Συστήματα Κράτησης Θέσεων

Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Συνηθως εαν καποιος μια φορα επιλεξει ενα συγκεκρμενο δρομολογιο, το Amadeus.net βγαζει τον κωδικο μιας απο τις εταιριες που συνεργαζονται με την ενδειξη ΟΡ.Πως γινετα να σου βγαζει ποτε κωδικο ΟΑ και κωδικο CY. Εναν απο τους 2 βγαζει και αυτον βλεπεις μαζι με τα σχολια για τυπο αεροσκαφους κτλ.
 
Re: Μιλάνο....

aakunz":24euxkfz said:
Το "Ταξίδια Μπροστά" έχει κάνει λάθος στον υπολογισμό του επιναύλου και του επασφαλίστρου. Ουσιαστικά, δεν τα έχει χρεώσει καθόλου. Το "Πάμε Διακοπές" έχει κάνει το σωστό υπολογισμό κι ας μην μας αρέσει η τιμή του.
Online συστήματα δεν κάνουν δικούς τους υπολογισμούς στα ναυλα οι τιμές που δίδουν τις περνούν κατευθείαν από του GDS ( global travel distribution system) Amadeus, saber, Worldspan etc, που είναι πίσω και τα υποστηρίζουν.
Διαφωνώ ότι το το ταχιδιαμπροστα έχει λάθος όταν κάποιος σου δίδει ένα προϊόν και σου λέει κόστος άλφα τιμή δεν μπορείς να λες είναι λάθος στο κάτω κάτω μπορεί να στο κάνει και δωρο.Το ναυλο δεν το δίδει στην συγκεκριμένη στιγμή η αεροπορική εταιρία αλλά ο οργανισμός πίσω από το σύστημα . Με το confirmation reference Number μπορείς να επιβεβαιώσεις το booking στο τέλος της μέρας.
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Πέτρο τα συστήματα κρατήσεων μόνο αλάθητα δεν είναι. Πολλές φορές θα διαπιστώσεις διαφορές σε κοστολογήσεις πτήσεων είτε στους φόρους είτε στον επίναυλο καυσίμων, ακόμα και στο βασικό ναύλο.
Εμένα προσωπικά πρόχειρα μου έρχονται στο μυαλό 2 περιπτώσεις (χρησιμοποιούμε Amadeus):

1) Πτήση με LH LHR-MUC-LHR τιμολογήθηκε αυτόματα από το Amadeus σε ναύλο που προέβλεπε προαγορά 2 ημερών (κάτι που δεν ίσχυε στην περίπτωσή μας. Φυσικά το κόστος δεν το ανέλαβε ούτε το Amadeus ούτε η LH, αλλά ο "κακός πράκτορας" - εμείς. Απορώ γιατί να πληρώνω ένα ΑΚΡΙΒΟ σύστημα κρατήσεων που υποτίθεται με διευκολύνει αν δεν είναι αξιόπιστο (κάτι που γενικά δε μπορώ να πω για το Amadeus).

2) Πτήσεις - πολλές - MUC-SKG-MUC όπου το Amadeus δε χρέωσε τον απίναυλο καυσίμων σε βρέφη. Για άλλη μια φορά τη διαφορά την πληρώσαμε εμείς, ουχί το Amadeus και πολύ περισσότερο η πολυαγαπημένη Α3!!!

Ομολογουμένως, δε συμβαίνει συχνά, αλλά συμβαίνει...
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Συμφωνώ, η περίπτωση του Μιλάνου, είναι "καραμπινάτη" περίπτωση εσφαλμένου υπολογισμού του επίναυλου και δεν μπορώ να αποδεχτώ κατ' ουδένα τρόπο τη δικαιολογία του μέλους petros. Το εκάστοτε ταξιδιωτικό γραφείο δεν κάνει "δώρο" τον επίναυλο. Μπορεί να κάνει δώρο το service fee, αλλά όχι τον επίναυλο, γιατί το undercollection αποτελεί παραβίαση του ναύλου, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ.

Ενδεχομένως να χρησιμοποιήθηκε λάθος validating carrier, από το σύστημα. Συνήθως, τα συστήματα κρατήσεων εγγυώνται υπέρ του πράκτορα ότι θα αναλάβουν εκείνα την κάλυψη οποιασδήποτε διαφοράς, αν και εφόσον η τιμολόγησή τους είναι "εγγυημένη" από το σύστημα. Στο Galileo που χρησιμοποιώ εγώ, δίπλα από την τιμή μου δείχνει το γράμμα G. Από 'κει και πέρα, αν η αεροπορική εταιρεία θεωρεί ότι υπάρχει εσφαλμένος υπολογισμός, στέλνει ADM (χρεωστικό σημείωμα) στο ταξιδιωτικό γραφείο, το οποίο διερευνά και υποβάλλει αίτηση προς το σύστημα κρατήσεων για την κάλυψη του κόστους. Αν τώρα ο πράκτορας "τροποποιήσει" το ναύλο και εκδώσει εισιτήριο, τότε το σύστημα κρατήσεων δεν εγγυάται την τιμολόγηση και στέλνει ειδοποίηση στην εταιρεία ότι ο ναύλος έχει τροποποιηθεί. Η αεροπορική εταιρεία ερευνά αν η τροποποίηση είναι για να διορθωθεί κάποιο υπολογιστικό λάθος ή έχει παραβιαστεί κάποιος όρος του εισιτηρίου και αποφασίζει αν θα χρεώσει ή όχι το γραφείο.

