Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

  • Thread starter Thread starter SARIDAKIS VASILIS
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Parlez vous francais?

Mετά τους Άραβες και τους Κινέζους, οι Γάλλοι είναι οι πρώτοι ευρωπαίοι που εκδηλώνουν επίσημο ενδιαφέρον για τις υποδομές μας, ανάμεσα σε άλλα και για τα του κλάδου των αερομεταφορών...
Ενδιαφερόμαστε για το άνοιγμα και τον εκσυγχρονισμό αεροδρομίων, όπως του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης.
Ενδιαφερόμαστε επίσης για τον εκσυγχρονισμό της εναέριας κυκλοφορίας

Next one, plz...

:arrow: ΗΒΝews
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Αν και απ' ότι φαίνεται θα ακούσουμε πολλά, άλλη μια εκδοχή της ιδιωτικοποίησης είναι η ομαδοποίηση των αερολιμένων κατα τα πρότυπα του πρόσφατου διαγωνισμού handling ώστε να μην μείνουν απ' έξω τα μικρά. Σε αυτό το σενάριο φαίνεται SKG, HER, RHO και CFU να πηγαίνουν χώρια και μόνα τους...
:arrow: Η Καθημερινή
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Tα πουλάκια αρχίσαν να τιτιβίζουν στη Ρόδο. Για να δούμε αν θα εμφανιστούν κι άλλοι...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Ενδιαφέρουν να δούμε πόσα τέλη πληρώνει κάποιος στο Βενιζέλο και πόσο στα κρατικά, πόσο κοστίζει το καύσιμο στις εταιρείες, αν πηγαίνουν charter στο Βενιζέλο - ΟΧΙ δεν πηγαίνουν- και γιατί. αν τα περιφερειακά λειτουργούν ολο το χρόνο ή μόνο 4-5 μήνες, με τι προσωπικό δουλεύουν οι handlers, security , καθαρισμοί κλπ...
Επι εποχής "Ελληνικού" υπήρχε αρκετά μεγάλη κίνηση charter εταιρειών, φτάνοντας στο σημείο να φτιαχτεί και terminal ειδικά για αυτά δίπλα απο τον ανατολικό( αρκετά πρόχειρο βέβαια). Θυμάμαι απο παλιά την Danair, Britannia, Hapag LLoyd, Condor κλπ που έφερναν χιλιάδες κόσμο... προφανώς κάπου τους πήγαιναν, υπήρχαν 15ημερα πακέτα, που περιλάμβαναν εκδρομές Δελφούς, Ολυμπία, Επίδαυρο κλπ κλπ. Ακόμα και Γάλλοι που πήγαιναν στο Club Med της Εύβοιας !
Την επόμενη ημέρα της μεταφοράς σταμάτησαν άμεσα... μην ξεχνάμε και την μεγάλη διαφορά στην τιμή του καυσίμου και των τελών- χωρίς να γνωρίζω επακριβώς τιμές στα καύσιμα, ξέρω όμως οτι είναι μια παράμετρος που συνετέλεσε στη διακοπή τέτοιων δρομολογίων. Αυτός είναι και ο φόβος για τα περιφερειακά, που ουσιαστικά "ζούν" απο τα charter.
Το έχω ξαναγράψει, αλλά δεν ξέρω αν είναι κατανοητό : το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας έχει ουσιαστικά εγγυημένη κίνηση όσο και ψηλά να βάλει τα τέλη, θα πετάξεις απο και πρός Αθήνα, αν έρχεσαι απο εξωτερικό, θα πάς για κάποια δουλειά, νοσοκομείο κλπ,,, θές δε θές !!!
Τα charter όμως πολύ εύκολα αλλάζουν προορισμό, αν οι τιμές αυξηθούν, πάει ο ξένος έξω απο ένα τουριστικό γραφείο, στο εμπορικό κέντρο της περιοχής του, όπου βλέπει αναρτημένες τις τιμές για διάφορους προορισμούς : Τουρκία, Κροατία, Βόρεια Αφρική, Ελλάδα κλπ κλπ.. μόνο τα 100-200 ευρώ διαφορά ανα άτομο θα τον κάνουν να κοιτάξει αλλού !!!

