Εξαγορά της Olympic Air από την Aegean

Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Από επιχειρηματικής άποψης, η συνεργασία έχει μια λογική, ιδίως με την κρίση που αντιμετωπίζει η αγορά αυτόν τον καιρό. Όπως λένε και οι σχετικές αναλύσεις του τύπου, μία εταιρία έχει μεγαλύτερη δυνατότητα καθορισμού του τιμολογίου απ'ότι δύο. Π.χ. το σημερινό άρθρο της Ελευθεροτυπίας αναφέρει ότι:

«Ο μόνος τρόπος να αλλάξει αυτό [σημ. οι ζημιές]», εξηγούν στελέχη της αγοράς, «είναι να συνενωθούν ώστε στη συνέχεια να έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν τις τιμές εισιτηρίων και τα έσοδά τους. Κυρίως στις γραμμές εσωτερικού αλλά και σε αρκετά ευρωπαϊκά δρομολόγια».

Από πλευράς καταναλωτή πάντως δεν νομίζω ότι είναι επιθυμητή μια τέτοια εξέλιξη. Όταν περιορίζεται η επιλογή, μειώνεται η ποιότητα και ο ανταγωνισμός. Σε μερικές μεγάλες γραμμές (Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, κτλ.) μάλλον θα μπουν ανταγωνιστές τύπου, π.χ., Easyjet και η αγορά θα ισορροπήσει μακριά από το μονοπώλιο. Στις μικρότερες γραμμές όμως δεν βλέπω κάτι τέτοιο.

Σίγουρα η χώρα είναι μικρή για δύο τελείως ανεξάρτητες αεροπορικές εταιρίες. Η καλύτερη λύση, κατά την προσωπική μου προτίμηση, δεν είναι η συγχώνευση για τη δημιουργία οιονεί μονοπωλίου, αλλά το να περάσουν οι δύο εταιρίες στην προστασία μεγαλύτερων ευρωπαïκών ομίλων (ή και στον πλήρη έλεγχό τους).
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Τελικά αποδεικνύεται ότι το πούλημα της ΟΑ είχε και στόχο και σκοπό. Το κακό είναι ότι αρκετοί φίλοι και επαγγελματίες της αεροπορίας "τσίμπησαν", αν κρίνω από τα γραφόμενα στο site. Το μόνο θετικό που μπορεί να βγήκε από τις πρόσφατες εξελίξεις είναι ότι κατάλαβαν επιτέλους πολλοί εργαζόμενοι στον κλάδο ότι βράζουν στο ίδιο καζάνι και τελικά μπορούν να αποκαλούν ο ένας τον άλλο συνάδελφο ανεξάρτητα από εταιρεία, ειδικότητα κλπ. Η ειρωνεία είναι ότι τα μεγάλα αφεντικά του κλάδου γνωρίζουν το τελευταίο, πριν καν ασχοληθούν με το χώρο.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Φίλοι της αεροπορίας δεν έχετε καταλάβει ακόμα ότι το παιχνίδι είναι στημένο;
Δεν καταλαβαίνετε ότι πρόκειται για μια θεατρική παράσταση καλοστημένη και πολύ προσεχτικά οργανωμένη;
Ο Θ. Βασιλάκης ήθελε -και δικαιολογημένα- να γίνει ιδιοκτήτης μιας εταιρείας κολοσσού για τα ελληνικά βέβαια δεδομένα.
Τη συνταγή του τη χάλασε λίγο η υπόθεση περί μονοπωλίου.
Έπρεπε να βρεθεί μια λύση. Η λύση είχε το όνομα Ανδρέας Βγενόπουλος.
Σημαντικός επιχειρηματίας με εξαιρετικό προφίλ και υπέρογκα Αραβικά κεφάλαια για να μπορεί να κινηθεί ελεύθερα.
Πήρε ο Βγενόπουλος την παραπαίουσα ολυμπιακή έναντι πινακίου φακής -πάντα με τα Αραβικά κεφάλαια- η εταιρεία όπως ήταν φυσικό παρουσίασε ζημίες και αυτόματα η λύση είναι να την πουλήσει στην Aegean -για τα ΜΜΕ να συνενωθεί με την Aegean. Θα βάλει μέρικα εκατομμύρια ευρώ ο ισχυρός άντρας της MARFIN στην τσέπη του για όλη αυτή την παράσταση. Αλοίμονο στους Άραβες.
ΟΙ ατάκες ''το πάρτυ τελείωσε κ. βασιλάκη'' και άλλα σχετικά που ακούστηκαν είναι μέρος μιας σκηνοθεσίας πραγματικά άξιας για Οσκαρ.
Ελπίζω ότι δεν ξεχνάτε ότι Διευθύνων Σύμβουλος στην Olympic air είναι ο ''αξιότιμος'' κ. Αντώνης Συμιγδαλάς και Διευθυντής Πτητικής εκμετάλευσης στην Aegean ο άλλος ''αξιότιμος'' κ. Ζήσης Πεχλιβανούδης οι οποίοι είναι φίλοι εδώ και πολλά χρόνια, ίδρυσαν μαζί την Αεροπορία Αιγαίου και υπήρξαν κι οι δύο υπόδικοι για συνέργεια σε κακούργημα για την περίφημη υπόθεση Οτσαλάν η οποία ξεφτίλισε, υποτίμησε και δυσφήμισε τη χώρα μας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Έτσι είναι όμως η Ελλάδα. Όσοι αξίζουν για κρεμάλα, κατέχουν τα ψηλά και τα μεγάλα κι οι αξιόλογοι άνθρωποι δεν έχουν καμμιά τύχη σ' αυτό τον τόπο.
Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει... αδέρφια.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Αν ισχύει τελικά αυτό το στημένο σενάριο τότε απλά η MIG επανέλαβε το επιτυχημένο deal του ΟΤΕ αν και γνωρίζοντας τη δουλειά που έριξαν από το Μάρτιο μέχρι το Σεπτέμβριο θεωρώ το σενάριο τραβηγμένο.

