Δικαιώματα επιβατών

Αγαπητοί φίλοι/ες,

Αρχές Ιουλίου 2014 εξέδωσα ΕΝΑ ενιαίο εισιτήριο από το ίντερνετ από μεγάλο γνωστό ελληνικό ταξιδιωτικό site, διαδρομής Panama – Bogota – San Jose – Panama με την αεροπορική Avianca, στα μέσα Αυγούστου.

Πριν την αναχώρησή μου επικοινώνησα τηλεφωνικά με το ελληνικό πρακτορείο "αν το εισιτήριό μου είχε κάποιο πρόβλημα", διότι στο site της Avianca δεν μπορούσα να δω το status του εισιτηρίου μου, με τους κωδικούς που είχα (αρ. κράτησης και αρ. ηλεκτρ. εισιτήριου). Το ίδιο έκανα και με επικοινωνία μου (με mail) με την Avianca. Και οι δύο (Avianca και ελληνικό πρακτορείο) μου επιβεβαίωσαν ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα με την κράτησή μου, καμία εκκρεμότητα, και μου ευχήθηκαν μάλιστα καλό ταξίδι.

Το πρώτο σκέλος του (ενιαίου) εισιτηρίου μου έγινε κανονικά, δηλαδή αναχώρησα από τον Παναμά και αφίχθηκα στην Μπογκοτά. Ουδείς με εμπόδισε.
Μετά 3 ημέρες, κάνω ηλεκτρονικό check in στο αεροδρόμιο της Μπογκοτά με προορισμό τον Σαν Χοσέ της Κόστα Ρίκα, εκδίδω το boarding pass με την θέση μου. Όταν όμως πήγα να παραδώσω την αποσκευή μου, μου απαγόρευσαν την επιβίβαση στο αεροσκάφος, επειδή δεν είχα έγγραφο με πιστοποιητικό εμβολιασμού κίτρινου πυρετού.

Στις διαμαρτυρίες μου στη Avianca στο αεροδρόμιο της Μπογκοτά, αφού νόμιμα υποστήριζα ότι εκτός από το ελληνικό πρακτορείο και η Avianca είχε αυτοτελή και ανεξάρτητη, σωρευτική υποχρέωση να μ' ενημερώσει – προειδοποιήσει, ιδίως εν όψει του γεγονότος ότι το εισιτήριο ήταν δικό της, ένα και ενιαίο και το ταξίδι μου άρχισε από Παναμά, η Αvianca επέμενε ότι με βάση τα κρατούντα η ευθύνη ενημέρωσης είναι αποκλειστικά του έλληνα ταξιδιωτικού «πράκτορα». Μάλιστα επικαλέστηκα και έδειξα με laptop την ανταπάντηση του mail της Avianca στην ερώτησή μου πριν αναχωρήσω από την Ελλάδα, "αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το εισιτήριό μου, διότι δεν μπορώ να δω το status στο site της εταιρείας", mail το οποίο επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον μου αφ' ενός, και αφ' ετέρου την απουσία πληροφόρησης για το συγκεκριμένο θέμα, εκ μέρους τους.

Οι προσπάθειές μου για μια λύση δεν ευδοκίμησαν, με αποτέλεσμα όχι μόνο έχασα τις υπόλοιπες πτήσεις μου, το ταξίδι μου στην Κόστα Ρίκα, την κράτησή μου σε ξενοδοχείο, υποχρεώθηκα χωρίς την θέλησή μου να μείνω επιπλέον 3 νύχτες στην Μπογκοτά, και αναχώρησα τελικά για Παναμά με άλλη αεροπορική εταιρεία με δικά μου έξοδα, διότι Avianca μου ζητούσε 750 $ (!) επιπλέον για να… «αλλάξει» το εισιτήριο μου (ακυρώνοντας φυσικά το Μπογκοτά-Σαν Χοσέ και το Σαν Χοσέ-Παναμά), για να με μεταφέρει (από την Μπογκοτά όπου εγκλωβίστηκα) στον τελικό προορισμό: τον Παναμά, από όπου ξεκίνησα το ταξίδι μου.

