Πτώση προεδρικού αεροσκάφους στην Δυτικη Ρωσία

  • Thread starter Thread starter Thanasis_U2
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
στο συγκεκριμένο δυστύχημα με πλήρωμα τής ΟΑ,βασικός παράγων δέν ήταν το πλήρωμα αλλά το αεροπλάνο

Διάβασε το πόρισμα (το κανονικό, όχι αυτό του... Κωσταντάρα :) ) και θα δείς ποιός ήταν ο "βασικός παράγων".
 
σήμερα ο υπουργός εσωτερικών της Πολωνίας Jerzy Miller παρέδωσε το πόρισμα της Πολωνίας (με βοήθεια εμπειρογνώμων πιλότων κι μηχανικών) κι μεταφράστηκε σε 3 γλώσσες πολώνικα, ρωσικά κι αγγλικά

για όποιον το θέλει το επισυνάπτω από κάτω
http://cdn.gazeta.pl/bi.gazeta.pl/pub/r ... u-154M.pdf
 
Θα πίστευε κανείς, ότι υπάρχει σκευωρία για να ξεπαστρέψουν τους πολιτικούς! Τέτοιο παπατζιλίκι σε οργάνωση VIP πτήσεων από στρατιωτικούς, δεν το φανταζόμουν ποτέ, παρά την καλπάζουσα φαντασία μου.

Το πόρισμα ήταν ίσως μεγαλύτερο και από αυτό της Νάσα για την πτώση του Κολούμπια. Πάνω από 320 σελίδες! Τα μάτια μου βγήκαν.

Χωρίς να μπώ σε λεπτομέρειες για όλα τα σφάλματα, παραλείψεις, μαιμουδιές κλπ που συνέβησαν πρό και κατά την ημέρα του ατυχήματος (150 αναφέρει το πόρισμα :? ), υπήρχαν μερικά που μου "έμειναν".

Οι Πολωνοί πιλότοι της Σμηναρχίας 36 (VIP), πέταγαν .....τα πάντα! Τη μία μέρα, αριστερό κάθισμα στο ΥΑΚ-40, την αλλη μέρα στο δεξί του Τουπόλεφ. Την επόμενη Κ2 στο ΥΑΚ, την μεθεπόμενη Κ1 στο TU-154. Σαν κάτι να μου θύμισε αυτό. Σε πιό άλλο ατύχημα VIP το είχα δεί? Και εδώ κοντά μάλιστα.

Οι διερευνητές, έριξαν πολύ χοντρές ευθύνες στις μεθόδους της Σμηναρχίας. Παρά τα χονδροειδέστατα σφάλματα του Κ1 και του πληρώματος, είναι χαρακτηριστικό ότι από τους τέσσερεις του πληρώματος, μόνο ο ιπτάμενος μηχανικός ήταν τυπικά ΟΚ να πετάξει εκείνη την ημέρα. Ούτε ο Κ1, ούτε ο Κ2 αλλά ούτε ο ραδιοναυτίλος είχαν τα τυπικά προσόντα, αλλά ούτε και τα ουσιαστικά. Ελάχιστη γενική εμπειρία όλοι τους και μάλιστα μηδαμινή εμπειρία σε προσεγγίσεις μή-ακριβείας (VOR, NDB, PAR/GCA κλπ). Μουσαντένια εκπαίδευση και αυτή είχε λήξει προ πολλού. Κανείς δεν είχε δεί simulator ούτε σε φωτογραφία, ούτε για το ΥΑΚ ούτε για το Τουπόλεφ! Ένα άλλο εκπληκτικό είναι το ότι ΑΝ το αεροπλάνο είχε καταφέρει να προσγειωθεί, θα είχε φύγει στα χωράφια στο τέλος του διαδρόμου!!! Δεν είχαν καν υπολογίσει ότι για το μήκος του διαδρόμου και το βάρος του αεροπλάνου, με τον άνεμο που επικρατούσε, θα έπρεπε να έχουν κατεβάσει τα "χοντρά" φλάπς που είναι για κοντούς διαδρόμους. Αυτοί είχαν τα "κυριλέ" φλάπς που είναι για μεγάλους διαδρόμους. Το αεροπλάνο δεν θα σταμάταγε με τίποτα αν έπιανε τελικά! Του πεταματού τον είχαν τον Πρόεδρο και όλο το επιτελείο.