Από την άλλη, η παραίτηση του Soud Baalawi από το ΔΣ της MIG και η αλλαγή εκπροσώπου του Dubai Financial Group στη MIG μπορεί να σημαίνει κάτι, μπορεί και όχι...
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Να γράψω και εγώ τη γνώμη μου - όλοι έχουμε και από μια.

Αν συγχωνευτούν σε μια εταιρία και μετά έρθει στην Ελλάδα μια Easyjet με βάση στην Αθήνα και καλύψει 8-10 προορισμούς εσωτερικού (Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Ρόδο, Μύκονο, Σαντορίνη κλπ) αλλά και εξωτερικό, τότε θα μακαρίζουμε την ώρα που ελήφθη απόφαση της συγχώνευσης. Γιατί θα έχουμε μια ελληνική εταιρία με αξιοπρεπή παρουσία στην Ευρώπη (όνειρό μου να πετάξει στη Γενεύη) αλλά και σοβαρό ανταγωνισμό μέσα.

Αν όμως η Easyjet εξακολουθήσει να μπαίνει στην Ελλάδα με ρυθμούς χελώνας, τότε θα κλάψουν μανούλες κάθε φορά που θα θέλουμε να πετάξουμε. Α, και δυστυχώς το τρένο για Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι ακόμα μέτρια επιλογή. Αν φτάσει να κάνει τη διαδρομή σε 3,5 ώρες, τότε μάλιστα (δείτε τη νείλα που έπαθε η Iberia) να το πάρουμε για να μετακινηθούμε μεταξύ των δύο πόλεων με πιο πολλή άνεση και χωρίς να πάει η ψυχή μας στην κόλαση για τους ρύπους.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Σαν Έλληνες δίκαια γινόμαστε καχύποπτοι μ'όσα έχουν δει τα μάτια μας, όμως τα σενάρια που πάνε κι έρχονται σ'αυτό το φόρουμ δεν παύουν να είναι εικασίες (όποιος διαφωνεί καλύτερα να δείξει τις πηγές του, γιατί τα περί καρτέλ και στημένου κόλπου δεν είναι ψιλά πράγματα όσο κι αν τα έχουμε συνηθίσει!).

Εδώ ένα άρθρο της Καθημερινής από μια πιο ρεαλιστική και προσγειωμένη οπτική γωνία:

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_100061_14/02/2010_390766
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

lewton":99bjlyov said:
Να γράψω και εγώ τη γνώμη μου - όλοι έχουμε και από μια.

Αν συγχωνευτούν σε μια εταιρία και μετά έρθει στην Ελλάδα μια Easyjet με βάση στην Αθήνα και καλύψει 8-10 προορισμούς εσωτερικού (Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Ρόδο, Μύκονο, Σαντορίνη κλπ) αλλά και εξωτερικό, τότε θα μακαρίζουμε την ώρα που ελήφθη απόφαση της συγχώνευσης. Γιατί θα έχουμε μια ελληνική εταιρία με αξιοπρεπή παρουσία στην Ευρώπη (όνειρό μου να πετάξει στη Γενεύη) αλλά και σοβαρό ανταγωνισμό μέσα.

