Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Καλό είναι γενικά να ψάχνεις τις περασμένες τιμές των ναύλων σε προσφορές κλπ, ώστε να ξέρεις κάθε στιγμή αν πληρώνεις ακριβά η φθηνά. Αν βλέπεις ακριβές τιμές υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να πέσουν αργότερα, αν βλέπεις φθηνές τις χτυπάς επιτόπου.
 
πεταχτηκα SKG-STR, πληροτητα 90 % , μεχρι να μπουν οι μισοι τα bins ηταν ηδη γεματα από βαλιτσες !! μαλλον την πατησαν με το go light, το βαρος των αποσκευών το βλεπω σχεδόν ιδιο, το boarding αργει παρα πολύ....ποιο ηταν το οφελος τελικα για την εταιρεια ?
 
Δε νομίζω να την "πάτησαν". Το χρήμα από τις ancillary services (έξτρα υπηρεσίες, όπως οι βαλίτσες), τα αυξημένα τέλη αλλαγής και τα ακυρωτικά, ρέει άφθονο.

Με τους GoLight, έφτιαξαν μια ολόκληρη οικογένεια ναύλων, όπου το απρόοπτο το πληρώνεις αδρά. Ακόμα και οι ακριβότεροι ναύλοι της κατηγορίας GoLight έχουν ακυρωτικά, που ξεκινούν από €30 ανά διαδρομή στο εσωτερικό και δεν μπορείς να αφήσεις το εισιτήριο "ανοικτό" σε περίπτωση που χρειάζεται να ακυρώσεις την πτήση σου, αλλά δε γνωρίζεις νέα ημερομηνία. Έτσι, βρίσκεσαι αντιμέτωπος με δύο επιλογές: α) επιστροφή φόρων ή β) άμεση αλλαγή σε μεταγενέστερη ημερομηνία -που ίσως χρειαστεί να αλλάξεις και πάλι- καταβάλλοντας τα τέλη αλλαγής, κάθε φορά που το κάνεις. Οι "αδιάβαστοι" που θα φτάσουν αεροδρόμιο με βαλίτσες θα πρέπει να πληρώσουν τις βαλίτσες με επιβάρυνση -ας πρόσεχαν τι έπαιρναν. Η "κλάψα" του τύπου "δεν το ήξερα... ο πράκτοράς μου φταίει... δεν ξανακουσα να πρέπει να πληρώσεις βαλίτσες", καθώς και οι τσαμπουκάδες στα γκισέ, φαίνεται πως δεν περνάνε.

Οι "προνομιούχοι" της Flex οικογένειας ναύλων, πήραν εισιτήρια που επιτρέπουν απεριόριστες αλλαγές χωρίς ακυρωτικά -αλλά με διαφορά ναύλου, εάν προκύψει. Εάν θελήσουν να ακυρώσουν το εισιτήριό τους, μπορούν να πάρουν πίσω τα χρήματά τους μείον το τέλος ακύρωσης, το οποίο ξεκινάει από €45 ανά σκέλος και αυξάνεται ανάλογα με την απόσταση. Αυτό βέβαια είναι μία πρόοδος, σε σχέση με τους non-refundable Flex ναύλους, που είχαν αρχικά δημοσιεύσει και τους απέσυραν, λίγες μέρες μετά το λανσάρισμα στις γραμμές από την Αθήνα, αντικαθιστώντας τους με ακυρωτικά τέλη.
 
Κατά την άποψή μου το πρόβλημα με τέτοιους ναύλους (που δεν τους έχει και μόνο η Α3) είναι ότι δεν αντιστοιχούν στις ανάγκες της ομάδας-στόχου.

Τα golight εισιτήρια απευθύνονται κυρίως στους ιδιώτες/τουρίστες, που δεν χρειάζονται ευελιξία και τους ενδιαφέρει πρωτίστως η τιμή – αλλά συχνά έχουν βαλίτσες (που τώρα προσπαθούν να πάρουν μαζί τους στο αεροπλάνο για να ξεφύγουν τα έξτρα έξοδα)

Τα flex εισιτήρια απευθύνονται κυρίως σε business travelers, που θέλουν ευελιξία/ δυνατότητα ακύρωσης – αλλά συχνά δεν έχουν ή έχουν μόνο μικρή βαλίτσα (που εύκολα μπορούν να πάρουν μαζί τους)

Εκτός απ΄αυτό, το φαινόμενο της καθυστέρησης στο Boarding λόγω έλλειψης χώρου για τις χειραποσκευές το βλέπω συχνά και σε πτήσεις εταιρειών που έχουν (ακόμα) δωρεάν αποσκευή… Είτε γιατί ο κόσμος θέλει να αποφύγει τυχόν ουρές στο Check-in, είτε δεν θέλει να περιμένει για τη βαλίτσα μετά τη άφιξη, είτε θέλει να αποφύγει το ρίσκο της απώλειας κλπ.
 
