Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

το ΥQ είναι καθαρό έσοδο της εταιρείας και όχι των αεροδρομίων.
και όταν λέω καθαρό ενοώ ότι μόνο απο τον ναυλο μπορεί να φύγει κάποια προμήθεια στον πράκτορα.
 
Αλεξάνδρα, νομίζω ότι το επασφάλιστρο ΔΕΝ είναι κρατικός φόρος και εξαρτάται από την εκάστοτε εμπορική πολιτική της κάθε εταιρείας. Για παράδειγμα, η ΟΑ χρεώνει επασφάλιστρο €4.00 ενώ για το ίδιο δρομολόγιο η Α3 χρεώνει επασφάλιστρο €3.00, άρα δεν εξαρτάται ούτε από τη χώρα, ούτε από το αεροδρόμιο αλλά από την ίδια την εταιρεία.

Παράδειγμα:

1.1PASSENGER/AMR
1. OA 315 Y 10MAY ATHIST HS1 0825 0945 O E MO
ATH OA IST Q37.05 81.51 NUC118.56END ROE0.674722
FARE EUR80.00 TAX 22.00GR TAX 15.18WP TAX 5.00WQ TAX 4.00YQ
TOT EUR126.18

1.1PASSENGER/AMR
1. A3 970 U 10MAY ATHIST HS1 1400 1515 O E MO
ATH A3 IST Q31.12 14.82 NUC45.94END ROE0.674722
FARE EUR31.00 TAX 22.00GR TAX 15.18WP TAX 5.00WQ TAX 3.00YQ
TOT EUR76.18

1.1PASSENGER/AMR
1. TK 1848 V 10MAY ATHIST HS1 0745 0900 O E MO
ATH TK IST 123.01 NUC123.01END ROE0.674722
FARE EUR83.00 TAX 22.00GR TAX 15.18WP TAX 5.00WQ TAX 27.00YR
TOT EUR152.18

Η ΟΑ χρεώνει €4,00, η Α3 χρεώνει €3,00 και η ΤΚ χρεώνει €27,00 γιατί ενσωματώνει στο YR και τον επίναυλο
 
Φεύγωντας από Αθήνα για Ηράκλειο με την A3 καλείσαι να πληρώσεις (κλείνωντας από το aegeanair.com) στην κατηγορία ναύλου Κ 108,01 ευρώ. Αν έχω καταλάβει καλά αυτά κατανέμονται ως εξής: 67 ευρώ τιμή εισιτηρίου,12 ευρώ σπατόσημο, 18,01 ευρώ τέλη AIA, 3 ευρώ επασφάλιστρα και 8 ευρώ service fee. Στην κατηγορία P πληρώνεις 39,01 ευρώ. όπου 5 ευρώ τιμή εισιτηρίου, 12 ευρώ σπατόσημο.18,01 τέλη AIA και 4 ευρώ service fee.Πού είναι τα επασφάλιστρα; Έχουν ενταχθεί στην τιμή εισιτηρίου των 5 ευρώ;
Επίσης ακόμα δεν έβγαλα άκρη, τα επασφάλιστρα τα παίρνει η εταιρία, η συμβεβλημένη ασφαλιστική, ή το αεροδρόμιο; Θα μου πείτε γιατί το ψειρίζω; Θέλω να ξέρω από τα λεφτά που δίνω κάθε φορά τι μπαίνει στην τσέπη της εταιρίας και τι στους άλλους. Σκόπιμα δεν αναφέρω στους φόρους τον επίναυλο καυσίμων. Είναι έσοδο της εταιρίας και στους ναύλους προσφοράς απλά η εταιρία δεν το χρεώνει.
 
H σωστή τιμολόγηση είναι:

€12.00 GR (Φόρος Ελληνικού Δημοσίου)
€12.56 WP (Τέλος Χρήσης ΔΑΑ)\
€5.45 WQ (Τέλος Ελέγχου Ασφαλείας)
€3.00 YQ Επασφάλιστρο

Όντως, έχεις δίκιο, στο P class εσωτερικού, η Α3 δε χρεώνει επασφάλιστρο, προφανώς για να κρατήσει την τιμή κάτω από το "ψυχολογικό όριο" των €40,00
 
Η εταιρία θα μπορούσε να καθορίσει την τιμή του εισιτηρίου στα 2€ και να χρεώσει επασφάλιστρο οπότε πάλι το σύνολο είναι το ίδιο.
 
το YQ δεν αφορα κρατικα εσοδα δεν τα παιρνει το κρατος σε καμμια περιπτωση !ο συγκεκριμενος φορος τον βαζει η εταιρεια και τον "βγαζει" οποτε θέλει γι'αυτο παρατηρησες οτι στις προσφορες η α3 τον βγ'αζει τελείως ή τον μειώνει.για να μπορει να το κάνει αυτο είναι στην ευχερειά της.σε καμμία περίπτωση όπωσ είπα και πιο πάνω δεν ειναι κρατικό έσοδο και σε καμμία περίπτωση αν υποθέσουμε οτι ηταν δεν θα το πλήρωνε η εταιρεία απο την "τσέπη"της!
 
