεταξύ των άλλων στην ερώτησή του επεσήμαινε ότι ο Δήμος Ηρακλειδών Κω είχε έρθει σε συνεννοήσεις με Ιρλανδική εταιρεία προκειμένου να συμπεριλάβει στους προορισμούς της το νησί της Κω, με έξι πτήσεις την εβδομάδα των 185 ατόμων.
Μοναδικό εμπόδιο, όπως τόνισε στην επίκαιρη ερώτηση του, αποτελούσε το μεγάλο κόστος των υπηρεσιών εδάφους του αεροδρομίου και...«η άρνηση κάποιων στενόμυαλων αρμόδιων να το μειώσουν, στερώντας το νησί της Κω από χιλιάδες τουρίστες και από πολύτιμο συνάλλαγμα».
Ζητούσε έτσι από το Υπουργείο Μεταφορών να παρέμβει αμέσως, ώστε να προσδιοριστεί ένα λογικό επίπεδο κόστους για τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης εδάφους όσο διαρκεί η κρίση, ώστε το Αεροδρόμιο της Κω και των άλλων νησιών της Δωδεκανήσου να συμπεριληφθεί στους προορισμούς των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους.
Η απάντηση που έλαβε από τον τότε Υφυπουργό κ Μπεκίρη ήταν αρνητική...
Ο κ Μπεκίρης επεσήμανε ότι η Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες Α.Ε. ανακοίνωσε στη Ryanair την τιμολογιακή της πολιτική για το Αεροδρόμιο της Κω, δεδομένου του τύπου αεροσκάφους που σκοπεύει η εταιρεία να χρησιμοποιήσει. Η Ryanair εκδήλωσε την πρόθεσή της για έξι δρομολόγια την εβδομάδα προς την Κω, σημειώνοντας όμως ότι κάτι τέτοιο θα εξαρτηθεί άμεσα από το κόστος των υπηρεσιών του εδάφους για το οποίο δεν προτίθεται, όπως δήλωσε η ίδια η εταιρεία, να δαπανήσει πάνω από 250 ευρώ ανά πτήση. Αυτός για την εταιρεία, ήταν, όπως είχε επισημάνει, όρος απαράβατος, χωρίς τον οποίον η Ryanair δεν προτίθεται να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις, όπως η ίδια σε σχετικά έγγραφά της είχε επισημάνει.
Η Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες πρότεινε έκπτωση της τάξης του 35%, ζητώντας όμως επιπλέον στοιχεία για το όλο εγχείρημα. Σ' αυτό η Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες δεν πήρε καμία απολύτως απάντηση από τη Ryanair και το θέμα πάγωσε.
Ο κ Νικητιάδης, βουλευτής της αντιπολίτευσης τότε, δεν ικανοποιήθηκε από την απάντηση επισημαίνοντας ότι δεν ήταν μόνο το θέμα του κόστους της Ολυμπιακής αλλά και το κόστος των υπηρεσιών της ΥΠΑ τονίζοντας στον κ Μπεκίρη και το εξής...
«Θα έπρεπε, σε όλες αυτές τις περιοχές να βρίσκαμε έναν τρόπο όπως το ΠΑ.ΣΟ.Κ. το οποίο βγήκε και είπε καταργώ κατά 50% τα τέλη προσγείωσης. Αυτή είναι πολιτική. Πολιτική που δεν την ήξερε ο κ. Καραμανλής όταν εξήγγειλε 14 μέτρα για τον τουρισμό και το μόνο που βρήκε είναι να καταργήσει ή να μειώσει τα τέλη παρεπιδημούντων».
Το ίδιο χρονικό διάστημα και ενώ η Νέα Δημοκρατία δια του αρμοδίου Υπουργού είχε καταστήσει σαφές ότι τα αιτήματα της Ιρλανδικής εταιρείας ήταν σχεδόν αδύνατο να ικανοποιηθούν άρχισαν να κάνουν την εμφάνιση τους ανάλογες κινήσεις προσέγγισης της και από το ΕΒΕΔ.
Μετά από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις και με τη συνδρομή του κ Νικητιάδη φτάσαμε στη λύση...
Ποια είναι αυτή;
Μέσω της αστικής, μη κερδοσκοπικής εταιρείας της οποίας μοναδικός ιδρυτής και εταίρος είναι το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου με την επωνυμία ΔΕΤΑΠ ΑΕ και μετά από προγραμματική σύμβαση που υπεγράφη με τον Ενιαίο Φορέα Τουρισμού της Κω και τον ΔΟΤ της Κω συναποφασίστηκε η διάθεση ποσού 600.000 ευρώ στην εταιρεία ως αγορά διαφημιστικού χώρου σε έντυπα και ιστοσελίδες συνεργαζόμενης με αυτήν εταιρείας.
Επί θητείας του αείμνηστου Γιώργου Καραγιάννη το ΕΒΕΔ είχε δημιουργήσει αποθεματικό ύψους 590.000 ευρώ περίπου. Η υπό τον κ Χατζημάρκο διοίκηση προχώρησε τον Ιανουάριο, μετά από απόφαση που έλαβε κατά πλειοψηφία το διοικητικό συμβούλιο, σε ρευστοποίηση του ομολόγου αυτού και σε κατάθεση των χρημάτων στον τρεχούμενο λογαριασμό του προκειμένου να διατεθούν πόροι, διόλου ευκαταφρόνητοι, σε διαφημιστικές καταχωρήσεις στην Ιρλανδική εταιρεία και σε διαφημίσεις του νησιού στο CNN.
Η συγκεκριμένη φόρμουλα μάλιστα βρέθηκε ως "αντίδοτο" στο γεγονός ότι το ΕΒΕΔ ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου δεν δύναται να επιδοτεί ή να χρηματοδοτεί εγχειρήματα του είδους.
