Συστήματα Κράτησης Θέσεων

Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Για τις πωλήσεις αεροπορικών εισιτηρίων ορισμένων εταιρειών στην Ελλάδα, δεν είναι εφικτό να χρησιμοποιηθεί πιστωτική κάρτα ως μέσον αυτοματοποιημένης πληρωμής μέσω του BSP GR, του οργανισμού της IATA, που συλλέγει τα χρήματα και τα αποδίδει στις αεροπορικές εταιρείες. Ένα παράδειγμα είναι οι United, Malev και LOT, καθώς και ορισμένες εξωτικές/τριτοκοσμικές τύπου Georgian Airways, IranAir, Uzbekistan Airways και δε συμμαζεύεται. Σε αυτήν την περίπτωση, το ταξιδιωτικό γραφείο πρέπει να κάνει τη συναλλαγή μέσω του δικού του POS και όχι αυτομάτως μέσω του GDS του, και να εκδώσει το εισιτήριο με αναγραφόμενο τρόπο πληρωμής (FOP) τα μετρητά.

@Derion,
Δες μήπως το εισιτήριό σου είχε Form of Payment "Cash" ή είχε εκδοθεί για κάποια όχι και τόσο mainstream εταιρεία.
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Αυτό που λες για τηλεφωνικής ζήτηση κάρτας είναι και απαράδεκτο και παράνομο. Εγώ δε θα το δεχόμουν με τίποτα.
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

koumar":3jc2zva0 said:
Αυτό που λες για τηλεφωνικής ζήτηση κάρτας είναι και απαράδεκτο και παράνομο...
Από πού προκύπτει ότι είναι παράνομο;
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Δεν υπάρχει κανένας νόμος που να απαγορεύει τις εξ' αποστάσεως συναλλαγές με πιστωτική κάρτα. Οι εξ αποστάσεως συναλλαγές με πιστωτική κάρτα έχουν επιπλέον ρίσκο παράνομης χρήσης των στοιχείων της κάρτας του δικαιούχου, όταν δε λαμβάνονται όλα τα εύλογα μέτρα που τις διασφαλίζουν (π.χ. εξακρίβωση της αξιοπιστίας του πωλητή, μαγνητοφώνηση συνομιλίας και στοιχείων καλούντος, συγκατάθεση κατόχου κάρτας κλπ). Οι ίδιες οι συναλλαγές δεν είναι παράνομες. Στην περίπτωση παράνομης χρήσης των στοιχείων της κάρτας, υπεύθυνος είναι συνήθως ο κάτοχος εκτός και αν αποδειχθεί ότι οι συναλλαγές έγιναν με δόλο τρίτου ή εν αγνοία του ή είχε εκ των προτέρων δηλώσει απώλεια. Συνήθως, οι περισσότερες κάρτες προσφέρουν προστασία συναλλαγών στην περίπτωση που αποδεδειγμένα ο κάτοχος δεν ευθυνόταν για τη συναλλαγή.

Στις πωλήσεις αεροπορικών εισιτηρίων, μέσω ταξιδιωτικών γραφείων, για πτήσεις εταιρειών ΙΑΤΑ, ισχύει ένα ιδιαίτερο καθεστώς. Στην περίπτωση που εξακριβωθεί ότι έχει γίνει δόλια χρήση της κάρτας από μη δικαιούχο, η αεροπορική εταιρεία στρέφεται εναντίον του ταξιδιωτικού γραφείου και απαιτεί την καταβολή τοις μετρητοίς της αξίας του εισιτηρίου. Έτσι, ενώ είναι γνωστά τα στοιχεία του "κομπιναδόρου" που χρησιμοποίησε την κάρτα (λόγω του ότι τα εισιτήρια είναι ονομαστικά), η αεροπορική εταιρεία τον αφήνει να πετάξει κανονικά (αφού η κυριότητα της κράτησης ανήκει στο ταξιδιωτικό γραφείο) και στρέφεται εναντίον του τελευταίου.
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Στα τελευταία να προσθέσω κι εγώ κάτι σχετικό με την Olympic Air:

