Συνετρίβη αεροσκάφος της Helios

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Μα πώς είναι δυνατό να μην αντιλήφθηκαν ότι έχουν πέσει οι μάσκες?
Οι μάσκες, απ' 'οσο γνωρίζω, παρέχουν οξυγόνο σε συνεχή ροή για μισή ώρα. Μου κάνει εντύπωση ότι κανείς -ούτε πλήρωμα, ούτε επιβάτης- είχε φορέσει τη μάσκα.
Ο Προδρόμου είχε χάσει τις αισθήσεις του και μετά τις ξαναβρήκε και μπήκε στο πιλοτήριο? Γιατί αν δεν τις είχε χάσει καθόλου, αντί να προσπαθεί μόνος του να προσγειωθεί, θα μπορούσε να χορηγήσει οξυγόνο με τις φιάλες στους κυβερνήτες ώστε ακόμα κι αν τελείωναν τα καύσιμα να ήταν όσο το δυνατό πιο ανώδυνη η προσγείωση. Αλλά στο διάστημα μεταξύ της λιποθυμίας των πιλότων και του τέλους των καυσίμων, φαντάζομαι ότι μεσολαβεί ένα σεβαστό χρονικό διάστημα, είμαι ειλικρινά περίεργη να μάθω τί έγινε στο διάστημα αυτό.
Επίσης, μου κάνει εντύπωση και ότι στο ηχητικό ντοκουμέντο που άκουσα δεν κατάλαβα να αναφέρεται κάπου ότι δίνεται κάποια οδηγία στον ίδιο τον Προδρόμου, ούτε καν αναγνωρίζουν ότι μπορεί να πρόκειται για μέλος του πληρώματος! (αν δεν κάνω λάθος, αναφέρεται κάπου ότι φοράει μπλε γιλέκο και ότι δεν πρόκειται για πιλότο).
Πώς μπορώ να δω τα ντοκυμανταίρ αυτά?
 
Καλά, μήπως να δούμε λίγο και την πραγματική διάσταση των πραγμάτων; Δηλαδή θα τον βγάλουμε και βλάκα τον άνθρωπο; Και με ουσιαστικά μηδενικές γνώσεις και από τον καναπέ μας; Απαντήσεις για τις ερωτήσεις σου προτείνονται και στα προαναφερθέντα ντοκιμαντέρ, αλλά και πάλι, προφανώς δε γινόμαστε επιστήμονες βλέποντας ένα ντοκιμαντέρ στην τηλεόραση. Και τέλος πάντων, όταν δεν ξέρουμε κάτι ας μη βγάζουμε και τόσο απόλυτα συμπεράσματα. Ας τα βγάλουν όσοι ξέρουν. Δε λέω να μην έχουμε γνώμη φυσικά, αλλά όχι κι έτσι!

(το mayday υπάρχει σίγουρα στο youtube, αν κάνεις ένα search για "mayday aci ghost plane" ή "helios 522" θα το βρεις)
 
Δεν αντιλήφθηκαν ότι έπεσαν οι μάσκες επειδή παρερμηνεύτηκαν κάποιοι συναγερμοί.Όταν άναψε η ένδειξη master caution υποδεύκνυε ότι υπήρχε υπερθέρμανση στα συστήματα του αεροσκάφους ή ότι έπεσαν οι μάσκες οξυγόνου.Στη συγκεκριμένη περίπτωση έκανε και τα δύο.Λόγω της υποξίας όμως η πνευματική τους κατάσταση δεν τους βοήθησε και όλα λειτουργούσαν πιο αργά.
Οι μάσκες στο πιλοτήριο στο 737 δεν πέφτουν αυτόματα όπως στη καμπίνα.
Ο Προδρόμου χρησιμοποίησε φορητές φιάλες οξυγόνου ,όμως πιθανότατα να είχε και ο ίδιος καταβληθεί από την αρχική έλλειψη οξυγόνου,ζαλισμένος.Κάλεσε για βοήθεια αλλά δεν ακούστηκε από τους ΕΕΚ του πύργου ελέγχου στην Αθήνα γιατί μάλλον είχαν αφήσει τον ασύρματο στη συχνότητα της Κύπρου,εκεί που πραγματοποιήθηκε η τελευταία συνομιλία πιλότων-ΕΕΚ.
Οι επιβάτες φόρεσαν μάσκες αλλά λόγω του ότι το αεροσκάφος δεν κατέβηκε σε ασφαλές ύψος λιποθύμησαν όταν τελείωσε το οξυγόνο.
Δεν μπορούμε να ξέρουμε τί ακριβώς συνέβαινε στη καμπίνα.Ο Προδρόμου μπήκε περισσότερες φορές από μία φορές στο πιλοτήριο,πιθανότατα όπως είπα προσπάθησε να επαναφέρει τον συγκυβερνήτη αλλά δεν τα κατάφερε πιθανώς γιατί ο συγκυβερνήτης είχε ήδη υποστεί εγκεφαλική βλάβη.

