z_pilot":1hf20psb said:
Θεωρώ απίθανο και αδύνατο να υπάρξει περίπτωση απορρόφησης των αποφοίτων του συγκεκριμένου τει εκτός αεροπορικού χωρού.Είσαι σίγουρος ότι δεν έχει σχέση με τα μαθήματα της σχολής?... Και στον οδηγό σπουδών λέει ότι οι απόφοιτοι μπορούν να δουλέψουν ως τεχνολόγοι μηχανικοί αεροσκαφών. Πουθενά δεν αναφέρει κάποια άλλη επαγγελματική προοπτική..
Ο επαγγελματικός χώρος των μηχανικών στην Ελλάδα είναι λίγο περίεργος - οι δυνατότητες εργασίας (σαν τεχνικό στέλεχος επιχείρησης ή σαν ελεύθερος επαγγελματίας) καθορίζονται κυρίως από τα αυστηρά κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα και δευτερευόντως από τις ουσιαστικές ακαδημαϊκές γνώσεις.
Οι συνήθεις τεχνικές δραστηριότητες ενός μηχανολόγου μηχανικού (ΠΕ ή ΤΕ) στην Ελλάδα είναι:
* Ο σχεδιασμός και κατασκευή δικτύων (θέρμανση, κλιματισμός, ηλεκτρικά, αέριο) σε κτιριακά έργα και έργα υποδομής. Ειδικά ο σχεδιασμός των ανωτέρω σε δημόσια έργα ("μελέτες") είναι προς το παρόν επισήμως ανοικτός μόνο σε διπλωματούχους Α.Ε.Ι.
* Η διεύθυνση συντήρησης μιας βιοτεχνίας - βιομηχανίας.
* Οι τεχνικές πωλήσεις εισαγομένων βιομηχανικών προϊόντων
* Η στελέχωση υπηρεσιών δημοσίου (Πολεοδομία, Νομαρχία)
Αυτά δεν απαιτούν τίποτα τρελές ακαδημαϊκές γνώσεις, μαθαίνονται σχετικά εύκολα στην πορεία. Πολύ μικρό ποσοστό ασχολείται με εξειδικευμένες δραστηριότητες που έχουν ειδικές απαιτήσεις (π.χ. σχεδιασμός ή πιστοποίηση μηχανών). Είναι δύσκολο να αναλυθεί εδώ, πρέπει να το ζήσεις από μέσα για να το καταλάβεις πως δουλεύει.
Αν τώρα οι απόφοιτοι του εν λόγω τμήματος αποκτήσουν (από την πόρτα ή από το παράθυρο) ισοτιμία με τους μηχανολόγους ΤΕ και τους ηλεκτρονικούς, δεν θα βρουν κλειστές πόρτες. Αν όχι, παραμένει μόνο η διέξοδος που αναφέρει ο οδηγός σπουδών. Ο χρόνος θα δείξει.