LGIR/HER Heraklion "Nikos Kazantzakis"

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
satcorfu":3iddjvbl said:
danichro":3iddjvbl said:
.

1ον όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, πλην του Βενιζέλου είναι τριτοκοσμικά και το λέω συνειδητά και έχοντας ιδία αντίληψη. Το πρόβλημα ξεκινάει στον αριθμό των αεροδρομίων που έχουμε σαν χώρα. Ναι είμαστε νησιωτική χώρα, ναι χρειάζεσαι αεροδρόμια σε κάποια νησιά, αλλά δεν μπορείς να συντηρήσεις 45 αεροδρόμια. Έπρεπε να εστιάσεις σε 2 μεγάλα (Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο) και σε 4-5 μικρότερα (π.χ. σε σημαντικά νησιά, Κέρκυρα, Ρόδος κλπ). Αεροδρόμια στην Καλαμάτα, στην Λάρισα, στον Βόλο, στα Γιάννενα κλπ κλπ δεν χρειάζονται. Πουθενά στην Ευρώπη δεν υπάρχουν τόσα πολλά τοπικά αεροδρόμια. Σε αυτά τα μέρη έπρεπε να έχει ήδη αναπτυχθεί το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο (εννοώ από παλιά όχι τα τελευταία χρόνια).

Απο αυτά τα α/δ που λες οτι δεν χρειάζονται να σου υπενθυμίσω οτι είναι κατα βάση στρατιωτικά. Καλαμάτα, Βόλος, Λάρισα, Αραξος. Ακτιο και τα περισσότερα νησιά, αρα παίζουν το ρόλο τους ... η Καλαμάτα στηρίζει την κίνησή της στο μεγαλο συγκρότημα του Costa Navarino ... τα Γιάννενα έχουν το πανεπιστημιακό νοσοκομείο εκεί και γίνονται διακομιδές. και ένα σωρό άλλα που δείχνουν πόσο σημαντικό είναι το καθε α/δ ξεχωριστά, με πολύ λίγες εξαιρέσεις. Απο τη στιγμή που δεν υπάρχουν σοβαρές εναλλακτικές (τραίνο , αυτοκινητόδρομοι) δεν μπορείς να πείς οτι δεν χρειάζονται...αν αλλάξει ο μεταφορικός χάρτης της χώρας, τότε μπορούν να αλλάξουν και αυτά !!

5ον για να σχολιάσω και κάποιους άλλους που λένε ότι έπρεπε να μείνει το Ελληνικό στα πρότυπα του CITY του Λονδίνου, έχουν χάσει την μπάλα. Η Αθήνα δεν είναι ούτε Λονδίνο, ούτε Παρίσι, ούτε καν Ρώμη π.χ.. Ολόκληρο Amsterdam και έχει ένα αεροδρόμιο και εμείς θέλουμε και 2ο για καβάτζα και μάλιστα μέσα στον αστικό ιστό; Σοβαρευτείτε. Το Ελ. Βεν αν χρειαστεί έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης.
Δες λίγο την ιστορία του Schiphol που ουσιαστικά είναι και απο τις λίγες πρωτεύουσες με ένα και μοναδικό α/δ... Ρώμη, Παρίσι, Λονδίνο, Βερολίνο, Βρυξέλλες, Κοπεγχάγη, Μιλάνο, Κωνσταντινούπολη, Μόναχο, Φρανκφούρτη, Βαρκελώνη, κλπ κλπ έχουν και δεύτερο σε αρκετά κοντινή απόσταση... προφανώς είναι κουτόβλαχοι και έχουν χάσει τη μπάλα, κατα την δική σου θεωρία.

