LGIR/HER Heraklion "Nikos Kazantzakis"

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Το λες και πανικός...
 
Αυτή είναι η εικόνα που βλέπω πάντα και στην αίθουσα του τσεκ-ιν και στα καρουσελ με τις βαλίτσες είναι ακόμα χειρότερα.
 
Και η διαφημιση συνεχιζεται....

"Πρόκειται για αηδιαστικά βρώμικο αεροδρόμιο. Οι λέξεις δεν επαρκούν. [...] Το χειρότερο αεροδρόμιο της Ευρώπης. Βρώμικες τουαλέτες με μεγάλες ουρές, αφιλόξενο προσωπικό, κακός κλιματισμός, ασύρματο δίκτυο που δεν λειτουργούσε. Η ουρά αναμονής στην Πύλη 1 κοντά στον έλεγχο επιβατών είναι πραγματικά χαώδης. Έπρεπε να περιμένουμε περίπου 30 λεπτά στον καυτό ήλιο, με θερμοκρασία 35 βαθμούς.

[...] Είναι το χειρότερο αεροδρόμιο, προσωπικό και εγκαταστάσεις που έχω συναντήσει και αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ανάπτυξη του ποιοτικού τουρισμού στην Κρήτη. [...] Έχοντας κινητικά προβλήματα, έπρεπε να πάρουμε το ασανσέρ το οποίο σε πολλά σημεία του ήταν βρώμικο και παρέπεμπε σε μεταλλικό κιβώτιο. Ένα από τα δύο κουμπιά κρεμόταν και κανένας μας δεν αισθανόταν ασφαλής”.

Έτσι περιγράφουν, στον μεγαλύτερο ξένο ιστότοπο αξιολόγησης της ποιότητας των υπηρεσιών αεροδρομίων και αερομεταφορέων, ξένοι ταξιδιώτες από την Ιρλανδία, την Ολλανδία και την Μεγάλη Βρετανία την εμπειρία τους στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου "Νίκος Καζαντζάκης”. Οι κριτικές των χρηστών αντανακλούν την κακή κατάσταση του δεύτερου μεγαλύτερου ελληνικού αεροδρομίου που βρίσκεται από το 2015 στην λίστα με τα δέκα χειρότερα αεροδρόμια της Ευρώπης που καταρτίζει η ιστοσελίδα "sleepinginAirports”.
http://www.capital.gr/epikairotita/3223 ... is-elladas
 
Οπότε θέλουμε αυτό τα χάλια αεροδρόμιο και ας είναι μέσα στην πόλη ή ένα σίγουρα πιο σύγχρονο και λίγο πιο μακρυά.
Δε νομίζω να είναι ψέμα οι παραπάνω περιγραφές.
 
giorgosk νομίζω είναι άκυρος ο συσχετισμός.

Νεες κτιριακές εγκαταστασεις και επεκταση/ανακαινιση των υπαρχουσων μπορει να γίνουν και στη θεση που βρισκεται σημερα.
 
Ας το κάνουν .....αλλά τόσα χρόνια γιατί δεν έγινε τίποτα.....
 
Προφανως ο αεροσταθμος του LGIR δεν ειχε παντα τη συγκεκριμενη μορφη. Το κτιριο εχει δεχτεί πολλαπλές επεκτάσεις για να φτάσει στη σημερινή του μορφή - που ειναι σταθερη εδω και 10 χρονια περιπου χρονια.

Το γιατι δεν εγινε κατι περαιτέρω τα τελευταια 10 χρονια εχει να κανει με το ότι όλες οι κυβερνησεις των τελευταιων πολλων ετων προωθησαν -τουλαχιστον στα χαρτια- το εργο στο Καστελι. Βεβαια λογω ελλειψης σχεδιασμου και πολλαπλών καθυστερησεων δεν προωθηθηκε κανενα εργο στο υπαρχον αεροδρομιο ωστε να αυτο να μπορει να ανταπεξελθει στη συνεχως αυξανομενη κινηση τοσο τα τελευταια 10 χρονια, οσο και μεχρι να ανοιξει το LGTL. Πχ στα καλα χρονια προ κρισης, στο LGAT ανοιγαν νεες αιθουσες αναχωρησεων (στον 2ο οροφο του Δυτικου) γυρω στο 1998-99 οι οποιες λειτουργησαν μονο 2 χρονια...

