Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Απορία

Eichman in Jerusalem":25lpiw8g said:
¨εχουν τα υπερελαφρά αεροπλανα μαύρο κουτί?

Οχι. Αν τώρα κάποιος θέλει να πληρώσει και τεχνικά είναι εφικτό να γίνει, μπορεί να βάλει αλλά δεν είναι υποχρεωμένος.
 
Ακου απορια που του ηρθε του ανθρωπου τωρα,πως και καθε ποτε(προγραματισμενα)πλενουν ενα αεροπλανο ?
 
Μεταξύ σοβαρού και αστείου:

1. Όταν αυτό μεταφέρει κάποια ομάδα που πέτυχε κάτι σημαντικό
2. Όταν παίρνει σύνταξη ο κυβερνήτης που το πιλόταρε εκείνη τη στιγμή
3. Σε checks (C, D κλπ.) λογικά θα έχει δουλειά η καθαρίστρια...

Στην περίπτωση της Air France, πρέπει να ανατρέξουμε στα αρχεία του Λουδοβίκου (j/k, η εμπάθεια για τα αεροπλάνα της AF είναι εμφανής σε άλλα forum :lol: )
 
Πως μεταφράζεται αυτό το δελτίο
LGAV 132200Z 140606 35015KT 9999 FEW020 SCT030 PROB30 TEMPO 0618 6000 RA
 
Μπορεί και να βρέξει αύριο στην Αθήνα ! 8)
 
ArtistZ":1pq6crjp said:
Πως μεταφράζεται αυτό το δελτίο
LGAV 132200Z 140606 35015KT 9999 FEW020 SCT030 PROB30 TEMPO 0618 6000 RA

είναι TAF (πρόγνωση)
πάμε λοιπόν

εκδόθηκε την13 τρέχοντος μηνός 22:00 Zulu ώρα
ισχύει από την 14 τρέχοντος από 06 Zulu έως 15 τρέχοντος 06 Zulu ώρα
άνεμος από 350 μοίρες 15 κόμβοι
9999 ορατότητα απεριόριστη
νέφωση FEW, 1/8 έως 2/8 του ουρανού καλυμμένο, με βάση 2000 πόδια από τον έδαφος
νέφωση SCT, 3/8 έως 4/8 του ουρανού καλυμμένο, με βάση 3000 πόδια από τον έδαφος
πιθανότητα 30 % και από 06 έως 18 ώρα Zulu για ορατότητα 6000 μέτρα (RA) μέτρια βροχή: ύψος βροχής 0.5 έως 4 χιλιοστά /ώρα, οι σταγόνες δεν εύκολα διακριτές

Συνοπτική εικόνα : αρκετός άνεμος, αρκετή συνεφιά και μικρή πιθανότητα βροχής για το αεροδρόμιο των Σπάτων

για περισσότερη βοήθεια ο Γούγλης είναι ο καλύτερος φίλος σου

μετά από ένα γρήγορο ψάξιμο :

εδώ http://www.auf.asn.au/meteorology/section3.html
και εδώ http://weather.cod.edu/notes/metar.html
 
9999 ορατότητα απεριόριστη .....

Αν δεν κανω λαθος το 9999 δεν σημαινει οπατοτητα πανω απο 10 χλμ.?
 
thndr_20":jtjfakhm said:
9999 ορατότητα απεριόριστη .....

Αν δεν κανω λαθος το 9999 δεν σημαινει οπατοτητα πανω απο 10 χλμ.?

σωστή η διόρθωση, όντως το 9999 δεν σημαίνει απεριόριστη αλλά μεγαλύτερη από 9,5 Χλμ :great:
 
Ευχαριστώ πόλυ να ρωτήσω και κάτι ακόμα...

Πριν απο 2,5 χρόνια πετούσα απο LGMT (Μυτιλήνη) στο LGTS με Α3 πτήση δεν θυμάμαι μάλλον την 717.
Στο νησί υπήρχε απαγορευτικό στο λιμάνι και εγώ θυμάμαι που στο αεροδρόμιο βαρούσανε τα τζαμια απο τον αέρα. Λέγαμε λοίπον οτι δεν θα πετάξει γιατι και τα ΑΤR ακύρωσανε της ΟΑ.Πήγα εγω ο νοομπάς και ρώτησα στην aegean τι θα γίνει με τα εισητήρια και μου είπε ποια εισητηρια κανονικά φεύγει.Το αεροπλάνο πήγαινε δεξια αριστερα σταματημένο πριν βάλει μπροστά!.ΓΙα να μην αναλύσω παραπάνω θυμάμαι οτι η αεροσυνοδός πρίν την προσεγγιση που πιάσανε τα κενά μου είπε τον καφέ να τον βάλω στο κάθισμα δίπλα γιατι δεν μπορούσαν να μαζέψουν βασικά δεν μπορούσανε μείνουν ορθιες..Φαναταστήτε δεν τον είχα πιει αλλα το γκούρλωσα για να μην γίνει απο μπλε καφέ το κάθισμα.