Πριν από κάποιον καιρό, έκανα χρήση των μιλίων μου για δωρεάν εισιτήριο, κάτι που έγινε τηλεφωνικά.
Για την χρεώση των φόρων η υπάλληλος μού ζήτησε όχι μόνο τον αριθμό της κάρτας αλλά και τον τριψήφιο κωδικό
ασφάλειας (στο πίσω μέρος της κάρτας). Εγώ μέσα στην αναμπουμπούλα τον είπα, κάτι που αντενδείκνυται αγρίως -
και είμαι και τραπεζικός στα δάνεια τρομάρα μου! :oops:

Τώρα που το θυμήθηκα να ρωτήσω τον αρμόδιο αν έκανα κακώς. Ειδικά με email δεν θα το έκανα ποτέ, τα γραπτά μένουν
και προωθούνται. Πάντως να ξέρετε ότι αν διαπιστώσετε χρήση της κάρτας σας από άλλους, μπορείτε να πάρετε το συντομότερο
στην τράπεζά σας και να κάνετε αμφισβήτηση συναλλαγής. Θα ενημερωθώ για τα καθέκαστα και θα ενημερώσω.
Στο θέμα της figame.gr και της ταχύτητας έκδοσης των κωδικών, δεν τίθεται θέμα αφού τα εισιτήρια που πουλάει δεν αφορούν
τις 3-4 μέρες μετά την κράτηση. Θέλει κάποιο χρονικό περιθώριο κάποιων ημερών.
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Aν είναι αλήθεια αυτό που έλεγε πριν ο φίλος ότι τα γνωστά online travel agencies μετακοιλούν το κόστος διαφήμισης σε εμάς είναι αρκετά ενοχλητικό... Θα τσεκάρω και θα επανέλθω με συμπεράσματα. Όποια σημείωση στο θέμα ευπρόσδεκτη.
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Diakon":3htr453s said:
...η υπάλληλος μού ζήτησε όχι μόνο τον αριθμό της κάρτας αλλά και τον τριψήφιο κωδικό
ασφάλειας (στο πίσω μέρος της κάρτας). Εγώ μέσα στην αναμπουμπούλα τον είπα, κάτι που αντενδείκνυται αγρίως -
και είμαι και τραπεζικός στα δάνεια τρομάρα μου! :oops:

:?:

Για λόγους ασφαλείας το ζητάνε το τριψήφιο.
Απο που προκύπτει ότι "αντενδείκνυται αγρίως" :rolleyes:

http://en.wikipedia.org/wiki/Card_secur ... ts_of_CVV2
Since the CVV2 is not contained on the magnetic stripe of the card, it is not typically included in the transaction when the card is used face to face at a merchant.
This provides a level of protection to the bank/cardholder, in that a corrupt merchant cannot simply capture the magnetic stripe details of a card and use them later for "card not present" purchases over the phone, mail order or Internet. To do this, a merchant would also have to note the CVV2 visually and record it, which is more likely to arouse the cardholder's suspicion.

http://usa.visa.com/personal/security/v ... _code.html

Proof that your card is in the right hands

The 3-digit security code shown on the back of your Visa card lets merchants know that you’re physically holding the card when you make a purchase online or over the phone. It's yet another layer of protection Visa implements to prevent fraud before it happens.
Shop online or by phone

Shopping online or by phone – where a merchant can’t verify your identity in person – always involves an element of risk. The 3-digit security code on your Visa card assures both merchants and consumers that the card is in the hands of an authorized user. If someone obtains your account number, he or she can’t make a purchase without the security code.
Provide your 3-digit security code

You can find the 3-digit code on the back of your Visa card, next to your signature. You may see other numerals there, but only the last three digits make up the security code, which is also sometimes referred to as the "CVV2 code."
Card issuer validates your code

