Πτώση προεδρικού αεροσκάφους στην Δυτικη Ρωσία

  • Thread starter Thread starter Thanasis_U2
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Μην τα ισοπεδώνουμε όλα!!Σε μία πτήση VIP οι πόρτες του cockpit δεν είναι κλειστές και οι κανόνες ασφαλείας πιο χαλαροί.Το δημοσίευμα εξάλλου, αναφέρει φωνές μέσα στο cockpit 16- 20 λεπτά πριν από την πτώση του μοιραίου αφους,άρα πολύ πιθανόν να εισήλθαν άτομα μέσα για να τους ενημερώσει ο captain για την πιθανότητα αποτυχημένης προσέγγισης και τι άλλες επιλογές υπήρχαν από κοντινά α/δ.
Επειδή έχω τύχει σε ανάλογες περιπτώσεις πτήσεων VIP, όταν κάτι μπορεί να αλλάξει από το προκαθορισμένο, αρχίζουν οι παρατρεχάμενοι(υπασπιστές,συνεργάτες,γραμματείς κλπ) να τρέχουν από τον κυβερνήτη προς το VIP πρόσωπο πανικόβλητοι μεταφέροντας πληροφορίες και θέτοντας ερωτήματα για να ενημερωθεί πλήρως ο VIP.Προφανώς κάτι τέτοιο συνέβη και γι ' αυτό υπήρχαν και άλλοι μέσα στο cockpit λίγο πριν την καταστροφή.Είναι κρίμα να ξεφτιλίζετε έτσι εύκολα συναδέλφους.
 
Για τους κανόνες ασφαλείας σε μία πτήση VIP δεν γνωρίζω (αφού δεν είμαι ΒΙΠΣ) ωστόσο γνωρίζω τι συμφορά μπορούν να επιφέρουν "αυλικοί" όταν αγχώνονται με κάτι που θα δυσαρεστήσει το σημαίνον πρόσωπο (κι ειδικά το συγκεκριμένο που είχε προϊστορία παρεμβάσεων στα πιλοτήρια)...

Όσο για τον "ξεφτιλισμό" των συναδέλφων, υποθέτω των πιλότων και όχι των αυλικών, είναι η προσωπική σου κατανόηση του κειμενου. Εγώ άλλο έγραψα...
 
Φίλτατε OA701,η έκφραση "παρτάκι είχαν μέσα στο πιλοτήριο",δέν νομίζω ότι επιδέχεται άλλη κατανόηση πέραν αυτής που έκανε ο FlyHigh.Καί βέβαια αποτελεί "ευτελισμό" τών -νεκρών πλέον- πιλότων το να πλανάται στον "αέρα" ο υπαινιγμός ότι στην κρίσιμη αυτή φάση τής πτήσης ο κυβερνήτης είχε επιτρέψει να γίνη το πιλοτήριο "καφέ-αμάν" και να μπαίνουν άπαντες μέσα για καλαμπουράκια.

Αλλο πράγμα είναι να μπαίνουν,είκοσι λεπτά πρίν την προσγείωση,ένας ή δύο συνεργάτες τού ταξιδεύοντος VIP στό πιλοτήριο γιά να λάβουν ενημέρωση από τον Κ1 και να την μεταφέρουν στόν ενδιαφερόμενο-ιδίως όταν αυτός είναι η "κεφαλή" τής χώρας-καί άλλο νά είναι μέσα στο πιλοτήριο διάφορα άτομα και να κάνουν χαβαλέ,δηλαδή "παρτάκι" στά τελευταία λεπτά μιάς δύσκολης πτήσης.

Δικαίως λοιπόν διαμαρτυρήθηκε ο FlyHigh γιά το περί "παρτακίου" σχόλιο.
 
Ωραία αυτά που λέτε μόνο που δεν τα είπα/συμπέρανα/υπονόησα εγώ… Συμπεράσματα ξέρω να βγάζω κι εγώ ωστόσο σταθμίζω και ποιος λέει τι και μπορεί να ζητήσω και μία διευκρίνιση αν το νόημα δεν συνάδει με τον γράφοντα.

