Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

  • Thread starter Thread starter SARIDAKIS VASILIS
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Η στάση της ΥΠΑ στο θέμα πληρωμών για την αποκομιδή των σκουπιδιών του Διαγόρα κατάφερε το αδύνατο. Ένωσε τους 10 δημάρχους του νησιού, οι οποίοι πλέον ανοίγουν το στοματάκι τους επισήμως και λένε αυτά που λίγο-πολύ όλοι ξέρουμε κι ανεχόμαστε τόσα χρόνια...

...ετησίως το αεροδρόμιο εισπράττει 54.000.000 ευρώ τα οποία όμως καταλήγουν στο κεντρικό κράτος και οχι στο αεροδρόμιο «Διαγόρας»
Το πιάσατε το νουμεράκι??? Για προσθέστε ενδεικτικά HER+SKG+CFU+KGS+CHQ... Και τα 54 λίγα είναι, όλοι (οι σχετικοί) για πολύ παραπάνω μιλάνε...

Το κεντρικό κράτος αρνείται να δώσει «ψιχούλα» για την γόμωση των πυροσβεστήρων...
οι οποίοι είναι ληγμένοι, συμπληρώνω εγώ

...και την αντικατάσταση των ηλεκτροπαραγωγών ζευγών
τα οποία και ευθύνονται για την κατάσταση προ 2 εβδομάδων

...από το Γ' ΚΠΣ διατέθηκαν 25.000.000 ευρώ για την κατασκευή του νέου κτιρίου...
τα λεφτά αυτά προορίζονταν για άλλα έργα και φαγώθηκαν για να γίνει το κτίριο (που θα γινόταν με το "σπατόσημο")

...τα ΚΑΕ στο αεροδρόμιο της Ρόδου λειτουργούν χωρίς άδεια ενώ πληρώνουν κάθε χρόνο στην ΥΠΑ ενοίκιο ύψους 800.000 -1.000.000 ευρώ...
ότι θέλουν κάνουν και λογαριασμό δεν δίνουν ούτε πληρώνουν

...καταλογίζοντάς τους την ευθύνη για την χορήγηση της άδειας λειτουργίας στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που υπάρχουν εντός του αεροδρομίου χωρίς όπως είπε να έχουν προσκομίσει τις απαραίτητες βεβαιώσεις από την Πολεοδομία, την Πυροσβεστική, το Υγειονομικό και χωρίς να συντάξει ο δήμος Πεταλούδων τον κατάλογο οίκοθεν για την βεβαίωση των απορριμμάτων...
δλδ αυτοί που μας χρεώνουν 4 ευρώ τον καφέ και 5 την τυρόπιτα είναι παράνομοι 100%

...για την κατάσταση που επικρατεί στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» το οποίο όπως είπε δεν είναι στελεχωμένο ούτε με έναν γιατρό...
μόνο το καλοκαίρι τσιμπάνε αγροτικούς απ' τα χωριά και στελεγχώνουν το ιατρείο

Και δεν μπήκαν και στα ενδο-υπηρεσιακά, με τον αερολιμενάρχη να παίρνει την ευθύνη πάνω του για διάφορα απαραίτητα μικροέργα και τώρα να βρίσκεται υπόλογος...

Πρέπει να πώ και άλλα? Δλδ τι άλλο πρέπει να σας πώ για να καταλάβουμε ότι με την ΥΠΑ και το δημόσιο δεν πάμε πουθενά? Αλλά όχι, τό μόνο που μας νοιάζει είναι να μην πέσουν οι μισθοί των υπαλλήλων απ΄τα 1200+ στα 800-900 και τα έσοδα να μην πάνε σε ξένους και ιδιώτες ΟΤΑΝ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ

πάμε και αγοράζουμε ότι μ@λ@κία μας πασάρουν οι ξένες πολυεθνικές μόνο και μόνο επειδή τα σκοτώνουν κυριολεκτικά και μετά εθελοτυφλούμε όταν έχουν υπαλλήλους των 400 ευρώ με ημιαπασχόληση να δουλεύουν 12ωρα και τα λεφτά μας τα κάνουν εξαγωγή... Η τσέπη μας να είναι καλά κοι όλοι οι άλλοι να πάνε να.......

