717άρη, σε ευχαριστούμε για την ενημέρωση.
Καταρχάς σου ξεκαθαρίσω εξ'αρχής ότι τα γραφόμενά μου είναι απόλυτα ειλικρινή με κανένα ίχνος ειρωνείας ή έμμεσης ή άμμεσης ιδιοτέλειας.
Αν αποφασίσεις να απαντήσεις, θα ήθελα πολύ να ήξερα το εξής. Στην εργασιακή σου σύμβαση με την Αεροπλοοία (συλλογική προφανώς), υπάρχει αναφορά σε τύπους αεροσκαφών? Δηλαδή, έχει κάποια παράγραφο που να λέει πχ :
"ο εργοδότης διατηρεί το δικαίωμα να διαθέτει τον εργαζόμενο σε όποιο τύπο α/φους κρίνει (μετά από εκπαίδευση), βάσει των αναγκών της εταιρέιας."
Το λέω γιατί αυτή είναι μία ψιλοστάνταρντ παράγραφος συμβολαίων χειριστών. Βέβαια με την ΟΑ, δεν υπάρχει συνήθως συμβατότητα με ότι γίνεται με άλλες εταιρείες της Ευρώπης. Επομένως, άν η σύμβασή σου δεν το γράφει, δεν θα με παραξένευε. Απλά έχω την απορία.
Πάμε παρακάτω.
717aris":1fuu0id2 said:
Οι κοποι μας για να φτασουμε στο 717 ηταν και πολλοι και σκληροι. ...
Τί εννοείς ? Ότι μετά από αρκετές προτάσεις και "πιέσεις", κατορθώσατε να πείσετε την διοίκηση να πάρει τζέτ ή ότι η εκπαίδευσή σας επί τύπου ήταν επίπονη και δύσκολη (ως συνήθως είναι οι εκπαιδεύσεις ειδικά όταν πετάς τόσα χρόνια προπ και πάς σε τζέτ). Πιθανολογώντας ότι εννοείς το δεύτερο, ρωτώ: Αν η ΟΑ αντικαταστούσε το 717 με Α318, δεν θα ήθελε επίσης πολλούς και σκληρούς κόπους? (ειδικά όταν πάς από οποιοδήποτε αεροπλάνο σε...Αιρμπάς). Σίγουρα. Αλλά θα πηγαίνατε τρέχοντας.
Τα υπόλοιπα που λές για τους "συναδέλφους" σου στην "μεγάλη", δεν με εκπλήσουν και για αυτό δεν έχω κανένα σχόλιο ή απορία. Είμαστε γενικώς ένας απίστευτα κομπλεξικός λαός (και εγώ είμαι Έλληνας), που μόνο μας μέλλημα (έστω και υποσυνείδητα) είναι να βλέπουμε τους γύρω μας από ψηλά. Έστω και από ένα χιλιοστό ψηλότερα. Αυτά υπάρχουν παντού. Τέτοια "κόντρα" έχουν και οι αστυνομικοί με τους τροχονόμους. Οπότε ότι και να μας διηγηθείς, θα το πιστέψω.
717aris":1fuu0id2 said:
Δηλαδη για τους ΑΕΡΟΠΟΡΟΥΣ υπαρχουν κανονισμοι, ενω για τους αεροπλοους δεν υπαρχουν? ...
717aris":1fuu0id2 said:
αν θελει η εταιρεια να παραβει τους νομους και να μας γυρισει πισω, ας το κανει....
Δεν υπάρχει κανονισμός ούτε νόμος που να λέει ότι σε όλη σου την καρριέρα θα πηγαίνεις συνεχώς σε μεγαλύτερο αεροπλάνο και ποτέ το αντίστροφο.
717aris":1fuu0id2 said:
Γιατι θα πρεπει να παω πισω εγω και να βγουν οι υπολοιποι συγκυβερνητες της σειρας 90 κυβερνητες?...