Είναι τεχνικά μελετημένο (υπάρχει master plan) πως το LGIR μπορει να επεκταθει και κτιριακά (στους χωρους της 126 ΣΜ) αλλα και απο πλευρας διαδρομου - με κατασκευη λοξου διαδρομου στη θαλασσα, με βελτιωμενα ανεμολογικα αλλα και περιβαλλοντικα χαρακτηριστικά (μείωση οχλησης κτλ).

Το γιατί δεν προκρίνεται πάντα η οικονομικότερη ή η αποτελεσματικότερη λύση για την ανάπτυξη ενός αεροδρομίου... είναι θέμα πολιτικών αποφάσεων που μπορεί να μην κοιτάνε μόνο την ανάπτυξη του αερολιμένα αυτού καθ' αυτού... αλλά και το μέγεθος του έργου, τη δουλειά που θα δωθεί στις κατασκευαστικές, το χρήμα που θα "κινηθεί" και τις θέσεις εργασίας που θα ανοίξουν την περίοδο της κατασκευής. :rolleyes:

Επιπλέον, το θέμα του συνωστισμού δεν είναι μόνο θέμα υποδομών... αλλά και ορθής διαχείρισης τους. Όλα τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια είναι slot coordinated με σκοπό οι πτήσεις να κατανέμονται ομοιόμορφα και να μην πέφτουν όλες μαζί για αποφυγή συνωστισμού. Αν αφενός οι αεροπορικές τηρούσαν τα slots... και αφετέρου η εποπτική αρχή έκανε έλεγχο των slots, τα προβλήματα θα ήταν πολύ μικρότερα. Δυστυχώς όμως αρκετές φορές όλα αυτά έρχονται σε δεύτερη μοίρα προς όφελος των αεροπορικών, των tour operator, των ξενοδόχων και των ιδιοκτητών λεωφορείων...
 
Χαίρομαι που ο LEKPO1A γράφει το αυτονόητο για το Ν.Καζαντζάκης, καθώς τα περισσότερα μέλη του φόρουμ το παρουσιάζουν ως Γκουαντάναμο.Δυστυχως απαξιώνεται ένας χώρος φιλέτο που με προσεκτικές και σχετικά οικονομικές κινήσεις θα μπορούσε να στηρίξει και τη μελλοντική αεροπορική κίνηση του Ηρακλείου και προωθείται η ιδέα του Καστελλίου την οποία αρκετοί (και από δω μέσα) ως θιασώτες του συστήματος τείνουν να παρουσίαζουν ως μόνη ιδανική εναλλακτική.Μάλλον θέλουμε να θησαυρίσουν οι κατασκευαστικές για να έχουμε την αυταπάτη ότι έχουμε ένα καινούριο αεροδρόμιο κόσμημα.Ματαιοδοξία και συμφεροντολογία...
 
Ως θιασώτης του συστήματος αναρωτιέμαι πόσο κοστίζει η επέκταση διαδρόμου προς την θάλασσα και πόσο πιο γρήγορα μπορεί αυτό να γίνει από ένα αεροδρόμιο το οποίο εξίσου υφίσταται (βλέπε επέκταση SKG). Επίσης αναρωτιέμαι αν αυτά τα έργα, μπορούν να τα κάνουν οι Ηρακλείωτες μάστορες που θέλουν να έχουν στα 5 λεπτά αεροδρόμιο για να πετάνε μια φορά το χρόνο (αλήθεια πόσες φορές πετάει ο μέσος Κρητικός;) και όχι μεγαλοεργολάβοι/κατασκευαστικές.

Η μοναδική εναλλακτική στο Καστέλι (ή όπου αλλού μπορεί να γίνουν νέα τέρμιναλ) είναι να μπει μπουλντόζα (ή ακόμα καλύτερα βόμβα) και να ξαναχτιστεί το Καζαντζάκης από την αρχή. Θεωρούμε ότι οι τουρίστες είναι ιθαγενείς και δεν καταλαβαίνουν τα χάλια μας.
 
Top