Και η "πρόβλεψη" ότι οι ιδιώτες θα αυξήσουν τα τέλη για να βγάλουν φράγκα δεν στέκει σε τουριστικά μέρη, πολύ απλά γιατί αν κόψουν τον προορισμό οι Τ.Ο. το Α/Δ θα μπεί μέσα, με αποτέλεσμα να τιναχτεί η επένδυση και μαζί της και όλος ο προορισμός.

Επαναλαμβάνω, το καλύτερο είναι να μπούν ιδιώτες μαζί με τοπικούς φορείς στα μετοχικά σχήματα και απλά να αποδίδουν κάποια λεφτά στο δημόσιο. Τέλος.

ΥΓ
Α, και για να μη νομίζετε ότι τα βγάζω απ' το κεφάλι μου,
:arrow: http://www.proodos.net/details.asp?ID=11518&catID=6
:arrow: http://www.rodiaki.gr/article.php?id=31624&catid=1&subcatid=5
ΥΓ2
Έχε χάρη που δεν μπορώ να μιλήσω παραπάνω... Αλλά που θα πάει, θα δημοσιευτούν κι αυτά με τη φόρα που πήραν...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

αλλη 1 ερωτηση:

στα αεροδρομια κω και ηρακλειου εχουν ιδιωτικη εταιρεια για τον ελεγχο των χειραποσκευων και των επιβατων

ενω στη σαμο αυτη η δουλεια ειναι αρμοδιοτητα της αστυνομιας

γιατι υπαρχει αυτη η διαφοροποιηση :?:
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

για τα μεγάλα περιφερειακά - μέσα σε αυτά μπήκε και η Κώς - εδώ και χρόνια η ΕΛΑΣ δήλωνε συνεχώς αδυναμία να στελεχώνει τα πόστα ..X-RAYS, πύλες, κλπ.
Ετσι η ΥΠΑ έκανε διαγωνισμό και το security δόθηκε σε ιδιωτική εταιρεία, με αρκετά λεφτά στο συμβόλαιο βέβαια !!! Βρήκαν δουλειά για μερικούς μήνες μερικές 10δες νέα παιδιά σε κάθε α/δ με μισθό 600-700 Ευρώ.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

να ναι καλα οι κυβερνησεις μας

μιζες φουλ και αυξησεις μηδεν :evil:
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Πάλι απ' την χθεσινή αυνέντευξη τύπου για τα διακρατικά, ο υπουργός ρωτήθηκε τι θα γίνει με τα περιφερειακά α/δ και την είσοδο ιδ. κεφαλαίων και απήντησε γενικά αναφέροντας τον επερχόμενο εκσυγχρονισμό της ΥΠΑ :roll: ...

Απεργίες μυρίζουν πάλι :mrgreen: ...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Είναι αξιο να σημειωθεί οτι πολλά απο τα έσοδα των αεροδρομίων- και μιλάω για τα κρατικά δηλαδή ΟΛΑ εκτός του Βενιζέλου- τα έχουν ΧΑΡΙΣΕΙ στις αεροπορικές εταιρείες και τους handling agents .. δηλαδή οι πολιτικοί μας άρχοντες κάνουν χάρες με λεφτά που έπρεπε να πηγαίνουν για τον εκσυγχρονισμό.
Για παράδειγμα, χαρίζουν τα τέλη προσγείωσης στα αεροπλάνα ακόμα και στα ιδιωτικά... χωρίς βεβαίως η μείωση αυτή να μετακυλίεται στους επιβάτες με μείωση περίπου 1 Ευρώ στον καθένα.. ετσι το κέρδος πάει στην αεροπορική εταιρεία και στον φτωχό ιδιοκτήτη του Learjet !!
Επίσης, ενώ πέρσι εγκαταστάθηκε με αρκετά μεγάλο κόστος το σύστημα CUTE, ενοποιημένο σύστημα checkin στα μεγάλα περιφερειακά και ο στόχος ήταν να εισπράττεται ενα μικρό τέλος ανα επιβάτη.. κάποια 10-20 λεπτά στο κάθε checkin, ουδέποτε εισπράχτηκαν αυτά τα χρήματα, που μεταφράζονται σε πολλές χιλιάδες ευρώ για κάθε handling εταιρεία !!! Κάποιοι υπουργοί ΔΩΡΙΣΑΝ αυτά τα χρήματα γιατί εδώ δεν πρόκειται για ολιγωρία αλλά για πολιτική απόφαση ΜΗ είσπραξης. εσκεμμένο δηλαδή !!

