Mηχανικός αεροσκαφών

Αγαπητοί φίλοι
Ονομάζομαι Ρωμαίος Νικόλαος και είμαι υπεύθυνος εκπαίδευσης στην ΕΑΒ στο Part 147 εγκεκριμένο Οργανισμό παροχής εκπαίδευσης και εξετάσεων για απόκτηση πτυχίου κατά EASA Part 66.
Θα ήθελα να σας γνωρίσω ότι σχεδιάζεται η έναρξη τον Φεβρουάριο 2010 των μαθημάτων Βασικού πτυχίου για τις κατηγορίες Β1.1 & Β2, διάρκειας 400 ημερών το καθένα, εκ των οποίων 240 ημέρες είναι η θεωρητική κατάρτιση και 160 ημέρες η πρακτική. Το πτυχίο που θα αποκτηθεί θα είναι ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΠΛΗΡΩΣ σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση ως "CERTIFICATE OF RECOGNITION" από Φορέα κατά EASA Part 147 (η πιστοποίηση της ΕΑΒ είναι EL.147.002), και απαιτεί ΜΟΝΟ 2 έτη πρακτικής εμπειρείας σε συντήρηση αεροσκαφών για την απόκτηση της άδειας από την ΥΠΑ ή άλλη Ευρωπαϊκή χώρα, σε αντίθεση των 3 ετών που απαιτούνται μετά από σπουδές σε μη-αναγνωρισμένο κατά Part-147 σχετικό σχολείο ή 5 έτη χωρίς κανένα σχολείο.
Για την απόκτηση άδειας (πτυχίου) από την ΥΠΑ ή την αρχή άλλης Ευρωπαϊκής χώρας κατά EASA Part 66, εκτός από την προϋπηρεσία απαιτούνται επιτυχείς εξετάσεις στα αναγκαία γνωστικά αντικείμενα για τη κατηγορία του πτυχίου, οι οποίες μπορούν να γίνουν στην ΕΑΒ (Εγκεκριμένος φορέας διενέργειας εξετάσεων). Θα πρέπει να τονιστεί ότι το περιεχόμενο των σπουδών καλύπτουν απόλυτα τα γνωστικά αντικείμενα και κατά συνέπεια είναι φυσικό οι πιθανότητες επιτυχίας να είναι ιδιαίτερα υψηλές.
Το κόστος για κάθε κύκλο σπουδών είναι 17000 €, με 10% προκαταβολή κατά την εγγραφή και το υπόλοιπο σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις.
Μετά την αποφοίτηση είναι αναγκαία η απόκτηση 2 ετών εμπειρείας σε περιβάλλον συντήρησης αεροσκαφών (πολιτικού νηολόγιου) που μπορεί να γίνει σε οποιοδήποτε εταιρεία, λαμβανομένου δε υπ' όψη του γεγονότος ότι οι απόφοιτοι θα είναι ήδη κατηρτισμένοι θεωρητικά (και πρακτικά εξοικειομένοι) θα είναι σχετικά εύκολη η απορρόφησή τους.
Πιστεύουμε ότι είναι ο πλέον γρήγορος δρόμος για να ξεκινήσει κάποιος καριέρα ως Μηχανικός Συντήρησης Αεροσκαφών με καλές προοπτικές για το μέλλον στην Ελλάδα ή την Ευρώπη.
Το site Της ΕΑΒ για το φορέα κατά Part 147 είναι: http://www.part66.gr, όπου αναγράφονται τα τηλέφωνα επικοινωνίας και όλες οι σχετικές πληροφορίες.
 
Μηχανολόγος Μηχανικός - Μηχανικός Αεροσκαφών

Καλησπέρα σε όλους....

