Οι παλαιότεροι εδώ μέσα γνωρίζουν ότι δεν σχολιάζω ατυχήματα μέχρι να βγουν κάποια πρώτα στοιχεία. Σήμερα έχουμε αρκετά. Πρίν πώ μερικά πράγματα, κάποια καλοπροαίρετα σχόλια.
Μήν βλέπουμε συνωμοσίες παντού.
AGV":21l5m83b said:
Επιπλέον, με κανονικές συνθήκες η αναπνοή ενός χειριστή δεν ακούγεται στο CVR.
Αν το flight intercom είναι ανοιχτό (ώς συνήθως), η αναπνοή καταγράφεται από το μικρόφωνο του headset, μιάς που τα CVR δεν είναι απλά ένα μικρόφωνο στο πιλοτήριο. Λαμβάνει ήχο από 3-4 κανάλια. Και ναι, στην Ευρώπη πλέον όλοι φορούν headset σε όλες τις φάσεις της πτήσης.
christos-uoa":21l5m83b said:
Βασίζονται σε ανάλυση δεδομένων του transponder ADS-B/ModeS που έλαβε το flightradar24 και τα έδωσε και στους Γάλλους .Σύμφωνα με την αποκωδικοποίηση το υψόμετρο του Α/P άλλαξε από 38000 στα 100
Ακριβώς. Μόνο που προφανώς η πηγή δεν είναι το ....FR24 για τίς αρχές! Ο ελεγκτής του Marseille Control που «είχε» την πτήση, έβλεπε live (λόγω mode-S) τις αλλαγές που γινόντουσαν στον επιλογέα ύψους του αυτομάτου. Άρα η ανάλυση του FDR θα είναι μία πολυτέλεια, μιάς και η «εξίσωση» λύνεται με το CVR και το mode-S του transponder.
Εάν ο συγκυβερνήτης είχε λιποθυμήσει, ο κυβερνήτης θα μπορούσε να μπεί μέσα. Το ότι δεν μπορούσε να μπεί, σημαίνει (όπως αναφέρθηκε ήδη) ότι ο άλλος δεν του το επέτρεπε, κάνοντας deny την προσπάθεια. Πώς το έκανε λιπόθυμος?
Έχουμε λοιπόν, α) ηθελημένη άρνηση στην πρόσβαση του κυβερνήτη, β) ηθελημένη επιλογή ύψους 100ποδών στον αυτόματο, γ) μή απόκριση στις κλήσεις το ΕΕΚ. Δεν χρειάζεται Γάλλος εισαγγελέας για να μας πεί τί κάνει νιάου νιάου. Δεν χρησιμοποίησε τη λέξη αυτοκτονία, ορθώς κατ’εμέ, μιάς και πιό ταιριαστή φράση θα ήταν ανθρωποκτονία κατά συρροή και με πρόθεση.
Πάμε στην επόμενη μέρα.
Αποδεικνύεται περίτρανα η ματαιότητα μέτρων όπως η απαγόρευση υγρών στους πιλότους ή αιχμηρών αντικειμένων, τη στιγμή που έχουν ένα ολόκληρο αεροπλάνο στα χέρια τους ή ένα ολόκληρο τσεκούρι πυρασφάλειας πίσω από το κάθισμά τους.
Η (ώς συνήθως) σπασμωδική αντίδραση θα είναι η επιβολή κανονισμού να υπάρχει αεροσυνοδός ή φροντιστής μέσα στο πιλοτήριο, όταν ο ένας από τους δύο χειριστές πάει στην τουαλέτα. Ακόμα και αν η EASA ή οι κατά τόπους YΠΑ ολιγορήσουν, θα το κάνουν οι εταιρείες μόνες τους για να
φανούν ασφαλείς στο επιβατικό κοινό.
Παρένθεση. Επειδή αναφέρθηκε νωρίτερα, κατηγορηματικά
δεν υπάρχει τέτοιος κανονισμός στην Ευρώπη. Αν εφαρμόζεται από κάποιες εταιρείες, είναι καθαρά εταιρικός κανονισμός και όχι από τις αρχές. Η μόνη περίπτωση που επιβάλλεται παρουσία μέλους του πληρώματος καμπίνας στο πιλοτήριο, είναι όταν υπάρχει βλάβη στο σύστημα ενδοεπικοινωνίας ή στο κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης. Άρα ο μακαρίτης Κ1 δεν έκανε κάτι παράτυπο. Πρός νερού του πήγε. Κλείνει η παρένθεση.
Άρα λοιπόν, ο πιλότος που μέχρι σήμερα ήταν μόνος κατά την απουσία του άλλου πιλότου, θα έχει και παρέα. Ωραία. Ποιά είναι αυτή η παρέα? Μία αεροσυνοδός ή ένας φροντιστής. Και ποιοί είναι αυτοί? Γιατί κάποιος από αυτούς δεν μπορεί να αρπάξει την ευκαιρία και να τσεκουρώσει τον πιλότο και να καρφώσει αυτός/ή το αεροπλάνο? Από πότε οι πιλότοι έχουν το μονοπώλιο της σχιζοφρένειας? Γιατί ξαφνικά χάνεται η εμπιστοσύνη στον πιλότο και δίνεται απλόχερα στον/ην κάθε εποχιακό φροντιστή ή συνοδό που μπήκε στην εταιρεία «εχθές» και με σαφώς χαμηλότερου επιπέδου διαδικασία επιλογής?
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κάθε μέρα, απογειώνονται 100.000 πτήσεις παγκοσμίως. Επί 365 μέρες το χρόνο. Ας πούμε χοντρικά ότι τα τελευταία 40 χρόνια έχουν γίνει 10 τέτοια ατυχήματα, άλλα με λιγότερους, άλλα με περισσότερους επιβάτες. Άλλα αποδεδειγμένα, άλλα με αμφιβολίες. Ας πούμε ότι γίνεται ένα τέτοιο κάθε 4 χρόνια κατά μέσο όρο. Ένα κάθε 146 εκατομμύρια πτήσεις, δηλαδή 0.00000068% ! Και για ένα τέτοιο ποσοστό, ανοίγει διάπλατη η πόρτα για να φυτευτεί ο οποιοσδήποτε καμικάζι σε ένα πιλοτήριο με μορφή συνοδού, έχοντας να αντιμετωπίσει μόνο έναν πιλότο. Είμαστε σοβαροί?
Ρητορική η ερώτηση. Το άνδρο της υποκρισίας που λέγεται airline industry, δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει ποτέ.