Αν λοιπόν τα μεγάλα αεροδρόμια μπούν κατω απο ιδιωτικό Management αλήθεια θα συνεχίσουν τέτοιες πρακτικές ???
γιατί δηλαδή η αναστολή της είσπραξης των τελών ίσχυσε για ΟΛΑ εκτός απο το Βενιζέλο ?? η μεγαλοψυχία των πολιτικών μας φτάνει μέχρι την εξώπορτα του Ελ. Βεν ?? και μετά μας φταίνε τα αεροδρόμια ? δηλαδή δεν κάνω ΕΓΩ σωστά τη δουλειά μου ή εξαργυρώνω προεκλογικά γραμματια και μετά μου φταίνε αλλοι?
μήπως τα αεροδρόμια βγάζουν αρκετά εκατομμύρια ευρώ που πηγαίνουν στον γενικό κορβανά και απλά δεν θα συνεχίσουν να πηγαίνουν ?? μήπως θα δούμε μερικές επιφανειακές βελτιώσεις και απο κάτω θα συνεχίσουν να λειτουργούν "με τα ψέματα"?
Αντισταθείτε στην ιδιωτικοποίηση γιατί αν συνεχίσουμε έτσι σε λίγο δεν θα μείνει τίποτα για ξεπούλημα και θα ξεπουλάνε ΕΜΑΣ !!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Αλήθεια, μια και γίνεται λόγος για καλοπληρωμένους δημόσιους υπαλλήλους, τη μισθοδοσία των οποίων θα γλιτώσει το ελληνικό δημόσιο αν ιδιωτικοποιήσει τα περιφερειακά αεροδρόμια, μπορώ να ρωτήσω πόσοι από τους εργαζόμενους εντός αεροδρομίου έχουν ως εργοδότη τους το ελληνικό δημόσιο; Υποθέτω πως είναι η μειοψηφία. Οι περισσότερες υπηρεσίες, από το handling ως τη φύλαξη των χώρων του αεροδρομίου και την καθαριότητα γίνονται από ιδιωτικές εταιρίες. Άλλες πάλι υπηρεσίες (αστυνομία, ασφάλεια πτήσεων, υπηρεσίες πυρόσβεσης κ.ο.κ.) είναι ευθύνη του δημοσίου, ανεξαρτήτως του ποιος έχει το management του αεροδρομίου. Επομένως, η λογική πως για την κατάντια των αεροδρομίων φταίνε οι "κηφήνες" δημόσιοι υπάλληλοι ή, από την άλλη πλευρά, αν ιδιωτικοποιηθούν τα αεροδρόμια θα έχουμε μισθούς πείνας είναι λίγο πολύ ανεδαφική: όποιος και να 'χει το management, το εργασιακό καθεστώς των περισσότερων εργαζομένων θα παραμείνει ίδιο κι απαράλλαχτο.

