Καλησπερα και απο εμενα παιδια. το πρωτο μου ποστ στο φορουμ! καλη αρχη!
λοιπον ας παραθεσω και εγω την αποψη μου μιας και ασχολουμαι με τον χωρο σχεδον 10 χρονια. Καταρχας οπως πολυ σωστα ειπωθηκε για να μπορεσει καποιος να δουλεψει ως Μηχανικος Α/φων(Lisenced Aircraft Engineer) θα πρεπει να εχει στην κατοχη του το πτυχιο Β1 κατα JAR/Part 66. Αυτο μπορει να το κανει μονο με εξετασεις στην ΥΠΑ ωστε να περασει τα 17 modules που οριζει η νομοθεσια. για πχ για το Β1.1 το οποιο σου επιτρεπει να εργαστεις σε αεροσκαφη σταθερων πτερυγων με στροβιλοκινητηρα απαιτουνται 13 modules. Το θεμα τωρα ειναι πως για καποιον που εχει μονο τα modules χρειαζονται τουλαχιστον 5 χρονια προυπηρεσια στην συντηρηση αεροσκαφων.
Αν καποιος εχει τελειωσει καποια σχολη, οπως το Τ.Ε.Ι. η την Αεροτεχνικη(η οποια δυστηχως εκλεισε) την Φιλαδελφεια κλπ δεν ξερω και εγω ποια αλλη, τοτε θελει 3 χρονια προυπηρεσια. Αν δουλευεις σε εταιρια και εχεις type rating απο καποιο οργανισμο εκπαιδευσης πιστοποιημενο κατα JAR 147 τοτε θελεις 2 χρονια προυπηρεσια..
Το θεμα τωρα ειναι πως εδω στην Ελλαδα ειμαστε πααααρα πολυ πισω στην αεροπορια σε σχεση με αλλες χωρες..δεν υπαρχει καταλληλος εκπαιδευτικος οργανισμος, δεν υπαρχει υλη για τις εξετασεις της ΥΠΑ οι οποιες ειναι τρομερα δυσκολες και συναμμα παρα πολλες απο τις απαντησεις ειναι λαθος και πολλες ερωτησεις στην βαση δεδομενων ειναι αμφιλεγομενες! Μας το ειχαν πει οι ιδιοι οι εξεταστες της ΥΠΑ(οχι οτι δεν το διαπιστωναμε και οι ιδιοι βεβαια!
)
Φυσικα οταν θα δουλευει καποιος σαν βοηθος μηχανικου φυσικα καταλαβαινουμε οτι οι αποδοχες του δεν θα ειναι και πολυ μεγαλες και φυσικα θα κανει ολη την ''βρωμοδουλεια'' βεβαια για να λεμε και του στραβου το δικιο η Α3 για πχ στην οποια εργαζομαι δινει περιπου 950-1100 ευρω για βοηθους κατι που μεταξυ μας δεν ειναι και τοσο ασχημο για πρωτο μισθο κανοντας κατι που υποτιθεται πως αγαπας! Αργοτερα με την αποκτηση του Β1 οι αποδοχες γινονται παρα πολυ καλες!
Για να επανελθουμε τωρα στο θεμα του Β1 υπαρχουν πολλες εταιριες στο εξωτερικο οπως η Lufthansa και η Swiss για παραδειγμα που εχουν και πιστοποιημενα εκπαιδευτικα κεντρα οπου διδασκονται ολα τα modules και δινονται βεβαιωσεις οι οποιες φυσικα αναγνωριζονται απο την ΥΠΑ λογω EASA, αλλα δυστηχως το κοστος ειναι αρκετα υψηλο αν και σαφως χαμηλοτερο απο το κοστος ενος ATPL για πχ.
Και οσον αφορα το θεμα της επαγγελματικης αποκαταστασης πιστευω πως τουλαχιστων απο τον τελευταιο χρονο και μετα ειναι πολυ καλο ειδικα για κατοχους Β1(εμ αυτο ειναι το δυσκολο θα μου πειτε) και φυσικα η καλη πορεια της ΟΑ μονο ΚΑΛΟ μπορει να κανει στον χωρο! αυτη την στιγμη και στην Α3 και στην ΟΑ εργαζονται παρα πολλοι contractors μηχανικοι οι οποιοι φυσικα κοστιζουν πααρα πολλα λευτα και οι εταιριες με χαρα θα τους αντικαθιστουσαν με ντοπιους μηχανικους..επισης παγκοσμιος παρατηρειται τρομερη ελλειψη απο πτυχιουχους μηχανικους!
Εγω προσωπικα θα ηθελα να δωσω μια συμβουλη στα νεα παιδια που θελουν να ακολουθησουν αυτο το επαγγελαμα, θα τους πω,δυστηχως, φυγετε στο εξωτερικο..και μαλιστα θα δωσω και ενα χειροπιαστο παραδειγμα. Στο πανεπιστημιο του Kingstone στην Αγγλια εδω και καποια χρονια εχει δημιουργηθει ενα μαθημα κομμενο και ραμμενο για ανθρωπους που θελουν να γινουν μηχανικοι αεροσκαφων,προσοχη! οχι αεροναυπηγοι(aeronautical/aerospace engineers) αλλα Aircraft Engineers. Το μαθημα ονομαζεται φυσικα Αircraft Engineering και γινεται σε συνεργασια με την KLM UK Engineering και μετα απο 4 χρονια εχεις BEng Honours Degree και πρακτικη εκπαιδευση και προυπηρεσια απο την KLM Engineering που βρισκεται στο Norwich. Το κοστος για τους πολιτες της Ευρωπαϊκης Ενωσης ειναι παρα πολυ μικρο και πραγματικα αξιζει να ριξετε μια ματια στο sait του πανεπιστημιου..αυτα για την ωρα, ελπιζω να βοηθησα