Δικαιώματα επιβατών

Φίλε dkostop καλησπέρα και καλώς ήρθες στο φόρουμ.

Εγώ απλά θα ήθελα να σου απαντήσω στο πρώτο σου ερώτημα σχετικά με τις δικηγορικές εταιρείες που αναλαμβάνουν τέτοια ζητήματα. Είχα κάνει 2 φορές αίτηση για ταξίδια με ακύρωση/καθυστέρηση.
Η πρώτη φορά ήταν πριν 1 χρόνο περίπου, όταν ακυρώθηκε η πτήση μου στο CDG λόγω απεργίας της Air France. Τελικά, αφού περιμέναμε 1μιση ώρα για αλλαγή εισιτηρίου, μας έκαναν Transfer σε πτήση της LH, η οποία θα αναχωρούσε 6 ώρες μετά. Μέσα σε αυτό το διάστημα δεν μας δόθηκε κανένα κουπόνι για διατροφή από την Air France. Η απάντηση που πήρα από την εταιρεία ήταν πως δεν μπορεί να υπάρξει αποζημίωση, καθώς ο λόγος ακύρωσης της πτήσης εξαιρείται από τους κανονισμούς της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών.
Η δέυτερη φορά ήταν πριν 3 μήνες για ένα ταξίδι που πραγματοποίησα με ενδιάμεσο σταθμό στη Βιέννη, το οποίο όμως δεν έγινε όπως προβλεπόταν. Με 2 ώρες καθυστέρηση στο αεροδρόμιο της Λάρνακας έχασα την ανταπόκριση μου στη Βιέννη, η οποία ήταν και η τελευταία πτήση της ημέρας. Άρα αναγκαστικά έπρεπε να διανυκτερεύσω. Όλα τα έξοδα βέβαια πληρωμένα από την Austrian (έκδοση νέου εισιτηρίου και διαμονή σε ξενοδοχείο με δείπνο και πρόγευμα). Η εξυπηρέτηση της Austrian στη Βιέννη ήταν άψογη. Εν τω μεταξύ τα κυπριακά ΜΜΕ αναμετέδιδαν συνεχώς την είδηση πως επιβάτης της πτήσης VIE-LCA πιθανώς να είναι θετικός στον ιό Ebola. Τελικά 2 ώρες μετά την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης μας επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο, που ήταν σταθμευμένο σε remote stand, μας ανακοίνωσε ο κυβερνήτης πως η καθυστέρηση μας οφείλεται σε τεχνικό πρόβλημα.
Όλα αυτά τα λέω γιατί αυτά έγραψα στην αναφορά μου σε συγκεκριμένη δικηγορική εταιρεία που αναλαμβάνει αποζημιώσεις επιβατών και τάζει μέχρι και 600 ευρώ, αν η καθυστέρηση υπερβαίνει τις 4 ώρες :!: Φυσικά, τίποτα δεν πήρα, καθώς όπως μου είπαν η εταιρεία φρόντισε να μου παράσχει διαμονή και διατροφή (στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπήρχε μεταφορά από/προς το αεροδρόμιο, καθώς το ξενοδοχείο ήταν δίπλα στο αεροδρόμιο), παρόλο που η ώρα άφιξης μου στον τελικό μου προορισμό ήταν 14 ώρες μετά την προγραμματισμένη. Επίσης επικοινώνησα με την εταιρεία της πιστωτικής μου κάρτας, η οποία μου προσφέρει δωρεάν ταξιδιωτική ασφάλιση, και η απάντηση τους ήταν αποστομωτική, καθώς μου αρίθμησαν 15 ΑΠΙΘΑΝΟΥΣ λόγους για αποζημίωση (μεταξύ αυτών να ψοφήσει το σκυλί σου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού λόγω αναφυλαξίας από εμβόλιο :thx: ).
Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως, παρόλο που δεν πληρώνεις τίποτα σε αυτές τις εταιρείες, είναι εξαιρετικά απίθανο να σου δοθεί κάποια αποζημίωση, όταν η αεροπορική εταιρεία φρόντισε να σου παράσχει διαμονή και διατροφή για όσο χρειαστεί. Λογικά και μόνος σου να το προσπαθήσεις δεν πιστεύω να κερδίσεις τίποτα, καθώς οι εταιρείες αυτές "δουλεύουν" με βάση τους κανονισμούς για τα δικαιώματα των επιβατών, εκτός και αν η TK δεν σου παρείχε ούτε διατροφή, ούτε διαμονή (αν χρειαζόταν βέβαια).
 
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση.

έχω την εντύπωση ότι ενα κουπόνι που σου δίνουν για ενα γευμα στο αεροδρόμιο δεν αντικαθιστά την αποζημίωση για την ταλαιπωρία, ούτε σε νομικό επίπεδο.

