Συμφωνώ κι εγώ σ' αυτό που είπε ο 121,5 για τα λάθη στα ερωτηματολόγια, για το groundschool και για το distance learning.
ΔΕΝ θα συμφωνήσω όμως στο να μάθει κανείς τις απαντήσεις παπαγαλεία απο τα ερωτηματολόγια για να περάσει τις εξετάσεις... εδώ δεν πάμε απλώς να πάρουμε ένα "χαρτί"... πάμε να γίνουμε αεροπόροι. Αύριο μπορεί η ζωή σου (και ενδεχομένως η ζωή κάποιων άλλων) να εξαρτηθεί απο κάτι που "έχασες" στη θεωρία. Γιατί να το κάνεις αυτό?
Η προσωπική μου άποψη (απο τη δική μου εμπειρία μέχρι τώρα με τις εξετάσεις) είναι:
1. Διάβάζουμε (και κατανοούμε) τη θεωρία απο το βιβλίο.
2. Πάμε στα ερωτηματολόγια και απαντάμε τις ερωτήσεις που ξέρουμε.
3. Εντοπίζουμε τις ερωτήσεις που ΔΕΝ ξέρουμε (και άρα κάτι έχουμε χάσει στο διάβασμα απο το βιβλίο).
4. Ξαναδιαβάζουμε τα κομμάτια που δεν έχουμε καταλάβει (και δεν μπορέσαμε να απαντήσουμε τις αντίστοιχες ερωτήσεις)
5. Ξαναπάμε στα ερωτηματολόγια.
6. Χρησιμοποιούμε τα ερωτηματολόγια με τις τσεκαρισμένες (πλέον) σωστές απαντήσεις κάθε φορά που κάνουμε refreshment και κυρίως τις 2 τελευταίες μέρες πριν τις εξετάσεις για επανάληψη.
Οσον αφορά το πτητικό κομμάτι, φυσικά και μπορείς να το ξεκινήσεις πριν δώσεις εξετάσεις στα θεωρητικά, ακόμα και να ολοκληρώσεις το υποχρεωτικό 45ωρο, αλλά:
1. Δεν μπορείς να περάσεις skill test αν δεν έχεις τελειώσει με τις εξετάσεις των θωρητικών. Που σημαίνει πρόσθετες ώρες μαθήματων = πρόσθετα έξοδα, μέχρι να τελειώσεις και με τα θεωρητικά.
2. Οσο δεν ξέρεις τι γίνεται στη θεωρία... πετάς στο "κουκουρούκου" και πληρώνεις ώρες για χαβαλέ.
π.χ. δεν ξέρεις, δεν καταλαβαίνεις και δεν μπορείς να κρίνεις πότε και γιατί θα πρέπει να κατεβάσεις 10 ή 20 ή 30 ή και καθόλου flaps σε μια προσγείωση. Επίσης δεν ξέρεις, δεν καταλαβαίνεις και δεν μπορείς να κρίνεις πώς θα εξελιχθεί ο καιρός που βλέπεις μπροστά σου.
Δεν ξέρεις τι να περιμένεις απο το αεροπλάνο σου όταν πάς να πετάξεις με θερμοκρασία περιβάλλοντος 5 βαθμούς C ή με 40 βαθμούς C.
Δεν μπορείς να επικοινωνήσεις στον ασύρματο σωστά, δεν θα καταλαβαίνεις σωστά.
Δεν θα ξέρεις τι να κάνεις αν π.χ. σε μια solo ναυτιλία διαπιστώσεις ότι δεν λειτουργεί σωστά κάποιο όργανο ή σου κάνει ασυνήθιστους ήχους ο κινητήρας.
Δεν θα ξέρεις πώς να σχεδιάσεις ένα ταξίδι, τι να κάνεις άν ξεφύγεις απο την πορεία σου κλπ κλπ.
Αυτά σημαίνουν ότι ακόμα κι αν δεν σε πειράζει να πληρώσεις κάποιες (αρκετές) ώρες παραπάνω δεν θα είσαι ασφαλής όταν θα χρειαστεί να πετάξεις solo (είτε τοπικά, είτε τις υποχρεωτικές solo ναυτιλίες) σαν μαθητής.
Συμπερασματικά:
Νομικά, είσαι καλυμένος γιατί την ευθύνη για οτιδήποτε συμβεί στους μαθητές την έχουν οι εκπαιδευτές... αλλά ΓΙΑΤΙ να εκτεθείς στον κίνδυνο να σου "κάτσει μια στραβή"? Γιατί να μην έχεις προσπαθήσει να ελαχιστοποιήσεις τις πιθανότητες για κάτι τέτοιο;
edit: κι ακόμα, ΓΙΑΤΙ να εκθέσεις τον εκπαιδευτή σου στον κίνδυνο να φάει καμμιά "καμπάνα" επειδή γουστάρεις να πετάς αλλά δεν γουστάρεις να διαβάζεις;
Ας πάρουμε απόφαση, ότι για να γίνουμε πιλότοι, χρειάζεται διάβασμα. Οχι μόνο για να περάσουμε τις εξετάσεις της ΥΠΑ, αλλά συνεχές και συστηματικό διάβασμα για μια ζωή. ΑΝ θέλουμε να πετάμε με ασφάλεια. Δεν είμαστε πιά μαθητές γυμνασίου να περνάμε τις εξετάσεις με σκονάκια και μαθαίνοντας παπαγαλίστικα τα SOS θέματα. Σ' αυτό που διαλέξαμε να κάνουμε έχουμε την ευθύνη να το κάνουμε σωστά, αλλιώς ας μην το κάνουμε καλύτερα.