Σχόλια για Α3

  • Thread starter Thread starter idle descent
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Μερικές σκέψεις για επιπλέον τύπο A220, E290 η παρόμοιο:
As a business man you want your money back + profit. Τι ακριβώς έχει να κερδίσει κάποιος που πρέπει να αντλήσει και να επενδύσει κάτι παραπάνω απο ένα δυσεκατομμύριο;
Η αγορά έχει πίστη σε αυτό το μοντέλο λειτουργίας για να σε δανείσει;
Μπορείς να ανταπεξέλθεις στο κόστος δανεισμού, χωρίς να χαντάκωσεις την κερδοφορία;
Υπάρχει εναλλακτική - μείωση των λειτουργικών με τον ίδιο στόλο;
Μήπως το flexibility που όντως σου δίνει ο extra τύπος έρχεται με μεγάλο price tag και χάνεις απο αλλού;
Εχω και άλλες σκέψεις που χρειάστηκε να κάνω σε ανάλογο project.
Ενώ μου αρέσει η σκέψη ενός regional aircraft fleet, τα στοιχεία που προκύπτουν απο την ανάλυση κόστους όφελους δεν ειναι τόσο καλά όσο πλασάρουν οι κατασκευαστές. Η τουλάχιστο δεν κουμπώνουν πάντα εύκολα στο υπόλοιπο operation.
Πάντως και η airbus το παλεύει πολύ με το Α220 και ειναι πολύ professional σε όλα. Η Embraer ακολουθεί με την οικογένεια Ε2 και το σχετικά καλό pre sale service. Μετά καλή τύχη :mrgreen:
 
Νομίζω ότι θα βοηθούσε εάν γινόταν έρευνα με ερωτηματολόγιο μετά την πτήση (που ούτως ή άλλως γίνεται), αλλά να περιλαμβάνει και τέτοιου τύπου ερωτήσεις σε όσους θέλουν να απαντήσουν.
 
Με αφορμή ενός ταξιδιού μου στο εξωτερικό την περασμένη εβδομάδα που αποτελούνταν από 4 σκέλη ( όλα με την Aegean ) θα ήθελα να σχολιάσω τις εντυπώσεις μου με μεγάλη συντομία και αναφερόμενες σε όλες τις πτήσεις ως σύνολο:

