Χρήστες και χρήστριες, αναγνώστες και αναγνώστριες, αφοσοιωμένο κοινό, επιτρέψτε μου να καταχραστώ για άλλη μια φορά αυτό το νήμα. Αυτή τη φορά δοκιμάζουμε και συγκρίνουμε ευθέως τις δύο ανταγωνίστριες εταιρείες του ελληνικού χώρου στη γραμμή Αθήνα-Κεφαλονιά.
Από τη μία οι Ολυμπιακές Αερογραμμές, πνέοντας τα λοίσθια εδώ και χρόνια, αλλά επιχειρώντας σταθερά στο νησί (από τα γεννοφάσκια του αεροδρομίου (732 και YS11)) με τα DH8/AT4/AT7, από την άλλη η αδηφάγα και ραγδαία αναπτυσσόμενη Aegean Airlines με τα AR1.
Οι ΟΑ υπερέχουν στις συχνότητες των πτήσεων (σταθερά 2/ημέρα το καλοκαίρι και 1/ημέρα το χειμώνα) εκμεταλλευόμενη τη δυναμικότητα που της προσφέρει η χωρητικότητα των αεροσκαφών της (από 37 έως 68 θέσεις, ενώ μέχρι πρόσφατα δρομολογούσε και 717/733/734 ορισμένες ημερομηνίες) ενώ η Α3 πρόσφατα εισελθούσα στη γραμμή δρομολογεί το μικρότερο αεροσκάφος της (112 θέσεων) 4 φορές/εβδομάδα την άνοιξη, καθημερινά το καλοκαίρι και μόλις 2 φορές/εβδομάδα το χειμώνα.
Η τιμολογιακή πολιτική υποθέτει ότι το κοινό που ταξιδεύει, πάει για γκλαμουράτες διακοπές στο νησί που γυρίστηκε το μαντολίνο του λογαχού Κορέλι, στο νησί που κρύφτηκε κάποτε η Μαντόνα, στο νησί της διάσημης κυρά-Τασίας [αν δε γνωρίζετε τίποτε από τα παραπάνω, τότε δε γνωρίζετε το μη-χέσω life style της χώρας αυτής, επομένως δε θα σας ταιριάξουν και οι αεροπορικές τιμές]. Οι ναύλοι-προσφορές της Α3 εμφανίζονται σε άτακτα χρονικά διαστήματα και σε συγκεκριμένες πτήσεις, ενώ σε κρίσιμες περιόδους [βλέπε αύγουστο, βλέπε χριστούγεννα] προτιμήστε ένα εισιτήριο για Λονδίνο, θα σας βγει φτηνότερο το value-for-money. Από την άλλη ο δεινόσαυρος-τιμολογιακή πολιτική ΟΑ πουλά θέσεις σε ναύλους από 50 ευρώ (χωρίς φόρους) μέχρι 75, με αποτέλεσμα το πλήρες αντίτιμο του εισιτηρίου για ένα μετ' επιστροφής δρομολόγιο να αγγίζει τα...κρατηθείτε... κρατηθείτε που σας λέω... τα 228.48 ευρώ. Και αν αυτό σας φάνηκε πολύ, να γνωρίζετε πως στην Α3 θα πληρώσετε alle-retour 284.48 ευρώ (full economy) ενώ φυσικά έχετε και την επιλογή της business class με μόλις 348.48 ευρώ!
Και αν ξεπεράσατε το σοκ και δεν κλείσατε το νήμα μου για να πάτε να διαβάσετε τι έκαναν οι συνδικαλιστές στο SXBPA, μάθετε πως σε περιόδους μεγάλης κίνησης (καλοκαίρι, ΠΣΚ, γιορτές) ενδεχομένως να δυσκολευτείτε και να βρείτε μια θέση, τουλάχιστον για τις ΟΑ καθώς και για την Α3 δε νομίζω πως μπορούμε ακόμη να έχουμε εικόνα.
Πρόσφατα επέλεξα να κάνω το ένα σκέλος (ATH-EFL) με την Α3 και το σκέλος της επιστροφής (EFL-ATH) με ΟΑ. Το outbound σκέλος κόστισε 50 ευρώ (προσφορά Α3, που εξανεμίστηκε μόλις έκλεισα το ναύλο) και το inbound (στα 108 ευρώ!) ήταν award εισιτήριο Icarus.
