Άγονες Γραμμές στην Ελλάδα

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Άγονες Γραμμές - 2009 edition

Ακομα ενα πολυ ενδιαφερον αρθρο με οσα ανακοινωσε η ΥΠΑ μετα τη συνεντευξη:


ΑEGEAN AIRLINES, (συμμετείχε σε 16 από τις 24 γραμμές)
ATHENS AIRWAYS, (συμμετείχε σε 15 από τις 24 γραμμές)
ASTRA AIRLINES, (συμμετείχε σε 7 από τις 24 γραμμές)
CARPATAIR, (Ρουμανίας), (συμμετείχε σε 1 από τις 24 γραμμές)
OLYMPIC AIR, (συμμετείχε και στις 24 γραμμές)
SKY EXPRESS, (συμμετείχε σε 7 από τις 24 γραμμές)
...
Μετά την αξιολόγηση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών των εταιρειών η Επιτροπή διενέργειας της διαπραγμάτευσης εισηγήθηκε την κατακύρωση στην αεροπορική εταιρεία ATHENS AIRWAYS των ακόλουθων 10 γραμμών, με συνολικό αντιστάθμισμα για το τετράμηνο 1.561.250€
...
Επίσης η Επιτροπή εισηγήθηκε την κατακύρωση στην εταιρεία SKY EXPRESS των ακόλουθων 5 γραμμών με συνολικό αντιστάθμισμα για το τετράμηνο 632.007€

Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσφορά της OLYMPIC AIR για τις οκτώ γραμμές συνολικά για το τετράμηνο (5.902.013€), είναι μεγαλύτερη κατά 1,1εκ. € από το καταβληθέν αντιστάθμισμα στις Ολυμπιακές Αερογραμμές κατά το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα

http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1742044
 
Re: Άγονες Γραμμές - 2009 edition

Πάντως και η μηδενική προσφορά που φαίνεται να έκανε η Olympic Air για κάποιες γραμμές έχει αρκετά νομικά προβλήματα, γιατί (αν δεν κάνω λάθος) απαγορεύεται η κάτω του κόστους προσφορά σε διαγωνισμούς διότι θεωρείται καταχρηστική υποτιμολόγηση και πρακτική που μακροπρόθεσμα νοθεύει τον ανταγωνισμό. Τώρα για ποιο ακριβώς λόγω πήγαν και έκαναν προσφορά που έπρεπε να απορριφθεί...
 
Re: Άγονες Γραμμές - 2009 edition

Θα τρελλαθούμε εντελώς σε αυτή τη χώρα. Διαβάζω στο euro2day όπου μπορείτε να δείτε και την συνέντευξη του κ. MIG

http://www.euro2day.gr/news/economy/124 ... ticle.aspx

"Αφορμή, τόνισε ο ίδιος, είναι η απόφαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας να αναθέσει σε δυο εταιρίες τις άγονες γραμμές, με επιδότηση 2,2 εκατ., όταν η Olympic Air έκανε προσφορά να πετάξει σε αυτές τις γραμμές χωρίς επιδότηση.
«Ναι, καλά ακούσατε, κάποιοι αποφάσισαν να πετάξουν 2,2 εκατ. ευρώ για να εκτελεστούν υπηρεσίες που εμείς προτείναμε να εκτελεστούν χωρίς κόστος», υπογράμμισε ο κ. Βγενόπουλος, καλώντας τις αρμόδιες αρχές να αναζητήσουν ποινικές ευθύνες από τα μέλη της επιτροπής που διενήργησε το διαγωνισμό. "Θα έπρεπε να παραπεμφθούν αρκετοί άνθρωποι για το αδίκημα της απιστίας και της παράβασης καθήκοντος",

Σύμφωνα με ανακοίνωση που έβγαλε η ΥΠΑ, η MIG ζητούσε στην ουσία περίπου 6 εκατ. ευρώ, άρα δεν ζητούσε να τις αναλάβει χωρίς κόστος!. Ή Μάλλον ζητούσε 0 για 16 γραμμές με τον όρο ότι θα του έδιναν 6 εκατ. για τις υπόλοιπες 8 γραμμές.
 
Re: Άγονες Γραμμές - 2009 edition

ΠΡΙΝ λιγο εμαθα οτι η zf ανελαβε αλλες 8 αγονες συνολο 15 ενω μια πηρε η olympic air..
 
Re: Άγονες Γραμμές - 2009 edition

Από τα site των Athens Airways και Sky Express είδα οτι ο στόλος της πρώτης είναι 4 "υπερσύγχρονα" ER-145 και τις δεύτερης 3 Jetstreams - 4 λέει το site, αλλά το SX-SKY έχει καταστραφεί.
Έχω μερικές ερωτήσεις να κάνω.

