Συνετρίβη αεροσκάφος της Helios

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
γινεται...
με καποιο προγραμματακι οπως το vdownloader ή αν εχεις realplayer pluging
 
γεια σας παιδια.μηπως θα μπορουσε να μου πει κανενας που μπορω να βρω το βιντεο που δειχνει την συντριβη του helios;οχι το ηχιτικο(9αλεπτο)
 
Kαλημέρα στο forum. Θα ήθελα τις εξής πληροφορίες, αν είναι δυνατόν:
Καταρχάς, ακολουθώντας χθες μία πινακίδα στο Γραμαμτικό που ανέφερε "Προς αεροπορικό δυστύχημα", έφτασα σε ένα σημείο όπου γινόντουσαν έργα και η πρόσβαση ήταν αδύνατη. Είναι τα έργα για το ΧΥΤΑ εκεί στα μέρη; Ο δρόμος για το σημείο της συντριβής κόβεται από έργα ή πήρα λάθος δρόμο; Aν κρίνω από το google.maps καλά πήγα. Περαιτέρω σήμανση δεν υπήρξε, πάντως.
Επίσης, όλα τα συντρίμια δεν περισυνελέγησαν; Ρωτώ γιατί βρήκα στο flicr φωτογραφίες τραβηγμένες τον Ιανουάριο του 2009 στο βουνό με μικρά κομμάτια του αεροσκάφους, αλλά και το πτερύγιο με το logo της Helios... :oops: Εγώ θυμάμαι ότι ειδικά αυτό το πήραν λίγες μέρες μετά το συμβάν.
 
Μόλις έχω ακούσει σε ραδιοφωνικό δελτίο ειδήσεων ότι η ενδοιάμεση απόφαση του Κακουργοδικείου για τους 5 κατηγορούμενους της Helios είναι αθωωτική.

Θα δώσω link μόλις υπάρξει και η είδηση online.
 
Αθώους έκρινε την Τετάρτη, κατά πλειοψηφία, το κυπριακό Κακουργιοδικείο τους κατηγορούμενους για τη συντριβή αεροσκάφους της εταιρείας «Ήλιος», στις 14 Αυγούστου του 2005 στο Γραμματικό Αττικής, με 121 θύματα.

Το Κακουργιοδικείο έκρινε ότι το κατηγορητήριο για τον εκτελεστικό πρόεδρο της εταιρείας Ανδρέα Δράκο, την εταιρεία «Ήλιος» ως νομικό πρόσωπο, τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Δημήτρη Πανταζή, τον διευθυντή Πτητικών Προτύπων, Γιώργο Κικκίδη και τον Βούλγαρο αρχιπιλότο της εταιρείας, Γιάνκο Στοϊμένοφ, «είναι ατεκμηρίωτο, αφού δεν υπάρχει μαρτυρία, η οποία να τους συνδέει με την
τραγωδία».

Οι κατηγορούμενοι αντιμετώπιζαν 1.190 κατηγορίες για αδικήματα, που αφορούν ανθρωποκτονία και πρόκληση θανάτου εξ αμελείας και η εκδίκαση της πολύκροτης υπόθεσης είχε αρχίσει τον Σεπτέμβριο του 2009.

Η απόφαση είναι ενδιάμεση, με την έννοια ότι το Κακουργιοδικείο θεώρησε ότι δεν υπάρχει εκ πρώτης όψεως υπόθεση εναντίον των κατηγορουμένων και δεν θα τους καλέσει σε απολογία.

Αυτό σημαίνει ότι στην τελική απόφαση του το δικαστήριο θα κηρύξει τους κατηγορουμένους αθώους και θα τους απαλλάξει των κατηγοριών.

