LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Και για να περάσουμε στα ευρωπαικά δεδομένα πρέπει να στείλουμε το αεροδρόμιο τέρμα Θεου;Ακόμα και στην Ευρώπη η πλειοψηφία των αεροδρομίων βρίσκεται σε απόσταση το πολύ εντός 20 χιλιομέτρων από το κέντρο της πόλης που εξυπηρετούν.Ειδικά όταν μιλάμε για περιφερειακά αεροδρόμια.Δε ζητώ να γίνουν εκπτώσεις σε θέματα ποιότητας ή τεχνικής αξιοπιστίας, απλά να ληφθεί υπόψη το μείζον θέμα της εγγύτητας.Δεν πρόκειται να δημιουργηθεί ένα υπερhub, ούτε και το αντίπαλο δέος στο αεροδρόμιο της Αττάλειας ή της Μαγιόρκα ( τα οποία βέβαια είναι πολύ κοντά στο κέντρο της πόλης).Ένα συμαζεμένο αεροδρόμιο μεσαίας επιβατικής κίνησης που να μπορεί να αντέξει το βάρος του καλοκαιριού χρειάζεται.Εδώ κλείνω τη δική μου προσέγγιση.Είναι ένα θέμα με ψωμί,αλλά τη δική μου οπτική την εξάντλησα.
 
Προφανώς θα υπάρχουν χωροταξικά θέματα, δεν ξέρω αν υπάρχει εναλλακτική στο Ηράκλειο από άποψη έκτασης για νέο αεροδρόμιο - εαν και εφόσον αυτό είναι το καλύτερο - αλλά να λέμε ότι 30χλμ είναι πολύ είναι μάλλον υπερβολικό. Με έναν σωστό αυτοκινητόδρομο, δεν θέλεις πάνω από 20λεπτά. Χώρια που πρέπει να λάβουμε υπόψιν και θέματα θορύβου και μόλυνσης.

Η απόσταση επίσης είναι σχετική, μην ξεχνάμε από πού πετάει γεμάτη η Ryanair... :banana:
 
Ο σωστός αυτοκινητόδρομος ή αλλιώς ΒΟΑΚ και κάθετοι είναι άλλη μια περίπτωση αλλά Καστέλλι, ίσως και χειρότερη... Α, βρήκαν τη λύση πρόσφατα... αφού δεν έχουμε λένε, (δε σας δίνουμε λεφτά) να φτιαχτεί ο δρόμος... ε τότε ας μπούνε διόδια...

Άρα έχουμε και λέμε... 35-40 λεπτά για Καστέλλι, ίσως διόδια, 5-10 λεπτά μεγαλύτερη διάρκεια πτήσης (όπως λένε) άρα υποθέτω και λίγα ευρώ παραπάνω το κόστος, + μεγαλύτερα τέλη αεροδρομίου να κερδίσει κι ο καημένος επενδυτής, μια χαρά μας βλέπω όλους εμάς που χρειαζόμαστε το αεροπλάνο εκτός από τουριστικούς λόγους...

Η έκταση του τωρινού αεροδρομίου μαζί με τα δύο στρατόπεδα είναι τεράστια... κάποιοι τη λιγουρεύονται...
 
επέκταση και αναβάθμιση εγκαταστάσεων σημαίνει και επέκταση του 12-30 προς την θάλασσα .αλλιώς πάλι θα έχεις ενα περιφερειακό περιορισμένο αεροδρόμιο λόγο διαδρόμου (27-09)
 
@kbrin

Σχετικά με το άρθρο που παρέθεσες, μερικά ερωτήματα έχουν ήδη απαντηθεί. Πρώτα απο όλα ποιος είπε πως το αεροδρόμιο χτίζεται με βασικό σκοπό την πραγματοποίηση υπερπόντιων πτήσεων?
Το υφιστάμενο αεροδρόμιο είναι ένα αίσχος για μια χώρα που θέλει να επενδύσει στο τουρισμό και θέλει να θεωρείται αναπτυγμένη. Όλα τα ελληνικά αεροδρόμια πρέπει να αναβαθμιστούν άμεσα γιατί αλλιώς θα χάσουμε το παιχνίδι.
Επιπλέον, jumbos πραγματοποιούν ήδη πτήσεις στο Ηράκλειο και στην Ρόδο με 400+ επιβάτες on board που προέρχονται απο την Ρωσία (δεν χρειάζεται να έρχονται πτήσεις απο Αμέρικα για να δεις Jumbo).
Επίσης, το σχέδιο κατασκεύης προβλέπει πως ο ανάδοχος θα είναι υπεύθυνος για την σύνδεση του αεροδρομίου με τους τοπικούς άξονες.
Όσο αφορά τα υπόλοιπα ερωτήματα, το μόνο που έχω να πω είναι πως δεν μπορούμε να έχουμε και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο.
Τέλος, το Καστέλλι έπρεπε ήδη να λειτουργούσε.
 
