Δικαιώματα επιβατών

Χωρίς να είμαι ειδικός επί του θέματος, βρίσκω υπερβολικό μια εταιρία κράτησης εισητηρίων να είναι υποχρεωμένη να σε ενημερώσει για τα ταξιδιωτικά έγγραφα που απαιτούνται για ένα ταξίδι. Τα ταξιδιωτικά έγγραφα διαφέρουν από χώρα σε χώρα, αλλά και από άνθρωπο σε άνθρωπο. Θα δόσω ένα παράδειγμα. Για να ταξιδέψω στο εξωτερικό με το ανήλικο παιδί μου, απαιτείται ή έγγραφη συνέναιση της συζήγου μου. Συνεπώς, μπορεί να πάω στο αεροδρόμιο και να μου αρνηθούν την επιβίβαση του παιδιού μου. Αν όμως μαζί ταξιδεύει και η σύζηγός μου, αυτό το έγγραφο δεν είναι απαραίτητο. Έχει τύχει αρκετές φορές να ταξιδέψω ιδιωτικά και συνήθως πριν κλείσω τα εισητήρια μαζεύω πληροφορίες για αυτά τα πράγματα (το πιο σίγουρο είναι η πρεσβεία του κράτους που θα πάω). Επίσης υπήρχαν παλιότερα ιατρεία ταξιδιωτικής ιατρικής σε νοσοκομεία που γνωρίζουν τι αγωγή πρέπει να πάρει κανείς. Δεν γνωρίζω αν υπάρχουν ακόμα. Επίσης, ο οικογενειακός μου γιατρός πολλές φορές το ψάχνει και με ενημερώνει.
Όπως και να έχει, σήμερα δεν είναι τίποτα δύσκολο να βρεις αυτές τις πληροφορίες.
 
Συμφωνώ με τον DrAvalanche, άλλο να πουλάς εισιτήρια στο ίντερνετ και άλλο να παρέχεις πληροφορίες για βίζες κλπ. Είναι αρκετά περίπλοκο να το ανανεώνεις τόσο συστηματικά, ώστε να αναλαμβάνεις και την ευθύνη λάθους.

Από την άλλη ο άνθρωπος έπεσε στην περίπτωση. Αν δεις ότι στην τάδε Κόστα Ρίκα μπαίνεις απλά με διαβατήριο, είναι αρκετά πιθανό να μην δεις τον αστερίσκο και αν πέσεις σε σχολαστικό υπάλληλο δεν θα την γλυτώσεις...
 
--- Edited από εμένα τον ίδιο ----

...Κάποια σχόλια δυστυχώς καλύτερα να παραμένουν αναπάντητα, γιατί αν απαντηθούν, το ύφος δεν θα είναι απλώς καυστικό αλλά .... -
 
Δεν είναι θέμα σχολαστικού υπαλλήλου και είμαι σίγουρος για αυτό, δεδομένου ότι η Κολομβία συγκαταλέγεται στις "Risk Areas" για τις αρχές της Κόστα Ρίκα. Με άλλα λόγια, η προσκόμιση των ανωτέρω δικαιολογητικών αποτελεί προαπαιτούμενο και το προσωπικό ξέρει να κάνει τη δουλειά του. Η διάταξη είναι διάταξη και όλοι οι εμπλεκόμενοι θα πρέπει να συμμορφώνονται με αυτήν. Εάν ο επιβάτης έφτανε εκεί και αποδεικνυόταν ότι δεν είχε το απαιτούμενο έγγραφο, τότε θα του απαγορευόταν η είσοδος στη χώρα και θα έπρεπε να επιστρέψει στη χώρα προέλευσης. Ταυτόχρονα, ο αερομεταφορέας που τον έφερε, ενδέχεται να αναγκαζόταν να πληρώσει κάποιο πρόστιμο στις αρχές της Κόστα Ρίκα, για ελλιπή έλεγχο επιβατών, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, που ο μεταφορέας στρέφεται εναντίον του επιβάτη για να διεκδικήσει τα έξοδα μεταφοράς του πίσω στη χώρα προορισμού.

Από το συγκεκριμένο κανονισμό εξαιρούνται μόνο τα παιδιά κάτω των 9, οι ενήλικες άνω των 60, οι γυναίκες σε περίοδο κατάσταση εγκυμοσύνης ή σε περίοδο γαλουχίας καθώς και όλοι όσοι προσκομίζουν επίσημο πιστοποιητικό βάσει του οποίου υπάρχουν αντενδείξεις για τον εμβολιασμό τους.

Αντιλαμβάνομαι ότι οι συνθήκες είναι δύσκολες και η εξοικονόμηση έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, αλλά πιστεύω πως αν κάποιος χρειάζεται να κάνει ένα τέτοιο ταξίδι, ίσως θα έπρεπε α) να απευθύνεται σε έναν επαγγελματία ή β) να ερευνήσει εξονυχιστικά κάθε λεπτομέρεια. Καλό το κάθε airtickets.gr (το οποίο κατατάσσω στα πλέον αξιόπιστα online γραφεία) και ωραία η αίσθηση της do-it-yourself ετοιμασίας ενός ταξιδιού, ωστόσο εδώ έχουμε ένα παράδειγμα, όπου κάτι πήγε πραγματικά στραβά και εκατοντάδες ευρώ κατέληξαν στα σκουπίδια.

