odos-kst
Low-Cost-Class-Member
Αγαπητοί φίλοι/ες,
Αρχές Ιουλίου 2014 εξέδωσα ΕΝΑ ενιαίο εισιτήριο από το ίντερνετ από μεγάλο γνωστό ελληνικό ταξιδιωτικό site, διαδρομής Panama – Bogota – San Jose – Panama με την αεροπορική Avianca, στα μέσα Αυγούστου.
Πριν την αναχώρησή μου επικοινώνησα τηλεφωνικά με το ελληνικό πρακτορείο "αν το εισιτήριό μου είχε κάποιο πρόβλημα", διότι στο site της Avianca δεν μπορούσα να δω το status του εισιτηρίου μου, με τους κωδικούς που είχα (αρ. κράτησης και αρ. ηλεκτρ. εισιτήριου). Το ίδιο έκανα και με επικοινωνία μου (με mail) με την Avianca. Και οι δύο (Avianca και ελληνικό πρακτορείο) μου επιβεβαίωσαν ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα με την κράτησή μου, καμία εκκρεμότητα, και μου ευχήθηκαν μάλιστα καλό ταξίδι.
Το πρώτο σκέλος του (ενιαίου) εισιτηρίου μου έγινε κανονικά, δηλαδή αναχώρησα από τον Παναμά και αφίχθηκα στην Μπογκοτά. Ουδείς με εμπόδισε.
Μετά 3 ημέρες, κάνω ηλεκτρονικό check in στο αεροδρόμιο της Μπογκοτά με προορισμό τον Σαν Χοσέ της Κόστα Ρίκα, εκδίδω το boarding pass με την θέση μου. Όταν όμως πήγα να παραδώσω την αποσκευή μου, μου απαγόρευσαν την επιβίβαση στο αεροσκάφος, επειδή δεν είχα έγγραφο με πιστοποιητικό εμβολιασμού κίτρινου πυρετού.
Στις διαμαρτυρίες μου στη Avianca στο αεροδρόμιο της Μπογκοτά, αφού νόμιμα υποστήριζα ότι εκτός από το ελληνικό πρακτορείο και η Avianca είχε αυτοτελή και ανεξάρτητη, σωρευτική υποχρέωση να μ' ενημερώσει – προειδοποιήσει, ιδίως εν όψει του γεγονότος ότι το εισιτήριο ήταν δικό της, ένα και ενιαίο και το ταξίδι μου άρχισε από Παναμά, η Αvianca επέμενε ότι με βάση τα κρατούντα η ευθύνη ενημέρωσης είναι αποκλειστικά του έλληνα ταξιδιωτικού «πράκτορα». Μάλιστα επικαλέστηκα και έδειξα με laptop την ανταπάντηση του mail της Avianca στην ερώτησή μου πριν αναχωρήσω από την Ελλάδα, "αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το εισιτήριό μου, διότι δεν μπορώ να δω το status στο site της εταιρείας", mail το οποίο επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον μου αφ' ενός, και αφ' ετέρου την απουσία πληροφόρησης για το συγκεκριμένο θέμα, εκ μέρους τους.
Οι προσπάθειές μου για μια λύση δεν ευδοκίμησαν, με αποτέλεσμα όχι μόνο έχασα τις υπόλοιπες πτήσεις μου, το ταξίδι μου στην Κόστα Ρίκα, την κράτησή μου σε ξενοδοχείο, υποχρεώθηκα χωρίς την θέλησή μου να μείνω επιπλέον 3 νύχτες στην Μπογκοτά, και αναχώρησα τελικά για Παναμά με άλλη αεροπορική εταιρεία με δικά μου έξοδα, διότι Avianca μου ζητούσε 750 $ (!) επιπλέον για να… «αλλάξει» το εισιτήριο μου (ακυρώνοντας φυσικά το Μπογκοτά-Σαν Χοσέ και το Σαν Χοσέ-Παναμά), για να με μεταφέρει (από την Μπογκοτά όπου εγκλωβίστηκα) στον τελικό προορισμό: τον Παναμά, από όπου ξεκίνησα το ταξίδι μου.