Και θέλω να ρωτήσω:
Ποτε ο πιλότος ακυρώνει λόγο καιρού δηλαδή τα όρια του καιρού που δεν μπορεί να πετάξει?

Διαφέρει απο αεροσκάφος σε αεροσκάφος?


Πάντως θυμάμαι πολυ καλά οτι όταν πέρναμε βαλίτσες είχε ακυρώσει και η αιγαίου προς LGMT , θέωρησα λοιπόν οτι θα ζήτησαν να φύγει το α/φ γιατι πιθανή διανυκτέρευση στο νησί θα τους ήτανε κόστος.

:|
υγ Η μοναδική πτήση που το περιοδικάκι του blue γέμισε ιδρώτα.
 
ArtistZ":3mk596fx said:
...... η αεροσυνοδός πρίν την προσεγγιση που πιάσανε τα κενά ..........
Δεν υπάρχουν κενά στον αέρα :( Το κούνημα προκαλείται από στροβιλισμούς του αέρα όμοιους με αυτούς που βλέπεις στο νερό πίσω από μία βάρκα. Τους στροβιλισμούς προκαλεί είτε ο άνεμος όπως περνάει ανάμεσα και πάνω από τα βουνά είτε η κατακόρυφη κυκλοφορία της ατμόσφαιρας.

Και θέλω να ρωτήσω:
Ποτε ο πιλότος ακυρώνει λόγο καιρού δηλαδή τα όρια του καιρού που δεν μπορεί να πετάξει?

γενικά υπάρχουν διάφορα όρια καιρού.

Υπάρχουν τα όρια ικανότητας και επιδόσεων του αεροσκάφους δηλδ πλάγιος άνεμος στην προσγείωση, πάγος, καταπόνηση σε αναταράξεις κλπ, που προσδιορίζονται από τον κατασκευαστή. Όσον αφορά τον άνεμο και εφ’ όσον μιλάμε μόνο για αεροπλάνα αερογραμμών τα όρια είναι πολύ μεγάλα και συνήθως μπαίνουν με κριτήριο την δυνατότητα ασφαλούς τροχοδρόμισης του αεροπλάνου. Όλα τα αεροπλάνα όταν κινούνται στο έδαφος συμπεριφέρονται σαν ένα πολύ κακό τρίκυκλο!

Υπάρχουν τα νομικά όρια της ορατότητας, βάσης νεφών ύψους κλπ ανάλογα με το είδος της πτήσεως και την κατηγορία των ραδιοβοηθημάτων που τυχόν θα χρησιμοποιηθούν για αυτήν. Αυτά προσδιορίζονται από τον ICAO και την ΥΠΑ. Μία αεροπορική εταιρεία συνήθως δεν περιορίζεται από άλλα νομικά όρια παρά μόνο από αυτά των ραδιοβοηθημάτων (πχ ομίχλη στην Θεσσαλονίκη) πετά δηλαδή σχεδόν πάντοτε και

Υπάρχουν τα εταιρικά όρια τα οποία προσδιορίζονται από την αεροπορική εταιρεία, η οποία συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω και με τα εμπορικά της κριτήρια, καθιερώνει ένα σύνολο διαδικασιών, τις οποίες εγκρίνει η ΥΠΑ, και ακολουθεί υποχρεωτικά ο κυβερνήτης.

Τα εταιρικά λοιπόν όρια είναι αυτά που βλέπει και αισθάνεται ο επιβάτης. Αυτά δεν είναι δυνατόν να τα δώσει κανείς με δύο απλά νούμερα καθώς διαφέρουν από τύπο σε τύπο αεροπλάνου, από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο ακόμη και από κυβερνήτη σε κυβερνήτη (νέος-παλαιός).

Πάντως σε σχέση με τα καράβια τά αεροπλάνα πετούν με πολύ χειρότερο καιρό

Βεβαίως η τελική απόφαση και ευθύνη είναι πάντοτε του κυβερνήτη ο οποίος μπορεί ακόμα και να μην εκτελέσει μία πτήση όταν ο καιρός είναι πολύ κοντά στα όρια παρά το ότι η εταιρία το επιτρέπει.

Διαφέρει απο αεροσκάφος σε αεροσκάφος?

δές παραπάνω

.......... θέωρησα λοιπόν οτι θα ζήτησαν να φύγει το α/φ γιατι πιθανή διανυκτέρευση στο νησί θα τους ήτανε κόστος.

Ένας κυβερνήτης δεν ρισκάρει να σπάσει ένα αεροπλάνο και να τελειώσει την επαγγελματική σταδιοδρομία του (τουλάχιστον), για να μην ξεμείνει ένα βράδυ στην Μυτιλήνη, έστω και αν αυτό καταλαβαίνει ότι είναι η επιθυμία της εταιρίας του.
από ένα σημείο και μετά δεν επιτρέπεται τα κριτήρια εμπορικής εκμετάλλευσης να επιβάλλονται σε αεροπορικές αποφάσεις.
Με τον Θεό δεν τα βάζει κανένας :wink:
 
Top