Aπεργία στην ΥΠΑ

  • Thread starter Thread starter SARIDAKIS VASILIS
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Επειδή μαλλον θα τραβήξει σε μάκρος η κουβέντα, θα σταματήσω εδώ αφού άλλωστε δε με αφορά άμεσα (ας σας κόψουν όσα θέλουν κι ας κάνετε όσες απεργίες θέλετε). Αλλά πριν σταματήσω θα πω τα εξής.

1) Όσον αφορά το T-CAS, το παράδειγμα πάει στο "σώσιμο ζωών" από τον ΕΕΚ σε περίπτωση conflicting courses. Παραδείγματα λάθους ελεγτών πολλά, όπως και runway intrusions υπαιτιότητα ΕΕΚ πολλά (επίσης άπειρα τα ιατρικά λάθη για να σε προλάβω). Η διαφορά μας είναι ότι στην περίπτωσή σου υπάρχει ΜΗΧΑΝΗΜΑ που βοηθάει στην αποφυγή λάθους, ενώ στη δική μου ΔΕΝ υπάρχει. Ένα μυαλό έχω και μπορεί να κάνει λάθη.

2) Όσον αφορά τη διαφορά ένος ΑΕΙ (ξέρω πως για ΕΕΚ μπαίνουν κι από Νομική, Θεολογία !!!!!!!, Φιλοσοφική !!!!!!!!!! εκτός από ΕΜΠ, αλλά ΟΧΙ από Ιατρική !!!!!) με την Ιατρική είναι ότι η ΒΑΣΗ εισαγωγής στην Ιατρική (τουλάχιστον στα δικά μου χρόνια) ήταν το 19 , ενώ σε όσες ανέφερα (και στο ΕΜΠ) το 19 ήταν η ΟΡΟΦΗ ενώ η βάση από 15 και πάνω... Επίσης, ΝΑΙ ήξερα για τα 13 χρόνια που θα χρειαζόμουν να φτάσω ως εδώ πριν μπω, αφού μεγάλωσα σε Ιατρικό περιβάλλον,ήξερα και τους μισθούς πείνας που παίρνουν οι γιατροί σε σχέση με τους aviation related επαγγελματίες στην Ελλάδα (πάρε παράδειγμα τον εαυτό σου).

3) Όσον αφορά τα ξενύχτια, για πες μου, πόσο κρατάει η βάρδυα σου ? 4 ώρες κι άλλες 4 και μετα ρεπό. Βάλε τη δική μου από 24-72 και μετά ΑΝ έχω τελειώσει θα πάω σπίτι μου αλλιώς βάλε άλλες 10-12 ώρες. Ε, αν μετά από 90 ώρες δουλειά μπορείς να είσαι άψογος, μπράβο σου, είσαι ο roboEEK.

4) Επειδή, ΟΛΟΙ, πάντε εκεί γυρνάτε την κουβέντα, για τα 2000 φανερά και τα 200.000 "μαύρα" που τόσα χρόνια ακούμε, ε τι να κάνω, το ήξερες κι εσύ πριν πας ΕΕΚ, ας γινόσουν γιατρός...

Τέλος το off topic, το topic intrusion και καλή σας μέρα...
 