Ημουν στο business lounge , και το αυτί μου πήρε από καποιον συνταξιδιώτη ότι έδιναν ένα κουπόνι (5 ευρώ νομίζω). Δεν το πήρα αλλά μικρή σημασία εχει.

έχει τύχει ποτέ να κάνεις αίτηση αποζημίωσης ο ίδιος;

Επίσης καπου διαβασα ότι αν μια απο αυτές τις εταιρείες δεχτεί να σε αναλαβει σημαίνει ότι η αίτηση αποζημίωσης τους είναι στέρεη και πιθανόν να καρποφορήσει. ισχύει κάτι τετοιο;

και πάλι ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
 
Απ' ότι έχω καταλάβει υπάρχει πρώτα μια διαδικασία επιλογής των "υποθέσεων", κάτι σαν "casting", και αν πιστεύουν πως η υπόθεση σου μπορεί να κερδίσει, τότε την προχωράνε. Να σημειώσω πως αυτές οι εταιρείες επικοινωνούν με τις αεροπορικές για να διασταυρώσουν τα στοιχεία. Αν λοιπόν εσύ τους πεις ότι δεν πήρες κάποιο κουπόνι και αυτοί επικοινωνήσουν με την ΤΚ και τους διαβεβαιώσει η ΤΚ ότι δόθηκαν κουπόνια, τότε μάλλον δεν θα ασχοληθούν με την υπόθεση σου. Κάθε εταιρεία έχει την δική της πολιτική όσο αφορά τις καθυστερήσεις/ακυρώσεις. Η Α3 σου δίνει δωρεάν εισιτήριο one way με περιορισμένες ημερομηνίες χρήσης, η LH σου δίνει 5 ευρώ κουπόνι για διατροφή, η CY ζητούσε μόνο την υπομονή σου. Φυσικά τα κουπόνια αυτά δίνονται μόνο όταν δεν υπάρχει ανάγκη διανυκτέρευσης, Σε αυτή την περίπτωση σου παρέχουν διατροφή στο ξενοδοχείο.
 
dkostop":19z6tdox said:
έχω την εντύπωση ότι ενα κουπόνι που σου δίνουν για ενα γευμα στο αεροδρόμιο δεν αντικαθιστά την αποζημίωση για την ταλαιπωρία, ούτε σε νομικό επίπεδο.
.

Το ένα δεν έχει σχέση με το άλλο…

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό, γενικά και σε όλες τις περιπτώσεις μεγάλης καθυστέρησης ή ακύρωσης (δηλ. και σε περίπτωση ανώτερης βίας όπως κακοκαιρία, απεργίες κλπ.) οι εταιρίες είναι υποχρεωμένες να παρέχουν διατροφή και – εάν είναι απαραίτητα – ξενοδοχείο (συν μεταφορά ) και εναλλακτική μεταφορά στον τελικό προορισμό με άλλη πτήση/ άλλο μέσον (ή εάν ο επιβάτης το επιθυμεί, ακύρωση και επιστροφή χρημάτων).

Εάν η καθυστέρηση / ακύρωση δεν οφείλεται σε ανώτερη βία, αλλά για λόγους για τους οποίους ευθύνεται η εταιρία, ο επιβάτης δικαιούται επιπλέον και αποζημίωση των 250-600 Ευρώ, ανάλογα με την απόσταση. Κι εκεί αρχίζουν γενικά τα προβλήματα, γιατί οι εταιρίες σχεδόν πάντα προσπαθούν να πουν στους πελάτες που ζητούν την αποζημίωση ότι ο λόγος για την καθυστέρηση / ακύρωση δεν είναι δική τους ευθύνη (κάτι που δεν είναι πάντα η αλήθεια).

Και εκεί έρχονται διάφορες νομικές εταιρίες που λένε ότι αναλαμβάνουν να διεκδικήσουν αυτή τη αποζημίωση (γενικά με ένα ποσοστό προμήθειας σε περίπτωση επιτυχίας). Προσωπικά, δεν έχω εμπειρία με τέτοιες εταιρίες.
 
Γενικά αν θέλω να επικοινωνήσω με καποια εταιρεία, εν προκειμενω την turkish, υποτίθεται πως πρέπει να απευθυνθώ στα γραφεία της στην Ελλάδα; Γιατί εκεί έστειλα καποια mail αλλα τίποτα.

Επίσης ισχυει ότι η αν δεν λαβω απάντηση από την εταιρεία εντός 6 εβδομαδων πρεπει να απευθυνθώ στην αρμόδια αρχή της Ελλάδας (ΥΠΑ;)
 
Εάν δεν απαντάνε στα emails ή στα τηλεφωνήματα, εγώ θα έστελνα συστημένη επιστολή (στην αντιπροσωπία στην Ελλάδα), θέτοντας προθεσμία πληρωμής, ίσως κάνοντας σαφώς ότι εάν δεν πληρώνουν θα κάνεις καταγγελία στην ΥΠΑ. Και δεν είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιείς το έντυπο της ΕΕ, αυτό είναι απλό ένα βοήθημα.