Παρέμεινα 22 ώρες στο αεροδρόμιο της Μπογκοτά για να μπορέσω να βρω κάποια λύση (τουλάχιστον να επέστρεφα Παναμά για να πάρω την πτήση επιστροφής για Ελλάδα) και σε αυτές τις 22 ώρες δεν μου προσφέρθηκε ούτε ένα ποτήρι νερό! Εν τω μεταξύ από την αρχή είχα ειδοποίησα το ελληνικό πρακτορείο, αλλά δυστυχώς οι Έλληνες αποποιήθηκαν τις ευθύνες τους και δεν έδειξαν καμία διάθεση κατανόησης, πόσο μάλλον βοήθειας.

Απογοητευμένος μετά 22 ώρες στο αεροδρόμιο τα παράτησα όλα και όπως έγραψα, με δικά μου έξοδα επέστρεψα στον Παναμά, μετά από 2 ημέρες επιπλέον αναγκαστικής παραμονής μου στην Μπογκοτά.

Ως πολίτης και κάτοικος κράτους μέλους της Ε.Ε, για την είσοδό μου, στην Κόστα Ρίκα, δεν υπήρχε κανένας άλλος περιορισμός παρά η κατοχή έγκυρου αεροπορικού εισιτηρίου με επιστροφή και έγκυρου διαβατηρίου που ενδεχομένως έπρεπε να λήγει μετά την πάροδο 6μηνών, προϋποθέσεις που φυσικά, εκπλήρωνα. Κατά την διαδικασία της κράτησης μάλιστα το πρόγραμμα κρατήσεων του ελληνικού πρακτορείου στο διαδίκτυο ζήτησε – και έδωσα- όλα τα στοιχεία των ταξιδιωτικών μου εγγράφων που μου ζητήθηκε. Υπενθυμίζω πάλι την επικοινωνία μου (τηλεφωνικώς) με το ελληνικό πρακτορείο και (ηλεκτρονικώς) με την Avianca, για "τυχόν πρόβλημα του εισιτηρίου μου".

Σημειώνω τέλος, ότι το εισιτήριο το εξέδωσα με πιστωτική κάρτα της miles and more/ Lufthnasa της Τράπεζας Πειραιώς και είμαι μέλος του προγράμματος Miles and More/Lufthansa της Star Alliance, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η Avianca.

Τι πρέπει να κάνω;

Ευχαριστώ
Παναγιώτης
 
Κατά 99% η Avianca είναι καλυμμένη.
Επικοινώνησε με το πρακτορείο ταξιδίων σου και πες τους αναλυτικότατα τι συνέβη.
Αν τώρα το περί ου ο λόγος πρακτορείο είναι η AirFASTtickets μην περιμένεις τίποτα, απλά ατύχησες.
Επίσης αν είχες αγοράσει ταξιδιωτική ασφάλιση δες τι μπορεί να γίνει από εκεί πάντα με τις αποδείξεις δαπανών σου.
 
Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.
Απεναντίας: Το εισιτήριο aller-retour για τον Παναμά και τα ξενοδοχεία (με εκπτωτικά κουπόνια μάλιστα) τα είχα από την AirFASTtickets, από την οποία έμεινα απόλυτα ευχαριστημένος.
Η Airtickets.gr είναι η ελληνική εταιρεία στην οποία αναφέρομαι, που δεν έδειξε ούτε καν κατανόηση.
 
Η υπόθεσή σας έχει αρκετό ενδιαφέρον, ωστόσο φοβάμαι πως θα σας απογοητεύσω. Κατά την κράτησή σας και ειδικά στο στάδιο της πληρωμής, τσεκάρατε το κουτάκι εκείνο που γράφει:

Έχω ελέγξει τις λεπτομέρειες της κράτησής μου και επιβεβαιώνω ότι είναι σωστές. Αποδέχομαι τους όρους του εισιτηρίου και τους όρους της airtickets.gr και συμφωνώ με την πληρωμή του συνολικού ποσού...

Τσεκάροντας λοιπόν εκείνο το κουτάκι, δηλώσατε, ότι συμφωνήσατε -εκτός των άλλων- και με τους όρους της παραγράφου 8:

8. Ταξιδιωτικά Έγγραφα
Η airtickets.gr δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη σχετικά με τα ταξιδιωτικά έγγραφα (διαβατήρια, visa, κλπ) του ο πελάτης υποχρεούται να κατέχει για την πραγματοποίηση ενός ταξιδίου. Η εξασφάλιση των απαιτούμενων επιβατικών εγγράφων, είναι υποχρέωση του επιβάτη.