Δεν νομίζετε οτι είναι άτοπο και άκομψο να πέφτουμε στην παγίδα και να συγκρίνουμε γιατρούς με ΕΕΚ, υδραυλικούς με αερολιμενικούς, ταξιτζήδες με ηλεκτρονικούς κλπ κλπ.?
Αυτό που πρέπει να δούμε είναι τί γίνεται μπροστά μας..
Πέφτουν μια μια οι κατακτήσεις χρόνων σε ΟΛΕΣ τις εργατικές τάξεις..
Για να έρθω στο φίλο μας το γιατρό.. απαξιώνεται ηδη και αυτό το επάγγελμα, που πεί δεκαετίες θεωρούνταν top και όλοι οι γονείς ηθελαν το παιδί τους γιατρό, άντε και δικηγόρο !!
Τέρμα πιά, γέμισε ο τόπος δικηγόρους και νέους γιατρούς ( δεν μιλάω για τους παλιούς που έχουν εδραιωθεί), οι οποίοι φυτοζωούν.
Διαλύθηκε, όπως ήδη έγραψα και το αεροπορικό επάγγελμα διεθνώς, με πιλότους να παίρνουν ψίχουλα, ιπτάμενο προσωπικό να κάνει και δεύτερη δουλειά... συνθήκες μεσαιωνικές που να μετράνε ακόμα και λεπτά ground time...
Μας αρέσει αυτό ? και αν όχι τότε γιατί επιθυμούμε διακαώς να γκρεμίσουν ένα ακόμα επάγγελμα ? γιατί χαιρέκακα σκεφτόμαστε "αφού τη "φάγαμε" εμείς να τη φάνε και αυτοί" ... σκεπτικό που είναι πλέον διαδεδομένο ανάμεσα στους νεοέλληνες.. αυτούς που τόσα χρόνια καλά περνούσαν.. με τα τζίπ, τις πισίνες, το εύκολο χρήμα κλπ.
Και ειλικρινά δεν γνωρίζω έναν δημόσιο υπάλληλο ( Αμιγώς, όχι ΔΕΚΟ που κατά την άποψή μου δέν ανήκουν στους δημοσίους υπαλλήλους, με όσα θετικά και αρνητικά έχουν), που να έχει πισίνες, καταθέσεις στην Ελβετία, να σπουδάζει με άνεση τα παιδιά του χωρίς να κάνει θυσίες... Τώρα, αν η αξιοπρεπής διαβίωση είναι πλέον κάτι το μεμπτό και δεν πρέπει να συνεχίσει άλλο, τότε να την καταδικάσουμε και να στέλνουμε στον εισαγγελέα, όποιον δημόσιο υπάλληλο τολμήσει να καθήσει σε gelateria και να πάρει στα παιδιά του ένα παγωτό !
Το ξαναγράφω, δεν είμαι φιλικά προσκείμενος στον κλάδο των ΕΕΚ, λόγω της νοοτροπίας του "εμείς είμαστε και κανείς άλλος", αλλά πρέπει να λέμε και τις αλήθειες, τα περί θεολόγων εχουν τελειώσει εδώ και πάνω απο 10 χρόνια, όλες οι τελευταίες προσλήψεις περιλαμβάνουν απόφοιτους Πολυτεχνείου συνήθως και σχεδόν όλοι με μεταπτυχιακά.. Τα πρόσθετα test που πέρασαν για να ολοκληρώσουν την υποψηφιότητά τους τους αφήνουν απέξω πολύ κόσμο, και αυτόν με περγαμηνές !! Μη ξαχνάμε οτι η ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας που πρόσφατα πέρασε στην Ελλάδα, δεν απαιτεί πλέον πτυχίο ΑΕΙ αλλά απλά απολυτήριο Λυκείου σε όσους θέλουν να είναι υποψήφιοι ΕΕΚ... μένει να δούμε πότε θα γίνουν νέες προσλήψεις ( το 2020 ίσως !!) και αν τελικά θα υλοποιηθεί .
Οι ΕΕΚ δεν δουλεύουν μόνοι τους στον Ελεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας, αλλά μαζί με άλλους επαγγελματίες του χώρου, όπως τους ηλεκτρονικούς και τους τηλεπικοινωνιακούς. Αυτοί παίρνουν σαφώς λιγότερες απολαβές, δουλεύουν σε ενα ταχύτητα αναπτυσσόμενο περιβάλλον, όπου τα μηχανήματα παίρνουν το πάνω χέρι και ο αυτοματισμός κερδίζει έδαφος συνεχώς.
Παλιά "άρχοντες" ήταν οι αερολιμενικοί, τώρα είναι οι ΕΕΚ, αύριο, ποιός ξέρει ?