Όντως υπάρχουν και ευθύνες στους Ρώσσους. Επέτρεψαν σε VIP πτήση από άλλη χώρα, να πάει να προσγειωθεί σε αεροδρόμιο εγκαταλελλημένο μέχρι πρίν λίγες μέρες από το ατύχημα, που τα φώτα της προσέγγισης ήταν θαμμένα κάτω από τεράστια δέντρα. Οι ελεγκτές ήταν τραγικοί. Ένα πλήρωμα που δεν ήξερε τί ακριβώς προσέγγιση πετούσε, να είναι αλλού γι'αλλού και ο ελεγκτής και οι προιστάμενοί του να λένε συνέχεια στους πιλότους (που έβλεπαν στο ραντάρ), "Όλα καλά. Ύψος σωστό, Πορεία σωστή". Και οι άλλοι σερνόντουσαν στα 50 πόδια ύψος. Και όλο αυτό, για να μην παραδεχτούν οι Ρώσσοι ότι το ραντάρ GCA που χρησιμοποιούσαν ήταν του κώ_ου και ότι στην πραγματικότητα, το αεροπλάνο δεν το "έπιανε" καλά. Κάτι δεντράρες 20 μέτρα που ήταν πάνω στον κώνο σήματος του ραντάρ, κρύψανε τελείως το Τουπόλεφ τα τελευταία 1-2 μίλια της προσέγγισης.

Γενικά όλο το έργο πέχτηκε στο "να μήν ταλαιπωρηθεί ο Πρόεδρος" (από την πλευρά των Πολωνών) και στο να "μή μας περάσουνε για βλάχους" (από την πλευρά και των Πολωνών και των Ρώσων).

Άλλος με τη βάρκα μας!
 
gonso":3up6aw3t said:
Οι Πολωνοί πιλότοι της Σμηναρχίας 36 (VIP), πέταγαν .....τα πάντα! Τη μία μέρα, αριστερό κάθισμα στο ΥΑΚ-40, την αλλη μέρα στο δεξί του Τουπόλεφ. Την επόμενη Κ2 στο ΥΑΚ, την μεθεπόμενη Κ1 στο TU-154. Σαν κάτι να μου θύμισε αυτό. Σε πιό άλλο ατύχημα VIP το είχα δεί? Και εδώ κοντά μάλιστα.
Στό άλλο ατύχημα VIP δέν ήταν ακριβώς έτσι τα πράγματα,καθώς ναί μέν οι πιλότοι πέταγαν ταυτόχρονα δύο τύπους,αλλά πάντως ο καθένας στο ίδιο πόστο (ο Κ1 ήταν πάντα Κ1 και ο Κ2 πάντα Κ2).Οχι ότι και αυτό είναι απολύτως σωστό,αλλά θεωρητικά έχει λιγώτερες πιθανότητες να προκαλέση ατύχημα από το να πετάς την μιά μέρα Cessna,την άλλη Κ1 στο Challenger και την τρίτη Κ2 σε πυροσβεστικό.

gonso":3up6aw3t said:
Οι διερευνητές, έριξαν πολύ χοντρές ευθύνες στις μεθόδους της Σμηναρχίας. Παρά τα χονδροειδέστατα σφάλματα του Κ1 και του πληρώματος
Μάλλον θέλεις να πής "πέρα από τα χονδροειδέστατα σφάλματα..." κλπ

gonso":3up6aw3t said:
είναι χαρακτηριστικό ότι από τους τέσσερεις του πληρώματος, μόνο ο ιπτάμενος μηχανικός ήταν τυπικά ΟΚ να πετάξει εκείνη την ημέρα. Ούτε ο Κ1, ούτε ο Κ2 αλλά ούτε ο ραδιοναυτίλος είχαν τα τυπικά προσόντα, αλλά ούτε και τα ουσιαστικά.Ελάχιστη γενική εμπειρία όλοι τους και μάλιστα μηδαμινή εμπειρία σε προσεγγίσεις μή-ακριβείας (VOR, NDB, PAR/GCA κλπ).
Πραγματικά άξιο απορίας,σε έναν στρατιωτικό οργανισμό,όπου υποτίθεται ότι τηρούνται οι διαδικασίες και οι κανονισμοί με ευλάβεια θρησκευτικώτερη τής τού αρχιεπισκόπου...

