Εορταστικό Αεροπορικό Κουίζ Gonso 2010

  • Thread starter Thread starter gonso
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Συγχαρητήρια και απο εμένα στον seven4seven! Το σχέδιο αποσυντονισμού μου όντως έπιασε και του χρόνου τις μέρες του quiz θα πάω να κλειστώ στο Αγ. Ορος που δεν θα μπορείς να μου στείλεις ούτε Μολδαβές, ούτε Ουκρανές, ούτε τίποτα!! :)
Συγχαρητήρια και στον gonso για τις ερωτήσεις, κάτι μάθαμε και φέτος και αυτό είναι που μετράει... Το έπαθλο είναι το λιγότερο...
Εδώ όμως θα κάνω μια ένσταση και εγώ (πέρα από αυτή του xristou με το CRJ της Independence Air).

Σχετικά με την Δ4:
gonso":1s4tjs4g said:
Επίσης, μέρος της ερώτησης ουσιαστικά είναι και το τί σημαίνει πανκατευθυντικός ραδιοφάρος. Θα το συζητήσουμε και περαιτέρω αργότερα, αλλά τα NDB δεν είναι πανκατευθυντικά. Η μετάφραση θα βοηθούσε: Non-Directional Beacon.

Πανκαντευθυντικός σημαίνει αυτός που εκπέμπει προς όλες τις κατευθύνσεις (360 μοίρες), άσχετα με το τι εκπέμπει και πως αυτό μεταφράζεται από τα όργανα του αεροπλάνου. Στην κατηγορία αυτή λοιπόν μπορούν να μπουν πολλά αεροναυτιλιακά βοηθήματα (VOR, NDB, DME, TACAN, LORAN κλπ). Από την στιγμή όμως που μιλάμε για beacons (ραδιοφάρους), μένουμε με το VOR και το NDB.
Αφού λοιπόν η ερώτηση ήθελε μόνο τα VOR, ή θα έπρεπε να είναι γραμμένο VOR και να καταλάβουμε όλοι ή θα έπρεπε να είναι σωστά μεταφρασμένο στα ελληνικά "πανκαντευθυντικός ραδιοφάρος πολύ υψηλής συχνότητας" (Very High Frequency Omnidirectional Range). Οσο για την μετάφραση του NDB, δεν είναι "Non OMNIdirectional Beacon", είναι σκέτο "Non DIRECTIONAL beacon". Δηλαδή "μη κατευθυντικός", οχι "μη πανκαντευθυντικός".
Και από την στιγμή που φαίνεται οτι είναι πολύ "αυστηρές" οι ερωτήσεις (π.χ. θέλει νησία με μόνο 2 ραδιοβοηθήματα και όχι όσα έχουν 2 και πάνω -αν και δεν διατυπώνεται σαφώς-), θα έπρεπε να προσέξεις περισσότερο στην διατύπωση ή να θεωρήσεις σωστές τις απαντήσεις και με τα NDB (μόνο την δικιά μου δηλαδή γιατί απ' ότι κατάλαβα κανεις άλλος δεν τα συμπεριέλαβε).
Το "κατευθυντικός" που περιέχει η ονομασία του VOR και του NDB αναφέρεται στο οτι το σήμα που στέλνει το VOR και το NDB περιέχει/δεν περιέχει "μέσα" του την κατεύθυνση από την οποία προήλθε. Δεν πιστεύω οτι χρειάζεται να αναλύσω ακριβώς πως δουλεύει το VOR και το NDB, αυτό που είπα είναι ο βασικός λόγος που το κάνει "κατευθυντικό" το μεν VOR και "μη κατευθυντικό" το δε NDB. Ομως και τα δύο είναι πανκατευθυντικά...
 
gonso":3npr191l said:
Αν δεν κάνω λάθος (και έτσι δείχνουν τα "ντοκουμέντα" μου, έγραψες στο ίδιο πμ και τα δύο ονόματα. Δεν μου έστειλες τον Ίκαρο πρώτα και μετά τον Γκαρός. Γράφοντας όμως "την απάντηση που έδωσα στη Δ8 την θεωρώ σωστή", μου έδεσες τα χέρια !