Θα μπορούσα να πώ κι άλλα αφού μόνο 666 δεν χαρακτηρίστηκα, ωστόσο δεν θα κάνει και καμία διαφορά, αφού η πρώτη εντύπωση σχεδόν πάντα είναι και η παντοτινή. Και πραγματικά λυπάμαι που ένα χρόνο τώρα δεν κατόρθωσα να δώσω την σωστή εντύπωση για το ποιος είμαι, τι γράφω και γιατί το γράφω…

Over and out
 
Οι πληροφορίες περί διάφορων προσώπων στο πιλοτήριο προέρχονται από αυτην εδώ την έκθεση προόδου της επιτροπής.
Μπορεί να βολεύει τα ΜΜΕ η απλουστευμένη εικόνα ενός "ανωτέρου" που διέταζε τον πιλότο να προσγειωθεί, αλλά, ο χειριστής δεν χρειαζόταν κανέναν τρίτο μέσα στο πιλοτήριο για να τον πιέσει, ήξερε ποιούς κουβάλαγε, πού και γιατί τους πήγαινε και ότι η πτήση ήταν ήδη μία ώρα καθυστερημένη. Το ότι το πλήρωμα ήταν σε νοητική κατάσταση "πρέπει οπωσδήποτε να φτάσω" είναι γνωστό και σαφές, αλλά δεν φθάνει από μονο του να εξηγήσει το ατύχημα.
Για μένα περισσότερο ενδιαφέρον έχουν, αυτό εδώ για την γενική κατάσταση στο VIP σμήνος :
Group 1: The overall level of flight operations and training of crew members of the Tu-154M in the 36th Regiment Air Force Republic of Poland

a. The unit does not contain detailed training program for flight crews. Regular periodic training on the simulator to practice skills of interaction and technology of the crew, including the special cases in flight, not carried out;
b. The unit is no manual interaction and technology of the crew members for the 4-member crew. Flights are carried out directly using the Aeroplane Flight Manual for aircraft, designed for minimum crew, ie 3 persons (without a mate).

αυτό εδώ για την προετοιμασία της συγκεκριμένης πτήσης :
b. During the preflight training the crew received a painting of weather data, which included the actual weather and forecast for the aerodrome of departure, emergency airfields, as well as weather forecast along the flight route. The actual weather and forecast for the destination aerodrome Smolensk "Northern" crew did not.
c. Current aeronautical data for the destination aerodrome Smolensk "North", including the existing notes, the crew did not.

και αυτό εδώ για το είδος της προσέγγισης :
Group 7 Execution of flight from the moment are the responsibility of the aerodrome Smolensk "North" before the reduction of glide path

a. At the request of the crew carried out their "trial" approach to decision height (100 meters).
b. In solving the crew of the third turn informed the dispatcher that from 100 meters to be ready to care for the second round.

Group 8 on final approach and a decrease in the glide path

a. Reduction of glide path passed automatic pilot in the longitudinal and lateral channels, as well as with the included automatic traction. Turning off the autopilot in the longitudinal channel and automatic traction occurred while trying to overshoot a 5 and 4 seconds respectively before the collision with an obstacle (tree), which led to the beginning of the destruction of aircraft structure. Turning off the autopilot in the lateral channel occurred at the time of the third collision with obstacles, which led to the beginning of the destruction of the structure.
b. The first warning system TAWS type PULL UP (Pull UP) was for 18 seconds before the collision with an obstacle, which led to the beginning of the destruction of aircraft structure. Before this double-formed message type TERRAIN AHEAD (AHEAD OF THE EARTH).
 
Το πιο τραγικό απ' όλα είναι πως για μια ακόμα φορά,μία συσκευή προειδοποίησης που έχει προστεθεί στα αεροσκάφη αφού προηγουμένως έχει χυθεί πολύ αίμα,όπως είναι το ground proximity ή EGPWS,έδωσε σωστά την προειδοποίηση για πτήση προς το έδαφος αλλά καμία ενέργεια δεν φάνηκε να έγινε από το πλήρωμα, κρίνοντας από το αποτέλεσμα.
Τραγικό πράγματι, εάν κάποιος έχει ακούσει την συσκευή αυτή πόσο έντονα και επιτακτικά δίνει οδηγίες όπως ''Terrain terrain,Pull Up Pull Up'' τελικά να οδηγηθεί σε τέτοιου μεγέθους δυστύχημα.Κρίμα και πάλι κρίμα...
 