Τι πιστεύω εγώ (αν κάνω λάθος μη μ' αρχίσετε στις μπανάνες, δεν εργάζομαι στον αεροπορικό χώρο) πως θα άλλαζε σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης; Κατ' αρχάς, η νέα διοίκηση του αεροδρομίου θα είχε, ευελπιστώ, άλλη νοοτροπία. Δε θα ασχολούνταν μόνο με την καθημερινή διαχείριση καταστάσεων, αλλά θα ενδιαφερόταν και για την ανάπτυξη του αεροδρομίου, η οποία θα απέφερε αυξημένα έσοδα. Επιπλέον, δε θα απαιτούνταν τεράστιες γραφειοκρατικές διαδικασίες για το παραμικρό: από την ανάθεση της καθαριότητας στο Χ ή στο Υ συνεργείο μέχρι την αγορά κάποιου μηχανήματος. Οι αποφάσεις θα λαμβάνονταν σύντομα και δε θα απαιτούνταν παρεμβάσεις στελεχών της κρατικής μηχανής ή της πολιτικής ηγεσίας. Επιπλέον, η προοπτική των αυξημένων κερδών θα είχε ως αποτέλεσμα η διοίκηση του αεροδρομίου να συμμετέχει ενεργά στην αναζήτηση νέων αεροπορικών εταιριών, την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού (γραφείο πληροφοριών έχετε δει ποτέ σε ελληνικό αεροδρόμιο; ), τη βελτίωση της θέσης του αεροδρομίου στη δημόσια ζωή της τοπικής κοινωνίας και του παγκόσμιου αεροπορικού γίγνεσθαι (αλήθεια, έχει άραγε σήμερα κάποιο περιφερειακό αεροδρόμιο τμήμα δημοσίων σχέσεων με κατάλληλο προσωπικό; αμφιβάλλω).

Από την άλλη, βέβαια, η λογική "δίνω το αεροδρόμιο στον ιδιώτη και ησυχάζω" είναι εντελώς λανθασμένη. Το δημόσιο, είτε έχει το management είτε όχι, οφείλει να συμβάλλει στη βελτίωση της εικόνας του αεροδρομίου. Πάρτε για παράδειγμα το "ιδιωτικό" LGAV. Μπορεί η διαχείριση να μη γίνεται από άτομα του στενού δημόσιου τομέα, αλλά το δημόσιο είναι παρόν. Αυτό έφτιαξε την άριστη οδική σύνδεση (έστω και με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ), αυτό φροντίζει ώστε να υπάρχει σύνδεση με ΜΜΜ με το κέντρο και λοιπά σημεία της πρωτεύουσας. Αλλά και η Υ.Π.Α. δε νομίζω να είναι εξοστρακισμένη, έχει κι αυτή αρμοδιότητες στο "ιδιωτικό" αεροδρόμιο. Επομένως, ακόμα και να ιδιωτικοποιηθούν τα περιφερειακά αεροδρόμια (υποθέτω πως μιλάμε μόνο για τα μεγαλύτερα), το κράτος οφείλει να κάνει παρεμβάσεις που να διευκολύνουν τη λειτουργία τους, κι όχι να αδιαφορεί, όπως, δυστυχώς, συμβαίνει σήμερα.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

δεν θα διαφωνήσω στα περισσότερα απο τα παραπάνω, εκτός απο το οτι είμαι σίγουρος οτι μια ιδιωτικοποίηση θα επιφέρει μισθούς πείνας, σε αντίθεση με τα γραφόμενα παραπάνω. Ο λόγος που επιμένω είναι απλός : όπου μπήκε ιδιώτης μέχρι στιγμής, δηλαδή συνεργεία καθαρισμού, security, handling εταιρείες οι μισθοί είναι απολύτως ελέχιστοι, και κυμαίνονται στα 500-700- 800-900 ευρώ συμπεριλαμβάνοντας νυχτερινά, αργίες κλπ και υπερωρίες που δεν γράφονται πολλές φορές, ωράρια που σε καθηλώνουν για όλη μέρα, του στύλ, 3 ώρες πρωϊ και 4-5 ώρες απόγευμα-βράδυ και άλλα πολλά !!!
Αν αυτό θέλουμε για τα παιδιά μας, τότε εντάξει... εγώ προσωπικά δεν θέλω τέτοιου είδους "ευκαιρίες εργασίας" και να ακούω για επενδύσεις που ανοίγουν νέες θέσεις εργασίας !!
Και για να προλάβω κάποια σχόλια, : αλλο μια καλώς εννοούμενη ιδιωτικοποίηση και άλλο το μοντέλο που ισχύει στην Ελλάδα , κοινώς το δίνουμε σε κάποιον ημέτερο, σε κάποια εταιρεία με κάποιο άλλο μυστικό αντάλλαγμα και ότι βγάλει κέρδος και οσο γρήγορα γίνεται χωρίς ουσιαστικές επενδύσεις, πολλές ( και ακριβότερες) δεν φαίνονται καν στον επιβάτη !!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Ιδού λοιπόν το σχέδιο που κατέληξε η κυβέρνηση και ανακοινώθηκε σήμερα:
...Στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, θα γίνει χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, με ενδεχόμενη εισφορά της συμμετοχής του Δημοσίου σε εταιρία συμμετοχών ή και στο Χρηματιστήριο.