Πολύ σωστό το άρθρο που παρέθεσε ο φίλος από το cretalive.Και φυσικά το θέμα δεν είναι τα υπερπόντια μόνο.Αλλά και αυτή η ευκολία με την οποία προτάθηκε η συγκεκριμένη περιοχή για μετεγκατάσταση βρωμαέι από παντού.
Αντί να γίνει μια επέκταση προς θάλασσα του υπάρχοντος διαδρόμου.Κατόπιν μελέτης σοβαρής και όχι να αναβαθμίσουμε κάθε αεροδρόμιο του στρατού.Τα χω πει και τα χουν πει και άλλοι.Σε εποχές λιτότητας (για τον κόσμο) δεν περισσευουν λεφτά για να κάνει ο ντόπιος το γύρο του νησιού για να βρεί το αεροδρόμιο στα χωράφια της νότιας κρήτης.Καλοί οι Ρώσοι, αλλά και όσοι ντόπιοι μετακινούνται θα πρεπε να ληφθούν σοβαρά υπόψη, καθώς και ο επιχειρηματικός κόσμος που έχει τις δουλείες του στο βορρά του νησιού, εκεί που βρίσκονται και τα μεγάλα αστικά κέντρα.Πάντως φέτος το Νικ Καζ μια χαρά ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες.
 
@nsap

Υπερβολές περί αίσχους αεροδρομίου... το έχουμε ζήσει και το ζούμε πόσα χρόνια από κοντά, από μέσα, πετώντας σε low season, σε high season κτλ. Κανένας δεν αμφισβητεί ότι χρειάζονται να γίνουν πολλά και θα μπορούσαν να γίνουν πολλά.

Προφανώς δεν είναι τα super jumbo το μόνο ζητούμενο για το νέο αεροδρόμιο (εξάλλου το άρθρο το αναφέρει ως η "διαφορά") αν και η "αρχική διαφήμιση" του Καστελλίου ήταν ότι θα προσγειώνονται Α380.

Ο σχεδιασμός του αεροδρομίου γίνεται σε μια από τις πιο εύφορες γεωργικά περιοχές της Κρήτης, βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα 40 λεπτά από το Ηράκλειο (αν γίνουν οι δρόμοι άντε να μειωθούν στα 20 λεπτά), τα αεροπλάνα θα πρέπει να βγαίνουν στο Λυβικό για να προσγειώνονται αντίθετα στους βόρειους ανέμους με αύξηση κατά 5-10 min στο ταξίδι (ποιος θα απορροφήσει αυτό το κόστος;).

Πάμε τώρα στο Καζαντζάκης. Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου το θέλει καθώς το βολεύει απίστευτα που είναι δίπλα στο λιμάνι για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Μάλιστα θα γίνει καινούργιο τέρμιναλ στο υφιστάμενο μόνο για την κρουαζιέρα. Ο Βασιλάκης της ετζιαν επίσης έχει μιλήσει ότι ανεξάρτητα το αν θα γίνει ή όχι Καστέλλι θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί. Επίσης η έκταση γύρω από το αεροδρόμιο είναι τεράστια (126 ΣΜ και άλλα τριγύρω) Και όλο και περισσότεροι φοβούνται έχοντας παραδείγματα δρόμοι με διόδια, κόστοι Ελ. Βενιζέλος, ελληνική επιχειρηματικότητα κτλ, ότι αντί να ωφελήσει θα βλάψει τον τουρισμό που υπάρχει.

Όσο για τους οδικούς άξονες. ΒΟΑΚ δεν υπάρχει και δεν θα υπάρξει για χρόνια εκτός αν δεχτούμε οι ντόπιοι τα διόδια. ΝΟΑΚ μουαχχαχαχαχα... όσο για τους κάθετους πχ της Μεσσαράς και άλλοι υπάρχουν σχέδια από το '80 στα χαρτιά.

Το Βενιζέλος τι εύρος περιοχής καλύπτει; Η Κρήτη έχει 1 πολιτικό αεροδρόμιο της Σητείας, 2 στρατιωτικά-πολιτικά Ηράκλειο-Χανιά, 1 στρατιωτικό Καστέλλι και άλλο ένα που εγκαταλήφθηκε πλέον στο Τυμπάκι. Γιατί χρειάζεται ένα μεγάλο;
 
Top