Συνετρίβη αεροσκάφος της Helios

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Αθήνα
Τελευταία ενημέρωση 11:00

Nέα δεδομένα σχετικά με τα αίτια της πτώσης του αεροπλάνου προκύπτουν από την τελευταία επικοινωνία του πιλότου με την Helios. Ο Γερμανός φέρεται να ανέφερε πρόβλημα σε βασικό ηλεκτρονικό σύστημα.

Όπως αποκαλύπτει η κυπριακή εφημερίδα «Σημερινή», περίπου στις 9.27 το πρωί της Κυριακής ο κυβερνήτης ενημέρωσε την εταιρεία για προβλήματα, ωστόσο, έλαβε οδηγίες να συνεχίσει την πτήση.

Ο εκπρόσωπος της κυπριακής εταιρείας επικοινώνησε με τις Τεχνικές Υπηρεσίες των Ολυμπιακών Αερογραμμών και ενημέρωσε για το πρόβλημα. Στη σχετική έκθεση που συνέταξε ο μηχανικός των ΟΑ σημειώνει:

«Περίπου στις 10:30 το πρωί, στις 14/08/2005, ο αντιπρόσωπος της εταιρείας HELIOS AIRWAYS, Ν. Βαρβαρέσος, ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μου ανέφερε ότι το αεροσκάφος B737-300, που εκτελούσε προγραμματισμένη πτήση προς Αθήνα, παρουσιάζει παντελή έλλειψη επικοινωνίας με όλα τα επίγεια μέσα και πιθανώς κάποιο πρόβλημα πλοήγησης χωρίς αναλυτικές λεπτομέρειες.»

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Helios, Δημήτρης Πανταζής, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό «ΣΙΓΜΑ» παραδέχθηκε ότι ο κυβερνήτης του αεροσκάφους επικοινώνησε με τη Λευκωσία κατά τα αρχικά στάδια της πτήσης και ότι ενημέρωσε για πρόβλημα που υπήρχε στο αεροσκάφος.

Ωστόσο, απέφυγε να πει περισσότερα σε ό,τι αφορά τη μορφή του προβλήματος και εξέφρασε άγνοια για το κατά πόσο ο αντιπρόσωπος της εταιρείας στην Ελλάδα επικοινώνησε με τους τεχνικούς των ΟΑ.


Για το ίδιο θέμα, στα Νέα της Πέμπτης σημειώνεται ότι ο πιλότος επικοινώνησε με την εταιρεία στην οποία ανέφερε πρόβλημα στο electronic compartment του πιλοτηρίου.

Ο εκπρόσωπος της Helios ζήτησε να επικοινωνήσει και με τον συγκυβερνήτη, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου, η εντολή που δόθηκε στους χειριστές ήταν να ανέβει το αεροπλάνο στα 34.000 και να ακολουθήσει τον αεροδιάδρομο της Ρόδου.

Ουδείς γνωρίζει αν η εντολή αυτή έφτασε στο πιλοτήριο.

Για το κατά πόσο η συγκεκριμένη βλάβη είναι ικανή να «εξηγήσει» τη συντριβή, οι γνώμες διίστανται. Ο Αμερικανός ειδικός της Boeing μιλά για σοβαρή εκδοχή, που όμως μπορεί και να μην σχετίζεται.

Από την πλευρά τους, Έλληνες ειδικοί εκτιμούν ότι η εκδοχή αυτή μπορεί να δώσει απαντήσεις σε πολλά ζητήματα, ακόμα και στην ίδια τη συντριβή του αεροπλάνου.

Αλλοι ειδικοί σημειώνουν ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν θέτει εκτός λειτουργίας τον αυτόματο πιλότο ούτε τους κινητήρες.

Ερωτήματα από Βρετανό ειδικό


Την ίδια ώρα, Βρετανός ειδικός αμφισβητεί την παρουσία μελών του πληρώματος στο πιλοτήριο, παρά το γεγονός ότι τα ευρήματα στον τόπο της τραγωδίας, ενισχύουν την άποψη ότι υπήρξε ανθρώπινη παρέμβαση.