gonso":3up6aw3t said:
Μουσαντένια εκπαίδευση και αυτή είχε λήξει προ πολλού. Κανείς δεν είχε δεί simulator ούτε σε φωτογραφία, ούτε για το ΥΑΚ ούτε για το Τουπόλεφ! Ένα άλλο εκπληκτικό είναι το ότι ΑΝ το αεροπλάνο είχε καταφέρει να προσγειωθεί, θα είχε φύγει στα χωράφια στο τέλος του διαδρόμου!!! Δεν είχαν καν υπολογίσει ότι για το μήκος του διαδρόμου και το βάρος του αεροπλάνου, με τον άνεμο που επικρατούσε, θα έπρεπε να έχουν κατεβάσει τα "χοντρά" φλάπς που είναι για κοντούς διαδρόμους. Αυτοί είχαν τα "κυριλέ" φλάπς που είναι για μεγάλους διαδρόμους. Το αεροπλάνο δεν θα σταμάταγε με τίποτα αν έπιανε τελικά! Του πεταματού τον είχαν τον Πρόεδρο και όλο το επιτελείο.
Τότε τί σόϊ σχεδιασμό τής πτήσης έκαναν,άν δέν ήξεραν εκ τών προτέρων ούτε κάν τί συνθήκες ήταν πιθανόν να συναντήσουν;

gonso":3up6aw3t said:
Όντως υπάρχουν και ευθύνες στους Ρώσσους. Επέτρεψαν σε VIP πτήση από άλλη χώρα, να πάει να προσγειωθεί σε αεροδρόμιο εγκαταλελλημένο μέχρι πρίν λίγες μέρες από το ατύχημα, που τα φώτα της προσέγγισης ήταν θαμμένα κάτω από τεράστια δέντρα. Οι ελεγκτές ήταν τραγικοί. Ένα πλήρωμα που δεν ήξερε τί ακριβώς προσέγγιση πετούσε, να είναι αλλού γι'αλλού και ο ελεγκτής και οι προιστάμενοί του να λένε συνέχεια στους πιλότους (που έβλεπαν στο ραντάρ), "Όλα καλά. Ύψος σωστό, Πορεία σωστή". Και οι άλλοι σερνόντουσαν στα 50 πόδια ύψος. Και όλο αυτό, για να μην παραδεχτούν οι Ρώσσοι ότι το ραντάρ GCA που χρησιμοποιούσαν ήταν του κώ_ου και ότι στην πραγματικότητα, το αεροπλάνο δεν το "έπιανε" καλά. Κάτι δεντράρες 20 μέτρα που ήταν πάνω στον κώνο σήματος του ραντάρ, κρύψανε τελείως το Τουπόλεφ τα τελευταία 1-2 μίλια της προσέγγισης.
Οι πιλότοι δέν είχαν altimeters να συμβουλευτούν και να δούν ότι οι Ρώσοι τούς "δούλευαν";Εντάξει,να παραδεχτούμε ότι δέν είχαν εκπαίδευση σε non-precision approaches-εδώ όμως μιλάμε γιά basic flying skills....

Βιαστικά-βιαστικά,βλέπω να αναφέρη στο πόρισμα και ότι κατά την προετοιμασία τής πτήσης,δέν δόθηκαν από τους Ρώσους στους Πολωνούς χάρτες και διαδικασίες γιά το συγκεκριμένο αεροδρόμιο (που ώς εγκαταλελειμμένο που ήταν,δέν τον θυμόταν ούτε αυτός που το έχτισε..).Επίσης,το AOM τού αεροπλάνου ήταν στά Ρώσικα και δέν είχε μεταφραστεί στά Πολωνικά.Οι πιλότοι είχαν βέβαια ένα AOM γιά το TU145M στά πολωνικά,αλλά ήταν από αυτά τής LOT και μάλιστα ξεπερασμένο (τελευταία ενημέρωση είχε γίνει το...1994).
 
Hastaroth":nn8nhquz said:
Στό άλλο ατύχημα VIP δέν ήταν ακριβώς έτσι τα πράγματα,καθώς ναί μέν οι πιλότοι πέταγαν ταυτόχρονα δύο τύπους,αλλά πάντως ο καθένας στο ίδιο πόστο (ο Κ1 ήταν πάντα Κ1 και ο Κ2 πάντα Κ2).