Τα περί εταιρειών που μπορούν να αναλάβουν δεν είναι κάτι νέο, έχει ακουστεί και παλαιότερα και χρησιμοποιήθηκε κατά καιρούς ώς μπαμπούλας για όσους τολμούσαν να πούν κατι.. Πρώτον, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο στον Έλεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας, εκτός αν δούμε να παίρνουν ταχύρυθμα μαθήματα ελληνικής γλώσσας κάποιοι Βρετανοί του NATS, γιατί γερμανοί ΕΕΚ αποκλείεται να έρθουν εδώ με τις πολύ χαμηλότερες ελληνικές απολαβές.. Οσο για τις κατασκευάστριες να αναλάβουν συντηρήσεις κλπ, αυτό είναι αστείο, πουθενά δεν γίνεται, ακόμα και στις χώρες που έχουν εγχώρια βιομηχανία (Γαλλία, Γερμανια, Ιταλία), αφού το αντικείμενο είναι τέτοιο που θα έπρεπε να συμμετέχουν δεκάδες εταιρείες, η καθε μία για το δικό της αντικείμενο.
 
Δεν θέλω να πάρω μέρος στην αντιπαράθεση, πρώτον διότι είναι off-topic (το θέμα μας είναι αν και πότε απεργούν κλάδοι της ΥΠΑ και όχι αν η απεργία τους είναι δικαιολογημένη, σωστή κλπ κλπ) και δεύτερον διότι ως άνθρωπος που δεν έχει και ποτέ δεν θα έχει το δικαίωμα να απεργήσει, να αρνηθεί ή να συνδικαλισθεί γενικώς, δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός.

Άσχετα με το αν οι ΕΕΚ αξίζουν τα λεφτά τους ή όχι, άσχετα με το αν αξίζουν γενικώς ως επαγγελματίες και ως άνθρωποι και χωρίς να ξέρω πόσο πολύ ταλαιπωρούνται οι επαγγελματίες και οι απλοί ταξιδιώτες από τις απεργίες τους, το μόνο που μπορώ να πω είναι το εξής:
Δείξτε μου κάποιον που θα του προσφέρουν χρήματα (πολλά), είτε πάνω είτε κάτω από το τραπέζι, για μια ζωή, ή για ένα διάστημα, ή έστω για μια φορά και θα τα αρνηθεί για το καλό του τόπου, του διπλανού του, ή για το καλό του ομοφυλόφιλου μπακαλιάρου του Αργοσαρωνικού και εγώ θα τον κάνω και ΕΕΚ και ΙΕΚ και ΤΕΙ αν θέλετε. Ως τότε, δεν μπορώ να μιλήσω (ακόμα κι αν παίρνω ψίχουλα για το είδος, την επικινδυνότητα και τις ώρες εργασίας μου).



satcorfu":125so1qv said:
Πρώτον, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο στον Έλεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας, εκτός αν δούμε να παίρνουν ταχύρυθμα μαθήματα ελληνικής γλώσσας κάποιοι Βρετανοί του NATS, γιατί γερμανοί ΕΕΚ αποκλείεται να έρθουν εδώ με τις πολύ χαμηλότερες ελληνικές απολαβές.
Δεν χρειάζεται να πάρουν ταχύρρυθμα Ελληνικά οι Βρετανοί :D . Οι Έλληνες πρέπει να μάθουν Αγγλικά, αφού αυτά χρησιμοποιούνται στις επικοινωνίες :mrgreen: .

Καλή σας μέρα και καλή συνέχεια στην αντιπαράθεση. Ως τώρα έχει κρατηθεί σε κόσμιο επίπεδο και προσφέρει άφθονη τροφή για σκέψη 8)
 
Δεν χρειάζεται να πάρουν ταχύρρυθμα Ελληνικά οι Βρετανοί :D . Οι Έλληνες πρέπει να μάθουν Αγγλικά, αφού αυτά χρησιμοποιούνται στις επικοινωνίες

θα είχε πλάκα να ακούγαμε εναν σκωτσέζο ΕΕΚ να έχει αναλάβει καθήκοντα σε ελληνικό αεροδρόμιο να συνομιλεί με τον ηλεκτρολόγο που θα κάνει επιθεώρηση φωτισμού στον διάδρομο !!