Ο πρόεδρος της Βρετανικής Ένωσης Χειριστών Αερογραμμών, ζητά από τις ελληνικές Αρχές να δώσουν στη δημοσιότητα το ταχύτερο δυνατό όλα τα στοιχεία, ώστε να σταματήσουν οι θεωρίες.

Μιλώντας στην Ελευθεροτυπία, ο Μέρβιν Γκράνσοου ξεκαθαρίζει ότι σε καμία περίπτωση δεν ζητά από τις Αρχές να μην κάνουν σωστά τη δουλειά τους: «Και για την ψυχολογική ηρεμία των συγγενών, όμως, θα πρέπει να δοθεί μια σαφής απάντηση για το τι έγινε».

Χαρακτηριστική είναι η φράση του για τα στοιχεία που δίνονται στη δημοσιότητα: «Δεν βγάζουν νόημα».

Ο ίδιος αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό τη θεωρία περί εισόδου μελών του πληρώματος στο πιλοτήριο. «Αν υπήρξε αιφνίδια αποσυμπίεση, οι πιλότοι και οι επιβάτες θα επηρεάζονταν κατά τον ίδιο τρόπο. Οι επιβάτες ενδέχεται να κατάφεραν να φορέσουν τις προσωπίδες οξυγόνου, αλλά φαίνεται αδιανόητο να περπάτησαν ώς το πιλοτήριο, να είδαν τους πιλότους και να πάλεψαν με τα χειριστήρια.»

Τι δείχνουν τα ευρήματα

Διαφορετική είναι η εικόνα που προκύπτει από τα ευρήματα στον τόπο της συντριβής. Όπως αναφέρεται στο Έθνος της Πέμπτης, το ταχύμετρο του αεροπλάνου είναι σταματημένο στα 350 μίλια, δηλαδή το αεροπλάνο έπεσε με ταχύτητα περίπου 60χλμ/ώρα.

Επίσης, η φορά του Boeing δείχνει ότι κάποιος ή κάποιοι προσπάθησαν να ανακόψουν την πορεία του. Το αεροπλάνο σύρθηκε με την «κοιλιά» ακέραιο για περίπου 300 μέτρα και με ταχύτητα 400χλμ/ώρα.

Μόλις έφτασε στην «ανηφόρα» του λόφου στο Γραμματικό, αποκόπηκε το ουραίο τμήμα, το οποίο έμεινε καρφωμένο στο έδαφος. Το υπόλοιπο αεροσκάφος εκτινάχθηκε σε χαράδρα πλάτους 200 μέτρων, όπου και έπεσε.

Στην αριστερή πλευρά του θαλάμου διακυβέρνησης βρέθηκε γυναικείο παπούτσι, προφανώς της αεροσυνοδού που βρέθηκε εκεί. Η σορός της εντοπίστηκε στα συντρίμμια του κόκπιτ.

Παράλληλα, στα συντρίμμια του πιλοτηρίου βρέθηκε και σακάκι από τη στολή του πληρώματος της Helios.

Τι δείχνει το «μαύρο κουτί»

Αρχισε η διαδικασία αποκωδικοποίησης του ενός «μαύρου κουτιού» του αεροπλάνου. Πρόκειται για τον καταγραφέα πτήσης που μεταφέρθηκε στο Παρίσι και εξετάζεται από την Κρατική Υπηρεσία Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Γαλλίας.

Σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία, από τα πρώτα στοιχεία δεν υπάρχουν ενδείξεις για δολιοφορά.



source: in.gr
 
Το θεμα ειναι οτι αυτο που εβγαλε νοκ-αουτ τους πιλοτους πρεπει να εβγαλε νοκ αουτ (αργα η' γρηγορα) και τους περισοτερους επιβαινοντες.

Απο που προκυπτει οτι αυτος που καθισε στο πιλοτηριο (αν καθισε καποιος) ηταν οντως ο φροντιστης? Και ποιος μου λεει οτι ο φροντιστης δεν ειχε βγει και αυτος λιποθημος. Σωνει και καλα δηλαδη αυτος ηταν? Μπορει να ηταν επιβατης. Μπορει καποιος αλλος φροντιστης.