Ψάχνοντας στο timatic, την ηλεκτρονική πύλη ενημέρωσης της ΙΑΤΑ για τους επιβάτες και τους αερομεταφορείς, βρήκα τα εξής ενδιαφέροντα (συγγνώμη για τα κεφαλαία, αλλά οι πληροφορίες προέρχονται από το Amadeus).

TIMATIC-3 / 29SEP14 / 1740 UTC
EMBARKATION COLOMBIA (CO) /DESTINATION COSTA RICA (CR)

HEALTH DESTINATION COSTA RICA (CR)

VACCINATION AGAINST YELLOW FEVER (10 DAYS PRIOR TO TRAVEL
DATE) REQUIRED IF ARRIVING WITHIN 6 DAYS AFTER LEAVING OR
TRANSITING ANGOLA, BENIN, BOLIVIA, BRAZIL, BURKINA FASO,
CAMEROON, COLOMBIA, CONGO (DEM. REP.), ECUADOR, FRENCH GUIANA,
GABON, GAMBIA, GHANA, GUINEA, LIBERIA, NIGERIA, PERU, SIERRA LEONE [...]

Θα μου πείτε, ότι σαν απλός επιβάτης, δεν έχετε πρόσβαση σε εξειδικευμένες εφαρμογές πληροφόρησης, ωστόσο στην ιστοσελίδα της Avianca, την οποία άλλωστε επισκεφθήκατε και στην κατηγορία "Legal Requirements", υπάρχει μία παρόμοια ενημέρωση με αυτή της παραγράφου 8 των γενικών όρων της AirTickets.gr

http://www.avianca.com/en-eu/travel...p/legal-requirements/legal-documentation.aspx

Please note that it is your responsibility to know and stay informed about all the documents and requirements for your trip, to check any changes to rules and get all the documents needed to enter and exit a country, along with the formalities required by the authorities, even before you purchase a ticket. We recommend checking the migration requirements with the consulate or embassy in your country of destination (and transit country if you have a connection).

Αμέσως πιο κάτω, η ιστοσελίδα σας προτρέπει να επισκεφθείτε το IATA Travel Centre, προκειμένου να ενημερωθείτε για τα απαιτούμενα έγγραφα για το ταξίδι σας. Η ιστοσελίδα, είναι η παρακάτω:

http://www.iatatravelcentre.com/passport-visa-health-travel-document-requirements.htm

Μετά από όλα αυτά, και α) από τη στιγμή που αποδεχθήκατε τους σχετικούς όρους χρήσης της ιστοσελίδας airtickets.gr, β) δεν ελέγξατε για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (είτε μόνος σας, είτε επικοινωνώντας με το ταξιδιωτικό γραφείο, είτε με τις προξενικές αρχές της χώρας που θα επισκεπτόσασταν), τότε πολύ φοβάμαι, ότι το λάθος είναι δικό σας και τα υπόλοιπα μέρη είναι διασφαλισμένα από τυχόν διεκδικήσεις εκ μέρους σας.
 
Ευχαριστώ θερμά για την ανταπόκριση και τις πληροφορίες.
Σας είμαι υπόχρεος για την τεκμηριωμένη απάντησή σας.
Λάβετε όμως υπόψιν σας τα εξής:

α) Την τηλεφωνική επικοινωνία με υπάλληλο αλλά και την προϊσταμένη του τμήματος της Airtikcets.gr με το ερώτημα αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα ή εκκρεμότητα με το αεροπορικό μου εισιτήριο. Και οι δύο μου επιβεβαίωσαν: «ουδέν».

β) Την ηλεκτρονική επικοινωνία μου με την Avianca (έχω κρατήσει τα mails) με το ίδιο ερώτημα και την ίδια απάντηση.

γ) Το ΕΝΙΑΙΟ εισιτήριο (Παναμάς-Μπογκοτά-Σαν Χοζέ-Παναμάς) μίας εταιρείας. Δεν θα έπρεπε να ξεκινήσει το πρώτο σκέλος του ταξιδιού μου, δηλαδή από τον Παναμά αφού δεν υπήρχε το πιστοποιητικό για το δεύτερο σκέλος.

