Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων
Ενδιαφέρουν να δούμε πόσα τέλη πληρώνει κάποιος στο Βενιζέλο και πόσο στα κρατικά, πόσο κοστίζει το καύσιμο στις εταιρείες, αν πηγαίνουν charter στο Βενιζέλο - ΟΧΙ δεν πηγαίνουν- και γιατί. αν τα περιφερειακά λειτουργούν ολο το χρόνο ή μόνο 4-5 μήνες, με τι προσωπικό δουλεύουν οι handlers, security , καθαρισμοί κλπ...
Επι εποχής "Ελληνικού" υπήρχε αρκετά μεγάλη κίνηση charter εταιρειών, φτάνοντας στο σημείο να φτιαχτεί και terminal ειδικά για αυτά δίπλα απο τον ανατολικό( αρκετά πρόχειρο βέβαια). Θυμάμαι απο παλιά την Danair, Britannia, Hapag LLoyd, Condor κλπ που έφερναν χιλιάδες κόσμο... προφανώς κάπου τους πήγαιναν, υπήρχαν 15ημερα πακέτα, που περιλάμβαναν εκδρομές Δελφούς, Ολυμπία, Επίδαυρο κλπ κλπ. Ακόμα και Γάλλοι που πήγαιναν στο Club Med της Εύβοιας !
Την επόμενη ημέρα της μεταφοράς σταμάτησαν άμεσα... μην ξεχνάμε και την μεγάλη διαφορά στην τιμή του καυσίμου και των τελών- χωρίς να γνωρίζω επακριβώς τιμές στα καύσιμα, ξέρω όμως οτι είναι μια παράμετρος που συνετέλεσε στη διακοπή τέτοιων δρομολογίων. Αυτός είναι και ο φόβος για τα περιφερειακά, που ουσιαστικά "ζούν" απο τα charter.
Το έχω ξαναγράψει, αλλά δεν ξέρω αν είναι κατανοητό : το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας έχει ουσιαστικά εγγυημένη κίνηση όσο και ψηλά να βάλει τα τέλη, θα πετάξεις απο και πρός Αθήνα, αν έρχεσαι απο εξωτερικό, θα πάς για κάποια δουλειά, νοσοκομείο κλπ,,, θές δε θές !!!
Τα charter όμως πολύ εύκολα αλλάζουν προορισμό, αν οι τιμές αυξηθούν, πάει ο ξένος έξω απο ένα τουριστικό γραφείο, στο εμπορικό κέντρο της περιοχής του, όπου βλέπει αναρτημένες τις τιμές για διάφορους προορισμούς : Τουρκία, Κροατία, Βόρεια Αφρική, Ελλάδα κλπ κλπ.. μόνο τα 100-200 ευρώ διαφορά ανα άτομο θα τον κάνουν να κοιτάξει αλλού !!!
Αν τα αεροδρόμια δοθούν σε ιδιώτες, θα ήταν ενδιαφέρον να γνωρίζουμε εκ των προτέρων τις δεσμεύσεις που θα έχουν, δηλαδή παίρνεις το χ αεροδρόμιο και πρέπει να κάνεις 2-3-4 έργα υποδομής.. όχι μόνο έργα βιτρίνας, με δεντροφυτεύσεις και καταστήματα, που όπως στα Σπάτα θα είναι μόνο για να βλέπεις και όχι για να αγοράζεις !!!
Να ξέρουμε- και κυρίως ο εμπορικός κόσμος - αν οι γύρω εκτάσεις θα γίνουν έργα επέκτασης κτιρίων αεροδρομίου, ή εμπορικά κέντρα, όπως ακούστηκε και απο πρώην υπουργό, που οραματιζόταν εικόνες Σπάτων, με τις εκτάσεις που απαλλοτριώθηκαν για αεροδρόμιο να γίνονται IKEA, Κωτσόβολος κλπ ..
H μομφή μου είναι στο σημείο όπου έγιναν αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, δεσμεύσεις γής για να γίνει το αεροδρόμιο, αντ' αυτού πολλοί είδαν στη θέση του κτήματός τους να ξεφυτρώνουν αυτά τα εμπορικά κέντρα .νομίζω οτι η απαλλοτρίωση με τα εμπορικά κέντρα δεν πάει... έτσι δεν είναι ? ούτε συναφές ως προς το αεροδρόμιο είναι.. δηλαδή αν η εταιρεία AIA δημοσιοποιεί κέρδη και μέσα σε αυτά υπολογίζονται και τα νοίκια απο τις εκμεταλλεύσεις αυτές, νομίζω ότι αυτό είναι εντελώς απαράδεκτο.. τα πήρε το κράτος αναγκαστικά και τα έδωσε σε ιδιώτη για να παίρνει νοίκια !! απο τις εκμεταλλεύσεις, μόνο το ξενοδοχείο θα μπορούσε να πεί κανείς οτι τέλος πάντων είναι αρκετά συναφές.
Αν αυτό το είχε κάνει το Schiphol τη δεκαετία του 50-60 τώρα δεν θα μπορούσε να επεκταθεί πλέον και δεν θα ήταν σήμερα ένα απο τα μεγαλύτερα αεροδρόμια του κόσμου.