Συστήματα Κράτησης Θέσεων

Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Όταν ένα αεροπορικό εισιτήριο πληρωνεται με πιστωτικη κάρτα, ο αριθμός της κάρτας και ο κωδικός έγκρισης της συναλλαγής που έδωσε ο τραπεζικός οργανισμός στον οποίο ανήκει η κάρτα, τη στιγμή της χρεωσης (οχι η ληξη ή ο κωδικός CVV) καταχωρειται στο μητρώο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, για σκοπούς επαληθευσης των στοιχείων του επιβάτη, διασφάλισης των συναλλαγών ή επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση που χρειαστεί refund.
Ο αριθμός της κάρτας και επιπροσθετα στοιχεία παραμένουν στο ιστορικό της κράτησης αλλά προστατεύονται απο μη εξουσιοδοτημενους χρήστες. Συνήθως κατα την ανάκληση της κράτησης, ο υπάλληλος βλέπει τα στοιχεία της κάρτας με κάποια απο τα ψηφια να έχουν αντικατασταθεί απο Χ. Αυτό λεγεται credit card masking Αν ο υπάλληλος έχει αρμοδιότητες ticketing ή βρίσκεται στο τμήμα εσόδων, Μπορεί να δει κι επιπρόσθετα στοιχεία αναφορικά με τη συγκεκριμένη συναλλαγή, όπως κωδικούς έγκρισης για τη συναλλαγη και ημερομηνία λήξης
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Η κρυπτογράφηση συνίσταται στην αλλαγή των δεδομένων που στέλνονται με τέτοιο τρόπο ώστε μόνο (ο αποστολέας και) ο παραλήπτης να μπορούν να τα καταλάβουν. Δηλαδή η ύπαρξη κρυπτογράφησης από μόνη της εγγυάται ότι κάποιος τρίτος που "ψαρεύει" τα πακέτα που διακινούνται στο Ίντερνετ δεν θα είναι σε θέση να κλέψει τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας στην προκειμένη περίπτωση.
Το αν χρησιμοποιείται κρυπτογράφηση με ssl/tls φαίνεται από κάποιο λουκέτο που εμφανίζεται στο browser και γενικά η διεύθυνση της ιστοσελίδας αρχίζει με https.
Το ποιος είναι ο παραλήπτης των δεδομένων μπορεί να επαληθευτεί από το ψηφιακό πιστοποιητικό που χρησιμοποιεί η εκάστοτε σύνδεση.

Αυτό δεν εξασφαλίζει βέβαια το τι θα κάνει ο παραλήπτης με τα δεδομένα της κάρτας σου.

Το τι γίνεται αφού λάβει ο παραλήπτης(=αεροπορική εταιρία/πρακτορείο κλπ) το ξέρει μάλλον καλύτερα ο aakunz :D
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Credit card masking υπήρχε στην περίπτωσή μου. Όμως, γιατί το ταξιδιωτικό πρακτορείο να μην αγοράζει απευθείας το εισιτήριο από την αεροπορική, αλλά να κάνει μόνο την κράτηση και να σε καλεί υπάλληλός του την επόμενη μέρα για να δώσεις εκ νέου τα στοιχεία και το λογιστήριο του πρακτορείου πλέον να αγοράσει το εισιτήριο χρεώνοντας την πιστωτική σου? Γιατί η αγορά να μην γίνεται αυτόματα και να προηγείται η κράτηση και η αγορά να γίνεται χωριστά?
Άσχετο: αν έχεις αγοράσει εισιτήριο μέσω πρακτορείου (εν προκειμένω on line) μπορείς για αλλαγές / ακυρώσεις να απευθυνθείς απευθείας στην αεροπορική ή μόνο στο πρακτορείο?
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

derion":jdf38qyn said:
Άσχετο: αν έχεις αγοράσει εισιτήριο μέσω πρακτορείου (εν προκειμένω on line) μπορείς για αλλαγές / ακυρώσεις να απευθυνθείς απευθείας στην αεροπορική ή μόνο στο πρακτορείο?

Στο πρακτορείο
 
EZY KAΙ ΒΑΛΙΤΣΑ

βρισκω εισιτηρια με την ΕΖΥ απο ενα on-line ταξιδιωτικο γραφειο αλλα δεν ξερω αν μεσα στην τιμη περιλαμβανεται και η βαλιτσα.γνωριζει κανεις να μου πει.στο τηλ δεν απαντανε για να ρωτησω τους ιδιους.
thanks.
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Τσεκαρε την τιμη και απο την easy και θα καταλαβεις! Η βαλιτσα χρεωνεται +11,00 € ανα διαδρομη.
Αν και δεν νομιζω να βρεις καλυτερη τιμη απο πρακτορειο σε σχεση με το site της easyjet!
 