Αν αυτος που καθισε τελικα στα controls ηταν ο φροντιστης, ουτε να επικοινωνησει δεν καταφερε. Μπορει να μην ξερει τις συχνοτητες της περιοχης, αλλα πρεπει να ξερει οπωσδηποτε την συχνοτητα κινδυνου σαν πτυχιουχος. Ουτε το πιο βασικο, να κανει καποιο νευμα στα 16. Πραγμα που συμβαινει καλιστα (οπως εγραψα πιο πανω) οταν πρωτοκαθεσε στα χειριστηρια τζετ. Αν προσθεσεις και την κατασταση του (αγχος, πιθανη λιποθυμια νωριτερα κλπ κλπ) νομιζω οτι το αεροπλανο δεν κατεβαινε.


Γιατι του πηρε τοση ωρα να αναλαβει δραση? 20 στροφες εκανε το αεροπλανο πανω απο την Κεα. Ετυχε να προσπαθει να πεταξει το αεροπλανο 10 λεπτα πριν μεινει απο καυσιμα (αν εμεινε).
 
Μου φαίνεται ότι "έφτιαξαν" τις εξόδους στα φτερά ή είναι ιδέα μου;
 
Δεν είναι ιδέα σου, αυτή τη φορα έχουνε βάλει το σωστό αεροσκάφος!Και μάλιστα σε ΌΛΕΣ τις φωτό, δηλαδή και στις "παλιές"
 
Synexws pros8etwntai newtera gia auth thn tragwdia pou twra pairnei kai alles diastaseis...

Turkey and Greece clash over Helios emergency code
Flight International online news 14:00GMT:

Turkish and Greek aviation authorities are disputing whether the Helios Airways Boeing 737 that crashed three days ago issued an emergency transponder broadcast.



Flight’s sister publication Air Transport Intelligence reported on Monday that Turkish radar did detect the aircraft broadcasting the 7700 international distress code at around 10:30.


That would require manual operation of the system and would be the first indication that the crew realised they might have a serious emergency to confront.

Greek authorities have since told newspapers in Greece that they received no such broadcast.

But today, the Turkish CAA and national airport authority DHMI confirmed to Flight that the signal was detected by military radars and the controllers alerted the Izmir regional ATC centre, which in turn passed on the details to Bodrum-Milas Airport – the Turkish ATC unit closest to the aircraft’s location.

It was determined that the aircraft was not in Turkish-controlled airspace and no further action was taken.



Lefteris
 
Είναι σιχαμεροί και τρισάθλιοι...Γλοιώδεις και ηλίθιοι...Γιατί μας έχουν περάσει για ζώα!

Ο βερύκιος είπε ότι μέτρησε τους πυραύλους των αεροσκαφών μας και δε λείπει κάποιος οπότε το ενδεχόμενο κατάρριψης :roll: :roll:
 
prosopika i dia antiprosopou.....den sovarevomaste leo ego....

mou fenete tora menoun na paroun to logo oi dikigoroi na palepsoun gia to an itan en zoi ta thimata otan epese to aeroplano....gia na einai megaliteri i apozimiosi....
 
Έλλειψη καυσίμων δείχνει το «μαύρο κουτί» για την πτώση του

Έλλειψη καυσίμων δείχνει το «μαύρο κουτί» για την πτώση του Boeing

Από έλλειψη καυσίμων φαίνεται πως κατέπεσε το μοιραίο Boeing της Helios Airways, όπως προκύπτει από την εξέταση του «μαύρου κουτιού» με τα τεχνικά δεδομένα της πτήσης. Εξήντα πέντε επιβάτες ήταν εν ζωή την ώρα της πρόσκρουσης· την Παρασκευή η δημοσιοποίηση των πρώτων τοξικολογικών εξετάσεων με απαντήσεις για την ενδεχόμενη εισπνοή δηλητηριωδών αερίων.

