Hastaroth":nn8nhquz said:
Στό άλλο ατύχημα VIP δέν ήταν ακριβώς έτσι τα πράγματα,καθώς ναί μέν οι πιλότοι πέταγαν ταυτόχρονα δύο τύπους,αλλά πάντως ο καθένας στο ίδιο πόστο (ο Κ1 ήταν πάντα Κ1 και ο Κ2 πάντα Κ2).
Επέτρεψέ μου. Ο Κ2 της "άλλης VIP" πτήσης, ήταν Κ1 σε άλλο τύπο, στον οποίο όμως πετούσε και Κ2, αν υπήρχαν υπηρεσιακές ανάγκες (δυό Κ1 μαζί, επιτρεπόταν).
Hastaroth":nn8nhquz said:
Πραγματικά άξιο απορίας,σε έναν στρατιωτικό οργανισμό,όπου υποτίθεται ότι τηρούνται οι διαδικασίες και οι κανονισμοί με ευλάβεια θρησκευτικώτερη τής τού αρχιεπισκόπου...
Η Σμηναρχία είχε "μείνει" από ικανά στελέχη (φεύγανε όλοι τρέχοντας), και προσπαθούσε να βάψει αυγά, ξέρεις με τί !
Hastaroth":nn8nhquz said:
Τότε τί σόϊ σχεδιασμό τής πτήσης έκαναν,άν δέν ήξεραν εκ τών προτέρων ούτε κάν τί συνθήκες ήταν πιθανόν να συναντήσουν;
Αποδεδειγμένα (από μαρτυρίες, κάμερες κλειστού κυκλώματος στη Βαρσοβία, και από απομαγνητοφωνημένα τηλεφωνήματα), ΔΕΝ υπήρξε σχεδιασμός για την πτήση. Το πλήρωμα συνετέθει την προηγούμενη μέρα. Ο ναυτίλος το έμαθε αργά το απόγευμα της προηγουμένης, επιστρέφοντας από άλλη πτήση. Μιάς και ήταν στο αεροδρόμιο, υπέβαλλε σχέδιο πτήσης από το προηγούμενο βράδυ, πρωτού μελετήσει. Υπέβαλλε ώς εναλλακτικό αεροδρόμιο, ένα που ήταν κλειστό. Στο αεροδρόμιο αυτό (το κλειστό) είχαν σκοπό (και καύσιμα) να πάνε, αν δεν κατάφερναν να προσγειωθούν στο Σμόλενσκ. Το έλεγε ο Κ1 συνέχεια την άλλη μέρα, πρίν την μοιραία προσέγγιση. Ο ναυτίλος, πήγε σπίτι του και πλακώθηκε στο διάβασμα, μιάς που δεν είχα ξαναπάει στην πρώην Σοβιετική Ένωση ποτέ (η οποία έχει σοβαρές διαφορές από τον υπόλοιπο κόσμο). Η γυναίκα του ναυτίλου, είπε ότι ζήτημα ο άντρας της να κοιμήθηκε 3-4 ώρες.
Ο Κ1 εμφανίστηκε στο αεροδρόμιο μισή ώρα καθυστεημένος και η προετοιμασία με το υπόλοιπο πλήρωμα έγινε όχι στο briefing room της Σμηναρχίας, αλλά στο αεροπλάνο, και κράτησε 15-20 λεπτά. Βασικό μέλημα του Κ1, και του διοικητή του, ήταν να περιμένει στην σκάλα τον αρχηγό της αεροπορίας και μετά τον Προεδρο, και να αναφέρει την ετοιμότητα του ιδίου, του πληρώματός του και του αεροσκάφους, για την αποστολή! "Ευπειθώς αναφέρω κυρ Πρόεδρε......"
Hastaroth":nn8nhquz said:
Οι πιλότοι δέν είχαν altimeters να συμβουλευτούν και να δούν ότι οι Ρώσοι τούς "δούλευαν";Εντάξει,να παραδεχτούμε ότι δέν είχαν εκπαίδευση σε non-precision approaches-εδώ όμως μιλάμε γιά basic flying skills....
ΌΛΟ το πλήρωμα, "διάβαζε" ραδιουψόμετρα και όχι υψόμετρα! Πρίν τον διάδρομο, υπήρχε ένα φαρδύ ρέμα που ήταν χαμηλότερα από τον διάδρομο. Όταν διάβαζαν στο ραδιουψόμετρο "60 μέτρα" ήταν ήδη 5-10 μέτρα ύψος πάνω από τον διάδρομο, όντας 1μιση χιλιόμετρο μακρυά! Ο μόνος στο πιλοτήριο που διάβασε ύψη από το υψόμετρο, ήταν ο αρχηγός της αεροπορίας που καθόταν στο jumpseat. Δεν είχε εμπλοκή στην πτηση ο ίδιος, αλλά μία δυό φορές ακούγεται να διαβάζει ύψη, τα οποία ήταν σωστά.
Χάρτες είχαν αλλά δυσκολεύτηκαν πολύ μεχρι να τους πάρουν (δια της διπλωματικής οδού) και ήταν φωτοτυπίες που μάλιστα ήταν παλιές και με παραλείψεις. Η αλήθεια είναι ότι λίγη σημασία είχε αυτό, μιάς που το πολωνικό πλήρωμα, ούτε χάρτες χρησιμοποίησε ούτε ύψη ασφαλείας. Βάλανε 5-10 συντεταγμένες στο FMS (και αυτές ήταν 160 μέτρα λάθος), και δεν είχαν καν ύψη ασφαλείας συζητήσει και αποφασίσει. Θεωρεί η επιτροπή ότι είχαν θέσει minima (από μόνοι τους) τα 100 μέτρα ύψος (330 πόδια) που είναι πολύ χαμηλά για προσέγγιση χωρίς ILS. Η πραγματικότητα έδειξε ότι δεν υπήρχαν minima , μιάς και δεν είχαν επιλέξει κοινό ελάχιστο ύψος στα υψόμετρά τους και ο Κ1 είχε βάλει 63 μέτρα (200 πόδια) στο δικό του ραδιουψόμετρο, όταν σε μία μή ILS προσέγγιση, τα ελάχιστα ύψη σπανίως είναι κάτω από τα 150 μέτρα (υψόμετρο) και δεν υπάρχει ελπίδα να πιάσει ο αεροπλάνο με λιγότερα από 4000 μέτρα ορατότητα. Στο ατύχημα, ζήτημα να υπήρχαν 400 με 600 μέτρα ορατότητα, η οποία θα καθιστούσε δύκολο ακόμα και ILS, πόσο μάλλον όταν πολλά φώτα προσέγγισης ήταν χαλασμένα και τα περισσότερα ήταν θαμμένα στην βλάστηση.