Αν τα αεροδρόμια δοθούν σε ιδιώτες, θα ήταν ενδιαφέρον να γνωρίζουμε εκ των προτέρων τις δεσμεύσεις που θα έχουν, δηλαδή παίρνεις το χ αεροδρόμιο και πρέπει να κάνεις 2-3-4 έργα υποδομής.. όχι μόνο έργα βιτρίνας, με δεντροφυτεύσεις και καταστήματα, που όπως στα Σπάτα θα είναι μόνο για να βλέπεις και όχι για να αγοράζεις !!!
Να ξέρουμε- και κυρίως ο εμπορικός κόσμος - αν οι γύρω εκτάσεις θα γίνουν έργα επέκτασης κτιρίων αεροδρομίου, ή εμπορικά κέντρα, όπως ακούστηκε και απο πρώην υπουργό, που οραματιζόταν εικόνες Σπάτων, με τις εκτάσεις που απαλλοτριώθηκαν για αεροδρόμιο να γίνονται IKEA, Κωτσόβολος κλπ ..
H μομφή μου είναι στο σημείο όπου έγιναν αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, δεσμεύσεις γής για να γίνει το αεροδρόμιο, αντ' αυτού πολλοί είδαν στη θέση του κτήματός τους να ξεφυτρώνουν αυτά τα εμπορικά κέντρα .νομίζω οτι η απαλλοτρίωση με τα εμπορικά κέντρα δεν πάει... έτσι δεν είναι ? ούτε συναφές ως προς το αεροδρόμιο είναι.. δηλαδή αν η εταιρεία AIA δημοσιοποιεί κέρδη και μέσα σε αυτά υπολογίζονται και τα νοίκια απο τις εκμεταλλεύσεις αυτές, νομίζω ότι αυτό είναι εντελώς απαράδεκτο.. τα πήρε το κράτος αναγκαστικά και τα έδωσε σε ιδιώτη για να παίρνει νοίκια !! απο τις εκμεταλλεύσεις, μόνο το ξενοδοχείο θα μπορούσε να πεί κανείς οτι τέλος πάντων είναι αρκετά συναφές.
Αν αυτό το είχε κάνει το Schiphol τη δεκαετία του 50-60 τώρα δεν θα μπορούσε να επεκταθεί πλέον και δεν θα ήταν σήμερα ένα απο τα μεγαλύτερα αεροδρόμια του κόσμου.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Σε ιδιώτες η διαχείριση των αεροδρομίων

Κατατέθηκε χθες στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Στο νομοσχέδιο, ορίζεται μεταξύ άλλων, ότι με απόφαση της Διϋπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων μπορεί να ιδρύονται και να λειτουργούν ανώνυμες εταιρείες διαχείρισης αεροδρομίων (ΑΕΔΑ) για το σύνολο των λιμένων της χώρας ή για κάθε αεροδρόμιο ξεχωριστά.
Προβλέπεται επίσης ότι σε κάθε ΑΕΔΑ θα παραχωρηθούν για ορισμένο χρονικό διάστημα τα δικαιώματα που αφορούν στη διοίκηση, διαχείρισης, αναβάθμιση, επέκταση, εκσυγχρονισμό, λειτουργία και εκμετάλλευση των κρατικών αεροδρομίων τα οποία θα αναλάβει.
Η παραχώρηση θα μπορεί να συμφωνείται με εισφορά σε είδος των σχετικών δικαιωμάτων στο μετοχικό κεφάλαιο, ή μέσω Συμβάσεων Παραχώρησης που υπογράφονται μεταξύ Δημοσίου και ΑΕΔΑ, στις οποίες θα είναι δυνατόν να παραχωρούνται τα δικαιώματα διαχείρισης και εκμετάλλευσης των κινητών και ακινήτων που σχετίζονται με τη λειτουργία των αεροδρομίων.