Στο άκουσμα της απόφασης, συγγενείς των θυμάτων σηκώθηκαν από τα καθίσματα και φώναζαν «αίσχος». Αρκετοί ξέσπασαν σε λυγμούς. Ο πατέρας ενός από τα θύματα της τραγωδίας φώναζε «πείτε μας ποιος σκότωσε τα παιδιά μας».
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή: in.gr (http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231142899)
 
osc4r":3k22m982 said:
Ο πατέρας ενός από τα θύματα της τραγωδίας φώναζε «πείτε μας ποιος σκότωσε τα παιδιά μας».
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή: in.gr (http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231142899)

Όσο τραγικό κι αν είναι για ένα πατέρα, γονιό, να χάνει το παιδί του από ένα αεροπορικό δυστύχημα, στο οποίο πάντα υπάρχουν ευθύνες, όσο δύσκολο κι αν είναι λοιπόν, για ένα γονιό να αποστασιοποιηθεί από τα αντικειμενικά, ενεργά και λανθάνοντα αίτια που προκάλεσαν το δυστύχημα, ένα δικαστήριο δεν μπορεί να αποδειχθεί το πιο αντικειμενικό όργανο για να αποφανθεί.

Γι' αυτό υπάρχουν οι διαδικασίες έρευνας, που σκοπό δεν έχουν τόσο (και βέβαια έχουν) να βρούν το άτομο που 'θα πάει φυλακή' αλλά να εντοπίσουν τη σειρά των παραγόντων που προκάλεσαν το ατύχημα, με σκοπό κυρίως, την αποφυγή επανάληψής τους. Η έρευνα έχει γίνει, και τις απαντήσεις τις έχουμε.

Τώρα αυτό είναι μάλλον 'άσχετο' με το τι γίνεται σε ένα δικαστήριο - η μόνη σχέση που μπορεί να έχει είναι μέσω της υιοθέτησης των συμπερασμάτων του πορίσματος να αποδοθεί ατομική ευθύνη, και ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Λυπάμαι προς τον γονέα, πράγματι. Αλλά απάντηση για τα αίτια του δυστυχήματος, υπάρχει. Και όσοι κι αν πάνε φυλακή, για όσο πάνε, κανείς δεν θα του φέρει πίσω το παιδί του.
 
Ένα ατύχημα δεν παύει να είναι ατύχημα. Κανείς δεν το προκάλεσε σκόπιμα...αλλιώς θα το λέγανε φόνο.

Φυσικά και οι υπεύθυνοι μιας αεροπορικής εταιρείας έχουν μεροίδιο ευθύνης, αλλά δεν μπορούμε να τους κατηγορήσουμε ότι "σκότωσαν" τους επιβαίνοντες...δυστυχώς τα ατυχήματα είναι συνήθως μια τραγική αλληλουχία μικρών παραβλέψεων και ανθρώπινων λαθών. Μαζεύονται ένα ένα και προκαλούν ένα τραγικό συμβάν...όσο τραγικό και δύσκολο είναι για τους συγγενείς των θυμάτων, αυτή είναι η αλήθεια.

Μην ξεχνάμε ότι κάθε χρόνο σκοτώνονται χιλιάδες άνθρωποι στους δρόμους στη χώρα μας. Έχουμε από τα μεγαλύτερα ποσοστά θανατηφόρων ατυχημάτων στην Ευρώπη. Εκεί έχουν ευθύνη και οι αρχές, κυρίως που δεν επιβάλουν τους νόμους σωστά (σε άλλες χώρες όπως η Σουηδία που τηρούνται αυστηρά οι νόμοι, οι θανατοι στους δρόμους είναι ελάχιστοι).

Η πτήση της Helios ήταν απίστευτο συμβάν, κάθε φορά που βλέπω το documentary στο NGC ανατριχιάζω. Σε τέτοια τραγικά ατυχήματα είναι λες και ήρθε ο διάολος και έφερε έτσι τις συγκυρίες ώστε να συμβεί αυτό που όλοι προσπαθούν να αποτρέψουν...
 
Ακόμα, κατι που βρήκα αν δεν κάνω λάθος από το investigation...