Στο παράδειγμά μας λοιπόν:
1. OK 407 U 09SEP LCAPRG HS1 0320 0600 O E WE
2. OK 718 U 09SEP PRGMXP HS1 0700 0830 O E WE
3. OK 723 U 15SEP MXPPRG HS1 1920 2045 O E TU
4. OK 406 U 15SEP PRGLCA HS1 2155 #0215 O E TU

Ακολουθεί η τιμολόγηση:
>FQBBETCOK
*** BEST BUY QUOTATION ***
LOWEST FARE AVAILABLE FOR THIS ITINERARY
*** NO REBOOK REQUIRED ***
PSGR QUOTE BASIS FARE TAXES TOTAL PSG DES
FQG 1 ULSKYCY EUR 212.00 165.23 377.23 ADT
GUARANTEED
GRAND TOTAL INCLUDING TAXES **** EUR 377.23
ADT LAST DATE TO PURCHASE TICKET: 08JUN09
ADT E-TKT REQUIRED

Που σημαίνει ότι τα €377,23 είναι η χαμηλότερη τιμή για τις συγκεκριμένες πτήσεις.
Αλλά ας δούμε αναλυτικότερα την τιμολόγηση:

FQ1 - S1-4 23JAN09 AK/AG
P1 TEST PAX/AE ADT G 29JAN09 * EUR 377.23
LCA OK X/PRG OK MIL 135.60 OK X/PRG OK LCA 135.60 NUC271.20END
ROE0.781703
FARE EUR212.00 TAX 20.25CY TAX 0.39JW TAX 0.86JX TAX 13.64CZ
TAX 2.07EX TAX 4.50HB TAX 5.71IT TAX 1.81VT TAX 116.00YQ
TOT EUR377.23

Τα €116,00 στην προτελευταία γραμμή της τιμολόγησης αποτελούν τον επίναυλο, που το taxidiamprosta δεν χρέωσε για κάποιους λόγους (είμαι σχεδόν σίγουρος ότι πρόκειται για bug). To παράξενο είναι ότι και η ίδια η CSA παραλείπει τον επίναυλο στην ιστοσελίδα της... Πολύ δύσκολο να πιστέψω ότι το ταξιδιωτικό γραφείο και η CSA θέλει να πουλήσει το εισιτήριο 116 ευρώ κάτω από το κόστος...

@ΙΑΤΑ: Το σύστημα κρατήσεων του γραφείου σου έτυχε να είναι το ίδιο με το σύστημα κρατήσεων της Lufthansa, και σου έκανε τέτοιο λάθος; Απίστευτο! Τι να πω... καλό κουράγιο στην αποπληρωμή του ADM...
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Συγκεκριμένα η CSA από Γερμανία προς κάποιους ευρωπαϊκούς προορισμούς -μεταξύ των οποίων ΑΤΗ και SKG- εδώ και κάποιους μήνες ΔΕΝ χρεώνει επίναυλο καυσίμων. Θυμάμαι μας το είχαν στείλει με email σαν promo. Απ' όσο γνωρίζω βέβαια κάτι αντίστοιχο δεν ισχύει στην αγορά της Ελλάδας, κι εμένα το AMA μου τιμολογεί με YQ 116EUR για το συγκεκριμένο δρομολόγιο.