πέρα απο την πλάκα, η νομοθεσία απαιτεί και την πολύ καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας, αφού εκτός απο πιλότους και γειτονικά FIR υπάρχουν δεκάδες συνομιλίες με "ντόπιους"
 
Με ενδιαφέρον παρακολουθώ τις τελευταίες μέρες την συζήτηση/αντιπαραθεση για τις απεργίες που προσπαθούν να κάνουν οι ΕΕΚ. Με ενδιαφέρον επίσης παρατηρώ ότι τα πιο έντονα σχόλια τα κάνουν Έλληνες πιλότοι.
Σας πληροφορώ λοιπόν (τους υπόλοιπους) ότι τα ελληνικά αεροσκάφη χρίζουν ιδιαίτερης προσοχής και εξυπηρέτησης από τους Ελεγκτές ΕΚ μέχρι σε βαθμό παρατυπίας. Βέβαια αν κάποιος παίρνει συνεχεία ένα direct και μια μέρα δεν το πάρει θα στραβώσει, το καταλαβαίνω.

Οι Έλληνες ΕΕΚ μπορεί να μην παρέχουν το καλύτερο έλεγχο στον κόσμο (συμφωνούμε σε αυτό). Μήπως όμως δεν φταίνε μόνο αυτοί;
Έχετε αναρωτηθεί αν κάποια από τα αιτήματα που έχουμε προβάλει ως ΕΕΚ κατά καιρούς είναι αλήθεια, ή σας αφορά μόνο η μισθοδοσία.
Σας ενημερώνω λοιπόν ότι οι Έλληνες ΕΕΚ έχουν να κάνουν κατά κύριο λόγο

• με αρχαίο τεχνολογικά εξοπλισμό,
• με συχνότητες που σπάνια δουλεύουν κανονικά (χωρίς υπερβολή αυτό),
• με Ραντάρ που μέχρι πριν 10 μέρες δεν δούλευαν τα πρωτεύοντα κανάλια στα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια λόγω έλλειψης χρημάτων για λάμπες,
• με τηλεφωνικές επικοινωνίες που αρκετές φόρες διακόπτονται για τον ένα ή άλλο λόγο
• με ανικανότητα των τεχνικών ακόμα και να πάνε στο χώρο του Ραντάρ γιατί έχουν κάνει κατάληψη οι αθίγγανοι
για να μην πω ότι τις περισσότερες φόρες χρησιμοποιούμε το κινητό μας για επικοινωνήσουμε με αεροσκάφη VFR ή ότι η υπηρεσία εδώ και χρόνια έχει σταματήσει να μας προμηθεύει με στυλό.
Πολλά από τα παραπάνω αναφέρονται στο Ηράκλειο. Το αεροδρόμιο που τους τελευταίους μήνες έχει την μεγαλύτερη κίνηση επιβατών εξωτερικού στην Ελλάδα !!!

Όλα αυτά δεν τα λέω για να μας λυπηθείτε, αλλά για να καταλάβετε ότι ίσως κάποια πράγματα που νομίζετε ότι ξέρετε, δεν είναι ακριβώς έτσι.
Το ορθό επιχείρημα της συζήτησης αυτής είναι ότι ταλαιπωρούνται οι επιβάτες. Το καταλαβαίνουμε αυτό, αλλά δεν έχουμε άλλη διέξοδο. Αφήστε λοιπόν τους ελεγκτές να απεργήσουν κανονικά και με το νόμο και δεν θα ταλαιπωρηθεί κανείς.
Α, ξέχασα είναι παράνομο και καταχρηστικό να απεργούμε. Οπότε ο κλάδος του έλεγχου εναέριας κυκλοφορίας απλά δεν παίζει να αντιδράσει!! Κάτι δεν πάει καλά εδώ ή μου φαίνεται.?

Ακόμα και για εκπαιδεύσεις και refresh courses κάνουμε πλέον αιτήματα μέσω συνδικαλιστών για πίεση, ακόμα και χωρίς αποζημιώσεις αλλά έχουν διακοπεί εδώ και χρόνια!!!!!
Ρωτήστε κάποιους ΕΕΚ, χωρίς προκατάληψη τι είδους εκπαίδευση πήραν οι πιο παλιοί για να μπουν σε περιβάλλον ραντάρ και τι εκπαιδεύσεις στα αγγλικά έχουν γίνει για αυτούς που τα αγγλικά δεν ήταν υποχρεωτικά όταν προσλήφθηκαν.

