SK
First-Class-Member
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?
Από επιχειρηματικής άποψης, η συνεργασία έχει μια λογική, ιδίως με την κρίση που αντιμετωπίζει η αγορά αυτόν τον καιρό. Όπως λένε και οι σχετικές αναλύσεις του τύπου, μία εταιρία έχει μεγαλύτερη δυνατότητα καθορισμού του τιμολογίου απ'ότι δύο. Π.χ. το σημερινό άρθρο της Ελευθεροτυπίας αναφέρει ότι:
«Ο μόνος τρόπος να αλλάξει αυτό [σημ. οι ζημιές]», εξηγούν στελέχη της αγοράς, «είναι να συνενωθούν ώστε στη συνέχεια να έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν τις τιμές εισιτηρίων και τα έσοδά τους. Κυρίως στις γραμμές εσωτερικού αλλά και σε αρκετά ευρωπαϊκά δρομολόγια».
Από πλευράς καταναλωτή πάντως δεν νομίζω ότι είναι επιθυμητή μια τέτοια εξέλιξη. Όταν περιορίζεται η επιλογή, μειώνεται η ποιότητα και ο ανταγωνισμός. Σε μερικές μεγάλες γραμμές (Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, κτλ.) μάλλον θα μπουν ανταγωνιστές τύπου, π.χ., Easyjet και η αγορά θα ισορροπήσει μακριά από το μονοπώλιο. Στις μικρότερες γραμμές όμως δεν βλέπω κάτι τέτοιο.
Σίγουρα η χώρα είναι μικρή για δύο τελείως ανεξάρτητες αεροπορικές εταιρίες. Η καλύτερη λύση, κατά την προσωπική μου προτίμηση, δεν είναι η συγχώνευση για τη δημιουργία οιονεί μονοπωλίου, αλλά το να περάσουν οι δύο εταιρίες στην προστασία μεγαλύτερων ευρωπαïκών ομίλων (ή και στον πλήρη έλεγχό τους).
Από επιχειρηματικής άποψης, η συνεργασία έχει μια λογική, ιδίως με την κρίση που αντιμετωπίζει η αγορά αυτόν τον καιρό. Όπως λένε και οι σχετικές αναλύσεις του τύπου, μία εταιρία έχει μεγαλύτερη δυνατότητα καθορισμού του τιμολογίου απ'ότι δύο. Π.χ. το σημερινό άρθρο της Ελευθεροτυπίας αναφέρει ότι:
«Ο μόνος τρόπος να αλλάξει αυτό [σημ. οι ζημιές]», εξηγούν στελέχη της αγοράς, «είναι να συνενωθούν ώστε στη συνέχεια να έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν τις τιμές εισιτηρίων και τα έσοδά τους. Κυρίως στις γραμμές εσωτερικού αλλά και σε αρκετά ευρωπαϊκά δρομολόγια».
Από πλευράς καταναλωτή πάντως δεν νομίζω ότι είναι επιθυμητή μια τέτοια εξέλιξη. Όταν περιορίζεται η επιλογή, μειώνεται η ποιότητα και ο ανταγωνισμός. Σε μερικές μεγάλες γραμμές (Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, κτλ.) μάλλον θα μπουν ανταγωνιστές τύπου, π.χ., Easyjet και η αγορά θα ισορροπήσει μακριά από το μονοπώλιο. Στις μικρότερες γραμμές όμως δεν βλέπω κάτι τέτοιο.
Σίγουρα η χώρα είναι μικρή για δύο τελείως ανεξάρτητες αεροπορικές εταιρίες. Η καλύτερη λύση, κατά την προσωπική μου προτίμηση, δεν είναι η συγχώνευση για τη δημιουργία οιονεί μονοπωλίου, αλλά το να περάσουν οι δύο εταιρίες στην προστασία μεγαλύτερων ευρωπαïκών ομίλων (ή και στον πλήρη έλεγχό τους).