Δεν υπήρξε καμία επικοινωνία του πύργου ελέγχου Αθηνών με το Helios 522.Για αυτό και σηκώθηκαν τα f16.Δυστυχώς ούτε ο πιλότοι των μαχητικών κατάφεραν να επικονωνήσουν με το αεροσκάφος παρά μόνο οπτικά.Το ένα f 16 ήταν δίπλα από το αεροπλάνο και έκανε σήματα οπτικά για να συνεννοηθεί με τον πιλότο.Το άλλο f16 ήταν πίσω από το Helios σε θέση βολής.

τα ντοκιμαντέρ μπορείς να τα βρεις στα διάφορα φόρουμ και τορεντάδικα όπως το thegreekz και άλλα.Δυστυχώς εδώ δεν επιτρέπεται να δώσω λινκς.Αν δεν είσαι μέλος στο thegreekz ή δεν καταφέρεις να τα βρεις πες να σου στείλω πμ για να τα βρεις αλλού.
 
Θα πρότεινα το εξής. Αποφύγετε να βλέπετε χολυγουντιανού τύπου ντοκυμαντέρ για ατυχήματα, πρωτού να έχετε διαβάσει το πόρισμα. Ειδικά στο συγκεκριμμένο ατύχημα, τα ντοκυμαντέρ είχαν φτιαχτεί ΠΡΟ πορίσματος, άρα η "ποιητική αδεία" είναι πλούσια.

Σε αυτό το thread και στο πόρισμα έχουν αναλυθεί τα πράγματα όσο γίνεται. Τώρα το ξαναπιάνεται από την αρχή το θέμα, λέγοντας πράγματα που δεν ισχύουν, λές και το ατύχημα έγινε προχθές και κάνουμε εικασίες. Δεν υπάρχουν εικασίες, υπάρχει ολοκληρωμένη διερεύνηση με ελάχιστα άγνωστα στοιχεία (κυριώς για το τί ακριβώς "παίχτηκε" στην καμπίνα επιβατών)
 
Καλησπέρα,

θα προσπεράσω αρκετά από τα σχόλια (της τελευταία ειδικά σελίδας του thread), για να μείνω στα του "αποχαρακτηρισμένου" video.

Πέραν από τα εντυπωσιακά στοιχεία που μας δίνονται, και ζούμε με μοναδικό τρόπο (αεροπορικο-χρονικά μιλώντας), νομίζω πρέπει να σταθούμε στο κόψιμο που "λογω τεχνικής βλάβης" έγινε και στο video και στην απομαγνητοφώνηση των συνομιλιών (στα 2 pdf) .

Συγκεκριμένα στο 25:00 - 25:13 του video (αναφέρομαι στην διάρκειας 38:02 έκδοση) υπάρχει οδηγία του Mambo να προετοιμαστεί ο πιλότος για συνομιλία με τον Αρχηγό.
Ως δια μαγείας στο 25:14 και ενώ το αεροσκάφος πετάει στο FL340, υπάρχει "μας συγχωρείτε διακοπή" (αθάνατη ΥΕΝΕΔ) , και το video συνεχίζει (στο 25:17...) στο FL295.
Κρίνοντας από την συνέχεια των συνομιλιών (πχ 26:57 , 27:08, 34:25) με αναφορές "θαλάσσιο χώρο", "γυρνά προς στεριά" "Νότια προς αθήνα" που στις πριν τις "με συγχωρείτε διακοπή" συνομιλίες δεν ακούστηκαν επ ουδενί, με κάνει να μπορώ να αντιληφθώ τι χάσαμε από την συνομιλία με τον αρχηγό.