1. Επιβίβαση: σχετικά οργανωμένα τα πράγματα εντός Ελλάδας με την επιβίβαση να γίνεται ανά ομάδες. Στο εξωτερικό ήταν "μπάτε σκύλοι αλέστε"
2. Ακρίβεια στην τήρηση δρομολογίων: Μέτρια πράγματα προς καλά. Σε ένα μόνο σκέλος είχα καθυστέρηση μιας ώρας στην αναχώρηση. Ανεκτό.
3. Αεροσκάφη - καμπίνα - άνεση - IFE / Wifi: Το neo ( SX-NED ) ήταν απαράδεκτο. Μου άρεσε μόνο ο ήχος των κινητήρων και το ντεκόρ της καμπίνας. Ομως το αεροσκάφος έδειχνε και ήταν βρώμικο με ίχνη από χυμένο αναψυκτικό στο κάθισμα του μπροστινού μου καθίσματος, με βρώμικα χαλιά ( κάτι σαν τριμμένο μπισκότο ή φρυγανιά σε αρκετά σημεία ) . Τα άσπρα "φιλέτα" των καθισμάτων δείχνουν πολύ την βρωμιά και την φθορά. Κακή επιλογή το χρώμα. Κάνοντας μια πρόχειρη έρευνα είδα ότι το NED είχε διανυκτερεύσει στην Αθήνα για 10 ώρες πριν έρθει Θεσσαλονίκη με την πρωινή πτήση, τόσο δύσκολο ήταν να το καθαρίσουν στην βάση της Αθήνας;;
Τα ceo που ταξίδεψα ( SX-DNC, DGA, DGY ) σε εμφανώς καλύτερη κατάσταση. Αν υπήρχε βρωμιά δεν φαινόταν, και σίγουρα είναι αεροσκάφη που τιμούσαν το σλόγκαν "Πολιτισμός" της εταιρίας στο παρελθόν. Μεγαλύτερη άνεση, τουαλέτες σε σωστό μέγεθος για κανονικούς ανθρώπους, και overhead screens. Δεν ξέρω για εσάς, αλλά αυτή η δυνατότητα να παρακολουθείς την πορεία της πτήσης μου αρέσει πολύ. Και φυσικά δεν υπάρχει στα neo. Όσο για το Wifi ήταν hit and miss. Δούλευε στα neo και σε κάποια ceo αλλά είναι πολύ δύστροπο στην λειτουργία του και ασταθές.
4. Πλήρωμα: Έμεινα αρκετά ευχαριστημένος. Δεν έχουμε να κάνουμε ούτε με Singapore Airlines ούτε με Qatar Airways και κατ' εμέ δεν χρειάζεται κίολας. Πληρώματα εμφανίσιμα, αρκούντως επαγγελματικά, εξυπηρετικά και χαμογελαστά, για μένα ήταν τόσο όσο. Σε δύο από τις τέσσερις πτήσεις υπήρχε και άνδρας φροντιστής.
5. Φαγητό: Λίγο και μέτριο σε ποιότητα αλλά έτη φωτός μπροστά από άλλες εταιρίες. Δεν θα παραπονεθώ... Ζήτησα κρασί και μου το πρόσφεραν πρόθυμα αν και ήταν επιμελώς κρυμμένο στο trolley για προφανείς λόγους.
6. Ανακοινώσεις: Λίγο καλύτερα τα πράγματα, ήταν πιο προσεγμένα τα αγγλικά και ένα κλικ πιο κάτω οι ταχύτητες εκφώνησης ( σας το λέω ότι μας διαβάζουν εδώ οι κύριοι / κυρίες της Aegean ) , αλλά υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης ακόμα. Μου άρεσε που ο κυβερνήτης σε μια πτήση μίλησε στα ιταλικά και τις δύο φορές που μας μίλησε. Nice touch!
7. Ασφάλεια: Μου άρεσε που σε όλες τις πτήσεις το πλήρωμα κατά την διάρκεια της τροχοδρόμησης για απογείωση και κάθοδο προς προσγείωση έκανε πραγματικούς ελέγχους για τις ζώνες μας, τις πλάτες των καθισμάτων κλπ. Μπορώ να πω ότι όντως το πρόσεχαν πολύ αυτό το κομμάτι και δεν δίσταζαν να επιβάλλουν τους κανονισμούς. Μπράβο!

Γενικά θα έλεγα ότι η Aegean παραμένει μια πολύ καλή εταιρία και με αρκετά καλό προιόν. Αλλά τα neo δεν έφεραν το κάτι άλλο, στην πραγματικότητα είναι δυο τρία βήματα προς τα πίσω σε άνεση,( καθίσματα, τουαλέτες ) και στο κομμάτι της ψυχαγωγίας ( overhead monitors ). Δεν θεωρώ επανάσταση ούτε τις θυρίδες USB, ούτε τις θήκες για τις συσκευές στις πλάτες των καθισμάτων. Είναι κάτι σαν ιπτάμενο ΚΤΕΛ.

Δίνω λοιπόν 7/10 στην Aegean. Θα ήθελα να δω μεγαλύτερη άνεση, καθαριότητα και συντήρηση στις καμπίνες ( ειδικά στα neo με τα δύσκολα χρώματα ) και κάτι καλύτερο για ψυχαγωγία στις πτήσεις. Το Aegean Stream και το Wifi είναι κάτι το ημιτελές και πρόχειρο για μένα. Ούτε καν συγκρίνεται με τον χάρτη στις overhead οθόνες...
Η εποχή neo της Aegean δυστυχώς είναι όντως νέα, αλλά προς το χειρότερο.
 
Συμφωνώ και επαυξάνω 6circles με την πολύ τεκμηριωμένη σου απάντηση η οποία είναι πιστεύω η στάνταρντ εμπειρία στην Αιγαίου. Ειδικά τα ΝΕΟ, θυμάμαι Μάρτιος και Απριλης του 21 ανεβοκατέβαινα Θεσσαλονίκη και παρά τους καθαρισμούς Covid και τη πολύ χαμηλή πληρότητα, η καμπίνα στα ΝΕΟ ήταν ήδη απαράδεκτα βρώμικη από σημάδια. Τα υλικά των καθισμάτων είναι απαράδεκτα φτηνά, το seat pitch απαράδεκτο και οι χώροι αφόδευσης ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ, και πραγματικά είναι σε αντίθεση της συχνά εξαιρετικής ποιότητας που έχει επενδύσει σε κάθε άλλη πτυχή.