Αν όμως η Easyjet εξακολουθήσει να μπαίνει στην Ελλάδα με ρυθμούς χελώνας, τότε θα κλάψουν μανούλες κάθε φορά που θα θέλουμε να πετάξουμε. Α, και δυστυχώς το τρένο για Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι ακόμα μέτρια επιλογή. Αν φτάσει να κάνει τη διαδρομή σε 3,5 ώρες, τότε μάλιστα (δείτε τη νείλα που έπαθε η Iberia) να το πάρουμε για να μετακινηθούμε μεταξύ των δύο πόλεων με πιο πολλή άνεση και χωρίς να πάει η ψυχή μας στην κόλαση για τους ρύπους.

Indeed - Εγώ θα το πάω πιο μακριά, η Easyjet και η κάθε easyjet/ loco θεωρεί παγίως τα τέλη του ΔΑΑ απαγορευτικά. Βέβαια, κουτσά-στραβά έχει αυξήσει τα δρομολόγια της (Θυμίζω ότι πριν μερικά χρόνια υπήρχε μόνο το Αθήνα-Λονδίνο...) οπότε προφανώς θεωρεί ότι δεν είναι και... τόσο απαγορευτικά τελικά. Για να πω την αλήθεια, δεν ξέρω αν το ΔΑΑ είναι πιο ακριβό από άλλα αεροδρόμια στα οποία πετάει η Easy, δεν πιστεύω όμως ότι είναι ΤΟ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟ ΟΛΩΝ, διότι πετάει σε πολλά μεγάλα Ευρωπαικά αεροδρόμια.

Τέλος πάντων, θεωρώ ότι σε πιθανή συνένωση ΟΑ και Aegean, θα υπάρξει μια περίοδος "stagnation" όπου τα δρομολόγια εσωτερικού θα είναι ψιλο-μονοπώλιο (εκτός από routes που εξυπηρετούν οι Sky Express, Athens, κτλ), αλλά θεωρώ ότι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες που ειδικεύονται στα point 2 point θα αποφασίσουν να έρθουν προς τα μέρη μας, ακόμα και χωρίς την Αθήνα σα βάση αν τους πέφτει ακριβή. Το αν αυτοί που θα έρθουν είναι η easy ή κάποιος άλλος δεν το ξέρω, αλλά υπάρχουν συγκεκριμένα δρομολόγια με all year round ενδιαφέρον (Θεσσαλονίκη, Κρήτη, κτλ), και φυσικά πάρα μα πάρα πολλά με summer schedule ενδιαφέρον. Θεωρώ λοιπόν ότι στην high season δεν θα έχουμε ποτέ πρόβλημα δρομολογιών, και στην low season, λίγο με επιδοτούμενα λίγο με νέους παίκτες, θα έχουμε ένα βάσιμο πρόγραμμα πτήσεων, ίσως όχι καθημερινών, αλλά νορμάλ γενικά...
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Παιδιά,η Ελλάδα είναι μικρή χώρα.Πόσες εταιρίες να χωρέσουν?Το να έρθει η "εύκολη" στην Ελλάδα προσωπικά δεν με ενδιαφέρει καθόλου.Ποτέ δεν θα την προτιμήσω.προτιμώ να δώσω κάποια ευρώ παραπάνω και να πετάξω με άνεση και οχι να έχω στον νου μου να έχω ψιλά στην τσέπη μπας και με ποιάσει κόψιμο στα 35.000 πόδια....αυτές οι εταιριές για εμένα είναι γελοίες.Το να σου βάζουν το δόλωμα των 50 ευρώ και στο τέλος να πετάς με 150.Φυσικά και θα πετάξω με ολυμπιακή η αιγαίου με τις κουκλάρες αεροσυνοδούς και τις φαγητάρες τους που σκάς απο φαϊ.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Κοίτα πλάκες ...

Η μάλλον κοίτα χάλια , θα γράψω και εγώ από την μεριά των εργαζομένων αυτη την φορά μιας και ως επιβάτης δεν έχω άποψη!
Για φανταστείτε τον εαυτό σας ένα εργαζόμενο(δεν εχει σημασία ποιας ειδικότητας) που έφυγε απο την Ε3 (ξέρετε φυσικά με ποιες συνθήκες )και πήγε στην ΝΟΑ τι θα έχει στο μυαλό του τώρα.

