LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δεν μπορώ να πω ότι δεν συμφωνώ (σε σχέση με τον καιρό δεν έχω ιδέα. ) Αν φύγει η μοίρα απο το HER τότε υπάρχει άπλετος χώρος για νέο τέρμιναλ και θέσεις στάθμευσης. Αν το θέμα είναι να μεγαλώσει και ο διάδρομος, τότε ίσως μπορεί να γίνει μία λύση αλά Μαδειρα, για 300 μέτρα(κάποιος ειδικός θα μπορούσε να μας πει αν γίνεται η δεν γίνεται αλλά δεν νομίζω ότι είναι τόσο απαγορευτικό. Υπενθυμίζω ότι το κόστος στην Μαδείρα για δίαδρομο 1000 μέτρων συν νέο τέρμιναλ ήταν στα 520 εκ. Ευρώ. Πολύ λιγότερο απο το 1,5b του Καστελίου. Παραμένει βέβαια το πρόβλημα της όχλησης των κατοίκων αλλά φαντάζομαι το ήξεραν όταν πήγαν και έχτισαν δίπλα. Τα πλεονεκτήματα του να παραμείνει στην Αλικαρνασσό είναι πολλά.
 
dtrach":3spkqeqz said:
Αν το θέμα είναι να μεγαλώσει και ο διάδρομος, τότε ίσως μπορεί να γίνει μία λύση αλά Μαδειρα, για 300 μέτρα

Το θέμα του LGIR δεν ήταν το μήκος του 09/27 αλλά ο λάθος προσανατολισμός του.

Αν παρέμενε το αεροδρόμιο εκεί, το σχέδιο ήταν να επεκταθεί o 12/30 στην θάλασσα (τουλάχιστον 1000 m)
 
Λόγω Καιρού?? Πόσες μέρες δημιουργεί πρόβλημα? 3 μέρες τον Χειμώνα? Καλά ναι σίγουρα, ο 12/30 είναι εξαιρετικά δύσκολο να μεγαλώσει...
 
dtrach":jxu84p23 said:
Λόγω Καιρού?? Πόσες μέρες δημιουργεί πρόβλημα? 3 μέρες τον Χειμώνα?

Όχι. Λόγω ανέμων.

Δημιουργεί πρόβλημα όλο το χρόνο. Ο διάδρομος αντί να είναι στη διεύθυνση των ανέμων της περιοχής είναι κάθετα σε αυτούς (crosswind).
 
Αυτή η περιβόητη μελέτη της ΥΠΑ και του ΕΜΠ για το λοξό δεν υπάρχει πουθενά στο ίντερνετ να τη δούμε; Αυτό που λυπάμαι περισσότερο με μια μετεγκατάσταση είναι όλες αυτές οι εγκαταστάσεις που ήδη υπάρχουν, που ήδη δόθηκαν πόσα και πόσα χρήματα ότι θα τα πετάξουν στα σκουπίδια... Το πιο πιθανό βέβαια είναι που φοβάμαι ότι θα μείνουν έτσι να ρημαγχθούν από τον καιρό ως ότου βρεθεί ένας "επενδυτής" (βλ Ελληνικό) να το πάρει τζάμπα να το "αξιοποιήσει" προς όφελος τίνος;
 
Πετούσα χτες από ΗΕR και γινόταν το έλα να δεις. Οι ανάγκες είναι δυσανάλογα μεγάλες του υπάρχοντος χώρου από άποψη σταθμού επιβατών. Το μεσημεράκι που ήμουν εκεί, υπήρχαν τεράστιες ουρές που με το ζόρι χωρούσαν εντός τέρμιναλ, άκουγα διάφορες γκρίνιες από Ρώσους και άλλους σλαβόφωνους που περίμεναν ποιος ξέρει πόσο για να κάνουν τσεκ-ιν κοκ. Οι Γάλλοι πιο ήρεμοι αλλά δεν νομίζω ότι εκτιμούν τις ουρές, ιδιαίτερα όταν οι διακοπές σου τελειώνουν.

Οι εγκαταστάσεις καθαυτές είναι γνωστό ότι είναι παλιές και θλιβερές και δεν αρμόζουν στο προϊόν της Κρήτης. Τα duty free (αφού σκαρφαλώσεις τις εκπληκτικές σκάλες) ήταν γεμάτα και έπρεπε να σπρώχνεις για να περάσεις στους διαδρόμους - εγώ αν ήμουν ξένος δεν θα ψώνιζα τίποτα (άσχετο που εγώ είχα ξεχάσει να προμηθευτώ ντάκους και έμπλεξα). Οθόνες, καθίσματα, φωτισμός (αν είναι δυνατόν ο χώρος του τσεκ ιν να μην έχει αρκετό φυσικό φωτισμό στην Κρήτη!) κλπ είναι επίσης επιεικώς άθλια.