δ) Την εκπληκτική απαίτηση των 750$ για την… «αλλαγή» (!) του εισιτηρίου, για να μ’ «επιστρέψουν» στον… τελικό προορισμό του τρίτου σκέλους του εισιτηρίου μου, δηλαδή τον Παναμά! (Ενώ πριν δεν μ’ επέτρεψαν να χρησιμοποιήσω τις πτήσεις Μπογκοτά-Σαν Χοζέ, Σαν Χοζέ-Παναμά)

ε) Η Airtikcets.gr, ήταν υποχρεωμένη, είτε στην πρόοδο της κράτησης μέσω του site να ζητήσει την συμπλήρωση του διεθνούς αριθμού πιστοποιητικού για τον εμβολιασμό ή κάθε άλλο πρόσφορο αποδεικτικό στοιχείο, όπως ακριβώς πράττει για το διαβατήριο, την κάρτα μιλίων, τις αποσκευές, κ.ο.κ. Είτε έστω και κατ’ ελάχιστο να υπάρχει η σχετική προειδοποίηση – πληροφόρηση του επιβάτη.

δ) Η Avianca μου δήλωσε κατηγορηματικά ότι ενημερώνουν πάντα τον επιβάτη για την πιστοποιητικό εμβολιασμού, και φυσικά αν έκλεινα το εισιτήριο κατ’ ευθείαν από το site τους, θα ενημερωνόμουν εκείνη την στιγμή, όπως για το διαβατήριο, τις αποσκευές κλπ. Άρα η Airtikcets.gr,είχε αυτήν την ενημέρωση από την Avianca και αμέλησε να μου την κοινοποιήσει.

ε) H υποχρέωση γνώσης για το πιστοποιητικό εμβολιασμού καθώς αποτελεί ειδικότατο θέμα για την πληροφόρηση του οποίου προϋποθέτει εξειδικευμένη προσφορότητα και εμπειρία που υπερβαίνει τις γνώσεις του μέσου επιβάτη – καταναλωτή και αφορά μια τρίτη απομακρυσμένη χώρα, ανήκει στο πεδίο υποχρεώσεων της Airtikcets.gr η οποία δεν είναι ένα απλό μηχάνημα έκδοσης και αγοραπωλησίας εισιτηρίων και είσπραξης, αλλά ταξιδιωτικό γραφείο και πρακτορείο με συγκεκριμένες και συναφείς υποχρεώσεις παροχής υπηρεσιών, όχι απλά στο πλαίσιο του επαγγελματισμού αλλά και της συναλλαγής ως αστικής πράξης.

ζ) Φυσικά είναι υποχρέωση του πελάτη να κατέχει τα ταξιδιωτικά έγγραφα (διαβατήρια, visa κλπ), όπως αναφέρει η παράγραφος 8 της Airtikcets.gr. Και φυσικά η εξασφάλιση των απαιτούμενων επιβατικών εγγράφων είναι υποχρέωση του επιβάτη. Προσέξτε όμως, αναφέρει να «κατέχει» και να «εξασφαλίσει» ταξιδιωτικά έγγραφα.
Άλλο αυτό, και άλλο η υποχρέωση ενημέρωσης και πληροφόρησης της Airtikcets.gr προς τον πελάτη για ποια έγγραφα πρέπει να «κατέχει» και ποια έγγραφα πρέπει να «εξασφαλίσει», όπως "Διαβατήρια", "Βίζες", "Κάρτες μιλίων" κ.ο.κ. καθώς και "Πιστοποιητικά Υγείας Εισόδου".
Σας ευχαριστώ για τον διάλογο.
 
Γιαυτό το λόγο για τέτοια ταξίδια δεν απευθυνόμαστε στην airtickets και άλλες αντίστοιχες. Ρίχνουμε μια ματιά να δούμε τιμές εισιτηρίων και εταιρίες που πετούν και μετά κάνουμε μια έρευνα στο site της ίδιας της εταιρίας (που σημειωτέον πολλές φορές το βγάζει φτηνότερο απ΄οτι η αντίστοιχη airticket.