Είμαι πτυχιούχος Μηχανολόγος Μηχανικός ΤΕΙ και με ενδιαφέρει σαν επάγγελμα ο Μηχανικός Αεροσκαφών. Θα ήθελα να ρωτήσω εάν έχω την δυνατότητα να δουλέψω σαν Μηχανικός Αεροσκαφών με το πτυχίο(τί βαρύτητα έχει) που έχω και σε ποια βαθμίδα, εννοώ σαν βοηθός, σαν υπομηχανικός κτλ....Επίσης εάν μπορείτε να μου πείτε ποιος είναι ο μισθός του ανειδίκευτου(εάν στην χειρότερη κατατάσσομαι εδώ), τις δυσκολίες που έχει σαν δουλειά(ωράριο, τρέξιμο) και εάν πούμε ότι προσλαμβάνομαι θα πρέπει να ακολουθήσω κάποια μαθήματα για να πάρω κάποιο πτυχίο(Β1 ή Β2 Μηχανικός και τί μισθούς παίρνουν)....

Θα ήθελα πολύ να με ενημερώσετε γενικά η ειδικά με το θέμα του Μηχανικού Αεροσκαφών που με απασχολεί.....Σας ευχαριστώ πολύ.....
 
Re: Μηχανολόγος Μηχανικός - Μηχανικός Αεροσκαφών

Φυσικά και μπορείς.

Το πτυχίο που έχεις είναι σχετικό με το επάγγελμα του μηχανικού αεροσκαφών.Η πορεία των μηχανικών αεροσκαφών είναι ίδια για όλους ,δεν εξαρτάται από το τί πτυχίο έχεις.
Ότι πτυχίο και να έχεις αρχίζεις με τον ίδιο τρόπο.Η διαδικασία είναι ίδια για όλους.

Θα αρχίσεις ως ανειδίκευτος μηχανικός (unlicensed aircraft engineer), θα μαζέψεις προϋπηρεσία κάποια συγκεκριμένα χρόνια (εδώ εξαρτάται από το πτυχίο σου) και στη συνέχεια θα δώσεις εξετάσεις στην ΥΠΑ σε μια συγκεκριμένη ύλη που αποτελείται από συγκεκριμένα modules για να πάρεις το βασικό πτυχίο B1 part 66 και να γίνεις licensed aircraft engineer.Από τη στιγμή που θα πάρεις το Β1 και εφόσον το επιθυμεί η εταιρία που εργάζεσαι θα αρχίσεις να πιστοποιήσαι σε συγκεκριμένους τύπους αεροσκαφών και κινητήρων.

Αυτή είναι η διαδικασία πάνω κάτω.

Λίγες πληροφορίες ακόμα:
Η ύλη του Β1 είναι δύσκολη.Αποτελείται από ορισμένα modules ξεχωριστά μεταξύ τους.Λόγω του ότι έχεις τελειώσει μηχανολόγος το πτυχίο σου αναγνωρίζεται από την ΥΠΑ και κάποια modules τα περνάς αυτόματα(κυρίως τα γενικά φυσικομαθηματικά,στατικές,αντοχές,θερμοδυναμικές κλπ).

Τα χρόνια που απαιτούνται να εργαστείς ως ανειδίκευτος εξαρτάται από το πτυχίο σου.Κάποιος με σχετικό πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ μηχανολογίας πχ ή κάτι άλλο σχετικό θα χρειαστεί 3 χρόνια.
Ένας χωρίς καθόλου σχετικό πτυχίο θέλει 5 χρόνια.
Ένας που έχει τελειώσει σχολή πιστοποιημένη κατά EASA Part 147 θέλει 2 χρόνια.

Εσύ με το πτυχίο σου λοιπόν θες 3 χρόνια.

Μπορείς από τώρα να αρχίσεις να δίνεις modules χωρίς να έχεις αρχίσει να δουλεύεις.

Η ύλη του B1 υπάρχει εδώ http://www.ypa.gr/up/files/exetasyli.doc

Αν θες να ρωτήσεις κάτι άλλο ρώτα ;)
 
Γνωρίζεις που κυμαίνονται περίπου οι μισθοί.....
Τέλος σαν δουλειά είναι όντως αρκετά δύσκολή και με <άτσαλα> ωράρια....;

Σ' ευχαριστώ πολύ.....
 
Μπορείς να ξεκινήσεις από χιλιάρικο και αναλόγως προσόντων ανεβαίνεις.

