vassdel
V.I.P.-Class-Member
- Εγγραφή
- 25/01/2009
- Μηνύματα
- 1.197
- Likes
- 4
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGEL
Φίλε akantif, ο καιρός δεν είναι στατικός, αλλά μεταβλητός. Η προγραμματισμένη άφιξη της πτήσης στη Λέσβο μπορεί να είναι πχ στις 11:00, αλλά οι διαδικασίες για την εκτέλεση αυτής (αναγγελίες, φόρτωση, check-in επιβατών, τροχοδρόμηση κλπ) ξεκινούν πολύ νωρίτερα, τόσο που δεν μπορείς να προβλέψεις αν θα έχει καταγίδα μόλις φτάσεις. Σε γενικές γραμμές, απογειώνεσαι, φτάνεις στο σημείο όπου πρέπει να "δεις" διάδρομο (το Final Approach Fix αν έχεις ακουστά από ενόργανες καθόδους) και βλέπεις. Αν η καταιγίδα "μαίνεται" άνωθεν του αεροδρομίου και πλησιάζεις τα ελάχιστα καυσίμου, φεύγεις. Αλλιώς, περιμένεις στο holding point μέχρι να καθαρίσει ο καιρός...
christos-uoa, η απάντηση του chania27 είναι σωστή. Όσο πιο βαρύ το αεροσκάφος, τόσο μεγαλύτερη η αδράνειά του και τόσο λιγότερο επηρεάζεται από αναταράξεις (παίζουν κι άλλοι παράγοντες ρόλο, αλλά είναι λεπτομέρειες). Η "δυσφορία" που λες όμως στην προσγείωση, είναι άλλο θέμα. Η ένταση του ανέμου, ή οι ριπές αυτού, δεν προξενούν δυσφορία. Αυτό που νομίζω ότι εννοείς, είναι η καθετότητα του ανέμου και οι προσεγγίσεις crab (σαν κάβουρας δλδ, με τις πάντες) που κάνει τους επιβάτες να ανησυχούν. Αν εννοείς αυτό, τότε λιγότερη δυσφορία θα έχει το αεροσκάφος που απαιτεί την λιγότερη "διόρθωση" (το λιγότερο offset σε σχέση με τον διάδρομο). Το offset αυτό εξαρτάται από τον σχεδιασμό του αεροσκάφους και κυρίως από το μήκος του, την απόσταση του tail fin (κάθετο σταθερό) από το CG του (κέντρο βάρους) και το εμβαδό της επιφάνειας αυτής. Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει η ταχύτητα προσέγγισης, αφού μεγαλύτερη ταχύτητα σημαίνει μικρότερη εκτροπή. (αυτό δεν σημαίνει ότι προσγειώνεσαι με 300 μίλια για να μην έχεις εκτροπές, αλλά ένα turboprop που σε γενικές γραμμές απαιτεί λιγότερο διάδρομο για να φρενάρει, μπορεί να προσεγγίσει με μισά flaps (ή και καθόλου; δεν ξέρω) και να έχει μεγαλύτερη ταχύτητα τελικής ώστε να επηρρεαστεί λιγότερο. Το τελικό συμπέρασμα είναι πως δεν μπορεί να υπάρξει σαφής απάντηση στο ερώτημά σου, χωρίς γνώσεις αεροδυναμικής, ή πειράματα στην αεροδυναμική σήραγγα που έχει ο gonso στην πίσω αυλή του (απλά respect ). Ή πολύ απλά, πετάς και με τα δύο κ συγκρίνεις (αν και να σου κάτσει η ίδια καθετότητα είναι σχεδόν απίθανο )
Τα μαχητικά είναι σαφώς πιο ασταθή (όπως εννοεί τον όρο ο καθείς) αφού έχουν μικρότερες πτέρυγες αναλογικά για το μέγεθός τους (για λόγους ευελιξίας) και μεγαλύτερες επιφάνειες ελέγχου (ailerons, rudder κλπ) για τους ίδιους λόγους, καθιστώντας τα ευέλικτα μεν, ευαίσθητα δε. Το "μειονέκτημα" αυτό χάνεται, αφού επιτυγχάνουν πολύ υψηλές ταχύτητες, αλλά όντας ελαφρύτερα κ μικρότερα των civilian αεροσκαφών, όταν φτάνουν για προσγείωση με χαμηλές ταχύτητες, ζορίζονται περισσότερο.
christos-uoa, η απάντηση του chania27 είναι σωστή. Όσο πιο βαρύ το αεροσκάφος, τόσο μεγαλύτερη η αδράνειά του και τόσο λιγότερο επηρεάζεται από αναταράξεις (παίζουν κι άλλοι παράγοντες ρόλο, αλλά είναι λεπτομέρειες). Η "δυσφορία" που λες όμως στην προσγείωση, είναι άλλο θέμα. Η ένταση του ανέμου, ή οι ριπές αυτού, δεν προξενούν δυσφορία. Αυτό που νομίζω ότι εννοείς, είναι η καθετότητα του ανέμου και οι προσεγγίσεις crab (σαν κάβουρας δλδ, με τις πάντες) που κάνει τους επιβάτες να ανησυχούν. Αν εννοείς αυτό, τότε λιγότερη δυσφορία θα έχει το αεροσκάφος που απαιτεί την λιγότερη "διόρθωση" (το λιγότερο offset σε σχέση με τον διάδρομο). Το offset αυτό εξαρτάται από τον σχεδιασμό του αεροσκάφους και κυρίως από το μήκος του, την απόσταση του tail fin (κάθετο σταθερό) από το CG του (κέντρο βάρους) και το εμβαδό της επιφάνειας αυτής. Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει η ταχύτητα προσέγγισης, αφού μεγαλύτερη ταχύτητα σημαίνει μικρότερη εκτροπή. (αυτό δεν σημαίνει ότι προσγειώνεσαι με 300 μίλια για να μην έχεις εκτροπές, αλλά ένα turboprop που σε γενικές γραμμές απαιτεί λιγότερο διάδρομο για να φρενάρει, μπορεί να προσεγγίσει με μισά flaps (ή και καθόλου; δεν ξέρω) και να έχει μεγαλύτερη ταχύτητα τελικής ώστε να επηρρεαστεί λιγότερο. Το τελικό συμπέρασμα είναι πως δεν μπορεί να υπάρξει σαφής απάντηση στο ερώτημά σου, χωρίς γνώσεις αεροδυναμικής, ή πειράματα στην αεροδυναμική σήραγγα που έχει ο gonso στην πίσω αυλή του (απλά respect ). Ή πολύ απλά, πετάς και με τα δύο κ συγκρίνεις (αν και να σου κάτσει η ίδια καθετότητα είναι σχεδόν απίθανο )
Τα μαχητικά είναι σαφώς πιο ασταθή (όπως εννοεί τον όρο ο καθείς) αφού έχουν μικρότερες πτέρυγες αναλογικά για το μέγεθός τους (για λόγους ευελιξίας) και μεγαλύτερες επιφάνειες ελέγχου (ailerons, rudder κλπ) για τους ίδιους λόγους, καθιστώντας τα ευέλικτα μεν, ευαίσθητα δε. Το "μειονέκτημα" αυτό χάνεται, αφού επιτυγχάνουν πολύ υψηλές ταχύτητες, αλλά όντας ελαφρύτερα κ μικρότερα των civilian αεροσκαφών, όταν φτάνουν για προσγείωση με χαμηλές ταχύτητες, ζορίζονται περισσότερο.