Παρέμεινα 22 ώρες στο αεροδρόμιο της Μπογκοτά για να μπορέσω να βρω κάποια λύση (τουλάχιστον να επέστρεφα Παναμά για να πάρω την πτήση επιστροφής για Ελλάδα) και σε αυτές τις 22 ώρες δεν μου προσφέρθηκε ούτε ένα ποτήρι νερό! Εν τω μεταξύ από την αρχή είχα ειδοποίησα το ελληνικό πρακτορείο, αλλά δυστυχώς οι Έλληνες αποποιήθηκαν τις ευθύνες τους και δεν έδειξαν καμία διάθεση κατανόησης, πόσο μάλλον βοήθειας.
Απογοητευμένος μετά 22 ώρες στο αεροδρόμιο τα παράτησα όλα και όπως έγραψα, με δικά μου έξοδα επέστρεψα στον Παναμά, μετά από 2 ημέρες επιπλέον αναγκαστικής παραμονής μου στην Μπογκοτά.
Ως πολίτης και κάτοικος κράτους μέλους της Ε.Ε, για την είσοδό μου, στην Κόστα Ρίκα, δεν υπήρχε κανένας άλλος περιορισμός παρά η κατοχή έγκυρου αεροπορικού εισιτηρίου με επιστροφή και έγκυρου διαβατηρίου που ενδεχομένως έπρεπε να λήγει μετά την πάροδο 6μηνών, προϋποθέσεις που φυσικά, εκπλήρωνα. Κατά την διαδικασία της κράτησης μάλιστα το πρόγραμμα κρατήσεων του ελληνικού πρακτορείου στο διαδίκτυο ζήτησε – και έδωσα- όλα τα στοιχεία των ταξιδιωτικών μου εγγράφων που μου ζητήθηκε. Υπενθυμίζω πάλι την επικοινωνία μου (τηλεφωνικώς) με το ελληνικό πρακτορείο και (ηλεκτρονικώς) με την Avianca, για "τυχόν πρόβλημα του εισιτηρίου μου".
Σημειώνω τέλος, ότι το εισιτήριο το εξέδωσα με πιστωτική κάρτα της miles and more/ Lufthnasa της Τράπεζας Πειραιώς και είμαι μέλος του προγράμματος Miles and More/Lufthansa της Star Alliance, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η Avianca.
Τι πρέπει να κάνω;
Ευχαριστώ
Παναγιώτης
Αρχές Ιουλίου 2014 εξέδωσα ΕΝΑ ενιαίο εισιτήριο από το ίντερνετ από μεγάλο γνωστό ελληνικό ταξιδιωτικό site, διαδρομής Panama – Bogota – San Jose – Panama με την αεροπορική Avianca, στα μέσα Αυγούστου.
Πριν την αναχώρησή μου επικοινώνησα τηλεφωνικά με το ελληνικό πρακτορείο "αν το εισιτήριό μου είχε κάποιο πρόβλημα", διότι στο site της Avianca δεν μπορούσα να δω το status του εισιτηρίου μου, με τους κωδικούς που είχα (αρ. κράτησης και αρ. ηλεκτρ. εισιτήριου). Το ίδιο έκανα και με επικοινωνία μου (με mail) με την Avianca. Και οι δύο (Avianca και ελληνικό πρακτορείο) μου επιβεβαίωσαν ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα με την κράτησή μου, καμία εκκρεμότητα, και μου ευχήθηκαν μάλιστα καλό ταξίδι.
Το πρώτο σκέλος του (ενιαίου) εισιτηρίου μου έγινε κανονικά, δηλαδή αναχώρησα από τον Παναμά και αφίχθηκα στην Μπογκοτά. Ουδείς με εμπόδισε.
Μετά 3 ημέρες, κάνω ηλεκτρονικό check in στο αεροδρόμιο της Μπογκοτά με προορισμό τον Σαν Χοσέ της Κόστα Ρίκα, εκδίδω το boarding pass με την θέση μου. Όταν όμως πήγα να παραδώσω την αποσκευή μου, μου απαγόρευσαν την επιβίβαση στο αεροσκάφος, επειδή δεν είχα έγγραφο με πιστοποιητικό εμβολιασμού κίτρινου πυρετού.