Εμπειρογνώμονες που εξέτασαν το «μαύρο» κουτί της πτήσης οδηγούνται κατά πληροφορίες στο συμπέρασμα πως η πτώση του αεροσκάφους οφείλεται σε έλλειψη καυσίμων. Το σενάριο της κατάρριψης του αεροσκάφους από ελληνικά μαχητικά F-16 φαίνεται να καταρρίπτεται εκ πρώτης όψεως.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το αεροσκάφος άρχισε να χάνει γρήγορα ύψος λόγω έλλειψης καυσίμων, ενώ στις 11:50 σταμάτησε ο αριστερός του κινητήρας και στις 12:00 ο δεξιός, με αποτέλεσμα να συντριβεί.

Σύμφωνα με την κυπριακή εφημερίδα Φιλελεύθερος, στα πρώτα συμπεράσματα των εμπειρογνωμόνων συγκαταλέγεται και η αγωνιώδης προσπάθεια μέλους ή μελών του πληρώματος να ανακτήσουν τον έλεγχο του Boeing σε μία απέλπιδα προσπάθεια να αποφευχθεί η συντριβή.

Από τα δεδομένα της πτήσεως καταγράφεται ότι η πρόσκρουση έγινε υπό γωνία 15 μοιρών, γεγονός που κατά τους ειδικούς υποδεικνύει πως το άτομο που ανέλαβε τα πηδάλια του αεροσκάφους επιχείρησε να κάνει προσγείωση ή ότι κάποιος ή κάποιοι προσπάθησαν να ανακόψουν την πορεία του αεροσκάφους, καθώς το αεροπλάνο δεν έπεσε με την «μύτη» και σύρθηκε με την «κοιλιά» για 300 μέτρα περίπου.

Εισπνοή δηλητηριωδών αερίων;

Ως προς την πορεία των ιατροδικαστικών εξετάσεων, έχουν νεκροτομηθεί μέχρι στιγμής 65 από τις 118 σορούς των επιβαινόντων. Για όλους διαπιστώθηκε ότι οι θανατηφόρες κακώσεις επήλθαν εν ζωή. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη συντριβή του αεροπλάνου και οι 65 ζούσαν, αλλά δεν σημαίνει ότι διατηρούσαν και τις αισθήσεις τους.

Όπως εξήγησαν οι ιατροδικαστές, είναι πιθανόν οι επιβάτες να διατηρούσαν πλήρως τις αισθήσεις τους, αλλά μπορεί και να είχαν περιέλθει σε κατάσταση λιποθυμίας κάποιοι εξ αυτών ή και όλοι. Ως προς το αγοράκι που είχε εισπνεύσει αιθάλη κατά τη συντριβή, η εξέταση έδειξε ότι είχε υποστεί σοβαρότατες κακώσεις και συντριπτικά κατάγματα από τα οποία επήλθε ο θάνατός του.

Τα πρώτα αποτελέσματα των τοξικολογικών εξετάσεων θα εκδοθούν την Παρασκευή και θα διαπιστωθεί εάν οι επιβάτες του μοιραίου αεροπλάνου είχαν εισπνεύσει τοξικά ή δηλητηριώδη αέρια από τα οποία λιποθύμησαν. Το πρόβλημα υπερθέρμανσης των ηλεκτρονικών συστημάτων των υπολογιστών -που είχε αναφέρει ο Γερμανός πιλότος στην εταιρεία- ενδέχεται να προκάλεσε βραχυκύκλωμα και εν συνεχεία να σημειώθηκε εκπομπή δηλητηριωδών αερίων (μονοξείδιο του άνθρακα).

Μέχρι και σήμερα οι Αρχές αναζητούν τις σορούς δύο ακόμα επιβατών καθώς και του Γερμανού πιλότου.

Ενδέχεται η σορός του πιλότου να έχει «διαλυθεί» και να έχουν συλλεγεί κάποια μέλη, τα οποία είναι μη αναγνωρίσιμα. Όπως έγινε γνωστό, οι εξετάσεις του γενετικού υλικού, όπου και θα προσδιοριστούν και οι μη αναγνωρίσιμες σοροί, θα είναι έτοιμες σε χρονικό διάστημα δέκα ημερών.

news.in.gr
 
Top