Ψάξιμο, ψάξιμο και ξανά ψάξιμο χρειάζεται και δεν αντιμετωπίζεις κανένα πρόβλημα. Επειδή έψαχνα κάποια στιγμή ταξίδι για Θιβέτ, η airticket, και άλλες αντίστοιχες του είδους σου βγάζουν το εισιτήριο. Φυσικά και να το πάρεις δεν θα μπεις ποτέ στο Θιβέτ, αν δεν βγάλεις τις απαραίτητες βίζες που εκδίδονται μόνο μέσω πρακτορείων στην Κίνα και απαιτούν ολόκληρη διαδικασία. Αν δε πάς σε Πρεσβεία εκτός Κίνας και ζητήσεις βίζα για Θιβέτ, δεν σου εκδίδουν βίζα για Κίνα, οπότε και πάλι δεν μπορείς να μπεις!!!! Δεν θα φταίει η airticket, αν απλώς βγάλω το εισιτήριο χωρίς περαιτέρω έρευνα.... αλλά κι εγώ που δεν έψαξα.
 
spy1":3f4a04x6 said:
Γιαυτό το λόγο για τέτοια ταξίδια δεν απευθυνόμαστε στην airtickets και άλλες αντίστοιχες. Ρίχνουμε μια ματιά να δούμε τιμές εισιτηρίων και εταιρίες που πετούν και μετά κάνουμε μια έρευνα στο site της ίδιας της εταιρίας (που σημειωτέον πολλές φορές το βγάζει φτηνότερο απ΄οτι η αντίστοιχη airticket.

Ψάξιμο, ψάξιμο και ξανά ψάξιμο χρειάζεται και δεν αντιμετωπίζεις κανένα πρόβλημα. Επειδή έψαχνα κάποια στιγμή ταξίδι για Θιβέτ, η airticket, και άλλες αντίστοιχες του είδους σου βγάζουν το εισιτήριο. Φυσικά και να το πάρεις δεν θα μπεις ποτέ στο Θιβέτ, αν δεν βγάλεις τις απαραίτητες βίζες που εκδίδονται μόνο μέσω πρακτορείων στην Κίνα και απαιτούν ολόκληρη διαδικασία. Αν δε πάς σε Πρεσβεία εκτός Κίνας και ζητήσεις βίζα για Θιβέτ, δεν σου εκδίδουν βίζα για Κίνα, οπότε και πάλι δεν μπορείς να μπεις!!!! Δεν θα φταίει η airticket, αν απλώς βγάλω το εισιτήριο χωρίς περαιτέρω έρευνα.... αλλά κι εγώ που δεν έψαξα.


Ευχαριστώ για την απάντηση. Προφανώς δεν εστιάσατε στα γεγονότα που περιέγραψα, γι' αυτό επιτρέψτε μου να διαφωνήσω με την –χωρίς επιχειρήματα- υποστήριξή σας στην Airtickets.gr. Είμαι 52 ετών. Και η Κολομβία ήταν το 83ο κράτος που έχω ταξιδέψει. Έχω εκδώσει στην ζωή μου πάμπολλες βίζες.
 
Kι εγώ είμαι 45 και ταξιδεύω από 12 ετών .... Αν πράγματι ταξιδεύεις τόσο πολύ τοτε σημαίνει ότι το σφάλμα σου να μην ψάξεις σε site σχετικά με τα απαιτούμενα για τον προορισμό σου είναι ακόμη μεγαλύτερο. Αν επρόκειτο για κάποιον που ταξιδεύει πρώτη φορά υπάρχει δικαιολογία.

Περαιτέρω το γεγονός ότι είναι η 83 χώρα που ταξιδεύεις θα έπρεπε να σου έχει μάθει ότι πέραν από το εισητήριο ψάχνουμε και άλλες προϋποθέσεις όπως εμβολιασμούς, βίζες, ειδικές άδειες παραμονής κτλ. Μόνο πρωτάρηδες μπαίνουν σε ένα ελληνικό σαιτ για booking εισιτηρίων σε άλλη ήπειρο χωρίς εκ παραλλήλου να ερευνήσουν τι άλλο απαιτείται. Από τα γραφόμενά σου δεν μου δείχνεις τόσο έμπειρος στα ταξίδια.
 
spy1":1kplsj6n said:
Kι εγώ είμαι 45 και ταξιδεύω από 12 ετών .... Αν πράγματι ταξιδεύεις τόσο πολύ τοτε σημαίνει ότι το σφάλμα σου να μην ψάξεις σε site σχετικά με τα απαιτούμενα για τον προορισμό σου είναι ακόμη μεγαλύτερο. Αν επρόκειτο για κάποιον που ταξιδεύει πρώτη φορά υπάρχει δικαιολογία.