When you give a merchant your CVV2 code at checkout, that information is sent electronically to the card-issuing bank for verification and authorization. If a person attempts to use your card number but cannot provide a 3-digit security code, or if the number is returned as invalid, the merchant will cancel the transaction. For security purposes, merchants are prohibited from storing this number.
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Μα το CVV2 χρησιμοποιείται κατ'εξοχήν για την ασφάλεια των αγορών από απόσταση (web, τηλέφωνο κτλ.), αυτός είναι ο σκοπός του!
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Το κακό είναι πως αν τυχόν διαρρεύσει το CVV2, τότε η πιστωτική κάρτα πρέπει να ακυρωθεί, καθώς αυτός ο κωδικός δεν μπορεί να αλλαχθει, όπως γίνεται στο PIN, στο MasterCard SecureCode και το Verified by VISA.
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Το εισιτήριο που έκλεισα από το expressholidays.gr ήταν για IST με την Olympic Air. Οπότε δεν τίθεται θέμα αεροπορικής εταιρίας ή προορισμού.
Δεν νομίζω ότι η μετάδοση των στοιχείων της πιστωτικής με e - mail είναι παράνομη, αλλά αναλαμβάνεις αυξημένο ρίσκο. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με το booking.com, που φαντάζομαι πολλοί από εσάς θα χρησιμοποιούν για κρατήσεις ξενοδοχείων. Πολλές φορές έχω δει όταν φτάνω στο ξενοδοχείο ότι ο ξενοδόχος έχει εκτυπώσει τα πλήρη στοιχεία της πιστωτικής μου. Επομένως, θεωρητικά κάποιος υπάλληλος θα μπορεί να συλλέγει τα στοιχεία και να κάνει συναλλαγές.
Ίσως κάποιος φίλος που έχει σχετικές γνώσεις μπορεί να μας βοηθήσει να καταλάβουμε τη διαδικασία κρυπτογράφησης (ssl). Όταν μία εταιρεία χρησιμοποιεί διαδικασίες κρυπτογράφησης, "βλέπει" τα στοιχεία της πιστωτικής ή όχι? Σημειωτέον όλες οι αεροπορικές - νομίζω - εφαρμόζουν σύστημα κρυπτογράφησης. Όταν, δηλ. αγοράζω on line εισιτήριο από το site της Aegean ή της Olympic Air με διαδικασία ssl, "βλέπει" κάποιος υπάλληλος της αεροπορικής στοιχεία της πιστωτικής μου? Αν ναι, τότε σε τι συνίσταται η ασφάλεια της διαδικασίας κρυπτογράφησης? Εγώ φαντάζομαι τη διαδικασία κρυπτογράφησης ως διαδικασία κατά την οποία η πιστωτική κάρτα χρεώνεται αυτομάτως χωρίς οποιοσδήποτε να έχει πρόσβαση στα στοιχεία της πιστωτικής. Είναι έτσι? Θα ήταν πολύ ενδιεφέρον να μάθουμε, γιατί πλέον οι περισσότερες συναλλαγές μέσω Internet γίνονται με "ασφαλή μεταφορά δεδομένων".
Σημειωτέον ότι στην περίπτωση του expressholidays υπήρχε διαδικασία κρυπτογράφησης στο website, γιατί η υπάλληλος που με πήρε τηλέφωνο μου είπε ότι μπορεί να δει μόνο μερικούς από τους αριθμούς της πιστωτικής μου και με πήρε τηλέφωνο για να μάθει τα υπόλοιπα στοιχεία της πιστωτικής, ώστε να τα διαβιβάσει περαιτέρω στο λογιστήριο και να εκδοθεί το εισιτήριο, όπερ και εγένετο. Επίσης, τη στιγμή που έκανα την on line κράτηση έλαβα αμέσως αριθμό κράτησης, αλλά ΟΧΙ αριθμό εισιτηρίου (το γνωστό 050.. της Olympic Air). Τον αριθμό εισιτηρίου (050...) πήρα την επόμενη αμέσως μόλις η υπάλληλος που με πήρε τηλέφωνο έδωσε τα στοιχεία της κάρτας μου στο λογιστήριο. Επομένως, μάλλον η expressholidays κάνει την κράτηση στο σύστημα της Olympic Air και η αεροπορική της δίνει 1 μέρα διορία για την έκδοση του εισιτηρίου??
 
Top