Πτώση προεδρικού αεροσκάφους στην Δυτικη Ρωσία

  • Thread starter Thread starter Thanasis_U2
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Οπως σε όλα τα ατυχήματα τόσο νωρίς είναι δύσκολο να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα. Δεν θα έβλαπτε όμως να θυμηθούμε τρείς περιπτώσεις απο τον Ελληνικό χώρο που μας διδάσκουν τι σημαίνει "ανατολικού τύπου VIP operations και CRM" :
-YAK
-Chinook
-Falcon
 
Φίλε Nonta. Το γεγονός ότι το yak έπεσε σε ελληνικό χώρο δεν παίζει κανέναν ρόλο. Και επίσης να θυμηθούμε λίγο την ηλικία που είχε το αεροσκάφος, πολύ μεγαλύτερη από το Τu154 . Τα συστήματα που διέθετε τότε το Μακεδονία ήταν δεκαετίας 90 κι αν όχι 80……… Τώρα βρισκόμαστε στο 2010 με τεράστια διαφορά τεχνολογίας, οπότε ας μην βάζουμε στην ζυγαριά δύο άσκοπα πράγματα……….φιλικά :wink:
 
airfrance300":rtltbxfl said:
Και επίσης να θυμηθούμε λίγο την ηλικία που είχε το αεροσκάφος, πολύ μεγαλύτερη από το Τu154 .

Το Yak-42 που κατέπεσε στην Θεσσαλονίκη το 1997 ήταν κατασκευής 1986 (11 ετών).
 
Πρώτον,
Nontas":1y6gltpo said:
Οπως σε όλα τα ατυχήματα τόσο νωρίς είναι δύσκολο να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα. Δεν θα έβλαπτε όμως να θυμηθούμε τρείς περιπτώσεις απο τον Ελληνικό χώρο που μας διδάσκουν τι σημαίνει "ανατολικού τύπου VIP operations και CRM" :
-YAK
-Chinook
-Falcon
Τρία τελείως διαφορετικά δυστυχήματα, που είναι πολύ τραβηγμένο να τα συγκρίνεις...

Δεύτερον, συμφωνώ με τον vassdel πως μπορούμε να λέμε ό,τι θέλουμε και ας είναι και νωρίς. Κουβέντα κάνουμε!

Τρίτον, στο θέμα μας!
Το αεροδρόμιο που έγινε το δυστύχημα διέθετε μόνο Non Precision Approach και PAR Approach. Με δεδομένο πως ο κυβερνήτης προερχόταν από ΠΑ, δεν γνωρίζουμε αν έκανε PAR Approach ή αυτοσχεδίαζε ψάχνοντας να βρει το διάδρομο! Να τονίσω εδώ πως 500 μέτρα ορατότητα δεν είναι αρκετά για Non Precision Approach.
Δεν πρέπει να υπάρχει δημοσιευμένη προσέγγιση μη ακριβείας που να ζητάει λιγότερο από 1000 μέτρα ορατότητα...
Ακόμη, κάτι που κυκλοφορεί και ενισχύει τα λεγόμενα πολλών προλαλήσαντων συμφορουμιτών, είναι πως σε παρόμοια κατάσταση αρκετές μέρες νωρίτερα, και αφού ο ίδιος κυβερνήτης αποφάσισε να πάει και να προσγειωθεί στο εναλλακτικό αεροδρόμιο, τα άκουγε για όλο το υπόλοιπο της ημέρας από τον μακαρίτη Πολωνό πρόεδρο... Αν αυτό αληθεύει, ε, όλο και κάπως θα επηρέασε την χτεσινή του απόφαση.
 