Περαιτέρω το γεγονός ότι είναι η 83 χώρα που ταξιδεύεις θα έπρεπε να σου έχει μάθει ότι πέραν από το εισητήριο ψάχνουμε και άλλες προϋποθέσεις όπως εμβολιασμούς, βίζες, ειδικές άδειες παραμονής κτλ. Μόνο πρωτάρηδες μπαίνουν σε ένα ελληνικό σαιτ για booking εισιτηρίων σε άλλη ήπειρο χωρίς εκ παραλλήλου να ερευνήσουν τι άλλο απαιτείται. Από τα γραφόμενά σου δεν μου δείχνεις τόσο έμπειρος στα ταξίδια.


Δεν μπορώ να δικαιολογήσω την προσωπική επίθεση και το ύφος σας, παρά μόνο με το να τα ταυτίσω με την αγωνία σας να υποστηρίξετε την Airtickets.gr. Σας ζητώ να μην ασχοληθείτε με την υπόθεσή μου, και να αποχωρήσετε από τον συγκεκριμένο διάλογο, διότι φαίνεται ολοκάθαρα ότι "τρολλάρετε".
 
odos-kst":1a0bvjiv said:
α) Την τηλεφωνική επικοινωνία με υπάλληλο αλλά και την προϊσταμένη του τμήματος της Airtikcets.gr με το ερώτημα αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα ή εκκρεμότητα με το αεροπορικό μου εισιτήριο. Και οι δύο μου επιβεβαίωσαν: «ουδέν».

β) Την ηλεκτρονική επικοινωνία μου με την Avianca (έχω κρατήσει τα mails) με το ίδιο ερώτημα και την ίδια απάντηση.

H επικοινωνία σας με το airtickets.gr και την Avianca εστιαζόταν στο γιατί δε μπορούσατε να δείτε την κράτησή σας από την ιστοσελίδα της δεύτερης. Αυτό που έκαναν τα δύο μέρη, στα οποία απευθυνθήκατε, ήταν να επιβεβαιώσουν, ότι τεχνικά η κράτησή σας ήταν ΟΚ, και το ότι το eticket "πατούσε" επάνω στην κράτηση. Εάν ήσασταν υποψιασμένος και ρωτούσατε για αυτές τις λεπτομέρειες, είμαι σίγουρος ότι θα σας πληροφορούσαν σχετικά.


odos-kst":1a0bvjiv said:
γ) Το ΕΝΙΑΙΟ εισιτήριο (Παναμάς-Μπογκοτά-Σαν Χοζέ-Παναμάς) μίας εταιρείας. Δεν θα έπρεπε να ξεκινήσει το πρώτο σκέλος του ταξιδιού μου, δηλαδή από τον Παναμά αφού δεν υπήρχε το πιστοποιητικό για το δεύτερο σκέλος.

Όχι. Ο υπάλληλος που σας τσεκάρει/παίρνει την αποσκευή σας, έχει ευθύνη για τη συγκεκριμένη πτήση και μόνο. Ο handler πληρώνεται μόνο για την εξυπηρέτηση του επιβάτη στο αεροδρόμιο αναχώρησης και δεν έχει αυτόματη πρόσβαση στις επόμενες πτήσεις σας (εκτός εάν είναι connecting flights, κάτι που δεν ίσχυε στη δική σας περίπτωση).


odos-kst":1a0bvjiv said:
δ) Την εκπληκτική απαίτηση των 750$ για την… «αλλαγή» (!) του εισιτηρίου, για να μ’ «επιστρέψουν» στον… τελικό προορισμό του τρίτου σκέλους του εισιτηρίου μου, δηλαδή τον Παναμά! (Ενώ πριν δεν μ’ επέτρεψαν να χρησιμοποιήσω τις πτήσεις Μπογκοτά-Σαν Χοζέ, Σαν Χοζέ-Παναμά)