http://www.imerisia.gr/article.asp?cati ... d=89803161

Εγώ έχω την εξής ερώτηση για τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Το προσωπικό της ΥΠΑ (πέραν των ελεγκτών εναερ. κυκλοφ.), δηλαδή ηλεκτρονικοί, τηλεπικοινωνιακοί, ηλεκτρολόγοι μηχανικοί και άλλοι τεχνικοί, θα συνεχίσουν να υπηρετούν την ΥΠΑ ή θα γίνει «δανεισμός» στις κατά τόπους εταιρείες διαχείρισης; ...
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Όσο αφορά ηλεκτρονικούς και τηλεπικοινωνιακούς, αυτοί είναι μαζί με τους ΕΕΚ και ανήκουν στη Γενική Διεύθυνση Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας.
Δεν επηρεάζονται και δεν έχουν να κάνουν με την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Οι ηλεκτρολογικές και τυχόν μηχανολογικές εγκαταστάσεις; Είναι στο ίδιο σύστημα υποστήριξης ή ενδέχεται να παραδοθούν σε τρίτους εκτός ΥΠΑ;
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Οι ηλεκτρολόγοι και υπόλοιποι τεχνικοί της ΥΠΑ στα αεροδρόμια (τα λεγόμενα Τμήματα Τεχνικής Συντήρησης ή Γραφεία Υποστήριξης των αερολιμένων) έχουν να κάνουν με καθαρά θέματα του αεροδρομίου (κτίρια, πεδία ελιγμών, λοιπές εγκαταστάσεις κτλ.) και όχι με αυτά τις αεροναυτιλίας, οπότε είναι εκτός της παραπάνω διεύθυνσης.
Φαντάζομαι πως το αντικείμενο τους θα το καλύψει ο φορέας-εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου με δικό του προσωπικό (;). Σε αντίστοιχη μοίρα βρίσκονται και οι ειδικότητες των διοικητικών υπαλλήλων καθώς και οι πλεονάζοντες αερολιμενικοί.
Το νομοσχέδιο δεν μπαίνει σε λεπτομέρειες πάνω σε αυτό το θέμα.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Από αυτά που διαβάζω κι εγώ ως τώρα, έτσι ακριβώς το αντιλαμβάνομαι κι εγώ ως τώρα. Ότι π.χ. για τις εγκαταστάσεις του αεροδρόμιου, τον απόλυτο έλεγχο διαχείρισης θα τον έχουν οι νέες εταιρείες που θα αναλάβουν.

Άρα, φαντάζομαι παραμένει ένα μεγάλο ερώτημα τί θα γίνει με τους υπαλλήλους αυτών των ειδικοτήτων της ΥΠΑ; Και δεν είναι λίγοι οι τεχνικοί των αεροδρομίων σε τέτοια αντικείμενα. Είναι κάποιοι μηχανικοί και είναι και αρκετοί τεχνικοί.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Να παρατηρήσω οτι το νομοσχέδιο δεν ιδιωτικοποιεί τα αεροδρόμια, απλά ανοίγει την πόρτα για τη δυνατότητα ιδιωτικοποίησής τους... Μένει να δούμε τί θα ζητήσει το κράτος απο τον χ ιδιώτη που θα θέλει να "μπεί" στο παιγνίδι και τί θα του δώσει( χρόνια εκμετάλλευσης, δυνατότητα αυξήσεων των τελών κλπ).
Μένει να δούμε ποιός θα σηκώσει το βάρος της χρηματοδότησης των "παθητικών" μικρών αεροδρομίων που σήμερα ουσιαστικά χρηματοδοτούνται απο τα κέρδη των "μεγάλων".
Επίσης, να πούμε οτι υπάρχει η δυνατότητα αμοιβαίων συμφωνιών υποστήριξης μεταξύ ενός αεροδρομίου και της υπηρεσίας αεροναυτιλίας.
Απο τη μία θα μπορεί π.χ. η εταιρεία του αεροδρομίου να παρέχει υποστήριξη με Η/Ζ, συντήρηση των κλιματιστικών, υδραυλικών και τηλεφωνικών παροχών και απο την άλλη ο φορέας της αεροναυτιλίας να παρέχει υποστήριξη για Flight information systems, συστήματα ασφαλείας, CUTE και ότι άλλο παρέχεται σήμερα απο τους ηλεκτρονικούς της ΥΠΑ στα αεροδρόμια και που δέν είναι μέσα στο πλαίσια της αεροναυτιλίας
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top