ArtistZ":3mk596fx said:
...... η αεροσυνοδός πρίν την προσεγγιση που πιάσανε τα κενά ..........
Δεν υπάρχουν κενά στον αέρα Το κούνημα προκαλείται από στροβιλισμούς του αέρα όμοιους με αυτούς που βλέπεις στο νερό πίσω από μία βάρκα. Τους στροβιλισμούς προκαλεί είτε ο άνεμος όπως περνάει ανάμεσα και πάνω από τα βουνά είτε η κατακόρυφη κυκλοφορία της ατμόσφαιρας.
Και θέλω να ρωτήσω:
Ποτε ο πιλότος ακυρώνει λόγο καιρού δηλαδή τα όρια του καιρού που δεν μπορεί να πετάξει?
γενικά υπάρχουν διάφορα όρια καιρού.
Υπάρχουν τα όρια
ικανότητας και επιδόσεων του αεροσκάφους δηλδ πλάγιος άνεμος στην προσγείωση, πάγος, καταπόνηση σε αναταράξεις κλπ, που προσδιορίζονται από τον κατασκευαστή. Όσον αφορά τον άνεμο και εφ’ όσον μιλάμε μόνο για αεροπλάνα αερογραμμών τα όρια είναι πολύ μεγάλα και συνήθως μπαίνουν με κριτήριο
την δυνατότητα ασφαλούς τροχοδρόμισης του αεροπλάνου. Όλα τα αεροπλάνα όταν κινούνται στο έδαφος συμπεριφέρονται σαν ένα πολύ κακό τρίκυκλο!
Υπάρχουν τα
νομικά όρια της ορατότητας, βάσης νεφών ύψους κλπ ανάλογα με το είδος της πτήσεως και την κατηγορία των ραδιοβοηθημάτων που τυχόν θα χρησιμοποιηθούν για αυτήν. Αυτά προσδιορίζονται από τον ICAO και την ΥΠΑ. Μία αεροπορική εταιρεία συνήθως δεν περιορίζεται από άλλα νομικά όρια παρά μόνο από αυτά των ραδιοβοηθημάτων (πχ ομίχλη στην Θεσσαλονίκη) πετά δηλαδή σχεδόν πάντοτε και
Υπάρχουν τα
εταιρικά όρια τα οποία προσδιορίζονται από την αεροπορική εταιρεία, η οποία συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω και με τα εμπορικά της κριτήρια, καθιερώνει ένα σύνολο διαδικασιών, τις οποίες εγκρίνει η ΥΠΑ,
και ακολουθεί υποχρεωτικά ο κυβερνήτης.
Τα εταιρικά λοιπόν όρια είναι αυτά που βλέπει και αισθάνεται ο επιβάτης. Αυτά δεν είναι δυνατόν να τα δώσει κανείς με δύο απλά νούμερα καθώς διαφέρουν από τύπο σε τύπο αεροπλάνου, από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο ακόμη και από κυβερνήτη σε κυβερνήτη (νέος-παλαιός).
Πάντως σε σχέση με τα καράβια τά αεροπλάνα πετούν με πολύ χειρότερο καιρό
Βεβαίως η τελική απόφαση και ευθύνη είναι πάντοτε του κυβερνήτη ο οποίος μπορεί ακόμα και να μην εκτελέσει μία πτήση όταν ο καιρός είναι πολύ κοντά στα όρια παρά το ότι η εταιρία το επιτρέπει.
Διαφέρει απο αεροσκάφος σε αεροσκάφος?
δές παραπάνω
.......... θέωρησα λοιπόν οτι θα ζήτησαν να φύγει το α/φ γιατι πιθανή διανυκτέρευση στο νησί θα τους ήτανε κόστος.
Ένας κυβερνήτης δεν ρισκάρει να σπάσει ένα αεροπλάνο και να τελειώσει την επαγγελματική σταδιοδρομία του (τουλάχιστον), για να μην ξεμείνει ένα βράδυ στην Μυτιλήνη, έστω και αν αυτό καταλαβαίνει ότι είναι η επιθυμία της εταιρίας του.
από ένα σημείο και μετά δεν επιτρέπεται τα κριτήρια εμπορικής εκμετάλλευσης να επιβάλλονται σε αεροπορικές αποφάσεις.
Με τον Θεό δεν τα βάζει κανένας