Στα περιφερειακά αεροδρόμια, όπου το Δημόσιο ελέγχει το 100% χωρίς εταιρική δομή, θα γίνουν συμβάσεις παραχώρησης των δικαιωμάτων διαχείρισης των επί μέρους ή ομάδων με στρατηγικούς επενδυτές, θα ιδρυθούν εταιρία ή εταιρίες, όπου το Δημόσιο θα εισφέρει τα αντίστοιχα δικαιώματα διαχείρισης αεροδρομίων και θα εισαχθούν οι εταιρίες αυτές στο Χρηματιστήριο.

Στο τέλος Οκτωβρίου αναμένονται οι προτάσεις των ενδιαφερομένων φορέων για το Καστέλι στην Κρήτη...

Αυτό που δεν μ' αρέσει και με ανατριχιάζει λίγο είναι η λέξη "χρηματιστήριο" :? Εν αναμονή λοιπόν περισσότερων πληροφοριών...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Είναι γεγονός ότι η ανακοίνωση αφήνει ΤΕΡΑΣΤΙΑ περιθώρια ερμηνειών:

- Μπορεί να υπάρξει μία εταιρία διαχείρισης μητρική τυχόν επιμέρους εταιριών, μπορεί και να σπάσει.
- Μπορεί η εταιρία διαχείρισης να αναλάβει το σύνολο σχεδόν των λειτουργιών, μπορεί μέρος τους (π.χ. μόνο τα οικονομικά)
- Μπορεί η εταιρία διαχείρισης ότι έχει αναλάβει να το λειτουργεί η ίδια, μπορεί να αρχίσει να το τεμαχίζει και να τα αναθέτει σε υπεργολάβους.
- Το πιο σημαντικό: Είναι ακόμα αδιευκρίνιστο τόσο το ποσοστό συμμετοχής του δημοσίου, όσο το σε ποιον ανήκει το μάνατζμεντ: Αν θα μιλάμε δηλαδή για μία καθαρά ιδιωτική επιχείρηση όπου το δημόσιο απλά θα έχει μετοχές αλλά κανένα λόγο στο μάνατζμεντ (π.χ. ΑΙΑ) ή αν θα έχουμε ένα είδος ΔΕΚΟ (π.χ. τύπου ΟΤΕ)

Υπόψη ότι σε χώρες όπως η Γαλλία, Γερμανία και Ισπανία, τα αεροδορόμια τα διαχειρίζεται μία ΑΕ με απόλυτη πλειοψηφία και έλεγχο του δημοσίου. Δεν το βρίσκω κακή λύση, αλλά καθώς μυρίζομαι ξεπούλημα νομίζω ότι δυστυχώς μεταξύ των δύο θα πάμε προς λύση τύπου ΑΙΑ.

Τεσπα, το αμέσως επόμενο διάστημα θα αρχίσει να ξεκαθαρίζει το τοπίο και τότε θα μπορέσουμε να πούμε περισσότερα.

ΥΓ: Σε σχέση με το Καστέλι, οι πληροφορίες μου λένε ότι σφίξανε τα πράγματα: Το κόστος είναι μεγάλο και οι προοπτικές κερδών πενιχρές καθώς μιλάμε για τσάρτερ αεροδρόμιο. Αν δε γίνει κάνα θαύμα (από Κίνα μεριά π.χ. αν και δε φαίνονται να τρελαίνονται με την ιδέα οι φίλοι μας οι Κινέζοι) ή αν το δημόσιο δε βρει τρόπο να συμμετάσχει περισσότερο στο εγχείρημα ή αν δεν πέσει ΚΙ ΑΛΛΟ το κόστος του έργου, πάμε για αδιέξοδο...
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top