Επέτρεψέ μου. Ο Κ2 της "άλλης VIP" πτήσης, ήταν Κ1 σε άλλο τύπο, στον οποίο όμως πετούσε και Κ2, αν υπήρχαν υπηρεσιακές ανάγκες (δυό Κ1 μαζί, επιτρεπόταν).


Hastaroth":nn8nhquz said:
Πραγματικά άξιο απορίας,σε έναν στρατιωτικό οργανισμό,όπου υποτίθεται ότι τηρούνται οι διαδικασίες και οι κανονισμοί με ευλάβεια θρησκευτικώτερη τής τού αρχιεπισκόπου...

Η Σμηναρχία είχε "μείνει" από ικανά στελέχη (φεύγανε όλοι τρέχοντας), και προσπαθούσε να βάψει αυγά, ξέρεις με τί !

Hastaroth":nn8nhquz said:
Τότε τί σόϊ σχεδιασμό τής πτήσης έκαναν,άν δέν ήξεραν εκ τών προτέρων ούτε κάν τί συνθήκες ήταν πιθανόν να συναντήσουν;

Αποδεδειγμένα (από μαρτυρίες, κάμερες κλειστού κυκλώματος στη Βαρσοβία, και από απομαγνητοφωνημένα τηλεφωνήματα), ΔΕΝ υπήρξε σχεδιασμός για την πτήση. Το πλήρωμα συνετέθει την προηγούμενη μέρα. Ο ναυτίλος το έμαθε αργά το απόγευμα της προηγουμένης, επιστρέφοντας από άλλη πτήση. Μιάς και ήταν στο αεροδρόμιο, υπέβαλλε σχέδιο πτήσης από το προηγούμενο βράδυ, πρωτού μελετήσει. Υπέβαλλε ώς εναλλακτικό αεροδρόμιο, ένα που ήταν κλειστό. Στο αεροδρόμιο αυτό (το κλειστό) είχαν σκοπό (και καύσιμα) να πάνε, αν δεν κατάφερναν να προσγειωθούν στο Σμόλενσκ. Το έλεγε ο Κ1 συνέχεια την άλλη μέρα, πρίν την μοιραία προσέγγιση. Ο ναυτίλος, πήγε σπίτι του και πλακώθηκε στο διάβασμα, μιάς που δεν είχα ξαναπάει στην πρώην Σοβιετική Ένωση ποτέ (η οποία έχει σοβαρές διαφορές από τον υπόλοιπο κόσμο). Η γυναίκα του ναυτίλου, είπε ότι ζήτημα ο άντρας της να κοιμήθηκε 3-4 ώρες.

Ο Κ1 εμφανίστηκε στο αεροδρόμιο μισή ώρα καθυστεημένος και η προετοιμασία με το υπόλοιπο πλήρωμα έγινε όχι στο briefing room της Σμηναρχίας, αλλά στο αεροπλάνο, και κράτησε 15-20 λεπτά. Βασικό μέλημα του Κ1, και του διοικητή του, ήταν να περιμένει στην σκάλα τον αρχηγό της αεροπορίας και μετά τον Προεδρο, και να αναφέρει την ετοιμότητα του ιδίου, του πληρώματός του και του αεροσκάφους, για την αποστολή! "Ευπειθώς αναφέρω κυρ Πρόεδρε......"

Hastaroth":nn8nhquz said:
Οι πιλότοι δέν είχαν altimeters να συμβουλευτούν και να δούν ότι οι Ρώσοι τούς "δούλευαν";Εντάξει,να παραδεχτούμε ότι δέν είχαν εκπαίδευση σε non-precision approaches-εδώ όμως μιλάμε γιά basic flying skills....

ΌΛΟ το πλήρωμα, "διάβαζε" ραδιουψόμετρα και όχι υψόμετρα! Πρίν τον διάδρομο, υπήρχε ένα φαρδύ ρέμα που ήταν χαμηλότερα από τον διάδρομο. Όταν διάβαζαν στο ραδιουψόμετρο "60 μέτρα" ήταν ήδη 5-10 μέτρα ύψος πάνω από τον διάδρομο, όντας 1μιση χιλιόμετρο μακρυά! Ο μόνος στο πιλοτήριο που διάβασε ύψη από το υψόμετρο, ήταν ο αρχηγός της αεροπορίας που καθόταν στο jumpseat. Δεν είχε εμπλοκή στην πτηση ο ίδιος, αλλά μία δυό φορές ακούγεται να διαβάζει ύψη, τα οποία ήταν σωστά.

