Mηχανικός αεροσκαφών

επειδη ειδα σε παλιες δημοσιευσης κατι ΤΕΙ τεχνολογος αεροσκαφων κτλ. Εγω τελειωσα την Ωμεγα το 1990 η γνωμη μου ειναι οτι αποκομισα απιστευτη γνωση ειχα την τυχη επειδη ο Σιοτροπος που ηταν και ιδιοκτητης του αρεσε να μας φαιρνει καθηγητες απο ΣΜΑ και μηχανικους απο Αμερικη, πραγματικα ηταν φοβερη εμπειρια και γνωση.
 
Δηλαδή υπονοείτε ότι τα ΤΕΙ δεν αξίζουν; Ή έχετε θετική άποψη περί αυτών;
 
Σχετικά με τους τεχνικούς αεροσκαφών

Δυστυχώς λόγω των πανελληνίων δεν κατάφερα να περάσω στην σχολή(που είναι τελείως άηρη με αυτό που ασχολείται όλο το φορουμ) που ήθελα αλλά δεν ήθελα να πάω ουτε στο μηχανικών αεροσκαφών τει Χαλκίδας σαν και ήξερα οτι γενικά τα τει εκεί πέρα είναι άθλια και από πλευράς καθηγητών αλλά και από υποδομές κτλπ. επίσης δεν είχα βγάλει ουτε καν τα μόρια για πολυτεχνείο επομένως κατέλυξα σε ένα τει αυτοματισμού (όχι στην χαλκίδα φυσικά) και επειδή με ενδιαφέρουν τα αεροπλάνα όσον αφορά στην συντίρηση κτλπ. Θα ήθελα να με κατατοπείσετε πλήρως και αναλυτικά σε τι μου προτείνετε να κάνω γιατί η σχολή μου παρέχει κάποια μαθήματα που έχουν σχέση με τα αεροπλάνα όπως το μάθημα των κινητήρων και άλλα μαθήματα που έχουν μια έμμεση σχέση με τα αεροπλάνα
 
Καλησπέρα. Καταρχάς μπράβο σου,που πέρασες στην ανώτερη εκπαιδευση. Αν διαβασεις προσεκτικά τις προηγούμενες απαντήσεις στο παρόν θέμα, θα βρείς πολλά ενδιαφέροντα πραγματάκια. Τότε,ίσως αποφασίσεις τι ακριβώς θέλεις να κάνεις. Δυστυχώς , εσύ πρέπει να αποφασίσεις,ασχετα απο ότι εμείς σου γράψουμε. Καλή αρχή.
 
Καλησπέρα. Είναι η τελευταία μου χρονιά φέτος και έχω αποφασίσει να γίνω μηχανικός αεροσκαφών και να δουλέψω στην πολιτική αεροπορία. Διάβασα αρκετά μεγάλο μέρος του site αλλά έχω ακόμα κάποιες αμφιβολίες
Αν λοιπόν κατάλαβα καλά με το που γίνει κανείς 18 μπορεί να πάει στην ΕΑΒ, ΗΑΤΑ, ΟΑ να περάσει το part 147, να πάρει το Β1 και τελικά μετά από 3 χρόνια να δουλέψει σε κάποια αεροπορική εταιρία. Αφού το κάνει αυτό θα μπορεί να δουλέψει και σε άλλες αεροπορικές εταιρίες στο εξωτερικό. Τέλος τα τει, ιεκ δεν προτείνονται.
Παρακαλώ όποιος μπορεί, ας απαντήσει για να βγάλω ένα συμπέρασμα από όλα αυτά.

Υ.Γ. : Από ΣΤΥΑ μπορεί κανείς τελικά να πάει στην πολιτική αεροπορία;
 
ThanasisAngelidis":1ft5atkw said:
Αν λοιπόν κατάλαβα καλά με το που γίνει κανείς 18 μπορεί να πάει στην ΕΑΒ, ΗΑΤΑ, ΟΑ να περάσει το part 147, να πάρει το Β1 και τελικά μετά από 3 χρόνια να δουλέψει σε κάποια αεροπορική εταιρία.