Με το Α320 της Α3 που πετούσα, έπρεπε να πάμε αντίθετα και να απογειωθούμε ξεκινώντας από το όσο δεν πάει τέρμα του 09 γιατί ήμασταν βαρείς! Το αεροπλάνο υπολογίζω ότι ήταν στο 95% της πληρότητας του και οι υπολογισμοί του πιλότου μαζί με την άδεια του πύργου ελέγχου μας κράτησαν 1Ω30λ παραπάνω στην πίστα...Δεν ξέρω να πω αν αυτό οφείλεται μήκος του διαδρόμου, η λογική μου λέει ναι αλλά αναρωτιέμαι πως απογειώνονται τα wide bodies. Στην μιάμιση ώρα δε που περίμενα, κατάλαβα για τι είδους κίνηση μιλάμε...

Μέσα σε όλα αυτά, αξίζουν ένα μπράβο οι εργαζόμενοι που ήταν ευγενέστατοι σε όλες τις περιπτώσεις από την τσεκιναντζού της Α3 και την κυρία της Marmara που προσφέρθηκε να με βοηθήσει να καταλάβω το λάθος ταμπλό, μέχρι την ταμεία του duty free και τους οδηγούς των λεωφορείων, που τους έχει βγει η Παναγία με αυτή την κίνηση και υπέκλεπτα τις συζητήσεις τους.

Καταλαβαίνω ότι το ελληνικό κράτος ήταν και είναι της πλάκας και δεν έχει φράγκα και τεχνογνωσία να κάνει κάτι καλύτερο, αλλά δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Επίσης καταλαβαίνω το φολκλορ της υπόθεσης, αλλά πιστεύω ότι οι τουρίστες δεν έρχονται πια μόνο για να ακούσουνε ζορμπά. Ο ήλιος υπάρχει και σε άλλες χώρες και καλό είναι να αξιοποιήσουμε την ευκαιρία αυτού του ρεύματος και να μην μας θεωρούν τσοπάνηδες (sic) καθότι οι τσοπάνηδες δεν μπορούν να έχουν και απαιτήσεις σε υψηλότερη κερδοφορία.
 
Το ότι το "Νίκος Καζαντζάκης" είναι περιορισμένου χώρου και πολύ χαμηλής αισθητικής δεν είναι είδηση.Ελληνικό κλασικό αεροδρόμιο όπου καλύπτει ανάγκες δεκαετίας του... 70. Αυτός όμως δεν είναι λόγος η μόνη βιώσιμη εναλλακτική λύση να είναι η μετεγκατάσταση στο Καστέλλι. Αν μη τι άλλο το προνόμιο της εξαιρετικά εύκολης πρόσβασης θα εξανεμιστεί.Υπάρχουν εναλλακτικές αλλά το δέλεαρ για κατασκευή ενός νέου αεροδρομίου στη μέση του πουθενά είναι μάλλον μεγαλύτερο.
Το δε χάλι με τις καθυστερήσεις της Α3 δεν οφείλεται απαραίτητα στο αεροδρόμιο, αλλά μάλλον στην ίδια την αεροπορική. Και γω πάντως όσες φορές φεύγω από την άκρη του διαδρόμου πάμε, στο τέρμα.Συνήθως βέβαια απο τον 27 γίνονται οι απογειώσεις.
 
Εγώ δεν λέω ότι μόνη λύση είναι το Καστέλι. Αν και τείνω να το πιστεύω. Δεν ξέρω κατά πόσο το σημερινό τέρμιναλ ανακατασκεύαζεται (ή γκρεμίζεται) ή κατά πόσο υπάρχει έκταση για νέο ή πόσο κοστίζει η γη στην Ν. Αλικαρνασσό που θα απελευθερωθεί και πόσο στο Καστέλι. Αλλά το να περιμένεις για τσεκ ιν και να μυρίζει η τουαλέτα που είναι στα 3 βήματα το 2014 δεν επιτρέπεται σε χώρα που θέλει κυριλέ τουρισμό. Πέρασα και από τα ΚΤΕΛ της πόλης και είναι μάλλον σε καλύτερη κατάσταση και δεν το λέω ειρωνικά.

Όσο για την Α3 σε αυτή την περίπτωση δεν νομίζω ότι φταίει. Ήμασταν όλοι μέσα στο α/φος κανένα 25λεπτο πριν την προγραμματισμένη αναχώρηση. Το να επιτρέψανε πολλές αποσκεύες είναι ένα ενδεχόμενο αλλά πιο πιθανό μου ακούγεται ότι το αεροδρόμιο είναι ακατάλληλο για την δουλειά .
 
