george_a
Concorde-Class-Member
- Εγγραφή
- 12/05/2004
- Μηνύματα
- 1.672
- Likes
- 140
- Περιοχή
- Pikeville, KY
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- DAL
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- KCRW
PILOT23":2cng2f89 said:Με ενδιαφέρει πολύ η ιστορία των Α300 και διάβασα σχεδόν όλο το θέμα..
Αλλά δεν κατάλαβα γιατί παραχωρήθηκαν και τα 10..
Με τα σημερινά δεδομένα δεν θα ωφελούσε να υπάρχει κάποιο από αυτα στον στόλο της Ο.Α.?
Oι καιροί αλλάζουν. Όταν άρχισα να 'ενθουσιάζομαι' με την αεροπορία, τα Α300 ήταν ένα ΑΦ 'θαύμα'. Μόλις είχαν έρθει τα πρώτα 8 στην ΟΑ. Εκείνη την εποχή, αν πήγαινες στο Golf της Γλυφάδας κατά το μεσημέρι, θα έβλεπες καθημερινά το Α300 της LH, το Α300 της AF, το -περιστασιακό- Α300 της AZ, και ...κάποια DC-10, με το πρωϊνό DC-10 που λίγο αργότερα έγινε Α310 της KL και της SR. Να πώ ακόμα ότι θυμάμαι περιστασιακά Β747 από την AZ, KL, AF, LH (και με ένα απογευματινό DC-10).
Mαζί με 'μπόλικα' A300 της ΟΑ που έκαναν πολλά εσωτερικά (Θεσσ, Ρόδο, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Αλεξανδρούπολη...), και από ένα καθημερινά σε FCO, Παρίσι, FRA, ορισμένα ZRH, που και που AMS, και δύο καθημερινά LHR (το δεύτερο δρομολόγιο ήταν με σταθμό στη Θεσσαλονίκη ή Κέρκυρα).
Τότε λοιπόν ήταν η εποχή που ένα δρομολόγιο την ημέρα με ένα μεγάλο ΑΦ εξυπηρετούσε τις ανάγκες. Η έννοια του hub & spoke ήταν ακόμα 'άγνωστη', τουλάχιστο στην από 'δω πλευρά του Ατλαντικού, και η έννοια του connecting flight είχε νόημα μόνο αν δεν υπήρχε non-stop. Και, βέβαια, η έννοια της 'συχνότητας', κι αυτή, στην 'σκοτεινή' πλευρά του αεροπορικού λεξιλογίου.
Η εικόνα έχει αλλάξει. Τα μεγέθη της αεροπορικής αγοράς έχουν μεγαλώσει, εκτός από τη μέση 'χωρητικότητα' ανά ΑΦ. Δες τι γίνεται στο δρομολόγιο για ZRH. H LX έχει τρία Α320/321 κάθε μέρα, ενώ, σύμφωνα με τη λογική της περασμένης 20ετίας, θα μπορούσε να στείλει ένα Α340 την ημέρα. Η AF έχει πέντε Α320 κάθε μέρα, όχι ...ένα 777.
Η συχνότητα, η ανάγκη τροφοδοσίας του συστήματος connecting flights, η ανάγκη να προσφέρεις όσο το δυνατό μικρότερο χρόνο σύνδεσης (1 ώρα το ιδανικό) για να γεμίσουν οι άλλες πτήσεις, έχουν αλλάξει την εικόνα.
Έτσι, λοιπόν, μικρότερα ΑΦ, και πιο συχνά δρομολόγια είναι η πραγματικότητα. Μόνο η γραμμή του Λονδίνου δικαιολογεί μεγαλύτερο ΑΦ, κι αυτό γιατί τα slots (το LHR είναι το μόνο Ευρωπαϊκό αεροδρόμιο που τα slots έχουν πράγματι, νόημα, σε όλα τα άλλα είναι περισσότερο διαδικαστικά) δεν επαρκούν για έξι 320 την ημέρα, παρά για 3 767. Αλλιώς και η ΒΑ θα είχε κάνει το ίδιο.
Το να έχεις, λοιπόν, ένα (1) δείγμα ΑΦ από ένα συγκεκριμένο τύπο στο στόλο σου είναι μη συμφέρον.