Εξαγορά της Olympic Air από την Aegean

Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

@chrivas
Το link που παραθέτεις έχει δημοσιευτεί και νωρίτερα.

Η δική μου μοναδική σκέψη (μαζί της και μια υποσκέψη) έχει ως εξής (την αναφέρω μία και μόνο φορά και ορκίζομαι να μην τοποθετηθώ ξανά έως ότου υπάρξουν πραγματικά νεότερα σχετικά με το θέμα):

Η Ελλάδα και τα δρομολόγια εσωτερικού & εξωτερικού (ή το μερίδιο σε αυτά) αποτελούν μια αγορά αξίας Χ. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν 2 μεγάλες εταιρείες που απολαμβάνουν το 95% ας πούμε αυτής της αξίας, έστω σε ποσοστό Χ/2 περίπου η κάθε μια, με αποτέλεσμα να έχουν Υ κέρδη στο σύνολο και άρα Υ/2 η κάθε μια. Μια πιθανή σύμπραξη, συγχώνευση, εξαγορά ή όπως αλλιώς την ονομάσουν ουσιαστικά θα παράξει το εξής αποτέλεσμα: Η ενωμένη εταιρεία θα απολαμβάνει Χ/2 + Χ/2 της αξίας της αγοράς (μείον το μικρό ποσοστό των λοιπών που για ευκολία δεν αναφέρω στη σκέψη μου), ωστόσο τα κέρδη θα είναι κατά πολύ παραπάνω από τα Υ/2 + Υ/2. Αυτό λέγεται με απλούς οικονομικούς όρους οικονομίες κλίμακας και όντως συνεπάγεται καλύτερο επιχειρηματικό αποτέλεσμα. Πως θα γίνει το παραπάνω; Ελλείψει ανταγωνισμού, η νέα εταιρεία δε θα χρειαστεί τον συνολικό αριθμό αεροσκαφών, υπαλλήλων, καυσίμων κλπ για να εκτελέσει το ίδιο έργο (που στην περίπτωση μας είναι η μεταφορά επιβατών). Αντίθετα, αντί για 5+5 Α320 σε μια γραμμή που λόγω ανταγωνισμού δεν γεμίζουν αλλά οριακά κερδίζουν, θα μπουν πχ. 6 Α321 που θα εξυπηρετούν λίγο πολύ τον ίδιο αριθμό επιβατών αλλά με σαφώς μικρότερο κόστος. Αν προσθέσουμε στις δύο προηγούμενες παραγράφους και τις άγονες γραμμές (δηλαδή ένα πακέτο εσόδων που δεν θα μοιραστεί, αλλά θα πάει κατά το μεγαλύτερο μέρος του στη νέα μεγάλη εταιρεία, τότε μιλάμε για επιστροφη στο καθεστώς της μιας εταιρείας (πΟΑ) που ωστόσο δεν θα ανήκει πλέον στο δημόσιο.
*(Οι αριθμοί είναι φανταστικοί και χρησιμοποιούνται ως παράδειγμα και μόνο)

Επειδή όμως δεν είμαι μέτοχος καμιάς εταιρείας και ούτε θέλω ή πρόκειται να γίνω, το συμφέρον της/των επιχειρήσεων μου είναι αδιάφορο. Το κόστος στην κοινωνία είναι εντελώς διαφορετικό και στην περίπτωση μας θα μπορούσε να σημαίνει: απολύσεις-ανεργία, άρα και συμπίεση μισθών-συνθηκών εργασίας, λιγότερα δρομολόγια άρα και πιθανόν λιγότερο βολικά ωράρια, μονοπωλική διαμόρφωση τιμών, καθώς και πολλά άλλα που δεν αναφέρω εδώ.

ΥΓ1: Η υποσκέψη μου έχει να κάνει με την μεγάλη ευκαιρία των μικρών, που ωστόσο θα είναι και η μοναδική. Διότι ο μειωμένος ανταγωνισμός πιθανόν να τις οφελήσει, ωστόσο η διαφορά μεγέθους, αν δεν προλάβουν να οργανωθούν, θα τις πλακώσει μέχρι εξαντλήσεως. Η λέξη-κλειδί είναι οργάνωση και στην ιστορία αυτής της χώρας, επιχειρηματική και μη, δεν περισσεύει.