Αυτό να το έλεγες άν η εταρεία σε υποβίβαζε σε συγκυβερνήτη *
Διάβασε αυτό που έγραψες. Ελπίζω να βλέπεις την απάντηση στην ερώτηση μόνος σου.......όχι? Να βοηθήσω τότε λίγο. ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 90.....ΔΕΚΑΟΧΤΩ ΧΡΟΝΙΑ!!!
Είναι οι (μακράν) εμπειρότεροι συγκυβερνήτες στην Ευρώπη. Και μάλλον καί στον κόσμο. Έχουν καεί οι άνθρωποι. Η λέξη overqualified σου λέει τίποτα? Και πρόσεξε. Ακόμα δεν έχουν βγεί κυβερνήτες. Όση κόντρα και να υπάρχει μεταξύ σας, μπές έστω και για ένα λεπτό στην θέση τους. Και στο κάτω κάτω, αυτοί "έγλυψαν" για να μπούν στην μεγάλη. Εσύ "έγλυψες" για να μπείς στην "μικρή" (κατά τα λεγόμενά σου). Την στιγμή που οι επετηρίδες είναι ακόμα ξεχωριστές, πώς πηδάς εσύ μπροστά τους?
717aris":1fuu0id2 said:
Τωρα οπως γραφουν μερικοι για ιδιωτικες εταιρειες, σε ποια εταιρεια κυριοι οταν χειριστες τους σπανε τα αεροπλανα, η και χειροτερα μενουν στην εταιρεια? τους δειωχνουν η τους καμαρωνουν?...
Τώρα δεν θέλω να σε προσβάλω, αλλά όπως και πολύ συνάδελφοί σου, ζείς στην πλήρη άγνοια για το τί γίνεται σε μεγάλες εταιρέιες ανά τον κόσμο. Ζείτε εδώ και δεκαετίες στον "μικρόκοσμο" της ΟΑ και οι γνώσεις σας περί των ξένων εταιρειών περιορίζεται σε αυτά που ακούτε από συναδέλφους σας που πήγαν στην Indian.
Θα σου κάνω πάλι ερώτηση. Ένα A320 της Lufthansa προσγειώνεται στην Θεσσαλονίκη (στον 10 ας πούμε). Ο κυβερνήτης κάνει κακό υπολογισμό landing performance και πιάνει και λίγο βαθειά. Το αεροπλάνο σταματάει 60 μέτρα μετά το τέλος της ασφάλτου, μέσα στις λάσπες και έχει σπάσει και ο ριναίος τροχός. Γίνεται εγκατάλειψη, και κατά την διάρκειά της τραυματίζονται 6 επιβάτες και μία κοπέλα από το πλήρωμα. Ποιά τύχη πιστεύεις ότι θα έχει ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης, λαμβάνοντας υπόψιν ότι ήταν οι μόνοι υπέυθυνοι του ατυχήματος ?
Α) Θα απολυθούν πάραυτα ?
Β) Θα απολυθούν μετά το πέρας της αρχικής διερεύνησης ?
Γ) Θα βγούν εκτός πτήσεων για κάνα μήνα και μετά με μία δικαιολογία, θα "συνταξιοδοτηθούν"
Δ) Θα περάσουν από το γραφείο του γενικού κάνα-δυό φορές για "να τα πούνε", θα βγούν από τις πτήσεις για 15 μέρες και εν συνεχεία θα κάνουν δύο μέρες landing performance ground school, τέσσερις μέρες στον εξομοιωτή και 12 σκέλη line training και στο τέλος ένα line check το οποίο αν είναι επιτυχές θα επαναδιατεθούν?
Αν βρήκες την σωστή απάντηση στο παραπάνω, η παρακάτω ερώτηση είναι πιό εύκολη. Τί είπε ο κυβερνήτης στον γενικό κατά την διάρκεια της κουβεντούλας? (πάντα με τον γμώμονα ότι το πλήρωμα έφταιγε)
Α) Το αεροπλάνο είχε πρόβλημα, και τα κολόφρενα δεν δούλεψαν όπως έπρεπε. Άσε που ψιλόβρεχε κιόλας και ξέρεις τί κολοδιάδρομος είναι στην Θεσσαλονίκη, βρωμο-έλληνες. Έν τω μεταξύ ο προγραμματισμός με έχει σκίσει ένα μήνα τώρα. Έχω να πάρω 4ήμερο ρεπό 25 μέρες τώρα. Άμα άχω λιώσει στα δρομολόγια εγώ φταιώ γ
![Censored :5: :5:](/community/data/assets/smilies/censored.gif)
το σπίτι μου γ
![Censored :5: :5:](/community/data/assets/smilies/censored.gif)
?