Satcorfu μπράβο σου έχεις δίκιο με αυτο που λες.
Πραγματικά τώρα είστε με τα καλά σας μια χώρα τοσα ιδιαίτερα δύσκολη στο γεωγραφικό της ανάγλυφο με θάλασσες και βουνά να την περιλουζουν και να εχει μόνο 2 αεροδρόμια σε ολη την έκταση της Ελλάδας κύριε danishro.
Φυσικά και θα έχει 37 αεροδρόμιο εξαιρουμένων των καθαρά στρατιωτικών γιατί το ανάγλυφο της νησιωτικής Ελλάδας ας πούμε δεν επιτρέπει την ανάπτυξη κάποιου αυτοκινητόδρομου ή σιδηροδρόμου παρά μόνο ακτοπλοϊκως ή αεροπορικώς. Εσένα μπορεί να σε αρέσει το πλοίο ομως του αλλουνού μπορεί να αρέσει το αεροπλάνο γιατι είναι πολυ πιο γρήγορο. Φαντάσου κάνει 9 ώρες το πλοίο να φτάσει Κρήτη σε 9 ωρες το αεροπλάνο Αθήνα- Ηράκλειο κάνει 7 σκέλη σκέψου το λίγο.

Όσον αφορά για τα Γιάννενα τυχαίνει να είμαι Γιαννιώτης και θα σου πω δυο κουβέντες πρώτον με κάλυψε ο satcorfu που έχουμε τα νοσοκομεία και στα οποία χρειάζεται αεροδρομίο για τις αεροδιακομιδες, έχουμε Πανεπιστήμιο και τα Γιάννενα αποτελούν μια τουριστική πόλη που σε λίγα χρόνια υα αναπτυχθεί αρκετά. Τέλος τα Γιάννενα αποτελούν και διαμετακομιστικό κόμβο για αλλους προορισμούς που δεν έχουν αεροδρομίο είτε παραλιακους,είτε ορεινούς όπως η Αλβανία και αλλες περιοχές εντός ακτίνας του αεροδρομίου Ιωαννίνων.

Και για να μην φεύγουμε εκτός θέματος το Καστέλλι κατά την δική μου άποψη είναι μια καλή λύση αλλά κάποτε είχα διαβάσει εδω στο ίδιο θέμα ή του αεροδρομίου Καστελλίου μια μελέτη ενός μηχανικού για χιαστο διάδρομο στο υπάρχον αεροδρόμιο επίσης καλή ιδέα και αυτή.
 
Μα το βασικό πρόβλημα στο HER δεν είναι ο διάδρομος. Άλλωστε με τα 2700 μέτρα του 09/27 κατεβαίνουν, αν δεν κάνω λάθος όλοι οι τύποι από /προς ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Όποιος όμως έχει πετάξει καλοκαίρι από HER (ο γράφων πολλές φορές) καταλαβαίνει γιατί χρειάζεται κάτι δραστικό, βλ. καινούριο αεροδρόμιο.
Για να μη φύγει από εκεί θα μπορούσαν ίσως να το επεκτείνουν εξ ολοκλήρου μέσα στη θάλασσα αλλά τότε: 1. Το κόστος μάλλον είναι απαγορευτικό, 2. Οι απογειώσεις με βάση την υπάρχουσα διεύθυνση 09/27 θα συναντούσαν τη ρότα των πλοίων που μπαινοβγαίνουν στο λιμάνι => καινούριο λιμάνι, μπλέκει το πράγμα.
Χώρια που τα έργα θα κατέστρεφαν την παρακείμενη παραλία του Καρτερού, κάτι που δε νομίζω να θέλει κανένας Ηρακλειώτης ή τοπικός παράγοντας.
 
Κρητη-Σαντορίνι γιατί να έχει πτήση? Το πλοίο κάνει 90 λεπτά....Και χώρος υπάρχει άπειρος αρκεί να φύγει η αεροπορική βάση.
 
Αν ειναι λογικη η τιμη 140 ευρω και πανω για Ηρακλειο-Σαντορινη- Ηρακλειο εγω δεν εχω αντιρριση.
 