Αλλά αφού γράφεις ότι πήγες Αθήνα - Κων.πολη – Κουβειτ; Ποια πτήση είχε καθυστέρηση; Η πρώτη από Αθήνα ή η δεύτερη από Κων.πολη; Ρωτάω, γιατί στην περίπτωση της δεύτερης δεν είμαι σίγουρη εάν ισχύει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός (πτήση από τρίτη χώρα σε τρίτη χώρα με εταιρία τρίτης χώρας… δεν ξέρω εάν αρκεί το γεγονός ότι ξεκίνησες από Αθήνα).
 
Urlike, για να σου δώσω περισότερες πληροφορίες:

Η πτήση καθυστερησε στην Αθηνα 8 ώρες (λόγω τις φωτιάς που είχε πιασει το αεροσκαφος της Turkish στην Κωνσταντινούπολη για όποιον θυμαται).
Λόγω της φύσης του προβληματος, όλες οι πτησεις τις turkish πήγαν πολύ πίσω χρόνικά.
έφτασα με την 8ωρη καθυστερηση, στην Κων/πολή και προφανώς είχα χάσει την ανταπόκριση οπότε με βάλανε στην επόμενη διαθεσιμη.
Για να μην τα πολυλογώ έφτασα στο Κουβειτ με κανα 7ωρο καθυστερηση.
 
Τότε τουλάχιστον ισχύει ο κανονισμός της ΕΕ. Μένει όμως η ερώτηση εάν το περιστατικό στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ανώτερη βία ή όχι, δηλ. εάν επιπλέον της διατροφής στο αεροδρόμιο δικαιούσαι και την αποζημίωση. Δεν το γνωρίζω, αλλά το βλέπω δύσκολο…
 
dkostop τα είπαμε και με ΠΜ, δικαιούσαι αποζημίωση αν το εισιτήριο σου είναι ενιαίο από την Αθήνα μέχρι το Κουβέιτ (που λογικά είναι). Σημασία έχει είτε η αφετηρία, είτε ο προορισμός της διαδρομής που καθυστερεί να είναι στην ΕΕ.

Η απόσταση Αθήνα-Κουβέιτ είναι γύρω στα 2400χλμ οπότε και δικαιούσαι €400

Within the EU

1,500 km or less - €250
over 1,500 km - €400

Between EU airport and non-EU airport
1,500 km or less - €250
1,500 - 3,500 km - €400
over 3,500 km - €600

Συμβουλή μου είναι να μην χάνετε τον χρόνο σας με τους υπαλλήλους, γιατί προφανώς και τους έχουν πει να αρνούνται οποιαδήποτε αποζημίωση (προσωπικά μόνο η LH είχε προσφερθεί μόνη της και αυτό όχι πάντα, μια φορά έχασα τα 600ΕΥΡ πιστεύοντας τα ψέμματα τους). Στείλτε τους κατευθείαν το γράμμα στα γραφεία τους και αν δεν συμμορφωθούν στην ΥΠΑ.

Επειδή δε για τις ελληνικές ελεγκτικές δημόσιες υπηρεσίες δεν τρέφω ιδιαίτερη εκτίμηση - αν και με την ΥΠΑ δεν είχα ποτέ πάρε δώσε - θα πρότεινα να γράψετε στα γραφεία της εταιρείας σε χώρες όπως η Γερμανία και η Γαλλία, όπου αν ισχύει ότι έχετε δίκιο, δεν θα δοκιμάσουν να το παρακάμψουν. Η εταιρείες έτσι και αλλιώς δεν υφίστανται σαν διαφορετικές οντότητες στις διαφορετικές χώρες, δεν υπάρχει δηλαδή Lufthansa France ή Hellas. Αν πάντως απευθυνθείτε στην δημόσια υπηρεσία απευθείας, πρέπει να γίνει στην χώρα όπου υπήρξε η καθυστέρηση.

Τέλος η πυρκαγιά σε αεροσκάφος προφανώς και είναι ευθύνη της εταιρείας και όχι ανωτέρα βία, δεν βρίσκονται δηλαδή οι αιτίες εκτός τομέα ευθύνης της εταιρίας όπως μια απεργία ή ένα ηφαίστειο.
 
Φίλε Flesland, τώρα το είδα το ΠΜ σου, ευχαριστώ για την απάντηση,

Γενικά ήσασταν όλοι πολύ κατατοπιστικοί. Θα σας κρατάω ενήμερους για να μείνει και κατι σαν εξτρα ποληροφορία για τους επόμενους ταλαιπωρημένους.


Και παλι ευχαριστώ για την βοήθεια
 
Top