Ulrike, πιστεύω πως οι εποχές, που υπήρχαν σαφείς διαχωρισμοί ατις κατηγορίες επιβατών, έχουν παρέλθει, τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα. Οι business επιβάτες επιλέγουν το οικονομικότερο εισιτήριο, ακόμα κι αν είναι GoLight. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι και η easyJet δημιούργησε μια νέα κατηγορία ναύλων, με προνόμια -ή δυνατότητες, για να το θέσω καλύτερα- που απευθύνονται περισσότερο στη business πελατεία.

Είναι γεγονός ότι ειδικά στα Dash, η εφαρμογή των GoLight ναύλων δημιουργεί περισσότερα προβλήματα, μια και τα bins είναι μικρότερα. Αυτό όμως που με προβληματίζει, είναι το κατά πόσον η δυσαρέσκεια των επιβατών από τις συνέπειες της εφαρμογής μιας τέτοιας πολιτικής, απασχολούν μία εταιρεία, που έχει -προς το παρόν- το μονοπώλιο, κυρίως στο εσωτερικό ή θεωρεί πως το συγκεκριμένο μοντέλο δεν απειλείται από το προσφερόμενο προϊόν του ανταγωνισμού (στο εξωτερικό ή στο εσωτερικό στην περίπτωση που έρθει ο ανταγωνιστής).
 
Πάντως σήμερα στην πτήση ATH-HER στις 19:00 οι χειραποσκευές μας σε όλο το 2ο λεωφορείο (τουλάχιστον) επιβατών προς το αεροπλάνο πήγε στο χώρο των αποσκευών μαζί με τις κανονικές. Είχε γεμίσει το αεροπλάνο ήδη από τους πρώτους επιβάτες που επιβιβάστηκαν. Και ασφαλώς τις περιμέναμε στον θαυμάσιο ιμάντα του HER να κάνουν το άλμα τους. :)
 
Στο επόμενο χρονικό διάστημα, η Αιγαίου θα τροποποιήσει τα όρια χειραποσκευών για τις πτήσεις, που εκτελούνται με τα Dash, λόγω των προβλημάτων που ανέκυψαν απο την εφαρμογή της πρωτοποριακής τιμολογιακής πολιτικής της. Η σχετική αναφορά περί επικείμενης αλλαγής, υπάρχει και στο Travel Agent Site της Εταιρείας, στο οποίο και παραπέμπει τους ταξιδιωτικούς πράκτορες η Αιγαίου.
 
Φαίνεται όμως να αρχίζουν να ελέγξουν περισσότερο τις χειραποσκευές. Στις τελευταίες μου πτήσεις μάζεψαν αρκετές βαλίτσες πριν από την επιβίβαση. Εφόσον το είδα δεν αναγκάστηκε κανείς να πληρώσει τα ανάλογα τέλη. Πού είναι λοιπόν τα έξτρα έσοδα; Ο κόσμος κάνει online Check in, πηγαίνει κατευθείαν στο Gate με όλες τις βαλίτσες, τσάντες, σακούλες Tax free κλπ., και στην χειρότερη περίπτωση αφήνει μια βαλίτσα εκεί. Το μόνο αποτέλεσμα είναι καθυστέρηση στην επιβίβαση. Ή σκέφτονται στο μέλλον να ζητάνε λεφτά ακόμα και στο Gate;

Και αφού από τον Απρίλιο η πτήση μου ATH-SKG θα εκτελείται από την Olympic: Κάποιος ξέρει εάν στα Dash μια τσάντα Laptop των περίπου 20 x 35 x 45 cm χωράει και κάτω από το κάθισμα;
 
Ulrike":1tumdsb0 said:
Πού είναι λοιπόν τα έξτρα έσοδα;

Ε, καλά τώρα. Σιγά μην έβαλαν κι από την τσέπη τους. Όπως σου είπα και πιο πριν, οι βαλίτσες είναι μόνο μία από τις πρόσθετες ή αυξημένες χρεώσεις που υπάρχουν στο νέο μοντέλο εμπορικής πολιτικής της Αιγαίου.
 
Συμφωνώ με τον aakunz. Θα ανεφερθώ στο τελευταίο ταξίδι μου. Πτήση HER-ATH, ATH-HER, σύνολο για δύο άτομα 226 €, 113 € το άτομο αλέ ρε τουρ. Το πρωί της ημέρας της πτήσης που ρώτησα για ενδεχόμενη αλλαγή μου ζήτησαν 100 € το άτομο για την ίδια ημέρα και 73 € το φθηνότερο για την άλλη ημέρα... Ασφαλώς η τιμή αφορά μόνο το ένα σκέλος.
 
Top