Έστειλα πρώτα τον Ίκαρο μαζί με όλες τις 18 απαντήσεις, και μετά από κάποιες μέρες τον Roland Garros με την επισήμανση που αναφέρεις.

gonso":3npr191l said:
Ναί, αλλά εγώ δεν ρωτάω ποιό αεροπλάνο είναι αυτό αλλά ποιά αεροπορική εταιρεία. Όπως είπα, θα μπορούσα να είχα κάνει κάπως αλλιώς την ερώτηση, ή να έβαζα άλλο τμήμα του αεροπλάνου. Απλά δεν είχα ψάξει πλήρως την ιστορία του αεροπλάνου, ώς θα όφειλα Συγκεκριμμένα, δύο πράγματα μου έκαναν εντύπωση όταν το πρωτοείδα το καλοκαίρι. Το βάψιμο γύρω από τα παράθυρα και το λόγκο που έχει στην ουρά (μιά φωτογραφία με βραχονησίδες). Στην αρχή, ήθελα να βάλω το κομμάτι με τις βραχονησίδες στο κουίζ (οπότε δεν θα υπήρχε θέμα), αλλά άλλαξα γνώμη τελευταία στιγμή.

Μάλλον εδώ δεν έγινα κατανοητός. Μίλησα για το αεροπλάνο, γιατί εσύ ανέφερες στην απάντηση σου ότι πρόκειται για ένα αεροπλάνο, το οποίο έχει περάσει από όλες αυτές τις εταιρείες. Απάντησα λοιπόν εδώ ότι ΔΕΝ πρόκειται για ένα αεροπλάνο, αλλά για δύο. Τώρα όσο αφορά το quiz και την ερώτηση περί εταιρείας, η ένσταση έχει να κάνει με το γεγονός, ότι όντας 2 αεροπλάνα που ακόμα βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση (το ένα stored), σωστή απάντηση είναι και η Med Airways και η Georgian National. :wink:
 
MerNion":3w52xtd8 said:
Οσο για την μετάφραση του NDB, δεν είναι "Non OMNIdirectional Beacon", είναι σκέτο "Non DIRECTIONAL beacon". Δηλαδή "μη κατευθυντικός", οχι "μη πανκαντευθυντικός".

Πώς είναι δυνατόν κάτι που δεν είναι κατεθυυντικό, να είναι ...πανκαντευθυντικό? Έχω στη διάθεσή μου το ελληνικό εγχειρίδιο αεροβοηθημάτων που χρησιμοποιείται για αεροναυτιλιακές εξετάσεις και εξετάσεις στο μάθημα των ραδιοβοηθημάτων της ΥΠΑ, για απόκτηση πτυχίου. Το πρόβλημα έιναι ότι είναι φωτοτυπία της φωτοτυπίας....ώ φωτοτυπία, και στην προσπάθεια να το σκανάρω, δεν διακρίνεται τίποτα! Εκεί, τέλως πάντων, τα VOR αναφέρονται ώς πανκατευθυντικοί ραδιοφάροι και τα NDB ώς μή πανκατευθυντικοί.

Επίσης, αν και πρώτος ανέφερα ότι το βίκι δεν είναι αξιόπιστη πηγή, αξίζει μιά ματιά εδώ για μιά δεύτερη γνώμη :
http://el.wikipedia.org/wiki/VOR

http://el.wikipedia.org/wiki/Ραδιοναυτιλία

Εκεί, για όσους βαριούνται, γράφει:
"Η λέξη V.O.R. ή VOR είναι ένα σύνθετο ακρωνύμιο των λέξεων Very high frequency (VHF) Omnidirectional Range. Στην ελληνική γλώσσα ο όρος μεταφράζεται ως Πανκατευθυντικός (προς κάθε κατεύθυνση) Αεροναυτιλιακός Ραδιοφάρος πολύ υψηλής συχνότητας."

και επίσης:

"Τέτοιες συσκευές είναι πρώτιστα το γνωστό Ραντάρ ή ραδιοεντοπιστής, το ραδιογωνιόμετρο, το ηλεκτρονικό βυθόμετρο ο μή κατευθυντικός ραδιοφάρος (Non Directional Beacon) NDB, ο Πανκατευθυντικός Ραδιοφάρος πολύ υψηλής συχνότητας VOR, η συσκευή μέτρησης απόστασης (Distance Measuring Equipment) DME,"



MerNion":3w52xtd8 said:
(π.χ. θέλει νησία με μόνο 2 ραδιοβοηθήματα και όχι όσα έχουν 2 και πάνω -αν και δεν διατυπώνεται σαφώς-)

Η ερώτηση ήταν αυτόλεξή:

"Ποιά νησιά έχουν "πάνω τους" δύο πανκαντευθυντικούς ραδιοφάρους?"