Εκεί που πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί οπισθοδρομήσαν, είναι στη Μπιζνες που δεν στενεύει πλέον το μεσαίο κάθισμα. Δεν το πρόσφερε ο κατασκευαστής αυτό με τις καινούργιες θέσεις;
 
Συμφωνώ μαζί σας σε αρκετά κομμάτια ειδικά για τα ΝΕΟ, τις θέσεις κτλ κτλ. Γελάω με το κρυμμένο κρασί διότι αν δε το ζητήσεις είναι σα να μην υπάρχει. Επίσης υπάρχει ακόμη δωρεάν σνακ/φαγητό. Ναι μεν μειωμένο και κατώτερο σε σχέση με παλαιότερα αλλά υπάρχει. Θυμάμαι έκανα παράπονα για τα μακαρόνια ή τις διάφορες σε πτήσεις προς Γερμανία από Αθήνα και Θεσσαλονίκη και τώρα έχεις απλά ένα δείγμα από κρύο σάντουιτς.
Οσο για το IFE και τις οθόνες πάνω, ναι μου άρεσε να δείχνουν τον χάρτη κάθε στιγμή και ωραία πλάνα από Ελλάδα αλλά ο φορτιστής και η βάση για το κινητό είναι πραγματικά πολύ καλή προσθήκη, αρκεί να λειτουργήσει το πράγμα γιατι σε κάποιες πτήσεις είχα θέματα. Βολεύει πραγματικά η θέση του κινητού. Το βλέπεις σε πτήσεις ότι το χρησιμοποιούν οι περισσότεροι, ακόμη και σε άκυρες πτήσεις τύπου Ryanair όλοι ειναι με ένα κινητό και βλέπουν σειρές, ταινίες ή ακούν μουσική. Το μόνο πρόβλημα είναι οτι δεν είναι εύκολη η σύνδεση και για τους Έλληνες μεγαλύτερης ηλικίας δεν έχει υπότιτλους στις διάφορες σειρές. Απορώ γιατί δε βάζουν και κάτι ελληνικό μέσα.
Το πλήρωμα είναι πάντα σχετικά ευχάριστο έως και εξαιρετικό. Ειλικρινά μακάρι να κρατήσει αυτό το μοντέλο και να μη κόψει πράματα όπως άλλες βλ. Lufthansa.
 
Υπάρχουν πολλά θετικά τα οποία μπορεί να γράψει κανείς για την Aegean, όπως υπάρχουν και αρκετά αρνητικά σημεία τα οποία επιδέχονται βελτίωσης.
Θέλω να μην ταράξω τα νερά, αλλά να θίξω ένα ζήτημα που μάλλον πολλοί το έχουν σκεφτεί, αλλά λίγοι τολμούν να γράψουν.
Στην τελευταία μου πτήση από Γερμανία και συγκεκριμένα με business class, είχα μια 'αναπάντεχη' έκπληξη. Πίσω μου καθόταν ένα παιδί προσχολικής ηλικίας. Το τελευταίο πράγμα που περίμενα είναι, έχοντας πληρώσει εισιτήριο business, να φτάσω στον προορισμό μου εκνευρισμενος.
Μήπως είναι καιρός να σκεφτεί κάποιος το ενδεχόμενο να υπάρχει σε κάθε πτήση μια ζώνη 'ησυχίας';
Προσπαθώ με τον πιο ευγενικό τροπο να θίξω ένα ζήτημα και να μην προσβάλω κανένα. Η Aegean μεταφέρει κυρίως Έλληνες, ελληνόπουλα και Έλληνες γονείς... Με ό,τι σημάνει αυτό

ΥΓ Αν και δεν έκανα ούτε ένα σχόλιο ούτε έδειξα εκνευρισμό , έλαβα μια επιστολή από την Aegean για ένα δωρεάν εισιτήριο από τον ίδιο προορισμό και business , λέγοντας ότι λυπούνται πολύ που δεν ανταποκριθηκαν στην ποιότητα υπηρεσιών που υπόσχονται. 'Υποκλίνομαι' πραγματικά.
 
