Άγονες Γραμμές

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Αν σταματήσει να χαρακτηρίζεται ως άγονη (ειδικά αν λειτουργούσε με μηδενική επιδότηση) ... δεν σημαίνει ότι θα σταματήσει να υπάρχει και ως γραμμή.

Οι απευθείας περιφερειακές γραμμές μεγαλών αποστάσεων (εξαιρώντας τα "κουφά" Άκτιο-Σητεία και Σητεία-Αλεξανδρούπολη) έχουν πάντως ψωμί και αξίζουν παραπάνω προσοχής, π.χ. Κέρκυρα-Ρόδος, Ηράκλειο-Αλεξανδρούπολη, Άκτιο (ή Ιωάννινα)-Ηράκλειο κ.ο.κ. Κατόπιν σοβαρής μελέτης βέβαια.
 
Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δίδεται έκπτωση επι των τελών όταν η αεροπορική δεν ζητάει χρηματικό αντιστάθμισμα. Η εξασφάλιση της αποκλειστικότητας φαίνεται να είναι αρκετή.

Anyway, χθές η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου αποφάσισε να ζητήσει την 6μηνη παράταση της υπάρχουσας σύμβασης αλλά και να δηλώσει τη συμμετοχή της στον εξορθολογισμό των άγονων εν όψει του νέου διαγωνισμού. Στη Ζάκυνθο πάντως βλέπω ότι θεωρούν τελειωμένη την απένταξη όχι μόνο του ΑΤΗ-ΖΤΗ αλλά και του τρένου της Sky Express...
 
Πιστεύω ότι θα πρέπει να γίνει σχεδιασμός των άγονων γραμμών από μηδενική βάση, κάτι που βέβαια απαιτεί σοβαρό προγραμματισμό (για τον οποίο δεν εμπιστεύομαι το κράτος). Αυτό σημαίνει επίσης και παράλληλο προγραμματισμό των επιδόσεων στις ακτοπλοϊκές άγονες γραμμές ώστε να αποφευχθεί η επιδότηση γραμμών που καλύπτουν τις ίδιες ανάγκες. Τέλος δε, γνώμη μου είναι οι όποιες γραμμές να διαχωριστούν στις κοινωνικά αναγκαίες (πχ Αθήνα-Κάρπαθος, Ρόδος-Καστελόριζο), και στις οικονομικά ωφέλιμες που δεν είναι όμως αναγκαίες για την επιβίωση ενός τόπου (πχ Αθήνα-Πάρος, Αθήνα-Ζάκυνθος, Θεσσαλονίκη-Χίος). Οι μεν αναγκαίες να επιδοτουνται από το κράτος όπως τώρα, ενώ αυτές που απλά προσφέρουν οικονομική ωφέλεια να μην επιδοτουνται από το κράτος αλλά από φορείς όπως Περιφέρεια, Νομαρχία, εμπορικά επιμελητήρια κτλ.

Όπως και να γίνει εν τέλει, θα το θεωρήσω πολύ καλό που γίνεται (κατόπιν εορτής βέβαια) ένας εξορθολογισμός των άγονων γραμμών, οι οποίες υφίστανται εδώ και αρκετά χρόνια χωρίς από όσο ξέρω κάποιον συστημικό σχεδιασμό (λαμβάνοντας υπόψη και την ακτοπλοΐα).

Κλείνοντας, να μην ξεχνάμε ότι τα σαράντα εκατομμύρια των άγονων είναι κυριολεκτικά σταγόνα στον ωκεανό των κρατικών δαπανών.
 
