gonzo":1vvhpwwj said:
...Ισώς αυτή να ήταν και η σωστή κίνηση όταν δημιουργήθηκε η Hellas Jet(ενα νέο άγνωστο όνομα για το επιβατικό κοινό με νεα αεροσκάφη(υψυλής ενοικίασης) με service όμως πολύ πιο πάνω απο τα τότε ελλήνικά δεδομένα,που δεν προσπάθησε ποτέ να ανταγωνιστεί σε εσωτερικά δρομολόγια)...
Η Hellas Jet όμως τότε δημιουργήθηκε κάτω από τελείως διαφορετικές συνθήκες. Ήταν περισσότερο ένα "όχημα" για να εισέλθουν οι Κ.Α. στην Ελληνική αγορά, πριν το 2004 που η Κύπρος μπήκε στην Ε.Ε., οποότε οι Κ.Α. δεν μπορούσαν να δραστηριοποιηθούν στην Αθήνα απευθείας. Λίγα χρόνια πριν (γύρω στο 2000) οι Κ.Α. είχαν εκφράσει ενδιαφέρον να αγοράσουν την Ο.Α. ή μέρος των μετοχών της σε ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση. Μετά τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου το ενδιαφέρον για την Ο.Α. έπαψε να υφίσταται, και στράφηκε προς την Axon Airlines του Λιακουνάκου. Τελικά ούτε αυτό έγινε, η Axon έκλεισε και οι Κ.Α. προτίμησαν να δημιουργήσουν μια θυγατρική στην Αθήνα, και έτσι προέκυψε η Hellas Jet.
Το προϊόν που προσέφερε ήταν σίγουρα πολύ υψηλό σε σχέση με τα τότε Ελληνικά δεδομένα, ίσως να ξεπερνούσε ακόμα και την ίδια την Κ.Α.. Όμως τότε οι Κ.Α. είχαν κάνει ένα αδικαιολόγητα μεγάλο άνοιγμα (Α330, πλήρης ανανέωση στόλου Eurocypria με Β737-800, αύξηση στόλου Κ.Α., λειτουργία Hellas Jet) και η Hellas Jet ξεκίνησε σε λάθος οικονομική βάση, με ένα πανάκριβο αεροδρόμιο σαν έδρα, αποκλειστικά με δρομολογημένες πτήσεις προς άλλα ακριβά αεροδρόμια (Λονδίνο Heathrow, Βρυξέλλες, Παρίσι Charles de Gaulle, Ζυρίχη και αργότερα Λονδίνο Gatwick και Manchester). Δεν ενεπλάκησαν βεβαίως καθόλου σε γραμμές που δραστηριοποιείτο η Aegean (Ιταλία, Γερμανία) για να αποφύγουν τον ανταγωνισμό με μια εταιρεία που ήδη έδειχνε τα δόντια της. Όμως έτσι όπως λειτουργούσε, η Hellas Jet αποτελούσε μια ανοιχτή πληγή για τις Κ.Α., και ίσως ήταν η απαρχή των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν σήμερα, υπό την έννοια ότι μετά από μερικές καλές χρονιές όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα στα τέλη της δεκαετίας 1990 -αρχές 2000, δεν έβαλαν στην άκρη κάτι για να αντιμετωπίσουν τυχόν δύσκολες καταστάσεις. Η Hellas Jet πωλήθηκε σε 2 "δόσεις" στην Air Miles, και δραστηριοποιήθηκε στις πτήσεις charter, μπόρεσε να κάνει ένα μικρό κέρδος κάποια στιγμή, αλλά ήταν ήδη αργά και τώρα υπάρχει μόνο στα "χαρτιά" (σε αδράνεια).
Από την άλλη, η δημιουργία από την Aegean βάσης στην Κύπρο άλλαξε τα δεδομένα. Είναι όμως το "οφθαλμός αντί οφθαλμού" η ενδεδειγμένη λύση; Η Aegean είναι πλήρες μέλος της Star Alliance και regional partner της Lufthansa. Οι Κ.Α. ναι μεν έχουν συνεργασίες με εταιρείες της SkyTeam, όμως δεν είναι μέλος της. Ουσιαστικά πορεύονται μόνες τους, χωρίς τα προνόμια που μπορεί να επιφέρει η συμμετοχή ως πλήρες μέλος σε μια συμμαχία.
Και με δεδομένα τα οικονομικά προβλήματα στην Ελλάδα - ήδη πολλές Κυπριακές εταιρείες σε άλλους τομείς που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν σοβαρά προβλήματα λόγω της Κρίσης - δεν νομίζω ότι ένα άνοιγμα προς την Ελλάδα είναι η καλλίτερη κίνηση, ειδικά όσον αφορά πτήσεις εξωτερικού.