Amadeus VS Sabre

Θα ηθελα την πολυτιμη βοηθεια σας, καθως ενδιαφερομαι να μαθω ενα απο τα 2 συστηματα, οποτε δεν γνωριζω πιο απο τα 2 ειναι πιο δημοφιλες-χρησιμοποιουν οι περισσοτερες εταιρειες, καθως επισης που μπορω να απευθυνθω και το κοστος, ευχαριστω!!!
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Αυτή τη στιγμή, το δημοφιλέστερο σύστημα κρατήσεων στην Ευρώπη είναι το Amadeus Altéa, το οποίο χρησιμοποιούν οι περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές, μεσανατολικές εταιρείες και πάρα πολλά ταξιδιωτικά γραφεία (υπάρχουν διάφορες εφαρμογές ανάλογα με την εταιρεία, αλλά οι βασικές αρχές είναι κοινές):
British Airways, Icelandair, TAP, Iberia, Air France, KLM, Lufthansa, Austrian, Finnair, LOT, CSA, Tarom, Jat, Adria, Croatian, Bulgaria Air, Aegean, Air Astana, Egyptair, Qatar, Qantas, El Al, LAN, TAM, South African, Tunisair, Air Algerie, Royal Air Maroc, MEA κ.ά.

Κατά τη γνώμη μου, είναι ένα αρκετά δύσκολο σύστημα, με πολύπλοκες γραμμές εντολών, αλλά αν το μάθεις, οτιδήποτε άλλο θα σου φανεί παιχνίδι.

Το Sabre είναι ένα επίσης δημοφιλές σύστημα, το οποίο χρησιμοποιούν οι αμερικανικές εταιρείες κυρίως και η ασιατική του έκδοση ονομάζεται Abacus. Ενδεικτικά, η εφαρμογή του για αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιείται από: Alaska Airlines, American Airlines, Continental, JAL, Air Malta, Cyprus Airways, ενώ ήταν και ιδιαίτερα δημοφιλές και από διάφορες εταιρείες που μας άφησαν χρόνους, όπως Cronus, Air One και Cyprus Turkish Airlines. Είναι ένα σχετικά πιο απλό σύστημα και το χρησιμοποιούν αρκετά γραφεία στην Ελλάδα.

Αν σκοπεύεις να εργαστείς σε ταξιδιωτικά γραφεία, τα δύο συστήματα της ανεξάρτητης Travelport, δηλαδή το Worldspan και το Galileo, θεωρούνται ίσως τα πιο εύχρηστα και εξ ίσου αξιόπιστα με τα παραπάνω. Το Worldspan είναι το παλιό PARS που είχαν δημιουργήσει οι TWA, Delta, KLM, ενώ το Galileo είναι η ευρωπαϊκή έκδοση του αμερικανικού Apollo, τα δικαιώματα της οποίας είχαν αρχικά οι Aer Lingus, SAS, Ολυμπιακή, Alitalia και TAP. Παρ' όλα αυτά, το Galileo θεωρείτο πως ήταν το αντικειμενικότερο απ' όλα, μέχρι αυτό να καταστεί υποχρεωτικό για όλα τα συστήματα στις αρχές του 2000. Οι κρατήσεις της ιστοσελίδας airtickets.gr υποστηρίζεται από το Worldspan, ενώ το Galileo έχει χάσει σημαντικό μερίδιο της ελληνικής αγοράς τα τελευταία χρόνια, για πολλούς και διάφορους λόγους (θυμηθείτε ότι μέχρι τις 31 αυτού του μήνα, αποτελεί εν λειτουργία θυγατρική της Ολυμπιακής Αεροπορίας Υπηρεσίες Α.Ε.)

Για κάποιο σεμινάριο, θα σου συνιστούσα να αποφύγεις τις διάφορες σχολές που τάζουν διάφορα. Καλύτερα να επικοινωνήσεις με τον αντιπρόσωπο του κάθε συστήματος στην Ελλάδα και να δεις αν μπορεί να σε εντάξει σε κάποιο σεμινάριο (λίγο ψάξιμο στο ίντερνετ). Η βασική εκπαίδευση διαρκεί περίπου 40 ώρες και το κόστος είναι σχετικά υψηλό, αλλά σαφώς χαμηλότερο από το να πληρώνεις ολόκληρα εξάμηνα σε ΙΕΚ για να μάθεις τα ίδια. Στο παρελθόν, οι εργαζόμενοι σε ταξιδιωτικά γραφεία, που υπέγραφαν σύμβαση με ένα σύστημα, εκπαιδεύονταν δωρεάν. Από την 1η Ιανουρίου 2011, η θυγατρική της Ολυμπιακής, Galileo Hellas, ένας από τους τελευταίους ανεξάρτητους δικαιούχους του σήματος Galileo, κλείνει και τα δικαιώματα για την Ανατολική και Νότια Ευρώπη περνούν στη μητρική εταρεία Travelport.
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Eυχαριστω παρα πολυ για τις πληροφοριες :great:
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Αξίζει να εκπαιδευτεί κάποιος με δικά του έξοδα σε περίπτωση που αναζητά εργασία σε ταξιδιωτικά γραφεία? Τα ίδια τα ταξιδιωτικά γραφεία εκπαιδεύουν το νέο προσωπικό η ψάχνουν απευθείας άτομα με πείρα στα συστήματα κρατήσεων :?:
 
Top