Αγαπητέ FlyHigh ο τ.ΟΑ είπε την άποψή του α/ με βάση τα μέχρι χθες γνωστά γεγονότα από τα ΜΜΕ και β/ τις 4 αποτυχημένες προσπάθειες προσγείωσης, που νομίζω ένας οιοσδήποτε έμπειρος πιλότος στο άκουσμα του (4) είναι εύκολο να καταλάβει τι μπορεί να πήγε στραβά (εγώ το μεταφράζω απλά και λέω, είναι σαν να προσπαθείς επαναληπτικά να παρκάρεις το αμάξι σου σε μικρό χώρο, αγχώνεσαι και προκειμένου να αποτύχεις εκ νέου, δεν πας για τρίτη προσπάθεια, το χέζεις και πας πάρα πέρα ) Τελικά μάλλον φαίνεται δυστυχώς να επιβεβαιώνονται οι απόψεις των περισσοτέρων στα ΜΜΕ για το ανεξήγητο εγωϊστικό λάθος του μακαρίτη έμπειρου Χειριστή της Πολεμικής Πολωνικής Αεροπορίας ( εν αναμονή πάντα του επίσημου πορίσματος )
Όσον αφορά τα υπόλοιπα σχόλια που αναφέρεις είναι πλήρως άσχετες συγκρίσεις /σχόλια ( περί αναχαιτίσεων στο Αιγαίο κλπ ), απλά προσωπικά πιστεύω ( επειδή έχω φίλους και συγγενείς αμφοτέρων των κλάδων ) ότι αρκετοί χειριστές προερχόμενοι από την Πολεμική και ιδιαίτερα μαχητικών αεροπλάνων ,δεν προσαρμόζονται εύκολα στα 45/τους στην φιλοσοφία της Πολιτικής.
Στην Πολεμική η όλη φιλοσοφία εκπαίδευσης είναι επικεντρωμένη στην «αποστολή» /αναχαίτιση, βομβαρδισμός κλπ, η ασφάλεια εξ αντικειμένου έρχεται δεύτερη ( ο πιλότος έχει και την δυνατότητα διάσωσης ), ενώ στη Πολιτική κυρίαρχη φιλοσοφία της εκπαίδευσης είναι η ασφάλεια. Δηλαδή ενώ η βασική πτητική εκπαίδευση και στους δυο κλάδους είναι παρόμοια, από ένα σημείο και μετά αλλάζει η σκοπιμότητα επιδιωκόμενου έργου, στους μεν η γνώση των οπλικών συστημάτων του αεροπλάνου, για την επιτυχή ολοκλήρωση της «αποστολής» , στους δε η γνώση των πολυπλοκότερων συστημάτων του πολιτικού αεροπλάνου για την επιτυχή και ασφαλή μετάβαση των επιβατών στο «προορισμό» τους.
Όσον αφορά το συμβάν του 320 στην ΝΥ , όντως ο Αμερικάνος ήταν άριστος ( παγκόσμια περίπτωση / είχε όμως και το Θεό με το μέρος του, διότι του «βγήκαν» όλα σαν κινηματογραφική ταινία ) Δεν είπε κανένας ότι οι πιλότοι της Πολεμικής δεν είναι καλοί πιλότοι, απεναντίας ( άλλωστε σε αυτούς βασίστηκε η μεταπολεμική Πολιτική αεροπορία ) Όλοι μας σεβόμαστε , εκτιμούμε και αισθανόμαστε υπερήφανοι για το έργο των «Γερακιών του Αιγαίου» ( αν και δεν μου αρέσει προσωπικά κάθε μορφή πολεμοχαρούς προπαγάνδας και νοοτροπίας )
Όταν όμως συνταξιοδοτούνται από την Πολεμική ξεζουμισμένοι στα 45/τους και βάλε και πάνε στην Πολιτική πρώτον δεν είναι εύκολη η προσαρμογή αρκετών στα νέα δεδομένα και δεύτερον έχουν κάποιο επί πλέον κόστος για τις εταιρίες. Άλλωστε γι αυτό σιγά – σιγά , μετά την ίδρυση των Αεροπορικών Ακαδημιών/Σχολών Πολιτικής Αεροπορίας, προτιμώνται των στρατιωτικών. Είναι άλλο πράγμα στα 18/σου να μπαίνεις στην νοοτροπία Ικάρων και να σου γανώνουν το μυαλό πως θα καταφέρεις να γίνεις χειριστής μαχητικών για να «φας τους τούρκους» κι είναι άλλο πράγμα στην ίδια ηλικία να μπαίνεις στην νοοτροπία της Πολιτικής Αεροπορίας για να μαθαίνεις να πετάς σε περιβάλλον συνεργασίας πολιτικά αεροπλάνα με μοναδικό στόχο την ασφαλή πτήση στο προορισμό σου.
Επειδή είδα και σε άλλο τοπικ τις απόψεις σου περί ΠΑ, μην είσαι κολλημένος με ανόμοιες συγκρίσεις , νομίζοντας ότι απαξιώνω με τις απόψεις μου τους πιλότους Πολεμικής Αεροπορίας. Πέραν αυτού δεν είναι δίκαιο ( όπως αναφέρεται στο άλλο τοπικ ) για τους πιλότους Πολεμικής να συνταξιοδοτούνται και μετά να διεκδικούν θέσεις ανέργων συναδέλφων τους.
Συγνώμη για το ολίγον off topic, ο αντίλογός μου δεν έχει κακοπροαίρετη πρόθεση και προσωπική κόντρα με τον κ. Flyhigh/απόψεις εκφράζουμε
 
σήμερα τηρήθηκαν 2 λεπτά σιγής στης 12, με τις σειρήνες του πολέμου μόνο να βουίζουν, αμάξια, τραμ λεωφορεία σταμάτησαν για να τηρήσουν φόρο τιμής.
Στην εκκλησία Mariacki της Κρακοβία, αντί να παιχτεί ο ύμνος Mariacki, παίξανε το Łzy Matki (δάκρυα της μητέρας), ένα πένθυμο τραγούδι που το έχουν παίξει μόνο 3 φορές.
http://www.youtube.com/watch?v=WuDxOQo9fu8
 