Υπάρχουν εταιρείες που έχουν απαγορεύση για παιδιά στην business και το ίδιο μου έτυχε πριν μια βδομάδα σε 8ωρη πτήση, στις 3πμ, που το κρεβάτι της Turkish πήγε στράφι γιατί ένα παιδάκι δεν σταμάτησε να κλαίει. Το να πεις πήγαινε στην οικονομική για να ακούνε οι άλλοι το κλάμα (που είναι ήδη λιγότερο άνετα), είναι λίγο δύσκολο και νομίζω μια αποζημίωση στον επιβάτη που έχει πληρώσει 2-3 φορές την τιμή για να ταξιδέψει πιο άνετα, είναι πρέπουσα και πρέπει να δίνεται με κάποιο κουπόνι απευθείας από τον υπεύθυνο (μου είχαν δώσει στην Air Canada όταν η θέση μου ήταν χαλασμένη και δεν υπήρχε άλλη διαθέσιμη).

Πέρα από τα βρέφη ή παιδιά με άλλα θέματα, τις μισές φορές το παιδί είναι σε ηλικία να καταλάβει ότι πρέπει να κάνει ησυχία, απλά οι ίδιοι οι γονείς είναι λίγο αναίσθητοι και δεν κάνουν καν προσπάθεια να μιλήσουν στο παιδί τους. Ε τότε τους μιλάω εγώ σαν καλός μπούμερ και ηρεμούν πολύ πιο γρήγορα : )
 
...
3. Αεροσκάφη - καμπίνα - άνεση - IFE / Wifi: Το neo ( SX-NED ) ήταν απαράδεκτο. Μου άρεσε μόνο ο ήχος των κινητήρων και το ντεκόρ της καμπίνας. Όμως το αεροσκάφος έδειχνε και ήταν βρώμικο με ίχνη από χυμένο αναψυκτικό στο κάθισμα του μπροστινού μου καθίσματος, με βρώμικα χαλιά ( κάτι σαν τριμμένο μπισκότο ή φρυγανιά σε αρκετά σημεία ) . Τα άσπρα "φιλέτα" των καθισμάτων δείχνουν πολύ την βρωμιά και την φθορά. Κακή επιλογή το χρώμα. Κάνοντας μια πρόχειρη έρευνα είδα ότι το NED είχε διανυκτερεύσει στην Αθήνα για 10 ώρες πριν έρθει Θεσσαλονίκη με την πρωινή πτήση, τόσο δύσκολο ήταν να το καθαρίσουν στην βάση της Αθήνας;;
Τα ceo που ταξίδεψα ( SX-DNC, DGA, DGY ) σε εμφανώς καλύτερη κατάσταση. Αν υπήρχε βρωμιά δεν φαινόταν, και σίγουρα είναι αεροσκάφη που τιμούσαν το σλόγκαν "Πολιτισμός" της εταιρίας στο παρελθόν. Μεγαλύτερη άνεση, τουαλέτες σε σωστό μέγεθος για κανονικούς ανθρώπους, και overhead screens. Δεν ξέρω για εσάς, αλλά αυτή η δυνατότητα να παρακολουθείς την πορεία της πτήσης μου αρέσει πολύ. Και φυσικά δεν υπάρχει στα neo. Όσο για το Wifi ήταν hit and miss. Δούλευε στα neo και σε κάποια ceo αλλά είναι πολύ δύστροπο στην λειτουργία του και ασταθές.
.....
Σαφώς και οι overhead screens ήταν κάτι καλό που δεν υπάρχει, αλλά η καθαριότητα ενός α/σκάφους είναι πολύ βασικότερο. Ειδικά εάν έχει προηγηθεί διανυκτέρευση. Και δε νομίζω ότι είναι η επιλογή χρώματος. Δηλαδή αν υπήρχε χυμένο αναψυκτικό, αλλά λόγω χρώματος καθισμάτων δε φαινόταν τόσο, θα ήταν στα (-). Η εμφάνιση της καμπίνας είναι στοιχείο που σε ελκύει να επιλέξεις εταιρεία που να μην είναι low cost.
 
Μου φαίνεται παράξενο το ότι αναφέρεται ως σημαντική η έλλειψη των οθονών από τη στιγμή που το 100% των επιβατών έχουν τη δική τους προσωπική οθόνη (κινητό ή τάμπλετ) και το δικό τους περιεχόμενο. Δεν νομίζω ότι αξίζει σε πτήσεις < 4 ωρών να έχει το αεροσκάφος τα εκατοντάδες πρόσθετα κιλά των οθονών και του εξοπλισμού τους.