Όσον αφορά το ADM φίλε aakunz, δυστυχώς... περσινά ξινά σταφύλια. Πληρώσαμε 400 ευρώ από την τσεπούλα μας κι ησυχάσαμε.... Πέραν τούτου όμως, Amadeus και LH εδώ κι ένα εξάμηνο βρίσκονται στα μαχαίρια, τέρμα οι αγάπες.... Ο λόγος είναι ότι η LH ανάγκασε τους πράκτορες που εκδίδουν τους οικονομικότερους ναύλους στη Γερμανία μέσω Amadeus να χρεώνονται τα segments (5,83EUR έκαστο παρακαλώ). Το Sabre μέχρι Ιούνιο δε χρεώνεται, το Galileo ως το 2011. Έτσι έχουν ξεκινήσει και δικαστικές διαμάχες μεταξύ ΑΜΑ και LH... Αρκετές ευρωπαϊκές εταιρίες μάλλον σκέφτονται να υιοθετήσουν το ίδιο μοντέλο... Ας ελπίσουμε μερικές φιλικά προσκείμενες εταιρίες στην LH (έλα τώρα που δεν ξέρεις, μια είναι στην Ελλάδα) να μην πάρουν παράδειγμα και ακολουθήσουν (όπως ήδη έκανε στη Γερμανία η LX και από Ιούνιο περιμένουμε την OS). Φαντάζομαι ό,τι έχει ψωνίσει η LH -και δεν είναι λίγο τον τελευταίο καιρό- θα κάνει το ίδιο. 1000 συγγνώμη αν ξέφυγα από το θέμα!
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Τον τελευταίο καιρό που εργάζομαι σε ταξιδιωτικό γραφείο, έχω αναλάβει εξ'ολοκήρου τις αεροπορικές κρατήσεις.Έμαθα το Sabre (που χρησιμοποιούμε) μέσα σε 2 μέρες και πλέον είμαι σε ένα ανώτερο επίπεδο.Είναι ένα πολύ απλό και κατανοητό σύστημα κρατήσεων με ελάχιστα προβλήματα. Δεν έχω χρησιμοποιήσει Amadeus για να ξέρω πως είναι αλλά αυτό που χρησιμοποιώ με καλύπτει πλήρως. Ατέλεις υπάρχουν κι εκεί και θέλει μεγάλη προσοχή για να μην πληρώνεις μετά στο BSP...
 
Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

(Δεν ξέρω αν ταιριάζει εδώ, αλλά δε βρήκα κάποιο θέμα περισσότερο σχετικό.)
Παρατηρώντας τις προσφορές της OlympicAir και συγκεκριμένα το "1€+φόροι/χρεώσεις" διαβάζω τα εξής:
Ο ναύλος ισχύει για απλή μετάβαση, περιλαμβάνει φόρους και χρέωση συναλλαγής (εσωτερικό 8€ & εξωτερικό 10€)
Δηλαδή, πόσο παραπάνω "εργάζεται" και τι παραπάνω κόστος έχει το σύστημα που κάνει μια συναλλαγή/κράτηση πτήσης εξωτερικού έτσι ώστε να χρεώνει 2€ επιπλέον από τη συναλλαγή/κράτηση εσωτερικού;
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Υπαρχει κυρως το κοστος συντηρησης (το οποιο ειναι αρκετα μεγαλο) καθως και αλλα οπως hosting, σχεδιαση, επεκταση-αναβαθμιση.
 
Re: Συστήματα Κράτησης Θέσεων (Μια πονεμένη ιστορία)

Πάρα πολλές εταιρείες έχουν αναθέσει το hosting και το management των κρατήσεων σε εξωτερικούς συνεργάτες, επ' αμοιβή. Ο εξωτερικός συνεργάτης είναι αποκλειστικά υπέυθυνος για την ορθή λειτουργία του συστήματος κρατήσεων, την τιμολόγηση και τη διαχείρισή τους και τα ρίσκα που λαμβάνει είναι υψηλά. Επίσης, πολλές εταιρείες αναθέτουν και τη λειτουργία των call centres σε εξωτερικούς συνεργάτες. Ένα undercollection φόρων ή επιναύλων, επιβαρύνει συνήθως τον διαχειριστή, αφού η εταιρεία στρέφεται συνήθως εναντίον του, λόγω του ότι αυτός είναι υπέυθυνος για τις εισπράξεις και τη σωστή λειτουργία του συστήματος, ώστε να γίνονται οι σωστοί υπολογισμοί των χρεώσεων. Σκεφτείτε την απώλεια κερδών για την εταιρεία, αν κάποιο από τα reservation modules της ιστοσελίδας μιας εταιρείας δεν λειτουργεί.

Οι διαχειριστές των συστημάτων, τα GDS και τα CRS συνήθως αμείβονται "με το κομμάτι", είτε πρόκειται για κάθε νούμερο εισιτηρίου που παράγεται, είτε πρόκειται για κάθε flight segment που κλείνεται και "πετάει". Ενδεικτικά, να αναφέρω ότι ένα GDS μπορεί να χρεώνει την αεροπορική εταιρεία από $4 έως και $8 για κάθε πτήση που κλείνεται μέσω αυτού. Ανάλογες χρεώσεις ισχύουν και για τους διαχειριστές των GDS των εταιρειών. Επίσης, να αναφέρω πως το κόστος για τη δημιουργία ενός αριθμού ηλεκτρονικού εισιτηρίου κοστίζει γύρω στο $1, ενώ στο παρελθόν το διαχειριστικό κόστος ενός χάρτινου εισιτηρίου κόστιζε περίπου $9. Μιλάμε για πολλά λεφτα...

Αν σε όλα αυτά προσθέσετε και τις προμήθειες, τις οποίες εισπράττει η συνεργαζόμενη με το διαχειριστή τράπεζα για κάθε συναλλαγή, ίσως καταλάβετε καλύτερα τι δικαιολογεί το service fee και γιατί το ύψος του κυμαίνεται...
 
Top