Εορταστικό Αεροπορικό Κουίζ Gonso 2010

  • Thread starter Thread starter gonso
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Τις ευχαριστίες και από μένα στον gonso για τις ερωτήσεις του, τον τόσο χρόνο που αφιερώνει και γενικώς την προσπάθειά του καθώς και τα συγχαρητήρια μου στον συνφορουμίτη mimithem! Aναμένουμε με αγωνία πλέον την ερώτηση μπαράζ !!
 
Αρκετές "παγίδες" υπήρχαν στο quiz αυτό, οι οποίες πέρασαν από το μυαλό μου αλλά δεν διατυπώθηκαν ποτέ ! Παρ' όλα αυτά, συγχαρητήρια στους νικητές ! :D
 
Για μας που πέσαμε κάτω από τη βάση, θα έχει εξετάσεις το καλοκαίρι;


Πέρα από την πλάκα, αν και δεν αφιέρωσα όσο χρόνο θα έπρεπε για το επίπεδο των γενικών μου γνώσεων, πιστεύω πως με (μας) ωφέλησε πολύ αυτό το κουίζ. Έμαθα αρκετά πράγματα και πήρα βάσεις να ψάξω για ακόμη περισσότερα. Νομίζω πως πρέπει να προπονηθώ σκληρά για του χρόνου, αλλά πάνω απ' όλα, να ευχαριστήσω θερμά τον Gonso, για την προσπάθειά του και τον χρόνο που κατέβαλε. :thx:
 
GP707":3b0y7y7p said:
Αν και έβαλα το 717 στην απάντησή μου (συμμετείχα και στο δύσκολο γι αυτό δεν συμπεριλήφθηκα) η ερώτηση ήταν η πιο "παγίδα". Έτσι όπως την έγραψες, ουσιαστικά παρέπεμπες να μην βάλουμε το 717, μιας και δεν νομίζω ότι υπάρχει δικινητήριος τύπος της Boeing που παράχθηκε από αυτήν μετά την αγορά/συγχώνευση άλλης κατασκευαστικής εταιρίας... :roll:

GP707, να σου θυμίσω λίγο την ερώτηση αυτολεξή:

Ποιούς δικινητήριους τύπους επιβατικών αεροσκαφών έχει κατασκευάσει η Βοeing?

(Ζητάμε μόνο τύπους που έχουν πάρει "7άρι" νούμερο. Όχι εκδόσεις, ούτε τύπους που κατασκεύασαν άλλες εταιρείες που εκ των υστέρων αγόρασε η Boeing)


To θέμα κατασκευή / παραγωγή, νομίζω το ανέλυσα. Τώρα που ξέρουμε τί ζητούσα, ευχαρίστως προτείνω να γράψει κάποιος την ερώτηση αλλιώς ώστε να γίνεται πιό σαφές. Πολλές ερωτήσεις, πλήν της απάντησης, έχουν και κρυφές ερωτήσεις/απαντήσεις, που προσφέρονται για ψάξιμο και περισσότερη γνώση. Παράδειγματος χάριν, μέσα από αυτήν την ερώτηση μαθαίνει κανείς πότε έγινε χρονικά η συγχώνευση και της σχέση του χρόνου αυτού με το MD95/717. Δεν το θεωρώ παγίδα αυτό. Όχι ότι δεν έχω βάλει παγίδες αλλού....αλοίμονο!

Χωρίς πλάκα, θα με ενδιέφερε πώς θα έγραφε κάποιος άλλος αυτήν την ερώτηση, οπότε προσπαθήστε.

Μήν παρεξηγιέστε, με ενδιαφέρει η κριτική ώστε να γίνεται το κούιζ καλύτερο κάθε χρόνο.

Τα αποτελέσματα του δύσκολου, εντός ολίγου!
 
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΔΥΣΚΟΛΟΥ ΚΟΥΙΖ

Ολοκληρώθηκε η βαθμολόγιση στο Δύσκολο κουίζ και γράφω τις απαντήσεις, βοηθούμενος από το τί έγραψαν οι συμμετέχοντες.