Πώς μπορούν με τόσο μικρό στόλο να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των δρομολογίων που ήδη έχουν μαζί με αυτά των άγονων;
Υπόψιν υπολογίζουμε τον παραπάνω στόλο με όλα τα αεροσκάφη serviceable.

Θα καταφύγουν στη λύση του wet leasing ή κάποιας άλλης λύσης;

Ελπίζω τα όποια wet-leased ή όχι αεροσκάφη αποκτηθούν, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, να είναι πραγματικά airworthy και όχι στα χαρτιά.
Εδώ να θυμίσω τα ρημάδια που ενοίκιαζε η ΟΑ. Καλώς ή κακώς υπήρχαν οι τεχνικοί που τα "μάζευαν" πριν δοθούν για πτήσεις. {εξαίρεση το SX-BLD, αλλά αυτό σηκώνει συζήτηση σε άλλο topic}

Παρακάτω θα επιθυμούσα και την γνώμη πιλότων του φόρουμ που γνωρίζουν τα μήκη των διαδρόμων των προορισμών της Athens και γενικώς τα performance data των αεροσκαφών.
Τα ERJ-145 της Athens, από ότι είμαι σε θέση να γνωρίζω, δεν έχουν αναστροφείς ώσης {Thrust reversers}. Αυτό σημαίνει οτι η επιβράδυνση γίνεται με τη χρήση των φρένων. Το οτι ακόμα και τα αεροσκάφη που έχουν reversers μπορούν να σταματήσουν με τη χρήση μόνο των φρένων είναι γνωστό, πχ όταν για τεχνικούς λόγους έχει γίνει Thrust reverser de-activation.

Ρωτάω λοιπόν σε ένα δρομολόγιο όπως για παράδειγμα το CFU-PVK-EFL-ZTH δεν υπάρχει φόβος για Brake overheat μιας και που το αεροσκάφος θα κάνει τόσες απο-προσγειώσεις σε τόσο μικρό διάστημα;

Επίσης θα ήθελα να μάθω στο μέλλον ποια εταιρία έχει/και θα/ αναλάβει τη συντήρηση των αεροσκαφών της Athens καθώς και των όποιων αεροσκαφών πιθανώς θα ναύλωθουν από την Athens & Sky Express.

Εκφράζω τις επιφυλάξεις μου, διότι έχουμε δει ξάνα μικρές εταιρίες να κάνουν "εκρήξεις" και από το πουθενά {χωρίς πτήσεις και με μικρά αεροσκάφη} να βρίσκονται ξαφνικά με μεγάλα ή πολλά αεροσκάφη στην κατοχή τους.
 