Η σωστή σειρά είναι:
1. Σχολή πιστοποιημένη για βασική εκπαίδευση κατά Part-147 (HATA, EAB κτλ)
2. Στην αποφοίτηση παίρνεις το Basic Training Certificate και όχι το Β1.
3. 2 χρόνια εργασίας σε οργανισμό συντήρησης πιστοποιημένο κατά Part-145 στην κατηγορία αεροσκαφών που έχεις κάνει το βασικό σου
Για παράδειγμα εγώ έχω κάνει το Β1.1 που αναφέρεται σε αεροσκάφη πάνω των 5700kg MTOW. Δεν μπορώ να πάω και να υπογράψω ως Β1 αεροσκάφη μικρότερης κατηγορίας ή ελικόπτερα.
Η απόδειξη προϋπηρεσίας 2 ετών & το πιστοποιητικό 147 είναι που θα σου δώσουν το Β1 από την ΥΠΑ.

Αυτό που έχει αλλάξει είναι ο χρόνος που ισχύουν τα μαθήματα (modules) που έχεις περάσει. Παλιότερα ήταν 5 χρόνια, οπότε δεν σου έμενε χρόνος να κάνεις στρατιωτικό, αλλά τώρα έχω ακούσει πως έχει γίνει 10 χρόνια.
Αν ξέρει κάποιος ας απαντήσει ή αν θέλεις να είσαι 100% σίγουρος ρώτα την ΥΠΑ.

Για να δουλέψεις στο εξωτερικό δεν είναι απαραίτητο να πάρεις πρώτα το Β1.
Καλό είναι να έχεις τελειώσει την σχολή 147 έτσι ώστε να βλέπει κάποιος εργοδότης πως το Β1 για εσένα είναι απλά θέμα χρόνου.

Υπάρχει συμφορουμίτης που έκανε την καλύτερη κίνηση και έφυγε από Ελλάδα προτού πάρει το Β1. Δούλεψε ως βοηθός και τώρα είναι σε πολύ καλή θέση και με Β1 και με τύπους και και και...
Θέλει ψάξιμο και τύχη και υπομονή.
Βήμα βήμα μέχρι να φτάσεις εκεί που επιθυμείς.
 
Αντιγράφω απο την νομοθεσία:
66.A.25
b) The training courses and examinations shall be passed within 10 years prior to the application for an aircraft maintenance licence or the addition of a category or subcategory to such aircraft maintenance licence. ...

Tα υπόλοιπα όπως ακριβώς σου τα είπε ο B737Mech.
Βήμα-βήμα και πολύ διάβασμα και ψάξιμο!

Καλή συνέχεια!
 
Για να πάει κανείς στο εξωτερικό πρέπει να έχει και τα χρήματα που δυστυχώς δεν υπάρχουν. Για αυτό σκέφτομαι να πάρω το Β1 στην Ελλάδα. Όσο για το type training, διαλέγεις έναν τύπο αεροσκάφους πχ Boing 737 και είσαι ιδικός μόνο σε αυτό; Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Τώρα έχω μια πιο ξεκάθαρη εικόνα.

Α και κάτι τελευταίο. Επειδή όπως είπα τα λεφτά δεν υπάρχουν, μπορώ να δώσω εξετάσεις στην ΥΠΑ που αν κατάλαβα έρχεται πολύ πιο φθηνά από την ΕΑΒ, ΗΑΤΑ, ΟΑ πάντα ώμος με τις ίδιες προοπτικές εργασίας;
 
Η μαγική ερώτηση είναι:
Θα βρεις δουλειά στην Ελλάδα για να μαζέψεις την προϋπηρεσία που απαιτείται για να πάρεις το Β1 όταν θα είσαι απόφοιτος σχολής 147;

Για αυτό σου λέω φύγε με το που αποφοιτήσεις αν βρεις κάτι.
Το πιστοποιητικό σπουδών από την όποια σχολή 147 είναι αναγνωρισμένο σε όλα τα κράτη μέλη της EASA. Δεν είναι ανάγκη λοιπόν να εκδοθεί το Β1 από την Ελληνική ΥΠΑ όταν μαζέψεις την κατάλληλη προϋπηρεσία.