Στις διαμαρτυρίες μου στη Avianca στο αεροδρόμιο της Μπογκοτά, αφού νόμιμα υποστήριζα ότι εκτός από το ελληνικό πρακτορείο και η Avianca είχε αυτοτελή και ανεξάρτητη, σωρευτική υποχρέωση να μ' ενημερώσει – προειδοποιήσει, ιδίως εν όψει του γεγονότος ότι το εισιτήριο ήταν δικό της, ένα και ενιαίο και το ταξίδι μου άρχισε από Παναμά, η Αvianca επέμενε ότι με βάση τα κρατούντα η ευθύνη ενημέρωσης είναι αποκλειστικά του έλληνα ταξιδιωτικού «πράκτορα». Μάλιστα επικαλέστηκα και έδειξα με laptop την ανταπάντηση του mail της Avianca στην ερώτησή μου πριν αναχωρήσω από την Ελλάδα, "αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το εισιτήριό μου, διότι δεν μπορώ να δω το status στο site της εταιρείας", mail το οποίο επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον μου αφ' ενός, και αφ' ετέρου την απουσία πληροφόρησης για το συγκεκριμένο θέμα, εκ μέρους τους.
Οι προσπάθειές μου για μια λύση δεν ευδοκίμησαν, με αποτέλεσμα όχι μόνο έχασα τις υπόλοιπες πτήσεις μου, το ταξίδι μου στην Κόστα Ρίκα, την κράτησή μου σε ξενοδοχείο, υποχρεώθηκα χωρίς την θέλησή μου να μείνω επιπλέον 3 νύχτες στην Μπογκοτά, και αναχώρησα τελικά για Παναμά με άλλη αεροπορική εταιρεία με δικά μου έξοδα, διότι Avianca μου ζητούσε 750 $ (!) επιπλέον για να… «αλλάξει» το εισιτήριο μου (ακυρώνοντας φυσικά το Μπογκοτά-Σαν Χοσέ και το Σαν Χοσέ-Παναμά), για να με μεταφέρει (από την Μπογκοτά όπου εγκλωβίστηκα) στον τελικό προορισμό: τον Παναμά, από όπου ξεκίνησα το ταξίδι μου.
Παρέμεινα 22 ώρες στο αεροδρόμιο της Μπογκοτά για να μπορέσω να βρω κάποια λύση (τουλάχιστον να επέστρεφα Παναμά για να πάρω την πτήση επιστροφής για Ελλάδα) και σε αυτές τις 22 ώρες δεν μου προσφέρθηκε ούτε ένα ποτήρι νερό! Εν τω μεταξύ από την αρχή είχα ειδοποίησα το ελληνικό πρακτορείο, αλλά δυστυχώς οι Έλληνες αποποιήθηκαν τις ευθύνες τους και δεν έδειξαν καμία διάθεση κατανόησης, πόσο μάλλον βοήθειας.
Απογοητευμένος μετά 22 ώρες στο αεροδρόμιο τα παράτησα όλα και όπως έγραψα, με δικά μου έξοδα επέστρεψα στον Παναμά, μετά από 2 ημέρες επιπλέον αναγκαστικής παραμονής μου στην Μπογκοτά.
Ως πολίτης και κάτοικος κράτους μέλους της Ε.Ε, για την είσοδό μου, στην Κόστα Ρίκα, δεν υπήρχε κανένας άλλος περιορισμός παρά η κατοχή έγκυρου αεροπορικού εισιτηρίου με επιστροφή και έγκυρου διαβατηρίου που ενδεχομένως έπρεπε να λήγει μετά την πάροδο 6μηνών, προϋποθέσεις που φυσικά, εκπλήρωνα. Κατά την διαδικασία της κράτησης μάλιστα το πρόγραμμα κρατήσεων του ελληνικού πρακτορείου στο διαδίκτυο ζήτησε – και έδωσα- όλα τα στοιχεία των ταξιδιωτικών μου εγγράφων που μου ζητήθηκε. Υπενθυμίζω πάλι την επικοινωνία μου (τηλεφωνικώς) με το ελληνικό πρακτορείο και (ηλεκτρονικώς) με την Avianca, για "τυχόν πρόβλημα του εισιτηρίου μου".
Σημειώνω τέλος, ότι το εισιτήριο το εξέδωσα με πιστωτική κάρτα της miles and more/ Lufthnasa της Τράπεζας Πειραιώς και είμαι μέλος του προγράμματος Miles and More/Lufthansa της Star Alliance, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η Avianca.
Τι πρέπει να κάνω;
Ευχαριστώ
Παναγιώτης