Δ1

2 από τους 6 απάντησαν λάθος, ένας μερικώς και 3 σωστά. Οι διαφορετικές αυτές γραμμές, δεν είναι ούτε οι πλαινές του τροχοδρόμου, ούτε αλλάζουν σε αυτό το σχήμα όταν τέμνονται με άλλες ούτε προειδοποιούν τους πιλότους στην έξοδο από τον διάδρομο. Η σωστή απάντηση όπως την έγραψε ο seven4seven:
Τα δευτερα ειναι enhanced centerline markings για να ειδοποιειται το πληρωμα οτι πλησιαζει holding point διαδρομου (εχει και στο LGAV!). Tα πρωτα ειναι απλα centerline markings που μπορεις να βρεις σε τροχοδρομους, links, stands κλπ

Δ2

Την είχα για εύκολη και μάλλον ήταν, αν και ξέχασα να αναφέρω στην ερώτηση ότι ψάχνω για ευρωπαική χώρα :wall: . Το ποστάρισα όμως σε διευκρίνηση και μόνο ένας από τους 6 μάλλον δεν την είδε. Οι υπόλοιποι 5 απάντησαν σωστά ότι είναι η Ιταλία

Δ3

Επίσης έυκολη ερώτηση πού μόνο ένας δεν απάντησε. Οι υπόλοιποι 5 βρήκαν ότι ήταν η British Airways

Δ4

Η ερώτηση που είχα για εύκολη, έγινε τελικά "έ ρε γλέντια", μιάς που ΚΑΝΕΙΣ δεν την απάντησε πλήρως σωστά. Κάποιοι ήταν απρόσεκτοι στην ανάγνωση και δεν διάβασαν ότι έψαχνα νησία με δύο πανκατευθυντικούς ραδιοφάρους ΟΧΙ νησιά με δύο και πάνω. Η Κρήτη δεν έχει δύο, έχει παραπάνω (Ηράκλειο, Χανιά, Παλαιοχώρα κλπ) και είναι λάθος. Άλλοι, ψάχνοντας να βρούν νησιά, δεν σκέφτηκαν ότι υπάρχουν ραδιοφάροι που έχουν άσχετα ονόματα και παρέλειψαν να συμπεριλάβουν ένα συγκεκριμμένο νησί στη λίστα.
Επίσης, μέρος της ερώτησης ουσιαστικά είναι και το τί σημαίνει πανκατευθυντικός ραδιοφάρος. Θα το συζητήσουμε και περαιτέρω αργότερα, αλλά τα NDB δεν είναι πανκατευθυντικά. Η μετάφραση θα βοηθούσε: Non-Directional Beacon.

Έτσι, η σωστή απάντηση είναι: Κέρκυρα, Ρόδος, Μυτιλήνη και.....Χίος (VOR στο αεροδρόμιο αλλά ΚΑΙ στα Μεστά).
 
Δ5

Πανεύκολη ερώτηση. Όλοι βρήκαν ότι είναι η Egyptair.

Δ6

Άλλη μία εύκολη, όλοι βρήκαν ότι μιλάγαμε για το DC-10

Δ7

Τρίτη εύκολη στη σειρά, το αφεντικό τρελλάθηκε. Κανείς δεν "τσίμπησε" από το Τ-tail και όλοι βρήκαν το BAC-111 της Ryanair.

Δ8

Η αγαπημένη μου ερώτηση στο κουίζ. Την βρήκαν 4..μιση από τους 6. Ένας απάντησε τον Αντουάν ντε Σεν Εξυπερύ που είναι λάθος μιάς και δεν ξέρω εγώ κανένα διεθνούς φήμης αθλητικό τουρνουά με το όνομά του, όπως λάθος είναι και ο Ίκαρος, όπου αφενός η Ικαριάδα δεν είναι παγκοσμίου φήμης και αφετέρου παίζει το κατά πόσο ο Ίκαρος ήταν αεροπόρος στην πραγματικότητα και πέρα της μυθολογίας. 4 παίκτες απάντησαν σωστά ότι αυτός που ήταν αεροπόρος, υπάρχει αεροδρόμιο με το όνομά του (στη Βραζιλία αν θυμάμαι καλά) και πασίγνωστο τουρνουά τέννις, είναι ο Roland Garros

Δ9

Η πιό δύσκολη ερώτηση κατ'εμέ στο κουίζ, μιάς που ήταν εντελώς πούσ..κια! Αμ που έπρεπε να βρείτε τουρμποπρόπ με ανάποδες προπέλες, έπρεπε να προσέξετε ΠΑΡΑ πολύ καλά την φωτογραφία. Οι μισοί απάντησαν το ινδικό NAL SARAS και οι άλλοι μισοί το βραζιλιάνικο Embraer/FMA CBA 123 Vector. Στο κομμάτι του αεροπλάνου που δείχνει η φωτογραφία, μόνο ένα πράγμα ξεχωρίζει πιό από τα δύο είναι. Η εξαγωγή καυσαερίων του κινητήρα. Στο μέν NAL SARAS η εξάτμιση είναι στρογγυλή, στο Embraer είναι μεγάλη και πλακέ. Στην φωτό του κουίζ η εξάτμιση είναι μεγάλη και πλακέ, άρα η σωστή απάντηση ήταν Embraer/FMA CBA 123 Vector
 