Χάρτες είχαν αλλά δυσκολεύτηκαν πολύ μεχρι να τους πάρουν (δια της διπλωματικής οδού) και ήταν φωτοτυπίες που μάλιστα ήταν παλιές και με παραλείψεις. Η αλήθεια είναι ότι λίγη σημασία είχε αυτό, μιάς που το πολωνικό πλήρωμα, ούτε χάρτες χρησιμοποίησε ούτε ύψη ασφαλείας. Βάλανε 5-10 συντεταγμένες στο FMS (και αυτές ήταν 160 μέτρα λάθος), και δεν είχαν καν ύψη ασφαλείας συζητήσει και αποφασίσει. Θεωρεί η επιτροπή ότι είχαν θέσει minima (από μόνοι τους) τα 100 μέτρα ύψος (330 πόδια) που είναι πολύ χαμηλά για προσέγγιση χωρίς ILS. Η πραγματικότητα έδειξε ότι δεν υπήρχαν minima , μιάς και δεν είχαν επιλέξει κοινό ελάχιστο ύψος στα υψόμετρά τους και ο Κ1 είχε βάλει 63 μέτρα (200 πόδια) στο δικό του ραδιουψόμετρο, όταν σε μία μή ILS προσέγγιση, τα ελάχιστα ύψη σπανίως είναι κάτω από τα 150 μέτρα (υψόμετρο) και δεν υπάρχει ελπίδα να πιάσει ο αεροπλάνο με λιγότερα από 4000 μέτρα ορατότητα. Στο ατύχημα, ζήτημα να υπήρχαν 400 με 600 μέτρα ορατότητα, η οποία θα καθιστούσε δύκολο ακόμα και ILS, πόσο μάλλον όταν πολλά φώτα προσέγγισης ήταν χαλασμένα και τα περισσότερα ήταν θαμμένα στην βλάστηση.
 
Οχι μόνο κεφάλια,αλλά και σμηναρχίες.Η 36η (στην οποία υπαγόταν το μοιραίο αεροπλάνο) καταργήθηκε και την μεταφορά τών Πολωνών VIPs θα εκτελή πλέον η LOT...

Παραιτήθηκαν επίσης ο υπουργός και ο υφυπουργός άμυνας (ο οποίος λέγεται....Πιατάς).
 
Γι'αυτό χάθηκε ο Μήτσος? Υπουργός στην Πολωνία έγινε?
 
Τόν ίδιο συνειρμό έκανα κι'εγώ :lol: .Πάντως ο Μήτσος απ'όσο ξέρω κάνει κάτι παραστάσεις στην Επίδαυρο.

Διαβάζοντας κάπως πιό ενδελεχώς το πόρισμα,μού δημιουργήθηκε η εντύπωση πως οι πιλότοι επιχείρησαν την προσέγγιση εν γνώσει τους πως δέν ήταν δυνατόν να προσγειωθούν με τίς συνθήκες αυτές (προφανώς αυτό εννοούσε ο Κ1 λέγοντας στον διευθυντή πρωτοκόλλου όταν μπήκε στο πιλοτήριο ότι "I'll make one attempt,one approach,probably for no good").Επίσης,αφού υπήρχε ασυμφωνία μεταξύ τών ενδείξεων radio και pressure altimeter,πώς αυτό δέν έβαλε σε υποψίες τους πιλότους ότι κάτι ή κάποιος τα λέει λάθος;
 
το τρέιλερ από το νέο επεισόδιο Mayday (το οποίο βγήκε χθες, στα Πολωνικά δυστυχώς ακόμα)

http://www.youtube.com/watch?v=UEoiOC2LU9k

σήμερα το βράδυ θα το δω το επεισόδιο, και τα πω εντυπώσεις :)

είδη το κόμμα στο οποίο πρόεδρος είναι ο δίδυμος αδερφός του ατυχόντος προέδρου, ο κύριος (με μικρό κ) Macierewicz θα κάνει μηνύσει μιας και το επεισόδιο είναι ψέμα και πρόκριτε για προπαγάνδα των Ρώσων, μαζί με την National Geographic και το κόμμα που κυβερνάει τώρα, μιας και πιστεύει πως ο Πούτιν ανατίναξε το αεροπλάνο :wall:
 
Top