Προσωπικά έχω πάει δυο φόρες στο Λουξεμβούργο στα έντεκα χρόνια που είμαι ελεγκτής και ενώ τα μαθήματα ήταν άκρως ενδιαφέροντα και μπορούσαν να βοηθήσουν να βελτιωθούν κάποιες διαδικασίες στο Ηράκλειο, κολλούσαν τα πάντα στη γραφειοκρατία και στη βλακεία ορισμένων όντος της υπηρεσίας πάντα!!!
Προβλέπεται να κάνουμε κάθε δυο χρόνια refresh courses. Λόγω οικονομικών θεμάτων της υπηρεσίας, εγώ (όπως όλοι δηλαδή) έχω κάνει μια φόρα.

Το μεγαλύτερο μέρος των παραπάνω προβλημάτων θα είχε επαλειφθεί και η συζήτηση εδώ δεν θα χρειαζόταν καν να γίνεται αν τα χρήματα από τις πτήσεις που δίνει ο Βγενοπουλος και ο Βασιλάκης πήγαιναν εκεί που νομίζουν ότι πάνε. Στις εκπαιδεύσεις μας και στον εξοπλισμό.
Όσο αναφορά στους μισθούς μας πιστεύεται ότι αν κόψουν από μας χρήματα θα τα πάρετε εσείς;

Από τη στιγμή που οι αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν την παροχή υπηρεσιών ΕΕΚ ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες της σε μισθούς και υλικοτεχνική υποδομή χωρίς περιθώριο κέρδους σε πανευρωπαϊκή κλίμακα γιατί αυτό πρέπει να αλλάζει στην Ελλάδα;

Τελειώνω με ένα περιστατικό που συνέβη πριν λίγα χρόνια στο αεροδρόμιο Ηρακλείου. Είχα βάρδια, ήμουν στη θέση ελεγκτή πύργου και ένα 737 της Αιγαίου ερχόταν για προσγείωση στον 27. Στον 30 είχα στη γραμμή ένα άλλο αεροσκάφος. Αυτό είχε πάρει εντολή για γραμμή και κράτηση (τρεις φορές). Χωρίς άλλη εντολή όμως και ενώ το 37ρι της Αιγαίου ήταν λίγο πριν το κατώφλι του 27, το αεροσκάφος στον 30 άρχισε να ρολαρει. Το πρόλαβα πριν προλάβει να κινηθεί αρκετά. Το γεγονός προφανώς έγινε αντιληπτό από το πλήρωμα της Αιγαίου το οποίο είχε παρακολουθήσει όλη τη στιχομυθία και ήρθε αργότερα στο πύργο για να μας ευχαριστήσει.
Αναφέρθηκε λοιπόν σε τιμητικές αναφορές και ευφήμους μνείες και άλλα τινά. Μετά από λίγο ενημερώθηκε και ο προϊστάμενος μας και ήρθε στον πύργο. Όταν του αναφέρθηκε το όλο γεγονός και αφού αρκέστηκε σε ένα μπράβο απάντησε στους πιλότους ότι δεν χρειάζεται να αναφέρουν τίποτα πέραν των προβλεπόμενων. Αρχικά μου έκανε ιδιαίτερα αρνητική εντύπωση αυτό .

«Αυτή είναι η δουλειά μας. Δεν μπορεί να μας δίνουν συγχαρητήρια επειδή κάνουμε σωστά τη δουλειά μας», ήταν η απάντηση του!!!

Φιλικα
LGIR27
 
vassdel":2xe1d1q6 said:
Οι Έλληνες πρέπει να μάθουν Αγγλικά, αφού αυτά χρησιμοποιούνται στις επικοινωνίες :mrgreen: .