Και όχι, δεν υποστηρίζω το airtickets.gr , αλλά θεωρώ πως δουλεύει πολύ πιο έντιμα από πολυδιαφημισμένα γραφεία που έχουν γεμίσει "φέσια" την αεροπορική αγορά και των οποίων τα φέσια αναγκαζόμαστε να πληρώσουμε εμείς ως επιβάτες μέσω των ακριβότερων εισιτηρίων.
 
Διαβάζοντας το Ryanair refuses refund after relative dies θυμήθηκα τα δικά μας το καλοκαίρι όταν λόγω θανάτου πριν τη πτήση η FR αρνήθηκε να μεταβιβάσει τη θέση του θανόντος στον γιό του και αντιπρότεινε να κλείσουμε νέο εισιτήριο και έπειτα με ένα πιστοποιητικό θανάτου να ζητήσουμε επιστροφή χρημάτων για το εισιτήριο του συγχωρεμένου. Έ, το πιστοποιητικό ακόμη πάει στην Ιρλανδία αφού το μέιλ που μας έδωσαν δυο διαφορετικοί υπάλληλοι είναι μουσαντέ. Πλέον έχουν περάσει οι 28 μέρες αλλά τους τρολάρω συνεχίζοντας να στέλνω το μέιλ και περιμένοντας πότε θα γίνει αποδεκτό, όρεξη για παραπάνω κυνήγι δεν υπήρχε ούτε υπάρχει, απλά έφαγαν Χ.

Σε αντιδιαστολή, η Α3 δέχτηκε να δεί αν μπορεί να μας επιστρέψει τίποτις απο ακυρωμένα εισιτήρια λόγω εισαγωγής του επιβάτη σε ΜΕΘ, βέβαια κι απο αυτούς περιμένουμε κανένα 2μηνο τώρα vέα...
 
Αν η κράτηση έγινε με πιστωτική κάρτα και αν η κάρτα είναι στο όνομα του ασθενούς/θανόντος τότε επιστρέφεται, υπό όρους, το ποσό που αντιστοιχεί στο κόστος του εισιτηρίου.
Σε τέτοια περίπτωση πρέπει να έρθεις σε επαφή με την τράπεζα έκδοσης της πιστωτικής κάρτας η οποία θα σε παραπέμψει στην συνεργαζόμενη ασφαλιστική εταιρεία.
 
Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει κάποιος ευρωπαϊκός φορέας στον οποίο μπορώ να κάνω παράπονα/καταγγελία για κάποια (ευρωπαϊκή) αεροπορική εταιρεία;
 
Εφ’όσον ξέρω, την αρμοδιότητα για παράπονα και γενικά για την εφαρμογή των δικαιωμάτων των επιβατών την έχουν οι εθνικές φορείς τη χώρας στην οποία υπήρχαν τα προβλήματα. Εδώ η λίστα

http://ec.europa.eu/transport/themes/pa ... bodies.pdf

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει απλά μια υπηρεσία που μπορείς να ρωτήσεις τί μπορείς να κάνεις και ποιά δικαιώματα έχεις.

http://ec.europa.eu/transport/themes/pa ... dex_el.htm
 
Ας βάλω και εγώ το δικό μου ερώτημα όμως αυτό άφορα την Ελλάδα.

http://www.ypa.gr/passenger-rights/ από ότι κατάλαβα Ulrike στην ΥΠΑ όταν θα έχουμε προβλήματα στην Ελλάδα η από Ελληνικές αεροπορικές εταιρείες ;


Αναλυτικά τα γράφουν και στο ίντερνετ
"Δικαιώματα Επιβατών που Ταξιδεύουν Αεροπορικώς - Λίγες¨ πρέπει να κάτσω να διαβάσω ,για να μάθω δυο τρία πράγματα.
https://www.google.gr/search?q=%CE%94%C ... X5PPjzgIAJ
 
Γεια σας από μένα,

Είμαι νέο μέλος της κοινότητας και θα ήθελα να κάνω καποιες ερώτησεις. Ημουν επιβάτης της Turkish στις 25/4 στην πτήση Αθήνα -, Κων.πολη - Κουβειτ. Υπήρξε μια καθυστέρηση της τάξης των 8 ωρών.

Διαβάζοντας από εδώ και από εκεί ότι δικαιούμαι αποζημίωσης, τα ερωτήματα μου είναι τα εξής:

1. Αξίζει να χρησιμοποιήσω τις εταιρείες που αναλαμβάνουν τέτοιου είδους διεκδικήσεις; Η μήπως να το προσπαθήσω μόνος μου
2. Σε περίπτωση που επιληφθώ ο ίδιος του θέματος, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνω είναι να συμπληρώσω αυτό το έντυπο: http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_en.pdf, σωστά;

- Να σημειώσω ότι έχω απευθυνθεί με mails στην αεροπορική αλλά απάντηση δεν έλαβα

3. Πως το υποβάλλω αυτό το έντυπο;να πάω στα γραφεία της Turkish στην Αθηνα και να το δώσω ο ίδιος;να το ταχυδρομήσω;υπάρχει καποιος άλλος τρόπος;

4. Με την πάροδο 6 εβδομάδων από την αίτηση μου, απευθύνομαι στην ΟΣΥΠΑ;

5. είναι καποιος που έχει κανει την διαδικασία και έχει να προσθέσει κάτι που πρέπει να προσεξω;

Συγγνώμη για τον καταιγισμό ερωτήσεων και ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνος σας
 
Top