ΥΓ2: Αν προχωρήσει κανείς την προτελευταία μου παράγραφο σα σκέψη, θα καταλάβει γιατί η πώληση (αντί της αναδιοργάνωσης με το όποιο πολιτικό κόστος) της πΟΑ ήταν μια κακή ιδέα. Ας μείνει το δημόσιο να εισπράττει μόνο τους φόρους του. Ωστόσο η κουβέντα αυτή είναι αλλουνού τόπικ ευαγγέλιο και δεν την συνεχίζω για να μην πάω κουβά!
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Υπάρχει πάντως και η πιθανότητα να δούμε μικρότερες εταιρίες να συμπράττουν για να δημιουργήσουν μια εταιρία ικανή να διαχειριστεί και να κρατήσει αυτό το 5% ;)
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Ναι, οι "μικροί" θα σχηματίσουν την United Greek Αιρ και θα χτυπήσουν MIG-Βασιλάκη... Με τι λεφτά???

Οι εποχές είναι πολύ δύσκολες, φράγκα δύσκολα βρίσκονται και ακόμη και να βρεθούν ποιός θα επένδυε στην αεροπορική αγορά όταν όλοι χάνουν?

Εδώ ο Βασιλάκης έφτυσε αίμα να περάσει την παρηκμασμένη ΟΑ σε ανθηρές εποχές, πώς λοιπόν 3,4,5 μικροί θα κοντράρουν στα ίσα μια φτασμένη εταιρεία που θα έχει στα συν την σωστή διαχείριση των πόρων της? Εκτός κι αν "ανεχθούμε" αεροπορικές με επιχειρηματικό μοντέλο "Miele" :mrgreen: ...

Κλείνοντας κι εγώ προς το παρόν, θεωρώ πάρα πολύ δύσκολο το κοντράρισμα μιας ενωμενης Α3-ΟΑ μελλοντικά... Μόνο άλλη συμμαχία θα μπορούσε να στηρίξει ένα τέτοιο εγχείρημα...
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Όχι, προφανώς δεν εννοούσα να χτυπήσουν την *ΟΑ! :mrgreen: Είπα "να κρατήσουν αυτό το 5% που τους απομένει". Μια εταιρία με 6-7 αεροσκάφη μάλλον είναι σε καλύτερη μοίρα από 6-7 εταιρίες με 1 αεροσκάφος η καθεμία.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Καλησπέρα,

τι έκανε "νιαου νιαου στα κεραμίδια" εξ'αρχης ..
αναμενόμενο ηταν..
το παιχνίδι στημένο και δυστιχώς πάντα εις βάρος των εργαζόμενων (χαμηλότεροι μισθοι,περισσότερες ώρες εργασίας κτλ)
Να μην ξεχάσω να αναφέρω βέβαια και το "προμοτάρισμα"των πρώην υπαλλήλων της Αιγαιου..
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Αν συμβεί κατι τέτοιο πάντως θα πρόκειται περι κατάντιας για την νέα Ο.Α . Ευχαριστώ
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

θα προτιμουσες τη μειωση των δρομολογιων εσωτερικου? αυτο δεν θα ηταν το χειροτερο σεναριο?
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Οταν εγραψα για κατι συνταρακτικο πριν 3-4 μερες και το post μου πηγε αμεσως στα σκουπιδια.Δεν πειραζει ..........νομιζω βιαζεται μερικες φορες το forum .........
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Re: O κ.Θ. Βασιλάκης οραματίζεται βαλκανικό αερομεταφορέα.
από fos1111 την 08 Φεβ 2010, 17:15

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΔΗΛΩΣΗ ,ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΓΑΛΟ ΓΕΓΟΝΟΣ .ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ .....ΥΠΟΜΟΝΗ

Τελευταία επεξεργασία από Akis και 08 Φεβ 2010, 20:15, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Αιτία: Μην γράφετε ΚΕΦΑΛΑΙΑ, ούτε τον τίτλο του μηνύματος αλλά ούτε και το περιεχόμενό του. fos1111
Low-Cost-Class


να λοιπον γιατι κεφαλαια ακη
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Και τώρα τι θες, να σου στείλουμε παράσημο;

Αν θυμάμαι καλά, εγώ είχα κάνει αναφορά τη δημοσίευσή σου γιατί παραβίαζε έναν από τους κανονισμούς του φόρουμ (πρωτίστως κεφαλαία και μετά "εκτός θέματος"). Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ζοχαδιάστηκες τώρα; Αν το είχες γράψει όπως έπρεπε (χρησιμοποιώντας bold αντί κεφαλαίων) και αφήνοντας κάποιες ενδείξεις ότι είσαι εντός θέματος, τώρα θα σου λέγαμε και "μπράβο" που το ήξερες!
 
Top