Δ10

3 στους 6 απάντησαν ολοκληρωμένα στην ερώτηση αυτή. Οι υπόλοιποι 3 απάντησαν πολύ χοντρικά, και ενώ δεν τους αφαιρέθηκαν βαθμοί, δεν πήραν τους δύο της σωστής απάντησης αλλά μόνο ένα βαθμό.
Αν θυμηθουμε την ερώτηση, η διατύπωση ήταν :"Γιατί χρειάζονται αυτά?", δεν ήταν "Τί είναι αυτά?"
Έτσι απαντήσεις του στύλ "Extra καθετα σταθερα ειναι", ή "Vertical stabilizers ή rudders , για τον έλεγχο εκτροπής(yawing) του α/φους" δεν με κάλυπταν πλήρως. Σωστή απάντηση ήταν σαν αυτή που μου έδωσε ο GP707 :

"Για μεγαλύτερη σταθερότητα λόγω έξτρα μάζας και βάρους (space shuttle κλπ) και λόγω ότι το ύψος της ατράκτου (ή το
space shuttle) εμποδίζει την αεροδυναμική της ουράς"


Δ11

4 στους 6 βρήκαν αυτό που έψανχα. Χρειάστηκαν αρκετές διευκρινήσεις που ή δεν της είδε ή δεν τις κατάλαβε αυτός που μου απάντησε Μαλτα-Luqa, επειδή οι διάδρομοι σχηματίζουν ένα L. Όμως, και στην ερώτηση και στις διευκρινήσεις, ξεκαθάρισα ότι το σχήμα των διαδρόμων είναι σαν το αρχικό γράμμα της πόλης, όχι του ονόματος του αεροδρομίου. (Πετάω για Μάλτα όχι για Λούκα). Η άλλη λανθασμένη απάντηση ήταν η Βιέννη, μιάς και οι δύο διάδρομοι, δεν συναντιούνται στις άκρες τους για να σχηματίσουν V (Vienna), αλλά μάλλον ένα Υ σχηματίζουν.
Όπως έχω ξαναπεί, τις ερωτήσεις για τα κουίζ τις "μαζεύω" τυχαία κατά την διάρκεια της χρονιάς. Το αεροδρόμιο που έψαχνα, όταν το βλέπεις από ψηλά την ημέρα αλλά κυρίως την νύχτα, δεν χρειάζεται να ψάξεις να βρείς πιό είναι, στο λέει από μόνο του. Είναι ένα τεράστιο F στη μέση που πουθενά, με τις δύο οριζόντιες γραμμές του F με μιά ελαφριά κλήση πρός τα επάνω. Είναι το Frankfurt.

Δ12

Η ερώτηση με τη βίδα, αναγνωρίζω πρώτος ότι ήταν μακακία ερώτηση. Πίστεψα ότι αρκετοί από τις θέσεις του αεροπλάνου που βρίσκονται πάνω από τα φτερά αρκετών τύπων αεροσκαφών, είχαν προσέξει τον κοχλία κίνησης των φλάπς.Μου ξέφυγε εντελώς το actuator MD. Έλαβα ώς σωστές όσες απαντήσεις ανέφεραν τον ατέρμονα που έριξε το αεροπλάνο της Αλάσκα, γιατί είναι ολόιδιος. Δεν έλαβα σωστή την απάντηση ότι είναι μέρος από τα thrust reversers. Άρα 4 απάντησαν σωστά με τον MerNion να γράφει:

Πρόκειται για "jackscrew" το οποίο μετατρέπει την περιστροφική κίνηση ενός μοτέρ σε κάθετη ή οριζόντια κίνηση κάποιας επιφάνειας (χρησιμοποιείται σε horizontal stabilizers και flaps). Συγκεκριμένα στα flaps χρησιμοποιείται από ορισμένους κατασκευαστές (π.χ. Boeing) αντί για hydraulic actuators στο να εκτείνονται και να μαζεύονται αυτά και βρίσκονται μέσα στα flaps fairings/cowlings/δεν ξέρω τι άλλες ονομασίες έχουν που βρίσκονται κάτω από τα φτερά.


Δ13

Εδώ δεν κατάλαβα το αρχικό μπέρδεμα. Δεν είπα ότι τα νησιά που δεν έχουν αεροδρόμιο αλλά έχουν ραδιοβοήθημα είναι δύο. Ρώτησα απλά να μου πείτε δύο από αυτά. 5 στους 6 απάντησαν σωστά και ένας καθόλου. Σωστή ήταν η απάντηση που είχε δύο από τα κάτωθι:
Αίγινα , Εύβοια, Σκόπελος, Κέα
 
Δ14

Και την είχα για δύσκολη. Και οι 6 βρήκαν το αεροπλάνο της Δημοκρατίας του Ιράν

Δ15

Η ερώτηση δεν ήταν δύσκολη, αλλά την θεώρησα αστεία φωτογραφία (όπως στα κουίζ του Flight International) και έπρεπε να βάλω και μία τέτοια γιατί ....γιορτές είχαμε. Και οι 6 βρήκαν ότι ήταν ένα Boeing 720