Τί να κάνω τώρα που η Κρήτη έχει τέσσερεις? Πώς αλλιώς να το διατυπώσω?
 
Πιστεύω οτι δεν διαφωνούμε οτι και το NDB και το VOR εκπέμπουν προς 360 μοίρες... Δεν περιμένουμε την wikipedia να μας το πει... Και επειδή τα ελληνικά προυπήρχαν των αγγλικών, κάτι που εκπέμπει προς όλες τις κατευθύνσεις ονομάζεται πανκαντευθυντικό.

-edit-
Οσον αφορά την διατύπωση, θα μπορούσε να ήταν "... ΜΟΝΟ δύο ...". Το οτι έχει 4, δεν κάνει λάθος την απάντηση οτι έχει 2.

-edit2-
Και για να κάνω ποιο κατανοητό τι εννοώ...
Ενας φτωχός προς ένα ζάμπλουτο:
-Εχεις 2 ευρώ;
-Οχι δεν έχω 2 ευρώ (έχω 400.000.000.000.000 ευρώ)
(Το οτι έχει 400.000.000.000.000 ευρώ δεν σημαίνει οτι δεν έχει και 2 ευρώ)
 
gonso":1krxenou said:
Δ18

Εύκολη ερώτηση, 5 στους 6 απαντησαν σωστά και ένας καθόλου. Το 727 της φωτογραφίας είχε τα χρώματα της ΒΑ και πέταγε για την αφρικανική Κόμετ.


....
Προφανώς εννοείς Κομερ (Comair) και όχι Κόμετ! :oops:

Πάντως έχω κι εγώ ένσταση για το livery του αεροσκάφους. Τα original χρώματα και άρα το livery είναι της Independence. Από 'κει και πέρα θεωρείται hybrid. Το να ρωτήσεις ποια εταιρία είναι (και όχι ήταν) είναι μάλλον ατυχές λογοπαίγνιο. Με την ίδια λογική έπρεπε να χρησιμοποιήσεις αόριστο χρόνο και στο 727 της BA και στο Β720 τα οποία δεν υπάρχουν πια... :roll:
Αλήθεια, εγώ που απάντησα Independence και σε παρένθεση "hybrid με την Flying Carpet) θεωρήθηκε σωστό ή... μισολάθος; :mrgreen:
 
MerNion":2rzzc0yc said:
Πιστεύω οτι δεν διαφωνούμε οτι και το NDB και το VOR εκπέμπουν προς 360 μοίρες... Δεν περιμένουμε την wikipedia να μας το πει... Και επειδή τα ελληνικά προυπήρχαν των αγγλικών, κάτι που εκπέμπει προς όλες τις κατευθύνσεις ονομάζεται πανκαντευθυντικό.

Λοιπόν, επειδή το περίμενα ότι το θέμα θα εξελισσόταν αρκετά από τεχνικής άποψης, με χαρά να το αναλύσουμε περαιτέρω. Ποιά είναι η βασική διαφορά μεταξύ του VOR και του NDB, πέρα από το εύρος της συχνότητας? Το πρώτο, εκπέμπει 360 σήματα, όσες και οι μοίρες ενός κύκλου. Το δεύτερο εκπέμπει ΜΟΝΟ ένα σήμα.

Επίσης, μπερδευόμαστε καμμιά φορά, από την λειτουργικότητα που μας χαρίζουν τα πολυτελή μοντέρνα όργανα των αεροπλάνων, όπως το RMI/RDMI. Αυτό, είναι "μαγκιά" του αεροπλάνου, όχι του NDB. Tο RMI είναι αυτό που κάνει αυτό το μονό σήμα να έχει κάποιο πιό ευκρινές νόημα, μιάς και το συνδυάζει με πυξίδα. Σε αεροπλάνα χωρίς αυτό, ο πιλότος δεν είχε εύκολο τρόπο για να ακολουθήσει ένα ίχνος, και έτσι άνετα θα μπορούσε να έκανε homing (να ξεκινούσε από βόρεια, να έβαζε τη βελόνα του NDB μπροστά του, και να κατέληγε να το προσεγγίζει από δυτικά λόγω ανέμου!. Αυτό εννοεί ο ποιητής όταν λέει non-directional. Άσχετα ποιά γλώσσα προυπήρχε της άλλης, τα NDB και την ονομασία τους την ανακάλυψαν οι ...φράγκοι.Εμείς απλά τη μεταφράσαμε.