Για τον τύπο είναι όπως το είπες όσον αφορά το δικαίωμα υπογραφής του Certificate of Release to Service (CRS).

Τώρα για τις σχολές, επειδή αναφέρεσαι στο χρήμα και μάλλον δεν σου έχουμε διευκρινίσει κάτι, διάβασε παρακάτω.
Όλες οι πιστοποιημένες σχολές κατά part 147 μπορούν να οργανώνουν εξετάσεις για τα modules και πηγαίνεις να δίνεις. Είναι άλλο αυτό και άλλο να παρακολουθείς την βασική εκπαίδευση κατά 147 που συνήθως είναι δυόμιση ακαδημαϊκά χρόνια. Αν κάνεις το πρώτο, τότε θα χρειαστείς 5 χρόνια προϋπηρεσίας για να πάρεις το Β1, ενώ αν κάνεις το δεύτερο 2.

2. for category B2 and subcategories B1.1 and B1.3:
(i) 5 years of practical maintenance experience on operating aircraft if the applicant has no previous relevant technical training; or
(ii) 3 years of practical maintenance experience on operating aircraft and completion of training considered relevant by the competent authority as a skilled worker, in a technical trade; or
(iii) 2 years of practical maintenance experience on operating aircraft and completion of a basic training course approved in accordance with Annex IV (Part-147);

Το παραπάνω είναι από την νομοθεσία και αυτά που συζητούμε είναι το (i) & (iii).
Το (ιι) ξέχνα το και μην το ψάξεις... Θα χαθείς.

Επειδή όπως λες χρήμα δεν υπάρχει, πρέπει να ρωτήσεις την κάθε σχολή πόσο χρεώνει για το (ιιι) έτσι ώστε να δεις τι μπορείς να επιλέξεις για το μέλλον σου.
 
Με άλλα λόγια είτε διαβάζεις μόνος τα modules (πρέπει να τα παραγγείλω η κάτι τέτοιο;) (που υποθέτω πως δεν θα είναι όλα καθώς κάποια προορίζονται για πρακτική) και όταν είσαι έτοιμος δίνεις τις εξετάσεις ,είτε (αν βρω τα λεφτά) πάω σε μια σχολή και ξεμπερδεύω σε 2 χρόνια με το part 147 και φεύγω για προϋπηρεσία. Να υποθέσω πως αν κάνω 2 ή 5 χρόνια προϋπηρεσία θα είναι έμμισθη δηλαδή θα μπορώ να καλύψω τα όποια έξοδα θα έχω π.χ αν πάω στο εξωτερικό ή μείνω στην Ελλάδα. Τώρα το πιο σημαντικό… Έχω πολλές πιθανότητες να βρω δουλεία πάνω σε αυτό το θέμα όταν σπουδάσω η όταν είναι να πάω για προϋπηρεσία; Οι γονείς μου, μού λένε πως είναι πεταμένα λεφτά και χρόνος αλλά πιστεύω πως πιο καλά θα είναι αν δουλέψω σαν μηχανικός στην αεροπορία παρά να περάσω σε κάποιο πανεπιστήμιο/πολυτεχνείο στην Ελλάδα. Εξάλλου, ποιος πληρώνετε καλά σήμερα… (στην Ελλάδα τουλάχιστον) :(

Και κάτι άλλο. Αν πάω μέσο τα 5 χρόνια προϋπηρεσίας εκτός του ότι χάνω κάποια χρόνια μήπως θα με πάρουν και πιο δύσκολα;
 
Top