nsap":1a6nctmk said:
Έχουν το Μόναχο, η Φρανκφούρτη και μερικές άλλες πόλεις που είπες δεύτερο αεροδρόμιο; Έλεος δηλαδή..μόνο των άκρων είμαστε εδώ μέσα..
Δες τις πτήσεις της Ryanair και θα καταλάβεις !! πρίν χαρακτηρίζεις δυσμενώς άλλους, κανε ενα ψύχραιμο homework... πολλοί θα πούν οτι το Σαρλερουά δεν είναι Βρυξέλλες, και εγώ το είπα οταν το χρησιμοποίησα.. αλλά είναι το Low cost alternative των Βρυξελλών..όπως και το Billund της Κοπεγχάγης, το Hahn της Φρανκφούρτης κλπ... εδώ Στην Αθήνα τί έχουμε ?? την Αγχίαλο του Βόλου ή τον Αραξο ?? γιατί ακόμα και η Θεσσαλονίκη έχει κάποια σχετικά κοντά !!
 
danichro":2glal12a said:
3ον η βασική σύνδεση των Κρητικών με την ηπειρωτική χώρα είναι το καράβι, όχι το αεροπλάνο. Εγώ θυμάμαι πάντα μα πάντα να κατεβαίνουμε με καράβι και πολύ σπάνια να κατεβαίνουμε με αεροπλάνο. Ειδικά από το 2000 και μετά με τα νέα καράβια ίσως είναι προτιμότερο. Παίρνεις και τον αέρα σου.

4ον οι δυνατότητες του τωρινού αεροδρομίου έχουν εξαντληθεί χρόνια τώρα. τώρα αν θα έπρεπε να πάει στο καστέλλι η σε άλλη περιοχή είναι άλλο θέμα. Ότι έπρεπε να φύγει απο κει δεν νομίζω ότι το αμφισβητεί κανένας νοήμων άνθρωπος.
.
Η βασική σύνδεση των Κρητικών της Αθήνας που κατεβαίνουν για διακοπές με το αυτοκίνητο και όχι των Κρητικών που για κάποιο σοβαρότερο λόγο θέλουν να πάνε στην ηπειρωτική χώρα.Οσο για τις δυνατότητες του τώρινου αεροδρόμιου,έχει τύχει να πετάξεις χειμώνα;;
 
Έχω πετάξει πολλές φορές απο σαρλερουά και δεν το θεωρώ Βρυξέλλες..ξέρεις πόσο μακριά είναι το Hahn απο την Φρανκφούρτη? Το Hahn είναι στη μέση του πουθενά μέσα στα βουνά..όταν με το καλό βγεις στην 61, θες ακόμη μια ώρα για Φρανκφούρτη..και αν ήταν εναλλακτικό αεροδρόμιο, η "αγαπημένη" δεν θα άνοιγε βάση στο FRA..
 
satcorfu":1ptff9l3 said:
Δες τις πτήσεις της Ryanair και θα καταλάβεις !! πρίν χαρακτηρίζεις δυσμενώς άλλους, κανε ενα ψύχραιμο homework... πολλοί θα πούν οτι το Σαρλερουά δεν είναι Βρυξέλλες, και εγώ το είπα οταν το χρησιμοποίησα.. αλλά είναι το Low cost alternative των Βρυξελλών..όπως και το Billund της Κοπεγχάγης, το Hahn της Φρανκφούρτης κλπ... εδώ Στην Αθήνα τί έχουμε ?? την Αγχίαλο του Βόλου ή τον Αραξο ?? γιατί ακόμα και η Θεσσαλονίκη έχει κάποια σχετικά κοντά !!

Είμαστε πλήρως οφ τόπικ, οπότε ας το αφήσουμε καλύτερα. Το μόνο που θέλω να σχολιάσω είναι ότι το Billund είναι 3 ώρες και 2 νησιά μακριά από την Κοπεγχάγη και έχει πτήσεις προς CPH. Αν εσυ συνεχίζεις να πιστεύεις ότι χρησιμοποιείται ως λοκο για την Κοπεγχάγη, νομίζω κάτι δεν έχεις υπολογίσει καλά...
 
