Πτώση προεδρικού αεροσκάφους στην Δυτικη Ρωσία

  • Thread starter Thread starter Thanasis_U2
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
airfrance300":1dyxtfzy said:
Φίλε Nonta. Το γεγονός ότι το yak έπεσε σε ελληνικό χώρο δεν παίζει κανέναν ρόλο. Και επίσης να θυμηθούμε λίγο την ηλικία που είχε το αεροσκάφος, πολύ μεγαλύτερη από το Τu154 . Τα συστήματα που διέθετε τότε το Μακεδονία ήταν δεκαετίας 90 κι αν όχι 80……… Τώρα βρισκόμαστε στο 2010 με τεράστια διαφορά τεχνολογίας, οπότε ας μην βάζουμε στην ζυγαριά δύο άσκοπα πράγματα……….φιλικά :wink:

Το ΥΑΚ το ανέφερα σαν παράδειγμα κακού CRM.
 
Ριξτε μια ματια στο GOOGLE EARTH για το αεροδρομιο του Smolensk.

Δειχνει πολυ παλιο, τοσο που δεν φαινεται οτι ειναι ασφαλτος στο διαδρομο, αλλα τσιμεντοπλακες, σαν αυτες που εχουν τα apron.
 
Μή γνωρίζοντας πολλά γιά το ατύχημα, απλά σαν δεδομένα παραθέτω το ακόλουθα:

1) 500 μέτρα είναι ζόρικα για ILS cat1. Για NDB ή VOR ή PAR προσέγγιση, ούτε για αστείο. Ειδικά αν τα μίνιμα είναι σχετικά ψηλά, ούτε 5000 μέτρα δεν φτάνουν για να δεί κανείς διάδρομο ή φώτα έστω.

2) Τα JARs αναφέρουν ρητά ότι μέχρι τρείς προσπάθειες για προσγείωση επιτρέπονται και η τρίτη μόνο όταν υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι ο καιρός έχει βελτιωθεί. Βέβαια πιθανολογώ ότι το καθεστώς πτήσεων του πολωνικού VIP, δεν υπόκειτω στα JARs. To αναφέρω απλά σαν ενδεικτικό στοιχείο του τί ισχύει με τον μέγιστο αριθμό προσεγγίσεων.
" If, due to weather conditions, a Commander is obliged to go-around from two successive approaches, he should not make a third attempt to land at the airfield except in an emergency or unless he has a report of a significant improvement in landing conditions from the controlling authority."

3) Εκτός από τις φήμες πέρί της "επιμονής" για προσγείωση στο συγκεκριμμένο αεροδρόμιο, άλλοι λόγοι που στο παρελθόν έχουν "αναγκάσει" τους πιλότους να επιμείνουν σε μία προσγείωση, παρότι είναι επικίνδυνη, είναι ότι δεν έχουν άλλη λύση επειδή έγιναν από μόνοι τους commited να προσγειωθούν εκεί. Πώς το "κατάφεραν"? Από τις πολλές προσπάθειες, κάψανε τα καύσιμα που είχαν για εναλλακτικό αεροδρόμιο. Ακραίο για μιά προεδρική πτήση, αλλά έχουμε δεί και χειρότερα στο παρελθόν!

Θα διαφωνήσω με το φίλο που ανέφερε ότι "ο σχολιασμός και οι κουβεντες των καφενειων δεν βοηθησαν ποτε την ασφαλεια των πτησεων". Ίσα ίσα θα έλεγα. Τα "αεροπορικά καφενεία", είτε είναι σε μοίρα είτε σε crew room, προάγουν την σκέψη του αεροπόρου. Οι ιστορίες των άλλων (ακόμα και οι ψεύτικες) και τα διάφορα πιθανά σενάρια επί σεναρίων, είναι πρώτης τάξης "φαγάκι" για το μυαλό του κάθε αεροπόρου.
 
Ο ελεγκτής λέει ότι το αεροπλάνο συνετρίβη στην πρώτη προσπάθεια του, όταν του ανέφερε την κακή ορατότητα και πρότεινε το εναλλακτικό, ο χειριστής απάντησε ότι θα κάνει μία προσπάθεια και εάν δεν τα καταφέρει θα φύγει. Σε αυτήν την προσπάθεια συνετρίβη.
Τα περί τεσσάρων προσεγγίσεων μάλλον ήταν κακή κατανόηση της ρώσικης αεροπορικής ορολογίας από τους Πολωνούς δημοσιογράφους.
Το αεροδρόμιο έχει μόνον δύο NDB, ούτε ILS, ούτε VOR και ακόμα δεν ξέρουμε τί ακριβώς προσέγγιση είχε σχεδιάσει και τί τελικά έκανε.
Το αεροπλάνο είχε πρόσφατα εξοπλισθεί με σύγχρονα ηλεκτρονικά ραδιοβοηθήματα ναυτιλίας.
Ο κυβερνήτης ήταν 36 ετών με περίπου 2,000 ώρες συνολική εμπειρία.
 
...Addressing another area of public concern, Poland's acting President Bronislaw Komorowski on Monday named a new national-security chief—Gen. Stanislaw Koziej—and gave him his first task: review travel rules that had allowed so many of the country's political and especially military leaders to travel on the same plane...

Χμμμ! Την απορία αυτή είχα μόλις πρωτοείδα την λίστα των επιβατών και τα αξιώματά τους αλλά είπα να μη μουρμουρήσω. Καθόλου προνοητικότητα πιά? Εδώ άλλες κι άλλες μεγαλο-οικογένειες χωρίζονται στα αεροπορικά...

Νεότερα για το δυστύχημα
:arrow: http://online.wsj.com/article/SB100...9541464058282.html?mod=WSJ_hp_us_mostpop_read
 
Μη σου φαίνεται περίεργο.Οι πολίτες δεν έχουν άδικο που είναι συναισθηματικά φορτισμένοι, μετά από ένα τόσο σοβαρό δυστύχημα.Μην κοιτάς εγώ και εσύ και ο άλλος, που μπορεί να πετάμε κάθε μέρα και να έχουμε εξοικειωθεί με την ιδέα της πτήσης και την περίπτωση ενός ατυ-δυστυχήματος.Ο πολίτης είναι ξένος προς τις αεροπορικές διαδικασίες, τα καιρικά φαινόμενα κλπ κλπ και καθετί μπορεί να το θεωρεί επικίνδυνο και ανεπίτρεπτο.
 
Top