Εντάξει, τι νόημα έχει αυτή η υπεραπλούστευση; Η δουλειά των ελεγκτών δεν είναι μόνο η επικοινωνία με τα πληρώματα των αεροσκαφών όπως αποτυπώνεται στη συχνότητα. Παράλληλα υπάρχει συνεχής τηλεφωνική επικοινωνία με τα ACCs των γειτονικών χωρών (π.χ. Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα), το ΚΕΠΑΘ, τις γειτονικές προσεγγίσεις και αεροδρόμια, τους αερολιμενικούς του αεροδρομίου (σχετικά με τις θέσεις στάθμευσης των αεροσκαφών), τους Κ/Τ (τηλεπικοινωνιακούς), το μετεωρολογικό σταθμό του αεροδρομίου, τους ηλεκτρονικούς (για τυχόν προβλήματα που εμφανιστούν στα συστήματα επικοινωνιών, ραντάρ, οθόνες, Η/Υ, ραδιοβοηθήματα), τους ηλεκτρολόγους (προβλήματα με το φωτισμό του διαδρόμου) και επικοινωνία -στη συχνότητα- με οχήματα παντός τύπου που επηρεάζουν το διάδρομο. Φυσικά μπορεί να χρειαστεί να έρθουν σε τηλεφωνική επικοινωνία και με πληρώματα αεροσκαφών σχετικά με κατάθεση σχεδίων πτήσης κ.α. Όλα αυτά προφανώς δεν γίνονται στα αγγλικά.
 
Sorry που διακόπτω την ομολογουμένως ενδιαφέρουσα και κόσμια κουβέντα αλλά για σήμερα υποτίθεται ότι έχει εξαγγελθεί 4ωρη στάση απ΄τους ΕΕΚ. Τελικά ισχύει κάτι τέτοιο? Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 
Επειδή έχουμε ανοίξει πολλά παράθυρα για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά
1. δικαίωμα κάθε εργαζομένου είναι η απεργία
2. πάντοτε ,όπως πολύ σωστά αναφέρουν και οι γάλλοι ειδικοί στη δημόσια διοικηση,υπαρχουν κάποιες εργασιακές ομάδες που με τις απεργίες τους πιέζουν την κοινωνία.(ιατροι,οδηγοι μμμ κτλ)
3. οι αμοιβές των ελλήνων ΕΕΚ είναι στο ίδιο μέγεθος με τις αντίστοιχες αμοιβές των ευρωπαίων σε σύγκριση πάντα με τους μισθούς των άλλων επαγγελμάτων .παράδειγμα ο δάσκαλος στην Γερμανία πόσα παίρνει ?όσα και ο έλληνας δάσκαλος ?
4. σε παραγωγικότητα οι ΕΕΚ είναι κάπου στην μέση σύμφωνα με το eurocontrol.
5. θέμα εταιρίας δεν υπάρχει για τους ΕΕΚ διότι υπάρχει μια απόφαση αμαρτωλής γενικής συνέλευσης που με εκβιασμούς από παλαιούς εεκ πάρθηκε η απόφαση.
Σε περίπτωση κανονικής μυστικής ψηφοφορίας θα ήταν εν έτη 2011, κατά το 85% και είναι λογικό.
Για ποιό λόγο??????? Είναι πολύ απλός .όποιος δεν εξυπηρετεί υπεριπτάμενα δεν δικαιούται επίδομα (βλέπε Γερμανία )
Περισσότερες ώρες εργασίας
Επίσης υπάρχει και η μελέτη Κιόρογλου ………….
6. τα βασικά θέματα που απασχολούν το eurocontrol είναι το capacity και το safety που μόνο η τεχνολογία μπορεί να τα βελτιώσει. Ανήκουν σε άλλο κλάδο πλέον.
Ευχαριστώ για την υπομονή σας
 
satcorfu":oyzgl1gv said:
πέρα απο την πλάκα, η νομοθεσία απαιτεί και την πολύ καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας, αφού εκτός απο πιλότους και γειτονικά FIR υπάρχουν δεκάδες συνομιλίες με "ντόπιους"
Λάθος μου, δεν το σκέφτηκα...
 
Ακυρώθηκε μόλις η απεργία των ΕΕΚ για της 17 και 18 Σεπτεμβρίου. Κρίθηκε παράνομη από τα δικαστήρια.
 
Top