'Εκανα σχόλιο για το Καστέλλι για να είμαι σχετικός με το θέμα.Μπορεί το HER να είναι ένα κατεξοχήν τουριστικό και τσαρτεράδικο αεροδρόμιο το καλοκαίρι, αλλά το χειμώνα το 90% της κίνησης αποτελούν οι πτήσεις από και προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη και οι Έλληνες φυσικά επιβάτες. Το θέμα της πρόσβασης στο αεροδρόμιο είναι πολύ βασικό όταν δε μάλιστα σε κανένα άλλο ελληνικό αεροδρόμιο η απόσταση από την κύρια πόλη που εξυπρετετεί δεν υπερβαίνει τα 35 χιλιόμετρα (με εξαίρεση ίσως τον Άραξο αν μπορεί να θεωρηθεί ως αεροδρόμιο Πάτρας). Παράλληλα ένα μεγάλο μέρος του γειτονικού νομού Ρεθύμνου (ο μόνος νομός της Κρήτης χωρίς αεροδρόμιο) εξυπηρετείται από το HER, καθότι το CHQ δε βολεύει όλους χωροταξικά.Η ανακατασκευή του τέρμιναλ, οι επέκταση του διαδρόμου και η απομάκρυνση του στρατού είναι θέματα με τα οποία κανείς δεν ασχολήθηκε σοβαρά, αλλά αντίθετα το Καστέλι προβάλλεται ως πανάκεια.Για το 70-80% των ελλήνων επιβατών του νέου αεροδρομίου ο χρόνος μετάβασης προς ή από αυτό θα έιναι μία ώρα περισσότερο από ότι στο "Νίκος Καζαντζάκης".
Τώρα για το αεροπλάνο παρατηρώ ότι έφτασε με καθυστέρηση περίπου 20 λεπτών, την οποία ως συνήθως η Α3 δεν μπόρεσε να μαζέψει και τα έκανε μαντάρα ταλαιπωρώντας τους επιβάτες, οι οποίοι απογειώθηκαν 15.30 (η προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης ήταν 14.30). Φαντάζομαι δε δόθηκε κάποια απολογία, ούτε κάποιος αληθοφανής λόγος για την καθυστέρηση. Έχω δει πρόσφατα περιστατικά απείρου κάλλους με τις βαλίτσες να μαζεύονται έξω απο το αεροπλάνο σωριασμένες κάπου μπροστά στους τροχούς (όπως ακριβώς στα ΚΤΕΛ) κατά την επιβίβαση, να μη γίνεται κανένας έλεγχος και να λογίζονται ως χειραποσκευές τέρατα 28 κιλών, να υπάρχουν προβλήματα έλλειψης προσωπικού λόγω του σφιχτού προγράμματος και πάει λέγοντας.Η εικόνα του "πολιτισμού" πάει στο βρόντο.Αλλά με εισιτήρια που ξεκινούν από 9 ευρώ + φόρους (και που εύκολα μπορεί κανείς να βρει με σχετικό ψάξιμο) και χωρίς καν έλεγχο στις χειρααποσκευές των επιβατών μην περιμένουμε περισσότερα. Το τωρινό αεροδρόμιο δε φταίει στην εταιρία, τα ποσοστά καθυστερήσεων των άλλων εταιριών του αεροδρομίου είναι εξαιρετικά χαμηλά παρά τα όποια προβλήματα.
 
STAVROS_ATH":1td43j1o said:
αλλά το χειμώνα το 90% της κίνησης αποτελούν οι πτήσεις από και προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη και οι Έλληνες φυσικά επιβάτες.

Ναι αλλα αυτα δεν ειναι παρα ενα ελαχιστο ποσοστο των επιβατων του αεροδρομιου (επιβατες εσωτερικου κατα το χειμερινο 5μηνο: 5,6% επί του συνολου της κινησης). Οι επιβατες εσωτερικου συνολικα είναι επισης ενα μικρο ποσοστο επι του συνολου (14,9%).

flesland":1td43j1o said:
Οι εγκαταστάσεις καθαυτές είναι γνωστό ότι είναι παλιές και θλιβερές και δεν αρμόζουν στο προϊόν της Κρήτης.
STAVROS_ATH":1td43j1o said:
Ελληνικό κλασικό αεροδρόμιο όπου καλύπτει ανάγκες δεκαετίας του... 70.

Ενταξει, οι κτιριακες εγκαταστασεις δεν ειναι τοοοοσο παλιες. Το αεροδρομιο πηρε τη σημερινη του μορφη σταδιακά χονδρικα την περιοδο 1995-2005, ενώ σχεδόν διπλασιαστηκαν οι χωροι του, το πρωτο μισο της δεκαετιας 2000.

Απλως ειναι γεγονος ότι οι εγκαταστασεις έχουν υπερβει τους στοχους για τους οποιους σχεδιαστηκαν ήδη σχεδον απο την ημερα των εγκαινιων τους. Ενας αεροσταθμος που τα τελευταια 30 χρονια "τρεχει" να προλαβει τις εξελιξεις εκ των υστερων.

flesland":1td43j1o said:
Με το Α320 της Α3 που πετούσα, έπρεπε να πάμε αντίθετα και να απογειωθούμε ξεκινώντας από το όσο δεν πάει τέρμα του 09 γιατί ήμασταν βαρείς!
STAVROS_ATH":1td43j1o said:
Και γω πάντως όσες φορές φεύγω από την άκρη του διαδρόμου πάμε, στο τέρμα.

Η standard διαδικασια είναι οι απογειωσεις να γινονται απο τα ακρα των διαδρομων. Δεν νομιζω οτι αποτελει αντικειμενο σχολιασμου το προφανες...
 
Top