Δεν ξερω τι αλλο μπορω να γραψω για το παραπανω απλα απο το να περιμενω.
Απο το τιποτα μεχρι και το χειροτερο .

Απο την αλλη , πιστευω οτι ή το παιχνιδι ηταν στημενο εξ αρχης ή και τα 2 μαγαζια το τελευταιο καιρο εχαναν ΠΟΛΛΑ χρήματα και είπαν οτι κατι πρεπει να γίνει.

Μακαρι αυτο που μας επιφυλάσσει το μελλον να μην μας κανει ψαχνουμε για δουλεια ....
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

συμφωνω με τους πιο πανω.σαν πρωην μηχανικος της κρατικης ολυμπιακης ανηκω στο συντριπτικο ποσοστο του 90 % των μηχανικων αεροσκαφων που δεν ακολουθησαμε στη νεα εταιρεια γιατι πολυ απλα δεν ....πιστεψαμε το ...οραμα (εδω γελαμε) που μας παρουσιαζαν οτι εχουν οι της mig στις προσληψεις -συνεντευξεις παρωδια του καλοκαιριου.Η διαθεση για ενοποιηση φαινοταν απο το καλοκαιρι για οσους ημασταν στα υποστεγα....Κριμα γιατι εμας μας οδηγησαν στην απαραξια και εγκαταλειψη των γνωσεων μας και αντεικειμενου για χαρη συνταξεων -μεταταξεων(και που για τους δυσκολους εργασικους καιρους κριση κλπ πιστευω καλα καναμε )ΟΜΩΣ ,αν ερχοταν για αγοραστης αντι της Mig π.χ η lufthansa,ή καποιος αλλος ΚΟΛΟΣΣΟΣ πιστευω θα ειμασταν εκει γιατι πολυ απλα δεν θα γινοταν η συνενωση.Ο κολοσος νεος ιδιωτης κατοχος μια ολυμπιακης θα εξαφανιζε σε δυο μηνες την aegean και καθε aegean .
Απλα <επρεπε > να γινει ετσι με αυτο το κολπο η ολη διαδικασια .Η ΑΙΓΑΙΟΥ να αποκτησει τα παντα επουφελουμενη το κλεισιμο της ΟΑ που τωρα με την ,< συνενωση> το καταφερνει εμμεσα, οι εργαζομενοι της κρατικης κουτσα στραβα θα βολευτουμε και η athens airways και ενα σωρο μικρες που εχουν ανοπει να φανε λιγο κι αυτες ...σαν δευτερες τριτες αεροπορικες εταιρειες..Ο αντικτυπος πλεον στον επιβατη ο ποιος πλεον δεν εχει την καραμελα της αρρωστης ολυμπιακης και πρεπει να ναι ξυπνιος γιατι το καρτελ μετα τα πλοια ακολουθει τα αεροπλανα...

και κατι αλλο που διαβασα στον πιο πανω
μια αεροπορικηεταιρεια δεν φαινεται καλη απο τις κουκλαρες και το φαγητο..Εκτος κι αν σας ενδιαφερει το μοντελινγκ ή η κριτικη γευστικογnext top νωσια .Με λυπη μου βλεπω την νεα διαφημιση της ΟΑ που δινει εμφαση στο ...σερβιρισμα και στο φαγητο.Μαλλον εχουν καταλαβει οτι 4 μηνες δεν φτιαξανε μια αεροπορικη πτητικη εταιρεια αλλα ενα catering .Ε ναι εκει μπραβο τους !!!ΑΥΤΑ δεν μας δειχνει η τηλεοραση? next top model συνταγες τραπεζια φαγητα .Εκει η ανακαινηση πετυχε αλλου ....αστα τους σωζει που τα αεροπλανα ειναι ακομα καινουρια....κατσε να βαλουν ωρες .Αλλα ξεχασα θα σωθουν απο την ενοποιηση (ευτυχως η aegean εχει ΕΛΛΗΝΙΚΟ τεχικο προσωπικο πλεον εμπειρο.Το μονο που τους ελιπε ηταν η βαση .Τωρα εχουν να κινηθουν σε τρια υποστεγα(το λυωμενο το δικο τους και τα δυο της ΟΑ.)
 
Top