Νομίζω ότι τουλάχιστον στην Ελληνική Π.Α η ασφάλεια των πτήσεων και κατ επέκταση και στο έδαφος είναι νούμερο 1 προτεραιότητα. Τουλάχιστον όταν εγώ υπηρετούσα και μας ρωτούσαν στην επιθεώρηση ποιος είναι παιδί μου ο σκοπός της Π.Α η sos απάντηση ήταν η "απόκτηση αεροπορικής υπεροχής με την μέγιστη δυνατή ασφάλεια"
Στην εβδομάδα ασφαλείας που γινόταν κάθε εξάμηνο με διαγωνισμούς κτλπ το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο και βέβαια πολλοί ίσως να θυμούνται τις αφίσες " Η ασφάλεια πάνω απ όλα!" Και
δεν είναι πάντα αλήθεια οτι "στην Πολεμική η όλη φιλοσοφία εκπαίδευσης είναι επικεντρωμένη στην «αποστολή» /αναχαίτιση, βομβαρδισμός κλπ, η ασφάλεια εξ αντικειμένου έρχεται δεύτερη ( ο πιλότος έχει και την δυνατότητα διάσωσης ), " γιατί σκέψου ότι καθημερινά η τιμημένη 348ΜΤΑ πρέπει να φωτογραφήσει την μισή Τουρκία και μετά να προσγειωθεί με ασφάλεια ώστε το φίλμ που τράβηξε να εμφανιστεί και να αξιολογηθεί...

Στο κάτω κάτω με τα "πολεμικά κριτήρια" η αποστολή του Κ1 ήταν να μεταφέρει τον Π.Δ οπουδήποτε με ασφάλεια.
 
Επειδή και εγώ υπηρέτησα την θητεία μου στην Π.Α. με μεγάλο μέρος στο Κέντρο Επιχειρήσεων του ΓΕΑ, η ασφάλεια είναι το σημαντικότερο συστατικό των αποστολών της. Μην ξεχνάμε πως το Πρωθυπουργικό Gulfstream αλλά και τα 2 εναλλακτικά πετούν με πιλότους της Π.Α.

Πριν απο ένα δίμηνο είχε πέσει στα χέρια μου το H.A.F. Yearbook με 20-σελιδο αφιέρωμα στην Μοίρα Υψηλών Προσώπων (ΜΜΥΠ) και τα κριτήρια εκπαίδευσης και επιλογής είναι τα υψηλότερα.

Σε κάθε περίπτωση, νομίζω είναι λάθος να γίνονται ανόμοιες συγκρίσεις (Π.Α. Πολωνίας και Ελλάδος), Gulfstream με TU-154, πιλότοι Π.Α. και Civil. Το συμβάν έγινε γιατί μια σειρά από παράγοντες πήγαν λάθος και κατέληξαν στην τραγωδία. Εγώ προσωπικά ανυπομονώ για το πόρισμα.
 
ΑΟΑ εισαι ασχετος ,αν εισαι σε αυτη την δουλεια πραγματι πρεπει να εισαι πιο σοβαρος, ειδικα οταν σχολιαζεις συμβαντα και ατυχυματα ,και στην συνεχεια βγαζεις και συμπερασματα απο την κοιλια σου.
τo λαθος κυριε ΑΟΑ ειναι μεσα σε αυτην την δουλεια ειτε πετας ανεμοπτερο ειτε Α380 ,η λυση ειναι το CRM τελος.Τωρα ο καθενας να κανει σχολια με αφορμη ενα ατυχημα με σκοπο μα βγαλει τα εσωψυχα του τι να πω ........
Σιωπη φιλε σιωπη στα ατυχηματα .....ερευνα απο τους αρμοδιους και μετα μαθηματα για ολους .Τωρα σιωπη....

Για να μην βγουν και λαθος συμπερασματα το CRM δεν εχει να κανει σε τιποτα με την σιωπη .
Ο σχολιασμος και οι κουβεντες των καφενειων δεν βοηθησαν ποτε την ασφαλεια των πτησεων .
Σιωπη λοιπον ας περιμενουμε το πορισμα και μετα ας μαθουμε ολοι τι εγινε και ας διδαχτουμε.
 
Fos1111, είμαι άσχετος και μη ειδικός, δεν είμαι σε αυτή τη δουλειά όπως λες, επειδή όμως αγαπώ το χώρο, συζητώ, ακούω ,διαβάζω, παρακολουθώ τις όποιες εξελίξεις και εκφράζω όπως όλοι ανεύθυνα τη γνώμη μου, όπως λέει και ο vassdel πάρα πάνω ( που σέβομαι απόλυτα τη γνώμη του και ως χειριστή), σε ένα φιλικό ελεύθερο φόρουμ, οπότε βγάζω και συμπεράσματα από τη κοιλά μου, δεν έβγαλα όμως κανένα εσώψυχο! Σέβομαι όμως πάντα τη γνώμη όλων και βέβαια όταν τοποθετούνται οι ειδικοί. Πάντως κι εσύ ο σχετικός όπως φαίνεται κι εγώ ο άσχετος για CRM μίλησα, σεβόμενος και επαναλαμβάνοντας στις πάρα πάνω τοποθετήσεις μας "με τα μέχρι σήμερα γνωστά στοιχεία των ΜΜΕ" και " εν αναμονή του επίσημου πορίσματος/διερεύνησης"
 
Top