Το VOR είναι πανκαντευθυντικό επειδή, πάντα ξέρεις σε ποιά κατεύθυνση είσαι σε σχέση με το σταθμό, αν είσαι πχ βόρεια ή νότια. Επίσης, αν είσαι σε μία ακτίνα του, μπορείς να παραμείνεις σε αυτήν όταν η βελόνα του OBS ή του HSI είναι κεντραρισμένη. Με τον μή-κατευθυντικό ραδιοφάρο, αυτό δεν το ξέρεις, εκτός και αν έχεις RMI, ή άν κάνεις πολύπλοκους υπολογισμούς αεροναυτιλίας και υποτύπωσης.
 
Εμείς μπορούμε να μάθουμε το δώρο για να ξέρουμε τι χάσαμε???
 
GP707":2sgjuc2w said:
Προφανώς εννοείς Κομερ (Comair) και όχι Κόμετ! :oops:

Προφανώς. Το τ και το ρ είναι γειτονάκια στα πληκτρολόγια.

GP707":2sgjuc2w said:
Με την ίδια λογική έπρεπε να χρησιμοποιήσεις αόριστο χρόνο και στο 727 της BA και στο Β720 τα οποία δεν υπάρχουν πια... :roll:

Σωστά, η διαφορά είναι ότι το αεροπλάνο της φωτογραφίας υπάρχει ακόμα! 8)

Αν, για παράδειγμα, είχα βάλει την ίδια ακριβώς ερώτηση και διατύπωση, στο Εορταστικό Κουίζ του 1996, όταν η Venus πέταγε το DC-9 της Valujet που είχε ακριβώς τα ίδια χρώματα, και ενώ η Valujet είχε ήδη κλείσει, ποιά απάντηση θα ήταν σωστή? Valujet ή Venus?


GP707":2sgjuc2w said:
Αλήθεια, εγώ που απάντησα Independence και σε παρένθεση "hybrid με την Flying Carpet) θεωρήθηκε σωστό ή... μισολάθος; :mrgreen:

Σωστό, γιατί τουλαχιστον το ανέφερες. Και λόγω ...δυσκοιλιότητας της ερώτησης (από ευθύνη δική μου), βαθμολόγησα με 2 βαθμούς όσους έστω ανέφεραν την Flying Carpet ή την Med Airways και μου έδειξαν ότι ήξεραν τί παίζεται με αυτά τα χρώματα.


Ποτέ η "μάνα" δεν ανακοινώνει το δώρο. Η παράδοση προστάζει ο νικητής να ανακοινώνει τί έλαβε!
 
Συμφωνώ σε όλα αυτά και τα ξέρω... Εκεί που διαφωνώ είναι ότι θα έπρεπε να το γράψεις "πανκαντευθυντικός ραδιοφάρος πολύ υψηλής συχνότητας" ή έστω VOR. Σε κάποιον που δεν ξέρει τα τεχνικά, κάτι που εκπέμπει προς όλες τις κατευθύνσεις το λέει πανκαντευθυντικό. Βλέπουμε λοιπόν οτι το πανκαντευθυντικό δεν αναφέρεται τελικά στον τρόπο εκπομπής αλλά στην αντίληψη της θέσης του αεροπλάνου σε σχέση με τον επίγειο σταθμό.

Αν θέλετε, μπορώ να ετοιμάσω ένα quiz και εγώ σε περίπτωση που ο xristos δεν προλαβαίνει/θέλει/μπορεί/κλπ. Ή και ανεξάρτητα... Το βλέπουμε...

Την ερώτηση για τους ισοψηφίσαντες του εύκολου την βρήκατε;
 
MerNion":1nlri5qg said:
Την ερώτηση για τους ισοψηφίσαντες του εύκολου την βρήκατε;

Ερωτήσεις υπάρχουν. Μιά καλή καλή ψάχνουμε λόγω βαρύτητας της κατάστασης! Θα ζητήσουμε βοήθεια κοινού αν χρειαστεί!
 
Top