Τα $750 προκύπτουν λόγω του επανυπολογισμού του ναύλου, που απαιτείται, προκειμένου να καταστεί το εισιτήριο και πάλι έγκυρο. Το ότι αφαιρέθηκαν οι δύο πτήσεις, δε σημαίνει ότι το εισιτήριο καθίσταται αυτομάτως φθηνότερο, αφού λόγω του επανυπολογισμού, ισχύει η τιμολογιακή πολιτική ενός εισιτηρίου με διαφορετικό τελικό προορισμό, στην περίπτωσή μας: την Panama City και όχι το San José.


odos-kst":1a0bvjiv said:
ε) Η Airtikcets.gr, ήταν υποχρεωμένη, είτε στην πρόοδο της κράτησης μέσω του site να ζητήσει την συμπλήρωση του διεθνούς αριθμού πιστοποιητικού για τον εμβολιασμό ή κάθε άλλο πρόσφορο αποδεικτικό στοιχείο, όπως ακριβώς πράττει για το διαβατήριο, την κάρτα μιλίων, τις αποσκευές, κ.ο.κ. Είτε έστω και κατ’ ελάχιστο να υπάρχει η σχετική προειδοποίηση – πληροφόρηση του επιβάτη.

Η απάντηση είναι ξεκάθαρα "ΟΧΙ". Αφ' ενός, τα συστήματα κρατήσεων δεν υποστηρίζουν αυτή τη λειτουργία ή οι τοπικές αρχές δεν υποχρεώνουν τα συστήματα κρατήσεων να τις έχουν καταχωρημένες πριν από την πτήση, όπως συμβαίνει με τις πληροφορίες APIS για πτήσεις με προορισμό ή εντός του εναερίου χώρου των ΗΠΑ. Αφ' ετέρου, οι απαιτήσεις αυτές υπόκεινται σε συνεχείς τροποποιήσεις χωρίς προειδοποίηση. Εάν προσέξατε το παράδειγμα, που σας παρέθεσα στο προηγούμενο ποστ μου (εκεί που έγραφα με κεφαλαία), υπάρχει μία "time stamp" που δείχνει την ημερομηνία και ώρα, που ζητήθηκε η πληροφορία. Για παράδειγμα, είναι πολύ πιθανόν στο διάστημα που μεσολάβησε από χθες μέχρι σήμερα, η διάταξη περί εμβολιασμού να καταργήθηκε ή να άλλαξαν οι χώρες για τις οποίες απαιτείται ο εμβολιασμός.

Από τη στιγμή που τσεκάρατε το κουτάκι με τους όρους, δε μπορείτε να πετάξετε το μπαλάκι της ευθύνης στο γραφείο.


odos-kst":1a0bvjiv said:
δ) Η Avianca μου δήλωσε κατηγορηματικά ότι ενημερώνουν πάντα τον επιβάτη για την πιστοποιητικό εμβολιασμού, και φυσικά αν έκλεινα το εισιτήριο κατ’ ευθείαν από το site τους, θα ενημερωνόμουν εκείνη την στιγμή, όπως για το διαβατήριο, τις αποσκευές κλπ. Άρα η Airtikcets.gr,είχε αυτήν την ενημέρωση από την Avianca και αμέλησε να μου την κοινοποιήσει.

Όπως σας έδειξα και στο προηγούμενο ποστ μου, η Avianca, όντως σας κατευθύνει προς το IATA travel Centre, για να πάρετε τις πληροφορίες που θέλετε. Η AirTickets.gr σας ενημέρωσε ότι είναι ευθύνη σας να εξασφαλίσετε τα σχετικά έγγραφα για το ταξίδι σας. Εσείς τι από όλα αυτά κάνατε; Ρωτήσατε το γραφείο; Επικοινωνήσατε με κάποια προξενική αρχή; Πώς ξέρατε λ.χ. ότι δε χρειάζεστε βίζα; Μήπως θα έπρεπε να ζητήσετε ευθύνες από αυτόν, που σας έδωσε τη συγκεκριμένη ελλιπή πληροφορία;