Φυσικά, τα USB ports εντάσσονται στην παραπάνω φιλοσοφία. Τα βρίσκω εξαιρετικά βολικά και χρήσιμα. Και δεν χρησιμοποιείς και battery pack.

Η νέα διαμόρφωση της καμπίνας είναι κάτι που αποτελεί συνήθη πρακτική πια. Τουαλέτες στο bulkhead (τις οποίες BTW έχει εκεί και το Α220), στενότερο seat pitch, μικρότερα galley κλπ. Η αεροπορική συγκοινωνία στην Ευρώπη τείνει όλο και περισσότερο να υιοθετεί στοιχεία από τις loco, πράγμα λογικό όταν έχεις να ανταγωνιστείς τις loco σε πτήσεις 2-3 ωρών όπου η άνεση μετράει λιγότερο από τα 5€ διαφορά στο εισιτήριο.

Η Αιγαίου καταφέρνει να ισορροπεί θαυμάσια ανάμεσα στα δύο μοντέλα και σταθερά να θεωρείται από τις καλύτερες στην Ευρώπη.
Ακόμα και η χρέωση για τις upfront θέσεις που πολλοί είπαμε ότι είναι απαράδεκτη, μια χαρά λειτουργεί. Πλήρωσα 9€ για upfront στο HEL-ATH και άξιζε κάθε σεντ.

Τέλος, στις δεκάδες φορές που έχω πετάξει με Α3, τίποτα απολύτως δεν με έχει κάνει να αμφιβάλλω για τον επαγγελματισμό των πληρωμάτων. Σωστές ανακοινώσεις και έλεγχοι, γνήσια ευγένεια, άψογη εξυπηρέτηση. Κάτι που δεν μπορώ να πω για άλλες δημοφιλείς, παγκόσμιες εταιρείες.
 
Φίλε Ovelix συμφωνούμε όσον αφορά την μεγάλη εικόνα σε σχέση με την Αιγαίου.
Θα επέμενα όμως στα εξής σε σχέση με τις οθόνες overhead: Είναι ωραίες, είναι κάτι που διαφοροποιεί την Α3 σε σχέση με
άλλες εταιρίες στην Ευρώπη.
Όσον αφορά τις θυρίδες USB και τη θήκη για τις συσκευές, ναι μια χαρά είναι, αλλά με μέση διάρκεια πτήσης στις 2 άντε 3 ώρες, δεν καλύπτουν κάποια πραγματική ανάγκη, εκτός ισως από τον φόβο μας μην ξεμείνουμε από μπαταρία. Δεν νομίζω ότι κάποιος από μας κυκλοφορεί με αφόρτιστη συσκευή ή κινητό και περιμένει να μπει στο αεροσκάφος για να το φορτίσει… Παντού πλέον στο έδαφος έχεις σημεία φόρτισης και ειδικά στο αεροδρόμιο. Καλή λοιπόν κίνηση η θυρίδα USB στα καθίσματα αλλά θα ήταν πραγματικά αναγκαία σε πτήσεις από 5 ώρες και πάνω.

Γράφεις επίσης: «Μου φαίνεται παράξενο το ότι αναφέρεται ως σημαντική η έλλειψη των οθονών από τη στιγμή που το 100% των επιβατών έχουν τη δική τους προσωπική οθόνη (κινητό ή τάμπλετ) και το δικό τους περιεχόμενο. Δεν νομίζω ότι αξίζει σε πτήσεις < 4 ωρών να έχει το αεροσκάφος τα εκατοντάδες πρόσθετα κιλά των οθονών και του εξοπλισμού τους».

Στην ουσία μου λες ότι το IFE της Α3 συνίσταται στο τι θα κατεβάσω εγώ στο iPad. Γιατί κατά τα άλλα το Aegean stream και φτωχό είναι και εξαρταται από το ασταθές wifi εν πτήσει. Εγώ αυτό δεν το θεωρώ βήμα μπροστά.
Ας συμφωνήσουμε απλά ότι διαφωνούμε εδώ. :)

Αν συνοψίσω το μεγαλύτερο παράπονο στις πρόσφατες πτήσεις μου θα ήταν η έλλειψη καθαριότητας του neo και η εμφανής κούραση της καμπίνας ενός κατά τα άλλα καινούργιου αεροσκάφους ( SX-NED ).
First World problems που λένε και στο χωριό μου…
 
Last edited:
Top