Δεν είμαι μηχανικός αεροσκαφών οπότε δεν μπορώ να σου επ'ακριβώς για τις συνθήκες.Με συζήτηση όμως που έκανα με μηχανικό της ΟΑ μου είχε πει ότι μέχρι να γίνεις πιστοποιημένος η δουλειά είναι δύσκολη από πλευράς συνθηκών.Δηλαδή όσο θα δουλεύεις ως ανειδίκευτος οι συνθήκες είναι δύσκολες γράσσα,λαδια, αρκετά κουραστικές συνθήκες με αλλαγες κινητηρων, αλλαγες τροχοφρενων σε καθημερινη βαση, και γενικα δουλεια μεσα στο υποστεγο που ειναι και πολυ κουραστικη και πολυ μουτζουρα, αλλά και πολυ υπευθυνη φυσικά.

Όταν πάρεις το Β1 ασχολείσαι με διερεύνηση βλαβών και πιο σημαντικά πράγματα ενώ τις καθημερινές εργασίες τις κάνουν οι βοηθοί σου.

Τα ωράρια πιθανώς να είναι άτσαλα.Θα χρεαστεί να δουλέψεις βράδυ ή ώρες περίεργες λόγω έκτακτης συντήρησης ή επειδή το αεροπλάνο να πρέπει να είναι έτοιμο σύντομα για πτήση.
Θα είσαι στο υπόστεγο,στη πίστα και ίσως να είναι δύσκολα.

Αν γουστάρεις όμως τα αεροπλάνα θα σε αποζημιώσει.

Αυτά προς το παρόν.
 
Σ' ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες που μου έδωσες, ήσουν κατατοπιστικότατος και μου έλυσες αρκετές απορίες.....
Θα στείλω μερικά βιογραφικά και ελπίζω να πάνε όλα καλά και πάλι σ' ευχαριστώ.....
 
To πόσα θα πάρεις είναι και λίγο σχετικά με το που θα κάνεις αίτηση, πχ όταν ξεκίνησα στην Swiss o μισθός ήταν περίπου 4000 CHF δλδ περίπου 2800 € .

Τώρα σαν CRS staff (B1-B2) ο μισθός ειναί πάλι ανάλογος το που είσαι, πχ στο υπόστεγο είναι περιπου 5300 ελβετικά. Στην πίστα αγγιζει τα 6500 ελβέτικα λόγο των βραδύνων.

Αρκέτες μεγάλες εταιρείες που ψάχνουν για βοηθούς με εμπειρία ή χωρίς. Η διαφορά είναι οτι αν έχεις κάποια σχετική προυπήρεσια σε κάποιο τύπο, έχεις πολλές πιθανότητες να βγείς στο Line, αλλιώς θα χωθείς στο Base Maintenance.

Τα tasks που θα κάνεις είναι ανάλογα την εμπιστοσύνη που θα εμπνεείς σε αυτόν που θα δώσει το CRS.
Π.χ. παρόλο που είμαι Β1 έχω έναν βοηθό ο οποίος έχει σχεδόν πενταπλάσια εμπειρία στα 320 από εμένα.......

Σχετικά με τις βάρδιες, στο υπόστεγο στην εταιρεία που είμαι είναι 3 βαρδιες.
Δευτέρα – Παρασκευή 06:30-15:30 & 13:00-22:00
Και 6on – 4off 06.30-16:15.
Στο Line που είμαι είναι 5on-5off μια βάρδια 07:30-19:30 και η άλλη 19:00-06:00.
Υπάρχει και το line που τα παιδιά είναι μόνιμα νύχτα 5-5 21:00-08:00.


Ελπίζω να σου έδωσα μια εικόνα.
 
H σχολή τεχνικων αεροσκαφων στην χαλκίδα τι επαγγελματικεϛ προοπτικεϛ εχει;ευχαριστω...
 
Καμμία!
Δεν βρίσκουν δουλειά οι απόφοιτοι του Imperial και του Queen Anne με εξειδικεύσεις μέσα στη Rolls Royce, τη Snecma κλπ και θα βρούν οι απόφοιτοι της Χαλκίδας με καφεδοεπισκεψούλες στην ΕΑΒ?
 
Έχει το imperial σχολή μηχανικών αεροσκαφών?
 
Top