Η εταιρία,σύμφωνα και με όσα έχουν λεχθεί πιο πάνω, αποδίδει αυτό το φόρο σε ασφαλιστική;και η συμφωνία αυτή με την ασφαλιστική, επιτρέπει στην Α3 να επιβάλει τον YQ σε όσες κατηγορίες ναύλου αύτή κρίνει σκόπιμο;
Εννοείται ότι η Α3 και η κάθε Α3 δεν κάνει χάρη, ούτε μπάινει μέσα μην επιβάλοντας την επιβάρυνση. Απλά αναρωτιέμαι τι "παιχνίδια" πάιζονται ορισμένες φορές με τους φόρους, και κατά πόσο όλοι αυτοί ειναι φόροι, αφού ούτε το service fee, ούτε τα επασφάλιστρα, ούτε ο επίναυλος καυσίμου πάνε στο δημόσιο ή στους λειτουργούς του αεροδρομίου.
 
Δεν παίζεται κανένα παιχνίδι, αντιθέτως, η εταιρεία μεταθέτει το κόστος ορισμένων επιμέρους υπηρεσιών στον επιβάτη: με τον επίναυλο βγάζει τα "σπασμένα" από την άνοδο της τιμής των καυσίμων (ή συμπληρώνει το ναύλο). Με το service fee καλύπτει τα λειτουργικά έξοδα της ιστοσελίδας και του online booking (ο λειτουργός του συστήματος χρεώνει τουλάχιστον €4 για κάθε πτήση που κλείνεται μέσω του συστήματος κρατήσεων). Το service fee μέσω τηλεφωνικού κέντρου ή γραφείου αεροδρομίου, είναι λίγο υψηλότερο, προκειμένου να καλύπτει και τη μισθοδοσία των υπαλλήλων κρατήσεων και τα λειτουργικά έξοδα των εκδοτηρίων. Ας μην ξεχνάμε πως πολλές αεροπορικές εταιρείες αναθέτουν το συγκεκριμένο κομμάτι σε εξωτερικούς συνεργάτες που διαθέτουν το προσωπικό και τις υποδομές για τις συγκεκριμένες διαδικασίες. Με το επασφάλιστρο, είτε δημιουργείται ένα "ταμείο" για αποζημιώσεις σε περίπτωση ατυχήματος, είτε κατατίθενται σε κάποια συμβεβλημένη ασφαλιστική, η οποία θα αναλάβει τις αποζημιώσεις σε περίπτωση που συμβεί αυτό. Το τι είδους διαχείριση γίνεται από την εταιρεία με αυτά τα ποσά, είναι άλλο θέμα.
 
Μα δεν υπονοώ ότι παίζεται κάποιο παιχνίδι, γι'αυτό έχω και τη λέξη σε εισαγωγικά. Ωστόσο τα μαρκετίστικα κόλπα των εταιριών και δη της Α3, στην περίπτωση μας, πολλές φορές αποπροσανατολίζουν τον επιβάτη που ακούει φόρος, θεωρεί ότι είναι επιβεβλημένη χρέωση που δεν μπαίνει στα ταμεία της εταιρίας και δικαιολογεί ένα ενδεχόμενο υψηλό κόστος του εισιτηρίου.Τώρα τον αν η εταιρία πληρώνει με τις λοιπές αυτές χρεώσεις εταιρίες πληροφορικής ή κάνει outsourcing λίγο με ενδιαφέρει αφού είναι θέμα κατανομής των δαπανών της. Με την ίδια λογική μπορεί να βάλει τέλος συντήρησης αεροσκαφών κτλ.
Αυτό που πάντως αναγνωρίζω είναι ότι η Α3 εδώ και καιρό ενσωματώνει τον επίναυλο καυσίμων κανονικά στην τιμή τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό σε αντίθεση με τις περισσότερες ευρωπαικές εταιρίες.
 
τον επίναυλο καυσίμων η α3 των ενσωματώνει στο ναύλο στα περισσότερα εισητηριά της !το τι φόρους πληρώνεις σε κάθε εισητήριο είναι προκαθορισμένο όχι μόνο απο την κάθε αεροπορική εταιρεία αλλά και απο την ΙΑΤΑ η κάθε αεροπορική εταιρεία υπακούει σε κάποιους κανονισμούς που ήδη έχουν θεσπιστεί απο την ΙΑΤΑ μόνο στον ναύλο YQ που προαναφέρθηκε μπορεί να κάνει προσαρμογή(αύξηση ή μείωση).
 
Top