Οκτώ φορές ακούστηκε προειδοποίηση ''pull up'' από το terrain-awareness σύστημα του αεροπλάνου,μετά την απομαγνητοφώνηση του ''voice-recorder''.Πράγματι πολύ περίεργο που δεν αντέδρασε το πλήρωμα μετά από τόσες προειδοποιήσεις....

http://www.flightglobal.com/articles/20 ... nings.html
 
Τά οκτώ pull-up ακούστηκαν αφού το αεροπλάνο είχε προσκρούσει στά δέντρα,οπότε δέν μπορούσε να γίνη τίποτε.

Ωστόσο,σύμφωνα μέ τό δημοσίευμα,
"At about 60m an 'unsafe height' warning sounded. The aircraft continued to descend, despite the continuing 'pull up' instruction from the terrain-awareness system, and a caution from the air traffic controller."
Αυτό είναι το περίεργο,ότι από τά 60 μέτρα ύψος είχε αρχίσει να βαράη το GPWS και επίσης τους προειδοποίησε ο ΕΕΚ.Είτε ήταν τόσο πολύ "απορροφημένοι" από το άγχος τους να προσγειωθούν γιά νά μήν καθυστερήση ο πρόεδρος στίς υποχρεώσεις του ώστε δέν πρόσεχαν τίποτε άλλο (τό Zeigarnick effect που λέγαμε),ή κάποιο τεχνικό πρόβλημα στο αεροπλάνο τούς "πίεζε" να προσγειωθούν και δίσταζαν να ρισκάρουν ένα go-around (άν και από την έστω και googlικη μετάφραση τού πορίσματος δέν φαίνεται να προκύπτη ύπαρξη technical).
 
Το warning "Pull Up", πότε ακούγεται; Φαντάζομαι, πως ακούγεται με το σύστημα προσγείωσης πάνω και όταν το ύψος ή η απόσταση από το έδαφος μειωθεί κάτω από ένα προκαθορισμένο ποσό. Ποιό να είναι αυτό; Το ύψος που βάζουν σαν setting στο radio-altimeter ή σε κάποιο preset ύψος; Το ρωτάω αυτό για δύο λόγους: Πρώτον διότι θα ήταν πολύ παράξενο να κατεβαίνεις σε ένα normal glide path και να ακούς τα εξ αμάξης από το GPWS ή όπως λέγεται αυτό το διαολόπραμα και δεύτερον διότι ίσως το "pull-up" να ακουγόταν έτσι κι αλλιώς στην προσέγγιση που είχαν σχεδιάσει να κάνουν (μια προσέγγιση με εν γνώση τους χαμηλότερο glide path, κάτω από τα minima, παράνομη και επικίνδυνη, έστω και λίγο), με σκοπό να δουν νωρίτερα το έδαφος, αφού οι μέχρι τότε normal προσεγγίσεις τους είχαν φέρει σε αδιέξοδο.
Για να αποφύγω τυχόν παρεξηγήσεις, δεν δικαιολογώ κανέναν, ούτε βγάζω πορίσματα. Απλά, αν κάποιος ξέρει το συγκεκριμένο σύστημα και θέλει να μας (με) διαφωτίσει, ας το κάνει. :mrgreen:
 
χμμμ...
εντελως ασχετο, αλλα αγαπητε vassdel, μια και εχω βγαλει το συμπερασμα οτι εισαι μαλλον πιλοτος ελικοπτερου απο αλλα ποστ σου, τα ελικοπτερα δεν εχουν gpws? Δηλαδη αν πετας σε ομιχλη προς καποιο λοφο, δεν σε ενημερωνει καποιο συστημα?
 
Top