Εκτιμώ πως τόσα χρόνια αργότερα, δεν θα πείραζε κανέναν να ακούσει... "Αγόρι μου αν πάει προς θαλάσσιο χώρο άστο να πέσει, αλλά άμα πάει προς κατοικημένη περιοχή να το καταρρίψετε".

Δικαιολογίες όπως :
Σημείωση: Τα σημειούμενα με μπλε χρώμα, που αφορούν τις ώρες από 11:44:09 μέχρι και ώρα 11:52:05, αποτελούν μέρος της απομαγνητοφώνησηςτου 2ου ΚΕΠ, λόγω μη αλληλοκάλυψης των ATVR's των Α/Φ Αναχαίτισης
μόνο γέλιο - προσωπικά - μου προκαλούν...
 
Δεν υπάρχει κανένα μοντάζ και καμιά συνωμοσία.
Αυτό που βλέπετε στο βίντεο είναι οτι κατέγραψε η κάμερα και των 2 F-16. Tο πρώτο μέρος είναι από την κάμερα του Π-400 (25 λεπτά, τόσο είναι περίπου η ικανότητα καταγραφής) και το δεύτερο από τον Π-401.
Η συνομιλία με τον αρχηγό έχει καταγραφεί στο pdf ("Αχιλέας"), ο οποίος δεν δίνει εντολές απλώς ρωτάει τι συμβαίνει.
Το ότι δεν φαίνεται το αεροσκάφος στο δεύτερο βίντεο οφείλεται στο ότι η διακριτική ικανότητα και η εστίαση της κάμερας δεν μπορεί να καταγράψει με ευκρίνεια σε τέτοια απόσταση (2+ μίλια), ο σκοπός της άλλωστε δεν είναι αυτός, είναι η καταγραφή των απεικονίσεων στο HUD.

Το έγραψαν και άλλοι προηγουμένως, οι εντολές προς τα πολεμικά αεροσκάφη συμπεριλαμβανόμενης και της χρήσης όπλων δίνονται με στάνταρ κωδικοποιημένη φρασεολογία, δεν ανοίγεται κουβέντα καφενείου με τους χειριστές του στυλ:
"Αγόρι μου αν πάει προς θαλάσσιο χώρο άστο να πέσει, αλλά άμα πάει προς κατοικημένη περιοχή να το καταρρίψετε". :D :D :D
 
Redhell, συμφωνώ ότι έχει πέσει ψαλίδι (είναι εμφανέστατο), αλλά εγώ νομίζω για διαφορετικούς λόγους. ΠΧ αμφισβητώ εντελώς την πιθανότητα ο Α/ΓΕΑ να έδωσε τέτοια εντολή, χωρίς πολιτική κάλυψη. Να καταφέρανε να βγάλουν απόφαση οι δικηγόροι που μας κυβερνάνε σε λιγότερο από 30 λεπτά, το αμφιβάλλω επίσης. Το πιθανότερο για εμένα είναι να κόπηκαν πράγματα που θα έκαναν για ακόμα μιά φορά την στρατιωτική ηγεσία να φαίνεται "λίγη" και χωρίς ηγετικά χαρακτηριστικά. Συνομιλία και εντολές σε στύλ χρησμού όπου ο χειριστής, αν έπεφτε σε κατοικημένη περιοχή θα κρεμόταν στην Αγχίαλο και αν το κατέρριπτε θα κρεμόταν στο Καστέλι. Για καλή τύχη όλων, πλήν των επιβαινόντων του Ήλιου, έπεσε σε μή κατοικημένη περιοχή.

Δεν πιστεύω να νομίζει κανείς ότι τα μαχητικά μέχρι τελευταία στιγμή ήταν έτοιμα να το ρίξουν αλλά είδαν τελικά που πήγαινε και το άφησαν? Δεν προκείπτει αυτό από το βίντεο. Ο "ένα" ήταν στο πλαί (δεν είχε βολή) και ο "δύο" δεν θα μπορούσε να κάνει βολή τελευταία στιγμή αν μπροστά του είχε τον Ήλιο ΚΑΙ τον "ένα" του! Επίσης οι επικοινωνίες που ακούσαμε θα ήταν γεμάτες από άλλη συζήτηση τα τελευταία δραματικά λεπτά και όχι από αυτά που ακούσαμε.