Από εκεί και πέρα ο ΠΡΟΤΟΥΡ αποφάσισε να μην συμμετέχει στη χρηματοδότηση της Ryanair θεωρώντας ότι αν προχωρούσε σε χρηματοδότηση μιας Low Cost εταιρείας ως οργανισμός της τοπικής αυτοδιοίκησης και συγκεκριμένα των δήμων της ΤΕΔΚ Δωδ/σου θα δημιουργούσε συνολικό πρόβλημα στη συγκεκριμένη κατηγορία των αεροπορικών εταιρειών αφού κι άλλες που πραγματοποιούν όμοιες πτήσεις στο νησί θα είχαν δίκαιες οικονομικές αξιώσεις.
Η απόφαση αυτή του ΠΡΟΤΟΥΡ ήταν προφητική καθώς στην πορεία εκπρόσωποι της όμοιας εταιρείας Εasy Jet αξίωσαν χρηματοδότηση ύψους 120.000 ευρώ με όμοια προγραμματική σύμβαση, ενώ όπως έγραψε η «δ», όμοιες αντιδράσεις υπάρχουν από αερομεταφορείς στη Ρόδο.

Σημειώστε ότι ο εκπρόσωπος της Easy Jet τόνισε σε σύσκεψη στην Κω ότι η εταιρεία του "πετάει" μόνο σε τουριστικούς προορισμούς που έχουν μέλλον... ενώ στη συνέχεια δεν παρέλειψε να "προειδοποιήσει" τους Κώους ότι αν δεν χρηματοδοτήσουν την όλη προσπάθεια το μέλλον το βλέπει χλωμό...
Επισημαίνεται εξάλλου ότι από τις 11 πτήσεις χαμηλού κόστους που προσεγγίζουν τη Ρόδο μόνο η Ryanair έχει ζητήσει συμμετοχή με συνδιαφήμιση από τους ντόπιους φορείς.
Εν πάση περιπτώσει το όλο εγχείρημα καθ΄όν τρόπο έγινε πήρε σάρκα και οστά...
Ο κ Νικητιάδης ταξίδεψε μάλιστα μέχρι την Πίζα της Ιταλίας για να παρεβρεθεί στην αναγγελία της έναρξης πτήσεων της Ryan air προς Ρόδο και Κω.
Το δελτίο τύπου που είχε εκδοθεί ανέφερε και τα εξής...
«Με ιδιαίτερη επισημότητα και επίσημο καλεσμένο τον Βουλευτή Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ Γιώργο Νικητιάδη πραγματοποιήθηκε σήμερα στο αεροδρόμιο "Galileo Galilei" της Πίζα στην Ιταλία, η αναγγελία της έναρξης πτήσεων στην Ελλάδα από χώρες της Ευρώπης και ειδικότερα σε Ρόδο Κω και Βόλο, της αεροπορικής εταιρίας χαμηλού κόστους Ryan air.
Η εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρίας Mrs. Julia Gapacciani ευχαρίστησε τον Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Γιώργο Νικητιάδη για την πρωτοβουλία που ανέλαβε και τις ενέργειες που πραγματοποίησε προκειμένου να διευκολυνθεί η έναρξη πτήσεων χαμηλού κόστους με χιλιάδες τουρίστες στα ελληνικά νησιά».
Δεν έλειψαν τότε και οι πανηγυρικές συνεντεύξεις όπως αυτή του κ Νικητιάδη στο xenia news. Ενδεικτικός είναι ο πρόλογος...
«Ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ και πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων του Κοινοβουλίου, Γιώργος Νικητιάδης είναι ο άνθρωπος στον οποίο πρέπει πρωτίστως να πιστωθεί η έναρξη των πτήσεων της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryan Αir προς τη Ρόδο και Κω (με την προσθήκη στη συνέχεια και του Βόλου). Σε μια δύσκολη εποχή για τον ελληνικό τουρισμό, οι πτήσεις αυτές, όπως λέει ο ίδιος στη συνέντευξή του στην xenia news, θα ωθήσουν προς την Ελλάδα χιλιάδες Ευρωπαίους τουρίστες που επιθυμούν να επισκεφθούν τη χώρα μας και μέχρι πρότινος εμποδίζονταν είτε από καθαρά οικονομικούς λόγους είτε από την έλλειψη πτήσεων από χώρες της Ευρώπης. Επισημαίνεται ότι ο κ. Νικητιάδης, πριν από τις εκλογές του 2009 ήταν, εκτός από βουλευτής, Γραμματέας του Τομέα Τουρισμού του ΠΑΣΟΚ».
Όλα τα ανωτέρω πραγματικά περιστατικά συνέβησαν δε πριν αναλάβει Υφυπουργός Τουρισμού ο κ Νικητιάδης.
Τώρα όμως ως κυβερνητικό στέλεχος δεν έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για τη μείωση του κόστους των αεροδρομίων που ζητούσε διακαώς από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αξιώνοντας μάλιστα μείωση σε ποσοστό 50%.
Βλέπετε το επιθυμητό αποτέλεσμα επιτεύχθηκε με τα φράγκα του ΕΒΕΔ.
Δεν είναι έτσι τυχαίο που η μειοψηφία στο Διοικητικό Συμβούλιο τουΕπιμελητηρίου διαμαρτύρεται και η υπόθεση θα έχει συνέχεια...
Περιττό να υπομνησθεί ότι της υποθέσεις έχει επιληφθεί και η Δικαιοσύνη.
 
Αγαπητέ stergio,
οι κανόνες του φόρουμ, αλλά η ηθική μας επιβάλλουν να αναφέρουμε την πηγή μας όταν αντιγράφουμε κάτι.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top