Re: Άγονες Γραμμές - 2009 edition

Φίλε B737Mech, λυπάμαι που δεν είμαι πιλότος (δεν θα μου κακοφαινόταν καθόλου αν ήμουν :p ), αλλά δεν χρειάζεται να 'χει κανείς δίπλωμα πιλότου για να μάθει τις πληροφορίες που ζήτησες. Αν κοιτάξεις στον χάρτη με τα αεροδρόμια αυτής εδώ της όμορφης ιστοσελίδας θα βρεις τις διαστάσεις των διαδρόμων όλων των κρατικών (και όχι μόνο) ελληνικών αεροδρομίων. Τις ίδιες πληροφορίες θα βρεις στην ιστοσελίδα των Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφαλείας Εναερίου Κυκλοφορίας της ΥΠΑ http://www.hcaa-eleng.gr/greekair.htm για όλα (σχεδόν) τα ελληνικά αεροδρόμια. Εκεί θα δεις πως τα μήκη των διαδρόμων όλων των αεροδρομίων που ανέφερες υπερβαίνουν τα 2 χιλιόμετρα. Στην επίσης όμορφη ιστοσελίδα της embraer http://www.embraercommercialjets.com.br/ θα βρεις ένα φυλλάδιο σε μορφή .pdf με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του erj-145. Εκεί γράφει και το απαιτούμενο μήκος διαδρόμου για προσγείωση (με μέγιστο βάρος προσγείωσης) το οποίο φτάνει τα 1400 μέτρα κι επομένως θα δίδεται περιθώριο 600 μέτρων τουλάχιστον για να σταματήσει σ'αυτούς τους διαδρόμους. Όσο για τη συχνότητα των από-προσγειώσεων δεν μπορώ να σου απαντήσω με νούμερα και σίγουρα είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τη ζωή κάθε αεροπλάνου. Μία πτήση ενός 747 μίας ιαπωνικής εταιρίας κάποτε (δεν θυμάμαι ποιας και πότε ακριβώς) είχε πολύ άσχημη κατάληξη και διαπιστώθηκε αργότερα ότι οφείλοταν στην συχνή χρήση (δυο και τρεις πτήσεις την ημέρα) για δρομολόγια εσωτερικού αυτού του αεροσκάφους που είχε σχεδιαστεί για λιγότερο συχνές (μία πτήση την ημέρα) και μεγάλης διάρκειας πτήσεις με αποτέλεσμα τις ρωγμές στη μεταλλική δομή του αεροσκάφους (αν κρίνω απ'το username σου θα ξέρεις τί είναι το metal fatigue και τα load cycles). Σε αντίθεση όμως με το 747 και παρόμοια αεροπλάνα, ξέρω ότι οι βραζιλιάνοι αεροναυπηγοί όταν σχεδίαζαν το erj-145 είχαν πρωταρχικό κι απώτερο στόχο τη δημιουργία ενός jet airliner ιδανικού για τις ανάγκες των regional airlines που ήταν τότε ένα νέο concept στην εμπορική αεροπορία των ΗΠΑ και είχε αρχίσει να επεκτείνεται στον υπόλοιπο κόσμο. Αν κρίνουμε απ'την εμπορική επιτυχία των erj οι βραζιλιάνοι τα κατάφεραν μια χαρά. Τα erj-145 είναι δηλαδή φτιαγμένα για να πετούν πολλές πτήσεις την ημέρα επομένως οι συχνές απο-προσγειώσεις σίγουρα δεν είναι πρόβλημα για ένα τέτοιο αεροσκάφος εφόσον αυτό συντηρείται σωστα. Αυτά.

Καληνύχτα

Υ.Γ.: Οι ιστοσελίδες των sky express και athens airways δεν έχουν ενημερωθεί πρόσφατα. Περισσότερο ενήμερες πληροφορίες θα βρεις στο forum του airliners.gr
 
Re: Άγονες Γραμμές - 2009 edition

Μάλλον δεν το εξήγησα καλά το ζήτημα.

Το ERJ-145 είναι πραγματικά αυτό που λένε city hopper, δεν αντιλέγω.
Τα Thrust reversers στον συγκεκριμένο τύπο είναι optional.
Τα αεροσκάφη της Athens πρωτού αποκτηθουν, πετούσαν με την FlyBe και παλιότερα με θυγατρική της ΒΑ, προφανώς από και προς αεροδρόμια όπως το Manchester, Liverpool, London City κα. Χωρίς να γνωρίζω ακριβώς τα δρομολόγια αυτών των εταιριών, ίσως και να έκαναν πτήσεις προς άλλες, κοντινές προς την Αγγλία, ευρωπαϊκές χώρες. Σε αυτά τα αεροδρόμια, κάνοντας πτήση περίπου 45' - 90' μεταξύ τους, πιστεύω - αν και δεν είμαι πιλότος - οτι πραγματικά δε χρειάζεται χρήση των T/R.

Ερχόμενα τώρα στην Ελλάδα, τα ίδια αεροπλάνα θα κλειθούν προσγειώνονται σε αεροδρόμια προφανώς μικρότερα {μερικά από αυτά} και πολύ συχνότερα τώρα με τις άγονες, όπου θα γίνεται η συχνότερη και σκληρότερη χρήση των φρένων.

Για αυτό το λόγο ρωτάω στο ποστ μου την γνώμη των πιλότων για το θέμα αυτό.
Δεν πιστέυω οτι δύο γνωστοί ελληνες επιχειρηματίες (Legacy SX-DGM, SX-CDK) και η ΠΑ (Ιπτάμενα ρανταρ} επέλεξαν άσκοπα να βάλουν T/Rs σε παρομοίου τύπου αεροσκάφη ξέροντας οτι θα επιχειρούν από πολλά ελληνικά αεροδρόμια.
Αν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη της Athens είχαν Τ/Rs δε θα ρωτούσα.
 
