Στη διάθεση των Αρχών βρίσκεται πλέον και το δεύτερο «μαύρο κουτί», στο οποίο έχουν καταγραφεί οι συνομιλίες του πληρώματος του μοιραίου κυπριακού αεροπλάνου. Εντοπίστηκε σε χαράδρα νότια από το σημείο που είχε βρεθεί η ουρά του αεροπλάνου.
Τα συνεργεία που επιχειρούν στην περιοχή του Γραμματικού είχαν από τις πρώτες μέρες εντοπίσει το κέλυφος του λεγόμενου voice recorder.
Το δεύτερο «μαύρο κουτί» με τις συνθήκες των οργάνων του αεροπλάνου βρίσκεται ήδη στη Γαλλία και εξετάζεται. Σύμφωνα με όσα μετέδωσε η Νέα Ελληνική από τη μελέτη του προκύπτει ότι περίπου 15 λεπτά από την απογείωση, χτύπησε συναγερμός στο εσωτερικό, λόγω αποσυμπίεσης.
Ο διάλογος μηχανικού - πιλότου
Εν τω μεταξύ, διαβιβάζεται στην Αθήνα από τη Λευκωσία ο διάλογος του πιλότου του μοιραίου Boeing με τον αρχιμηχανικό της εταιρείας. Τα στοιχεία θα παραδοθούν στον πρόεδρο της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων Ακριβό Τσολάκη.
Ο διάλογος μεταξύ πιλότου και αρχιμηχανικού είναι το κύριο θέμα της εφημερίδας Φιλελεύθερος. Στο σχετικό ρεπορτάζ αναφέρεται:
«Απομαγνητοφωνημένος στο χαρτί αλλά και αποτυπωμένος σε ηχητικό μέσο βρίσκεται ενώπιον των ερευνητικών αρχών ο τελευταίος διάλογος μεταξύ του Βρετανού αρχιμηχανικού της Helios Αλαν Αϊγουιν που βρισκόταν στο αεροδρόμιο Λάρνακας και του κυβερνήτη του μοιραίου Boeing Χανς Γιούργκεν, που έγινε ενώ ακόμα το αεροσκάφος βρισκόταν σε ύψος 14.000 ποδών βόρεια της Πάφου.
» Προηγήθηκε η αναφορά Γιούργκεν προς Αϊγουιν με την ανακοίνωση του προβλήματος: 'Έχω πρόβλημα ψύξης στα κομπιούτερ'.
» Η εντολή του αρχιμηχανικού ήταν: 'Κλείσε το σύστημα ψύξης και ξεκίνα το εφεδρικό'.
» Ακολούθησε σειρά οδηγιών προς τον κυβερνήτη για το πού βρίσκονταν οι σχετικοί διακόπτες στο πιλοτήριο. Εξηγούσε ότι είναι πάνω και ακολουθούσαν περιγραφές διακοπτών.»
Σύμφωνα με την εφημερίδα, ο Βρετανός αρχιμηχανικός και ο Γερμανός κυβερνήτης «δεν τα έβρισκαν».
Χαρακτηριστικά ήταν τα τελευταία λόγια του Βρετανού προς τον Γερμανό: «Word confuse» και η ραδιοσύνδεση διακόπηκε με τον Βρετανό αρχιμηχανικό να συνεχίζει: «Κάλεσέ με στα VHF, να μιλήσει ο μηχανικός μας (αναφέρει το όνομα του Κυπρίου μηχανικού που βρίσκεται δίπλα του) για να εξηγηθεί με τον Πάμπο (συγκυβερνήτη) στα ελληνικά».
Ωστόσο πέραν του «word confuse» διαπιστώνεται ότι τα υπόλοιπα λόγια δεν έφτασαν στο αεροσκάφος.
Στους διαλόγους δεν γίνεται οποιοσδήποτε λόγος ούτε για διακοπή της πτήσης και επιστροφή του αεροσκάφους, αλλά ούτε και για συνέχισή της.
source: in.gr