Β) Ο μακάκας ο συγκυβερνήτης με πήρε στον λαιμό του. Έκανε τους υπολογισμους λάθος. Αλλά το κολόπαιδο μου την είχε στημμένη. Είναι κολλητός του Schulze, που είχαμε πλακωθεί πέρυσι. Αλλά δεν θα τα πετύχω να νουνιά ?
Γ) Κοιτάχτε κύριε Γενικέ (ή αγαπητέ μου Μάνφρεντ), δεν υπάρχει ένας τρόπος να μην πιώ αυτό το ποτήρι? Εγώ ξέρετε τι εκτίμηση σας έχω όπως και πιστεύω ξέρετε και τον χαρακτήρα μου. Σας μίλησε [από ότι έμαθα] για μένα και η πολύ καλή μου φίλη, η υφυπουργός κυρία Weber.?
Δ) Μάνφρεντ, η μακακία ήταν όλη δική μου. Άργησα να κάνω τους υπολογισμούς βάρους και τους έκανα βιαστικά. Δεν έπρεπε να βιαστώ έτσι. Καλύτερα να έιχα μπέι στο holding για δυό λεπτά παρά να στριμωχτώ έτσι. Μετά, φύσαγε κιόλας λίγο και ήρθαμε λίγο γρήγοροι. Πίστεψα ότι δεν θα υπήρχε πρόβλημα αλλά μετά όταν είδα ότι έχω φάει σχεδόν τον μισό διάδρομο και το αεροπλάνο δεν έιχε ακόμα "πιάσει" , έπρεπε να είχα κάνει go-around. Δεν το πιστεύω πόσο λάθος έκανα ?
Αυτό φίλε μου 717άρη λέγεται στον υπόλοιπο κόσμο, no blame culture. Όταν δεν πυροβολείς τους εργαζομένους επι τόπου, αυτοί δεν γίνονται ευθυνόφοβοι. Όταν κάνουν την στραβή (γιατί στραβές γίνονται), αντί να βρίζουν τους υπόλοιπους, σηκώνουν ψηλά το χέρι και λένε ΚΥΡΙΕ ΕΓΩ ΦΤΑΙΩ. Όπως κάνουν όταν κάνουν φάουλ στο μπάσκετ.
Έξω από τον μικρόκοσμό σας (τον οποία πάντα λάτρευα), οι χειριστές κόβονται στους εξομοιωτές και στα line check. Όχι μετά από συμβάντα. Αλλά και στους εξομοιωτές να κοπούν, δεν χάνουν την δουλειά τους, απλά χρειάζονται και άλλη εκπαίδευση (και ας πετάνε 20 χρόνια). Γηράσκω αεί εκπαιδευόμενος. Αν κάποιος χειριστής κάνει λάθη, μάλλον πιό πολύ φταέι η διεύθυνση εκπαίδευσης της εταιρείας παρά ο ίδιος ο χειριστής. Κόφτες γίνονται όλοι. Εκπαιδευτές είναι πιό δύσκολο.Τα είχαμε ξαναπεί αυτά στο thread για τον Her Loebbe της Α3.
Με απόλυτο σεβασμό, Gonso
*
Αυτό να το έλεγες άν η εταρεία σε υποβίβαζε σε συγκυβερνήτη
Πού να παθαίνατε αυτό που συμβαίνει σε άλλες εταιρέιες, μεγαλύτερες της ΟΑ οι οποίες αν συρικνώσουν το στόλο τους κατά 15-20 %, υποβιβάζουν Κ1 σε Κ2 μέσα σε ένα βράδυ.Παραδείγματα? TWA, ThomasCook, Airtours και άλλες πολλές :cry: