Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

  • Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Χρήστο, δεν θα σχολιάσω τα περί φούσκας κλπ κλπ. Προσωπικά διαφωνώ αλλα το σέβομαι.

Κάνοντας εγω μια πιο προσεκτική ανάγνωση όμως προκύπτει ότι εχεις απόλυτο δίκιο. Στη ουσία η εταιρεία δεν αγοράζει αεροσκάφη. Πληρώνει προκαταβολές για αεροσκάφη που κατα πάσα πιθανότητα θα πωλήσει. Ήδη κατα τα γραφόμενα 2 απο τα 30 έχουν κλείσει οι σχετικές συμφωνίες.

Για όποιον εχει κατεβάσει το σχετικό έγγραφο, ας κοιτάξει τη σελίδα 102 που νομίζω ειναι κατατοπιστική.
 
Σύμφωνα με διάφορες πηγές το ομόλογο της Aegean υπερκαλύφθηκε 2.4 φορές και η εταιρία συγκέντρωσε πολύ άνετα τα 200 εκατ. ευρώ που ζητούσε. Το επιτόκιο θα διαμορφωθεί μεταξύ 3,5% με 3,6%.

https://www.naftemporiki.gr/finance/sto ... tis-aegean

https://www.reuters.com/article/aegeana ... SL5N20V2D9

Φαίνεται πως οι ξένοι επενδυτές εμπιστεύονται περισσότερο τα οικονομικά της εταιρίας και τις προοπτικές της από ότι οι εγχώριοι "αναλυτές" αυτού του φόρουμ! ;) :D
 
Aegean: Αύξηση κερδών κατά 13% το 2018

Τα οικονομικά αποτελέσματα έτους 2018 ανακοίνωσε η Aegean. Σημείωσε αύξηση 5% στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε 1.187,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 67,9 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 13%.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η βελτιωμένη αξιοποίηση του δικτύου συντέλεσε στην αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 6%, με την Aegean και την Olympic να μεταφέρουν 14 εκατ. επιβάτες. Η κίνηση στο δίκτυο εξωτερικού αυξήθηκε κατά 7% σε σχέση με το 2017, φτάνοντας τους 7,8 εκατ. επιβάτες, ενώ αντίστοιχα στο δίκτυο εσωτερικού η αύξηση της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 4%, φτάνοντας τους 6,1 εκατ. επιβάτες.
Περισσότερα εδώ: https://www.naftemporiki.gr/finance/story/1458932/aegean-auksisi-kerdon-kata-13-to-2018

Μια χαρά τους βλέπω, ειδικά αν συνυπολογίσουμε πόσο αυξημένο ήταν το κόστος καύσιμων το 2018 σε σχέση με φέτος.
Για την τωρινή χρονιά θα ωφεληθούν από την άτακτη υποχώρηση της FR στο εσωτερικό αλλά θα έχουν μεγαλύτερο ανταγωνισμό στο εξωτερικό με σχεδόν 40 προορισμούς της FR απο Αθήνα και καμιά τριανταριά απο Θεσσαλονίκη.
 
Καλά τα αποτελέσματα και με ένα ισχυρό αποθεματικό!

θα ήθελα βέβαια να σταθώ στο γεγονός (πως αν δεν κάνω κάτι λάθος) το 9Μ2018 έκλεισε στα +80.9 εκ. ενώ το έτος έκλεισε τελικά στα +67.9 εκ. που σημαίνει πως η εποχικότητα χτύπησε για τα καλά το τελευταίο τέρμινο. Ίσως αυτό εξηγεί εν μέρει και το "πετσόκομμα" των συχνοτήτων για το W19-20 που ανέφερα εδώ.

Επίσης φαίνονται και οι προτεραιότητες του "ομίλου":

Δεδομένων των παραπάνω προκλήσεων ο Όμιλος θέτει μια σειρά από προτεραιότητες:
(1) Προσθήκη νέων διεθνών προορισμών, αύξηση των συχνοτήτων σε κλασικούς προορισμούς και βελτίωση
και ανάπτυξη του δικτύου από την κύρια βάση μας στην Αθήνα, η οποία παρουσιάζει σημαντικές
προοπτικές ανάπτυξης αλλά και σαν κόμβος ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα
(2) Αύξηση των πτήσεων charter από την περιφέρεια, αλλά μειώνοντας παράλληλα τις τακτικές πτήσεις από
την περιφέρεια
(3) Διατήρηση του υψηλού επιπέδου υπηρεσιών και εξυπηρέτησης κατά την διάρκεια της πτήσης, που
αποτελεί και το διαχρονικό βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Ομίλου
(4) Παροχή νέων καινοτόμων υπηρεσιών προσφέροντας περισσότερες επιλογές στους επιβάτες μας και
συνεπακόλουθα δημιουργία επιπλέον εσόδων ανά επιβάτη από τη διακριτή τιμολόγηση επιπρόσθετων
υπηρεσιών
(5) Συνεχής ανάπτυξη του προγράμματος πιστότητας ώστε να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη των επιβατών
(6) Διατήρηση της ανταγωνιστικής δομής του κόστους στοχεύοντας χαμηλότερο λειτουργικό κόστος
αεροσκαφών

Σημαντικά τα (1) και (2) για το δίκτυο (hub το LGAV) αλλά σημαντικό και το (4) καθώς φαίνεται πως θα συνεχιστεί το μοντέλο των ancillary χρεώσεων. Για το (5) δε ξέρω τι ακριβώς σκέφτονται, αφού τα τελευταία χρόνια γίνεται μία απόσβεση των προνομίων (όπως και σε όλα τα προγράμματα βέβαια παγκοσμίως).

Δυστυχώς, από τα αποτελέσματα δε μπορούμε να συνάγουμε κάτι για τη δομή κερδών μεταξύ "bare" εισιτηρίων και "ancillary" (εκτός αν έχασα κάτι), που θα ήταν ενδιαφέροντα στοιχεία για ανάλυση.
 
(6) Διατήρηση της ανταγωνιστικής δομής του κόστους στοχεύοντας χαμηλότερο λειτουργικό κόστος
αεροσκαφών

Να πω καμιά κακία τώρα, ή όχι;

Τι ακριβώς σημαίνει «χαμηλότερο λειτουργικό κόστος»; Γιατί (λέω εγώ, την κακία μου), αυτό μπορεί να σημαίνει από μείωση κόστους catering (=λιγότερο σε ποσότητα/χειρότερο/αμφίβολης ποιότητας φαγητό) μέχρι αλλαγή seating arrangement (σαρδελοποίηση).
 
Ο Ε. Βασιλάκης στην χθεσινή ενημέρωση των επενδυτών για τα αποτελέσματα του 2018 είπε διάφορα ενδιαφέροντα πράγματα για την στρατηγική και της προοπτικές της εταιρείας.

Aegean: Η αλλαγή στο «μείγμα» του στόλου και το ομολογιακό
Γιατί η Aegean στρέφεται στα ιδιόκτητα αεροπλάνα. Το ομολογιακό δάνειο και οι διαπραγματεύσεις με τους χρηματοδότες. Ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά το 2019 και οι ενδείξεις για την τουριστική κίνηση.
Τις ενδείξεις για τη φετινή τουριστική ζήτηση για την Ελλάδα καθώς το νέο σκηνικό ανταγωνισμού διαμορφώνεται στην ελληνική αγορά αερομεταφορών το 2019 αλλά και τους λόγους για τους οποίους η Aegean Airlines ΑΡΑΙΓ -2,32% αλλάζει το «δομικό» μοντέλο του στόλου της μετέφερε σε χρηματοοικονομικούς αναλυτές ο πρόεδρος της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας Ευτύχιος Βασιλάκης, παρουσιάζοντας τα οικονομικά της αποτελέσματα του 2018.

Ο πρόεδρος της Aegean εξήγησε πως η εταιρεία κατάφερε να φθάσει το 1,10 δισ. ευρώ έσοδα και σχεδόν 14 εκατ. επιβάτες, σε μια χρονιά κατά την οποία δέχθηκε ισχυρό ανταγωνισμό σε συνδυασμό με τη σημαντική αύξηση στις τιμές καυσίμων.
Περισσότερα εδω: https://www.euro2day.gr/news/enterp...nea-strathgikh-piso-apo-to-meigma-stoloy.html
 
Αποτελέσματα τριμήνου 2019

Ζημιές 35.2 εκ (έναντι 30.8 εκ πέρσι) στο "παραδοσιακά πιο αδύναμο τρίμηνο", παρότι υπήρξε μια νωθρή αύξηση της κίνησης (9% στο εξωτερικό και 4% στο εσωτερικό) και των εσόδων (4%).

Η πληρότητα αυξήθηκε στο 82.3% από 81.2% καθώς και οι προσφερόμενες θέσεις αυξήθηκαν κατά 5%. Είμαι περίεργος να δω, πως θα είναι το τρίμηνο 2020 με το κουτσουρεμένο πρόγραμμα που έχει ανακοινωθεί αυτή τη στιγμή.
 
Σε χθεσινό δελτίο τύπου η Αιγαίου αναφέρει μεταξύ άλλων:

1. Αύξηση στην επιβατική κίνηση το πρώτο 9μηνο του 2019 κατά 7% ( σύνολο 11.632.353 επιβάτες )
2. Αύξηση της διεθνούς επιβατικής κίνησης από την Αθήνα κατά 11%
3. Ποσοστό πληρότητας πτήσεων στο 83.8% ( βελτίωση κατά 1.1% από το αντίστοιχο διάστημα το 2018 )

Το νέο θερινό πρόγραμμα δρομολογίων θα ανακοινωθεί στο τέλος του μήνα.

https://en.about.aegeanair.com/media-ce ... 1568628427
 
Η Aegean μπαίνει στο Ελληνικό!

H Aegean αποκτά σε πρώτη φάση το 1,66% της Lamda Development - Στα 20 εκατ. ευρώ η συνολική της επένδυση μετά την αύξηση κεφαλαίου της Lamda. Με τη σύμπραξη αυτή, η AEGEAN ανακηρύσσεται ως ο «Επίσημος Αερομεταφορέας του Ελληνικού»


πηγή: https://www.protothema.gr/economy/artic ... -elliniko/
 
Top