Λανθάνοντα αίτια:

* Το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας του οποίου η διαχρονική και συνεχιζόμενη ανεπάρκεια και ελλείψεις, δεν εξασφάλιζαν το απαραίτητο επίπεδο εποπτείας.
* Η αεροπορική εταιρεία Helios και οι ελλείψεις σε θέματα εκπαίδευσης, διεύθυνσης και ελέγχου ποιότητας που διατηρούνταν και λόγω της ανεπάρκειας του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας.
* H Boeing η οποία παρά τα συναφή συμβάντα και τις υποδείξεις, δεν προχώρησε σε επαρκή και ικανοποιητικά διορθωτικά μέτρα, ώστε να αποτραπούν παρόμοια διαδοχικά γεγονότα που οδήγησαν στη συντριβή του Boeing 737-300 της Helios.
* Οι ευρωπαϊκοί και διεθνείς οργανισμοί JAA, ICAO και EASA, οι οποίοι ενώ από το 1999 μέχρι και τον Αύγουστο του 2005, σε ελέγχους διαπίστωναν πολλά, σοβαρά και επαναλαμβανόμενα προβλήματα, στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και την αεροπορική βιομηχανία της Κύπρου, δεν έλαβαν τάχιστα, τα δέοντα αποτελεσματικά μέτρα, δείχνοντας ανοχή με συνέπεια τη συνέχιση της κατάστασης.


Να μην ξεχνάμε ότι κάθε ατύχημα είναι μια αποτυχία όχι μόνο της εταιρείας αλλά και της κάθε αρχής κάτω από την οποία λειτουργεί η εταιρεία, είτε αυτή είναι η Πολιτική Αεροπορία, η κυβέρνηση της Κύπρου, η Boeing, το ICAO κτλ.

Άλεξ
 
Δεν θέλω να σχολιάσω την απόφαση, όχι για τίποτε άλλο, αλλά γιατί ούτε το κατηγορητήριο ξέρω, όυτε το σκεπτικό της απόφασης.

Όμως, και μιλώντας γενικά, μένω με την απορία του τί σημαίνει στην ουσία να είσαι accountable manager? Τί ευθύνες έχεις απέναντι στον νόμο? Κάθε αεροπορική εταιρεία, οφείλει να έχει post holders, δηλαδή διευθυντές σε συγκεκριμμένους τομείς, οι οποίοι είναι ουσιαστικά υπέυθυνοι και λογοδοντούντες αν κάτσει η στραβή. Διαβάζοντας κάποιος ένα τυπικό οργανόγραμμα αεροπορικής εταιρείας, και δεί τα responsibilities, του ΔΠΕ ή του αρχιχειριστή ή του τεχνικού διευθυντή, βλέπει κατεβατά ολόκληρα. Μέχρι του σημείου που διαβάζοντάς τα να πεί κανείς : "Ποιός τρελλός πάει και αναλαμβάνει τόση ευθύνη?"

Και φυσικά, μεγάλες ευθύνες=μεγάλοι μισθοί=> μεγάλα μπόνους κλπ κλπ

Οπότε, κάπου λές ότι αναλαμβάνουν τις ευθύνες (με το πολύ αζημίωτο) και μετά κάνουν το πάν ώστε από πλευράς τους να έχουν το ασφαλέστερο πιθανό προιόν. Όπως και επίσης, να κοιτάνε να έχουν τον κώ... τους καλυμμένο όσο γίνεται.

Όμως βλέπουμε, ότι και αφού κάτσει η στραβή, πέφτουν στα μαλάκά, ή δεν πέφτουν και καθόλου! Το πόρισμα (το οριτζιναλ), έκανε λόγο για παρατυπίες της εταιρείας. Ναι, μπορεί (πχ) ο ΔΠΕ να μήν μπορεί να είναι σε κάθε πτήση και να βεβαιώνεται ότι το pressurisation controller switch ειναι στο auto, αλλά από την άλλη δεν μπορεί να αθωώνονται πλήρως, με την λογική ότι ....δεν σκοτωσαν αυτοί τους επιβάτες κυριολεκτικά! Παρόμοια περίπτωση ευθυνών είχαμε και στην Μινοαν Φλάινγκ Ντόλφινς.

Επαναλαμβάνω, δεν μιλάω για τήν συγκεκριμμένη περίπτωση, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορεί να ισχύει το ίδιο και εδώ. Απλά δεν ξέρω.
 
Top