Re: Άγονες Γραμμές - 2009 edition

Μερικοί άνθρωποι έχουν πολύ θράσος και εμείς οι υπόλοιποι πολύ μαλθακότητα… που τους ακούμε.
Καλά αυτοί επειδή έχουν χρήμα νομίζουν ότι μπορούν να κάνουν ότι θέλουν, εμείς όμως γιατί δεν τους κυνηγάμε;
Βγήκε ο κος MIG και παραπονιόταν που δεν πείρε τις άγονες γραμμές...., ΓΙΑΤΙ κύριε;; 16 γραμμές τις έκανες δώρο στην κυβέρνηση και ΤΖΑΜΠΑ στον Ελληνικό λαό και τις άλλες 8 γραμμές με <μικρή επιδότηση>; Αφού είσαι τόσο καλός, και σκέπτεσαι τους Έλληνες πολίτες, κάνε όλες τις γραμμές χωρίς επιδότηση. Αφού δεν θες, κάνε δύο προτάσεις ανεξάρτητες ΜΙΑ ΤΖΑΜΠΑ για τις 16 και ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ για τις 8. Μας κοροϊδεύει και εμείς τον ακούμε και δεν τον κυνηγάμε. Μπορεί οι άλλοι να είναι διαπλεκόμενοι και να θέλουν να μοιράσουν 2,2 εκατ. Ευρώ αλλά δεν μας είπε πόσα ήθελε εκείνος για τις 8 γραμμές; μήπως 5 εκατ. Ευρώ;
Όπως κάνουν οι ακτοπλόοι έτσι τώρα κάνουν και οι αεροπλόοι, αλλά και τους πολιτικούς τους συμφέρει γιατί όπου υπάρχει μέλι υπάρχουν και μέλισσες. Όπως και σε παλιά ελληνική ταινία <είναι πολλά τα Λεφτά Στέλλα>.
Επειδή υπάρχει ανταγωνισμός στην Ευρώπη και από εκεί χάνουν, προσπαθούν να τα βγάλουν από την εσωτερική αγορά. Δεν είναι τυχαίο που πληρώνουμε τα ίδια ευρώ για να πάμε στη Ευρώπη από ότι πληρώνουμε στο Εσωτερικό. . Άντε μας πατάνε και κανένα ψίχουλο, φτηνό εισιτήριο ή εισιτήριο με 1 ευρώ, όταν τα αεροπλάνα τους είναι άδεια στις νεκρές περιόδους και εμείς αισθανόμαστε ωραία, λέμε και τι μάγκες είμαστε..... Αν νομίζουμε ή ελπίζουμε ότι θα υπάρξει ανταγωνισμός στην Ελλάδα είμαστε πολύ γελασμένοι.
Μήπως έχουν πέσει τα εισιτήρια στις ακτοπλοϊκές;
Από την στιγμή που είναι ολιγοπώλιο θα τρώνε και θα πίνουν και εμείς θα χειροκροτούμε. Ελπίζω να μην είμαστε νηστικοί, γιατί νηστικό αρκούδι δεν χορεύει.
 
Re: Άγονες Γραμμές - 2009 edition

Belavia":3mv2hgg5 said:
Όπως και σε παλιά ελληνική ταινία <είναι πολλά τα Λεφτά Στέλλα>.
Μπερδεψες τις ταινιες...Ειναι "Στελλα φυγε κραταω μαχαιρι" η "Ειναι πολλα τα λεφτα Αρη..."! :rolleyes:
Παντως πρεπει να δουμε και το ποσο δωθηκαν και τα αλλα 9 δρομολογια για να βγαλουμε γνωμη, γιατι μπορει να ξεπερνανε τα 5 εκ. της ΟΑ και αρα να ηταν οντως η καλυτερη προταση...Αλλιως πιστευω οτι την επομενη φορα, που ειναι συντομα η ΟΑ θα ερθει πληρως ανανεωμενη στον διαγωνισμο και με καλυτερες προτασεις!
 
Re: Άγονες Γραμμές - 2009 edition

Καλυτερη προσφορα απο αυτη που εδωσε δηλαδη?

Οτι αρνηθηκε την επιδοτηση? Τι λεμε ρε παιδια! ειμαι χρονια στο Τουρισμο, και αυτο ειναι απο τα αγραφα!

Γιατι να "βοηθησουν" εταιριες, που δεν εχουν προοπτικη αναπτυξης, ουτε σκοπο να βοηθησουν στην αειφορια των αγονων γραμμων?

η Athens δεν εχει πολυ καιρο ζωης ακομα (ειναι η αληθεια και ας με διαψευσει οποιος μπορει, ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ)

κακη πολυ κακη η κινηση αυτη! Πρεπει να ακυρωθει ο διαγωνισμος, να επεμβει η Ευρωπαϊκη Ενωση και να ξαναγινει απο την αρχη!

ΑΙΣΧΟΣ, ντροπη :evil: :evil: :evil:
 
Top