Δε θα σας διηγηθώ ιστορίες που όλοι πάνω-κάτω έχουμε ζήσει. Θα σταθώ στα καίρια σημεία των δύο πτήσεων.
Παλαιότερα reports πάνω στο σκέλος μπορείτε να βρείτε στους συνδέσμους :
viewtopic.php?f=7&t=5577
viewtopic.php?f=7&t=3864
viewtopic.php?f=7&t=1843
viewtopic.php?f=7&t=1190
A3444 25OCT08
ATH-EFL
DEP : 1125, ARR : 1215
EQP : AR1, REG : SXDVA (πληρότητα : 26 άτομα, 23%)
TAKEOFF : 1135, LANDING : 1215
*Περίμενα πως λόγω ημέρας (αρχή του ατύπου 4ημέρου) η πτήση θα είχε αρκετό κόσμο, αλλά αποδείχτηκε κάτι παραπάνω από άδεια.
*Ontime αναχώρηση
*Το πλήρωμα βαριόταν. Έτσι απλά. Μιλούσαν μηχανικά, σα ρομπότ, ακόμα και μεταξύ τους. Ενώ παράλληλα με το σερβίρισμα από τις 2 συνοδούς, περνούσε και η 3η με τα μαντηλάκια. Για να τελειώσουν γρηγορότερα και να λουφάρουν στο galley. Αφού ξαναπέρασαν να μαζέψουν τα 26 απορρίματα πάλι καλά! Εύχομαι το επόμενο σκέλος τους να ήταν Ηράκλειο με 168 άτομα!
*Αλλά τι να περιμένεις όταν βάζεις κριτήρια για την πρόσληψη αεροσυνοδών, μόνο το ύψος και το φύλο διότι προφανώς θα πρέπει να ετοιμάζεσαι να ακούσεις και ατάκες τύπου : "Καλώς ορίσατε στο αεροδρόμιο "Αργοστόλιο" της Κεφαλονιάς". Και στα αγγλικά για εμπέδωση πιο μετά: "Welcome to Argostolion Airport of Kefalonia". Αλλά ας μην αναλύσουμε το πρόβλημα παιδείας της χώρας για το οποίο ενδεχομένως να μην ευθύνεται η ξανθομαλλούσα αεροσυνοδός που κατά τα άλλα είχε ευπρεπέστατο παρουσιαστικό. Ελπίζω τουλάχιστον σε μια κατάσταση κινδύνου να μην έψαχνε ματαίως το αεροδρόμιο με το όνομα "Αργοστόλιο".
OA635 28OCT08
EFL-ATH
DEP : 1839, ARR : 1925
EQP : AT7, REG : SXBIE (πληρότητα : 62 άτομα, 91%)
TAKEOFF : 18:38, LANDING : 1921
*Η πτήση κανονικά [χειμερινό πρόγραμμα 2008-2009] εκτελείται με ΑΤ4 απλά λόγω της ημέρας δρομολογήθηκε έκτακτα ΑΤ7.
*Ontime αναχώρηση
*Τα πάντα λειτούργησαν άψογα σε αυτή την πτήση εκτός από την αδυναμία των αεροσυνοδών να ετοιμάσουν τη καμπίνα για προσγείωση. Διότι ο κυβερνήτης είχε ανάψει την επιγραφή "προσθεδείτε" [αστοχία του κατασκευαστή να βάλει και μία αντίστοιχη στο galley "σηκωθείτε μουλάρες"], διότι ήμασταν πάνω από την αττική οδό, διότι κατεβάζαμε ρόδες, αλλά αυτές μιλούσαν στο galley. Και στη καμπίνα τραπεζάκια ήταν κατεβασμένα, μωρά ήταν σηκωμένα, ο κόσμος γενικά έπλεε σε πελάγη ευτυχίας. Μέχρι που άρχισαν να ανησυχούν και να αναφωνούν μεταξύ τους "Ρε κατεβαίνουμε. Κλείσε το τραπεζάκι". Χρειάστηκε μια γερή ανατάραξη για να έρθουν στα συγκαλά τους και να προλάβουν να πουν πως πάμε για προσγείωση μπλα μπλα, για τα αγγλικά δεν υπήρχε χρόνος, πιάναμε διάδρομο. Φυσικά, χρόνος να ελεγθεί η καμπίνα δεν υπήρχε...