odos-kst":1a0bvjiv said:
ε) H υποχρέωση γνώσης για το πιστοποιητικό εμβολιασμού καθώς αποτελεί ειδικότατο θέμα για την πληροφόρηση του οποίου προϋποθέτει εξειδικευμένη προσφορότητα και εμπειρία που υπερβαίνει τις γνώσεις του μέσου επιβάτη – καταναλωτή και αφορά μια τρίτη απομακρυσμένη χώρα, ανήκει στο πεδίο υποχρεώσεων της Airtikcets.gr η οποία δεν είναι ένα απλό μηχάνημα έκδοσης και αγοραπωλησίας εισιτηρίων και είσπραξης, αλλά ταξιδιωτικό γραφείο και πρακτορείο με συγκεκριμένες και συναφείς υποχρεώσεις παροχής υπηρεσιών, όχι απλά στο πλαίσιο του επαγγελματισμού αλλά και της συναλλαγής ως αστικής πράξης.

Η υποχρέωση γνώσης για το πιστοποιητικό εμβολιασμού ΔΕΝ αποτελεί ειδικότατο θέμα. Αποτελεί βασική σας υποχρέωση.

Κι όμως, η παράγραφος 2 των Γενικών Όρων, που αποδεχθήκατε, λέει τα εξής:

Η airtickets.gr® λειτουργεί σαν διαμεσολαβητής υπηρεσιών (αεροπορικό εισιτήριο, ακτοπλοϊκό εισιτήριο, ενοικίαση ξενοδοχείου, αυτοκινήτου, οργανωμένο ταξίδι κ. α), οι οποίες προσφέρονται από τους αναγραφόμενους στην ιστοσελίδα παρόχους, της κάθε τουριστικής υπηρεσίας. Ο χρήστης θα πρέπει να συμβουλεύεται σχετικά και με τους Γενικούς Όρους Συναλλαγών των εκάστοτε παρόχων.


odos-kst":1a0bvjiv said:
ζ) Φυσικά είναι υποχρέωση του πελάτη να κατέχει τα ταξιδιωτικά έγγραφα (διαβατήρια, visa κλπ), όπως αναφέρει η παράγραφος 8 της Airtikcets.gr. Και φυσικά η εξασφάλιση των απαιτούμενων επιβατικών εγγράφων είναι υποχρέωση του επιβάτη. Προσέξτε όμως, αναφέρει να «κατέχει» και να «εξασφαλίσει» ταξιδιωτικά έγγραφα.
Άλλο αυτό, και άλλο η υποχρέωση ενημέρωσης και πληροφόρησης της Airtikcets.gr προς τον πελάτη για ποια έγγραφα πρέπει να «κατέχει» και ποια έγγραφα πρέπει να «εξασφαλίσει», όπως "Διαβατήρια", "Βίζες", "Κάρτες μιλίων" κ.ο.κ. καθώς και "Πιστοποιητικά Υγείας Εισόδου".
Σας ευχαριστώ για τον διάλογο.

Διαφωνώ. Όταν κάνω ένα τέτοιο μεγάλο ταξίδι, φροντίζω ο ίδιος όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες, ειδικά όταν πρόκειται για χώρες-υγειονομικές βόμβες. Είναι τουλάχιστον αφελές να πιστεύουμε ότι θα τα βρούμε όλα εύκολα ή ότι πάντοτε θα έχουμε έναν δίπλα μας να μας ενημερώνει και να μας προειδοποιεί. Το να "εξασφαλίσετε" αυτά τα έγγραφα, προϋποθέτει ότι θα πρέπει να κάνετε μία διερεύνηση, τι πραγματικά χρειάζεστε και κατά πόσον χρειάζεται να τα έχετε. Δε θα φταίει το γραφείο μου ή η αεροπορική εταιρεία, εάν μου απαγορεύσουν την επιβίβαση σε πτήση προς το Ισραήλ, επειδή το διαβατήριό μου έχει ισχύ μικρότερη από 6 μήνες (παρά το ότι ισχύει για το Σ/Κ που θα πάω), αφού δεν έλεγξα τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης χώρας και είχα ακούσει, ότι "στο Ισραήλ πας μόνο με διαβατήριο".
 
Top