Δ16

Το αεροπλάνο της φωτογραφίας, το "τράκαρα" στην Στοκχόλμη το περασμένο καλοκαίρι. Δεν γνώριζα την ιστορία του συγκεκριμμένου colour scheme μιάς και δεν είμαι σπόττερ με την ουσιαστική έννοια του όρου. Επειδή και εγώ μαθαίνω πράγματα από αυτά τα κουίζ, έμαθα από τις απαντήσεις ότι το αεροπλάνο αυτό "σέρνει" μαζί του τα βαμμένα παράθυρα εδώ και χρόνια και από όποια εταιρεία πέρασε. Η ερώτηση, ρωτάει ποιάς εταιρείας αεροπλάνο είναι αυτό, όχι ποιά εταιρείας ήταν. Παρόλα αυτά, προσπαθώντας να είμαι δίκαιος, δεν έλαβα ώς λάθος τις απαντήσεις Independence Air και Georgian National Airlines, μιάς και το αεροπλάνο με αυτά τα χρώματα πέταγε και για τις δύο στο παρελθόν. Από την άλλη, δύο παίκτες απάντησαν (ή ανέφεραν) την εταιρεία για την οποία πετάει τώρα. Δεν μπορούσαν να βάλω και στους μέν και στους δε την ίδια βαθμολογία. Έτσι, με άδεια από την σημαία, αφαίρεσα 0,5 από τους 2 βαθμόυς της σωστής ερώτησης σε 3 παίκτες που απάντησαν Independence Air και Georgian National Airlines. Και τους 2 βαθμούς πήραν δύο παίκτες που απάντησαν Med Airways ή Flying Carpet (που είναι η ίδια εταιρεία με το άλλο όνομα)

Δ17

Εδώ κουφάθηκα παντελώς :roll: . Μόνο ένας βρήκε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια που έχουν ATIS. Δύο δεν απάντησαν καθόλου και 3 δεν τα έγραψαν όλα. Τα αεροδρόμια που έχουν ATIS είναι :
Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ρόδος, Κέρκυρα, Ηράκλειο, Καβάλα, Ζάκυνθος, Κεφαλλονιά, Μύκονος, Χανιά, Σάμος, Κώς και Σαντορίνη

Δ18

Εύκολη ερώτηση, 5 στους 6 απαντησαν σωστά και ένας καθόλου. Το 727 της φωτογραφίας είχε τα χρώματα της ΒΑ και πέταγε για την αφρικανική Κόμετ.


επανέρχομαι με τις βαθμολογίες...............
 
ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΔΥΣΚΟΛΟΥ ΚΟΥΙΖ

Θα επαναλάβω όσα έγραψα και για το έυκολο κουίζ.
Πρίν γράψω την βαθμολογία, να πώ το εξής. Προσπαθώ να είμαι αμερόληπτος, δεν με νοιάζει ποιός θα νικήσει. Επίσης πroσπαθώ να βαθμολογώ και να επεξεργάζομαι τις απαντήσεις με ακρίβεια. Δεν νομίζω ότι έχω κάνει λάθος αλλά άνθρωπος είμαι. Επειδή η πρώτη θέση παίχτηκε σε κλάσματα, στους πρώτους 2-3, θα αναλύσω την βαθμολογία.

Επίσης. Επειδή σε ορισμένες ερωτήσεις αναγκάστηκα (λόγω πολυπλοκότητας) να βάλω βαθμολογίες με κάποια λογική αλλά κάπως εκτός κανονισμών, δεν πρόσθεσα τους βαθμούς μέχρι το τέλος, ώστε να μήν ξέρω ποιόν θα ευννοήσει ο τρόπος βαθμολόγισης.

Το άριστα στο κουίζ των 18 ερωτήσεων είναι 18 Χ 2 = 36. Κανείς από τους 6 δεν πήρε 36 βαθμούς.

Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες στο δύσκολο κουίζ, :thx:

Θέση 6 : payneful_tales με 17.70 βαθμούς

Θέση 5 : flesland με 18.00 βαθμούς

Θέση 4 : GP707 με 18.75 βαθμούς

Θέση 3 : MerNion με 30.50 βαθμούς

Θέση 2 : xristos με 33.33 βαθμούς

και νικητής του δύσκολου κουίζ 2010.............ο
 
:laola:

seven4seven

με 33.75 βαθμούς.


Πολλά συγχαρητήρια. Μιάς και δεν έχουμε ισοβαθμία, μου στέλνεις πμ με διεύθυνση και το έπαθλο θα σου έρθει πακέτο!
 
Top