george_a
Concorde-Class-Member
- Εγγραφή
- 12/05/2004
- Μηνύματα
- 1.672
- Likes
- 140
- Περιοχή
- Pikeville, KY
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- DAL
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- KCRW
Πρώτα πρώτα τα 737-200 δεν είχαν ποτέ θέση ιπτάμενου μηχανικού. Ήταν μάλιστα τα πρώτα Boeing χωρίς ιπτάμενο μηχανικό. Τα αντίστοιχα της κλάσης τους, τα DC-9, Mercure, κλπ επίσης άρχισαν να βγαίνουν χωρίς ΙΜ.
(Για την ιστορία, το με ή χωρίς ΙΜ ήταν θέμα ...χωρητικότητας του ΑΦ, και ΙΜ βλέπαμε στα μεγάλα. Τα πρώτα 'μεγάλα' Boeing χωρίς ΙΜ ήταν τα 757 & 767 και κάπου ταυτόχρονα (1981) εμφανίστηκαν και στην Airbus τα Α310 χωρίς ιπτάμενο μηχανικό).
Άρα βλέπουμε ότι η εξάλειψη του ΙΜ στα ΑΦ αυτής της γενιάς δεν ήταν απαραίτητα αποτέλεσμα της 'τεχνολογικής' ή αν θέλετε 'ηλεκτρονικής' εξέλιξης - κάτι που είναι εμφανές μέχρι και το Α 380 σήμερα! Με 'κόρνες' και αναλογικούς δείκτες, πράγματι, η δουλειά των χειριστών σε παρόμοιες καταστάσεις επιβαρύνεται. Ειδικά αν είναι και αποτέλεσμα ελλειπούς εκπαίδευσης, εμπειρίας, επαγγελματισμού, εγρήγορσης, και κακού CRM (οι κύριοι λόγοι που οδήγησαν στην πτώση του ΑΦ).
Αλλά, αν πράγματι οι λόγοι ήταν αυτοί, η κοινή λογική λέει ότι ακόμα και αν υπήρχε ΙΜ, κι αυτός θα ήταν με ελλειπή εκπαίδευση όπως και οι χειριστές, το Crew Resource Management θα ήταν επίσης κακό έως κάκιστο και τίποτε δεν εγγυάται ότι τα πράγματα θα ήταν αλλιώς.
(Για την ιστορία, το με ή χωρίς ΙΜ ήταν θέμα ...χωρητικότητας του ΑΦ, και ΙΜ βλέπαμε στα μεγάλα. Τα πρώτα 'μεγάλα' Boeing χωρίς ΙΜ ήταν τα 757 & 767 και κάπου ταυτόχρονα (1981) εμφανίστηκαν και στην Airbus τα Α310 χωρίς ιπτάμενο μηχανικό).
Άρα βλέπουμε ότι η εξάλειψη του ΙΜ στα ΑΦ αυτής της γενιάς δεν ήταν απαραίτητα αποτέλεσμα της 'τεχνολογικής' ή αν θέλετε 'ηλεκτρονικής' εξέλιξης - κάτι που είναι εμφανές μέχρι και το Α 380 σήμερα! Με 'κόρνες' και αναλογικούς δείκτες, πράγματι, η δουλειά των χειριστών σε παρόμοιες καταστάσεις επιβαρύνεται. Ειδικά αν είναι και αποτέλεσμα ελλειπούς εκπαίδευσης, εμπειρίας, επαγγελματισμού, εγρήγορσης, και κακού CRM (οι κύριοι λόγοι που οδήγησαν στην πτώση του ΑΦ).
Αλλά, αν πράγματι οι λόγοι ήταν αυτοί, η κοινή λογική λέει ότι ακόμα και αν υπήρχε ΙΜ, κι αυτός θα ήταν με ελλειπή εκπαίδευση όπως και οι χειριστές, το Crew Resource Management θα ήταν επίσης κακό έως κάκιστο και τίποτε δεν εγγυάται ότι τα πράγματα θα ήταν αλλιώς.