Συμφωνώ με τον διαχωρισμό που έκανε ο orfeas. Νομίζω βέβαια πως θα πρέπει να δουν και άλλες πτυχές, όπως η εποχικότητα. Για παράδειγμα είναι κοινωνικά αναγκαίο (και όχι μόνο κοινωνικά) να έχει η Κάρπαθος αεροπορική σύνδεση τον χειμώνα, αλλά από την άλλη ο "κλειστός" αριθμός θέσεων που προσφέρονται το καλοκαίρι, εμποδίζει την άφιξη σημαντικού αριθμού επισκεπτών. Η Κάρπαθος τουλάχιστον έχει και κάποια charter και απευθείας συνδέσεις με το εξωτερικό και κάπως μπορεί να φέρνει τουλάχιστον ξένους. Τα άλλα νησιά έχουν επίσης το ίδιο πρόβλημα (π.χ. Ικαρία, Αστυπάλαια). Επίσης σε σχέση με τα νησιά αυτά θα πρέπει να δουν και πως μπορεί να γίνει η σύνδεση με άλλες πτήσεις (εσωτερικού και εξωτερικού) για να υπάρχει ένα διευρυμένο πλαίσιο συνδεσιμότητας, τόσο από άποψη χωρητικότητας, όσο και χρόνων και τιμολόγησης (η οποία θεωρώ πως αυτή τη στιγμή είναι εντελώς προβληματική).
 
Σε παράταση (και διαπραγμάτευση με τις εταιρείες) πάνε οι άγονες έως τις 30/9 βάσει άρθρου στη διαύγεια.
 
Ποια είναι τα 2 δρομολόγια που είναι σε νομική εμπλοκή;
Από τα 26 δρομολόγια 15 = ΟΑ, 1 = Α3, 5 = Α2, 5 = GQ.
Οι άγονες αεροπορικές γραμμές:
1. Αθήνα – Αστυπάλαια OA
2. Αθήνα – Ικαρία OA
3. Αθήνα – Λέρος OA
4. Αθήνα – Μήλος OA
5. Αθήνα – Κύθηρα OA
6. Αθήνα – Νάξος OA
7. Αθήνα – Πάρος OA
8. Αθήνα – Κάρπαθος OA
9. Αθήνα – Σητεία A2
10. Αθήνα – Σκιάθος OA
11. Αθήνα - Κάλυµνος OA
12. Αθήνα – Σκύρος A3
13. Αθήνα – Ζάκυνθος OA
14. Αθήνα – Σύρος OA
15. Θεσσαλονίκη - Σάµος A2
16. Θεσσαλονίκη – Χίος A2
17. Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα A2
18. Θεσσαλονίκη - Καλαµάτα A2
19. Θεσσαλονίκη – Σκύρος GQ
20. Αλεξανδρούπολη – Σητεία GQ
21. Άκτιο – Σητεία GQ
22. Κέρκυρα - Άκτιο - Κεφαλονιά - Ζάκυνθος – Κύθηρα GQ
23. Λήµνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάµος – Ρόδος GQ
24. Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος – Σητεία OA
25. Ρόδος - Κως - Κάλυµνος - Λέρος – Αστυπάλαια OA
26. Ρόδος – Καστελόριζο OA
 
Ακόμη δεν υπάρχει κάτι επίσημο έως τώρα ωστόσο διάβασα ότι πρώτον η ΟΑ3 θα κατέθετε και για τις 26 γραμμές και δεύτερον ότι μια απ΄τις συμμετέχουσες αεροπορικές εξετάζει το ενδεχόμενο να κινηθεί νομικά.

Χωρίς να γνωρίζω τι έχει συμβεί, θεωρώ ότι οι αεροπορικές θα έπρεπε να συνεννοηθούν μεταξύ τους και να διατηρήσουν το υπάρχον πρόγραμμα βάσει των αναθέσεων του 2012 ώστε να δωθεί η παράταση το γρηγορότερο δυνατό και ας χτυπηθούν πιά στον νέο διαγωνισμό. Η κίνηση της Α3, αν ισχύει, να χτυπήσει και τα 26 δρομολόγια είναι σίγουρο ότι θα φέρει αντιδράσεις. Εικάζω ότι θα κατέθεσαν κάποια προσφορά του στύλ τόσα θέλουμε για κάποιες γραμμές και τις άλλες τις πετάμε χωρίς αποζημίωση, αν θυμάμαι καλά επί MIG η ΟΑ είχε κάνει κάποια αντίστοιχη πρόταση που είχε απορριφθεί. Για να δούμε...
 
Πολύ ησυχία βρε παιδί μου, σίγησαν οι πάντες κ τα πάντα...
 
Top