οντως είμαστε off topic.. μερικές σκέψεις οσον αφορά τα low cost α/δ και τη σχέση που μπορούν να έχουν με το υπάρχον "Καζαντζάκης".
Τα α/δ όπως το Billund, to Hahn και το Charlerois δεν τα επινόησα εγώ ώς alternative για τις μεγάλες πόλεις που έχουν κοντά..με πρόλαβαν οι loco .άλλωστε και ο nsap ,ομολογεί οτι έχει χρησιμοποιήσει πολλές φορές το Charlerois, προφανώς όχι για να επισκεφτεί την όμορφη αυτή πολη, αλλά για να πάει Βρυξελλες... λογικά θα το επέλεξε, όπως και εγώ, λογω φτηνότερου εισιτηρίου, αν του φαινόταν μακρυά, θα μπορούσε να παρει εισιτήριο για το κύριο αεροδρόμιο των Βρυξελλών. το ίδιο ισχύει και με το Hahn, οπου υπάρχουν και λεωφορεία απο λουξεμβούργο ακόμα και μεταφέρουν πολύ κόσμο πρός και απο !!
Το Καζαντζάκης λοιπόν θα μπορούσε να παραμείνει ώς Low cost , no frills α/δ, όπως είναι και το Ciampino στη Ρώμη ...το οποίο λειτουργεί αποκλειστικά χάρις στη Ryanair και τη Wizzair
Eτσι, να υπάρχει το κύριο στο Καστέλλι, για όσους θέλουν business lounge και φυσούνες ,αλλά και το δεύτερο για τις φτηνές εταιρείες. Ετσι θα υπάρχει και ανταγωνισμός, που φαντάζομαι οι περισσότεροι συμφορμίτες θα επιθυμούσαν.. για περιβαντολογικούς λόγους θα μπορούσε να κλείνει τα βράδυα και επίσης να υπάρχει περιορισμός στο capacity..
Δεν μπορώ να βρώ λόγους που θα έπρεπε να κλείσει το υπάρχον τηνμ επομένη της λειτουργίας του Καστελλίου..ας μην κανουμε το ίδιο έγκλημα που έγινε με το Βενιζέλο !
 
Ο κύριος λόγος είναι ότι καταρχήν το δημόσιο μόνο του δεν πρόκειται (ούτε στις καλές εποχές) να πλήρωνε μόνο του ένα τόσο μεγάλο σε κόστος έργο. Επομένως, ο ιδιώτης που θα προσφέρει συγχρηματοδότηση θα θέλει στα 35 χρόνια, που θα το εκμεταλλεύεται, να μπορεί να έχει μία επιστροφή της επένδυσης μεγαλύτερη από 5 φορές πιο πάνω απ' ότι έδωσε για να φτιαχτεί. Και πείτε μου τώρα, ακόμη κι ο business lounge επιβάτης, θα προτιμούσε να κάνει +30 λεπτά ταξίδι για να πάει στο υπέροχο και μοντέρνο Καστέλι ή θα πήγαινε στο Καζαντζάκης που σε 5 λεπτά θα ήταν στο κέντρο; Σκεφτείτε πόσους επιβάτες θα έχανε το Καστέλι.

Πιο λογικό θα ήταν το αντίστροφο (δηλαδή το Καστέλι να ήταν το παλιό αεροδρόμιο για τις low cost και το Καζαντζάκης να ήταν το καινούριο). Αλλά και πάλι δεν ξέρω πόσο θα χρειαζόταν μία πόλη με μόλις 6 εκατομμύρια επιβάτες και 2ο αεροδρόμιο...

Επιτέλους, ας σκεφτόμαστε πρώτα και μετά να κράζουμε για τα πάντα! Το ότι σε κάποιους βολεύει το σημερινό αεροδρόμιο (αν όχι σε όλους) είναι απόλυτα λογικό. Αλλά το σημερινό αεροδρόμιο έχει σταματήστε εδώ και πολλά χρόνια να μπορεί να εξυπηρετεί το όλο και αυξανόμενο τουριστικό ρεύμα.

Δείτε τα παρακάτω στοιχεία και πείτε μου αν αθροίσουμε τα δύο αεροδρόμια πόσο φτάνουν το Ηράκλειο; Τα αεροδρόμια των Βρυξελλών έχουν συνολικά 27 εκατομμύρια επιβάτες και το Ηράκλειο 6!

https://en.wikipedia.org/wiki/Brussels_ ... Statistics

https://en.wikipedia.org/wiki/Brussels_ ... Statistics
 
Top