Αν, όπως λές, δώθηκαν σαφείς εντολές δεν θα είχαν κανένα λόγο να τις αποκρύψουν μιάς και θα έδειχναν ότι έχουν κάποιο σχέδιο, ότι είναι ικανοί να το εφαρμόσουν και ότι έχουν την ικανότητα για δύσκολες αποφάσεις.

Σε εμένα είναι προφανές ότι αφέθηκε στην τύχη και στην Θεία Πρόνοια το θέμα. Αν είχε δώσει εντολή κατάρριψης ο Α/ΓΕΑ, αν πήγαινε στην ξηρά, θα το είχαν καταρρίψει. Εκτός και αν πιστεύεις ότι καταρρίφθηκε, οπότε αυτό είναι άλλη συζήτηση.
 
Οι ηγεσίες γενικά τα τελευταία χρόνια δεν διακρίνονται για την αποφασιστικότητά τους.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως η απόφαση μοιραία είναι του χειριστή του F-16, και πιστεύω οτι αυτός θα την έπαιρνε αν χρειαζόταν. Αυτός είναι στον αέρα, αυτός βλέπει που κατευθύνεται το αεροσκάφος, 10 δευτερόλεπτα πρίν ή μετά, 10 μοίρες δεξια ή αριστερά μπορεί να σημαίνουν πτώση σε κατοικημένη περιοχή ή όχι. Αρα αν κάποιος μπορεί να εκτιμήσει πραγματικά σωστά και να αποφασίσει είναι αυτός και όχι κάποιος απο ένα γραφείο + τις προβληματικές επικοινωνίες.
Εκτός κι αν υπάρχουν κανονισμοί ψυχροπολεμικού τύπου, απλοί και σαφείς:
Δεν απαντά? Πέρασε την "κόκκινη γραμμή"? =κατάρριψη.

"Ψαλίδι" δεν έχει πέσει. Άφησαν μάλιστα να φαίνονται στο βίντεο και πράγματα πραγματικά απόρρητα ίσως για να μην μπορεί κανείς να ισχυριστεί οτι κάτι έμεινε κρυφό.
 
menelaos":1jc3dvs9 said:
Καλά, μήπως να δούμε λίγο και την πραγματική διάσταση των πραγμάτων; Δηλαδή θα τον βγάλουμε και βλάκα τον άνθρωπο; Και με ουσιαστικά μηδενικές γνώσεις και από τον καναπέ μας; Απαντήσεις για τις ερωτήσεις σου προτείνονται και στα προαναφερθέντα ντοκιμαντέρ, αλλά και πάλι, προφανώς δε γινόμαστε επιστήμονες βλέποντας ένα ντοκιμαντέρ στην τηλεόραση. Και τέλος πάντων, όταν δεν ξέρουμε κάτι ας μη βγάζουμε και τόσο απόλυτα συμπεράσματα. Ας τα βγάλουν όσοι ξέρουν. Δε λέω να μην έχουμε γνώμη φυσικά, αλλά όχι κι έτσι!

(το mayday υπάρχει σίγουρα στο youtube, αν κάνεις ένα search για "mayday aci ghost plane" ή "helios 522" θα το βρεις)


Θα ήθελα πολύ να μου έλεγες σε ποιό ακρίβώς σημείο του ποστ μου διέκρινες ότι εξάγω κάποιο συμπέρασμα. Εξέφρασα απλώς κάποιες απορίες, μιας και το συγκεκριμένο ατύχημα με είχε συγκλονίσει- σε ανθρώπους ενός φόρουμ που ειδικεύεται στα αεροπορικά θέματα. Αν μπορείς ή θέλεις να μου τις λύσεις έχει καλώς, αλλιώς τις νουθεσίες σου να τις κάνεις αλλού.


Προς z_pilot:
Σ΄ευχαριστώ ειλικρινά για την επεξήγηση.
 
Μπορούμε με κάποιο τρόπο να κατεβάσουμε το αρχικό βίντεο;
 
Top